Lépj be, vagy csatlakozz a közösséghez!



Felhasználónév:

Jelszó:
Elfelejtettem a jelszavam!

Regisztráció
Bejelentkezve szeretnék maradni
2026. MÁJUS 26-ÁN ÉRKEZIK A GRAND THEFT AUTO VI PS5 ÉS XBOX SERIES X|S KONZOLOKRA. NÉZD MEG A TRAILER 2-T MAGYAR FELIRATTAL!
Grand Theft Auto Online Grand Theft Auto V GTA Chinatown Wars GTA The Ballad of Gay Tony GTA IV: The Lost and Damned Grand Theft Auto IV GTA Vice City Stories GTA Liberty City Stories GTA Advance GTA San Andreas GTA Vice City Grand Theft Auto III Grand Theft Auto 2 GTA London 1969 Grand Theft Auto I

Dan Houser: "A GTA VI nagyszerű lesz"

Interjú a Rockstar alapítóival? Összeteheti a két kezét, akinek ez sikerül, de nem úgy azokkal, akik már távoztak a cég berkeiből. A GTA III, GTA IV és GTA V éra játékainak írója, Dan Houser asztalhoz ült az LA Comic Conon. 

Bár az apropót a saját cégének projektjei adták, természetesen nem úszta meg a korábbi munkáival kapcsolatos kérdéseket. Legnagyobb meglepetésre, nem is tért ki a válaszok elől.

A beszélgetést Ryan McCaffrey, az IGN vezető szerkesztője vitte, és mint szakember, nem hagyhatta ki, hogy a már közelgő Grand Theft Auto VI-ról is kérdezze Dan Houser-t. McCaffrey arra volt kíváncsi, hogy milyen érzés lesz hosszú idő után úgy játszani egy GTA játékkal, hogy nem ismeri a részleteit?

"Nagy kiváltságnak érzem, ha valaki ilyen hatalmas valamin dolgozhattam. Ugyebár én írtam az előző tíz vagy tizenegyet belőlük, szóval valószínűleg elég világ elég GTA-t kapott már tőlem. Úgy gondolom, mindig akad egy új sztori. Ezt a sztorit és karaktereket nem én írtam, de azt gondolom mindenképp érdekes és nagyszerű lesz." – válaszolta Dan.

Dan Houser interjú az LA Comic Con-on

Más kulisszatitkok is elhangzottak egyébként a Grand Theft Auto sorozatról. A GTA III – amit Dan az egyik legnagyobb sikerének tart az első Red Dead Redemption és a Bully mellett – azzal az égisszel jelent meg, hogy a 2001-es E3 Expo-n a sajtó előre leírta, nem sejtették befutónak, annak ellenére, hogy a fejlesztők nagyon hittek benne, hogy valami nagyon érdekeset fognak letenni az asztalra.

Aztán a megjelenést eltolták szeptemberről 9/11 miatt októberre, és a játékosok erre jól rácáfoltak. Ami viszont szaftosabb infó ennél, hogy amikor a játék megjelent 2001-ben, nem tudtak minden rendelést kiszolgálni, mert a Take-Two Interactive-nak akkoriban még nem volt annyi pénze, hogy annyi CD lemezt írjon ki, mint amennyire igény volt. Akkoriban a T2-nak a tőzsdét is el kellett hagynia, mert azt hitték, össze fog omlani.

A Lazlow féle beszélgetős rádiók eredete is a szűkös büdzsében keresendő. A GTA3-nál kézenfekvő lehetőség lett, mint olcsó megoldás, aztán szépen elkeztélk kitalálni, felépíteni, hogy a világ karakterei – akik egyébként is szerepelnek már a játékban – betelefonálhatnak a műsorokba.

A GTA3 után folyamatosan változott, hogy előbb a játéktér volt adott, vagy a sztori, esetleg a karakterek. A GTA III-nál még csak próbálták egyáltalán kisakkozni, hogyan tudnak egyáltalán sztorit tenni a felépített játéktérbe, a GTA IV-re már ez koherensen összefüggött, hogy a HD érában egy jobb minőséghez egy mélyebb sztorit szeretnének alkotni.

Dan azt is megerősítette, hogy egyszerűen kapacitás problémák miatt nem készült el a Bully 2. A Rockstar Games csapata relatíve ma is kicsinek számít kevés vezetővel és kisebb létszámú fejlesztő teammel más nagy stúdiókhoz képest, egyszerűen nem tudnak ennyi projektet vinni egyszerre. Évekig dolgoztak a GTA V-ön, majd 8 éven át a Red Dead Redemption 2-n – amit Dan egyébként a legjobb játékának tart, és mi ezt egy percig sem akarjuk cáfolni...  –, utána pedig a Grand Theft Auto VI következett.

Dan Houser új vállalkozása, az Absurd Ventures egyébként több projektet is visz, ami két univerzumba gyárt különböző formátumú médiatartalmakat, melyeknek képregények és videojátékok egyaránt a részei. Ezek sokkal sötétebb univerzumok, mint a Grand theft Auto valaha is volt.

A teljes beszélgetés megtekinthető az IGN oldalán.

2025.09.30 21:47  ▪ Forrás: IGN  ▪ Írta: Visali

Hozzászólok

Szekciók
Kiemelt YouTube Listák
Más Rockstar játékok
Hivatalos oldalak
Partnereink