Interjú a Rockstar alapítóival? Összeteheti a két kezét, akinek ez sikerül, de nem úgy azokkal, akik már távoztak a cég berkeiből. A GTA III, GTA IV és GTA V éra játékainak írója, Dan Houser asztalhoz ült az LA Comic Conon.
Bár az apropót a saját cégének projektjei adták, természetesen nem úszta meg a korábbi munkáival kapcsolatos kérdéseket. Legnagyobb meglepetésre, nem is tért ki a válaszok elől.
A beszélgetést Ryan McCaffrey, az IGN vezető szerkesztője vitte, és mint szakember, nem hagyhatta ki, hogy a már közelgő Grand Theft Auto VI-ról is kérdezze Dan Houser-t. McCaffrey arra volt kíváncsi, hogy milyen érzés lesz hosszú idő után úgy játszani egy GTA játékkal, hogy nem ismeri a részleteit?
"Nagy kiváltságnak érzem, ha valaki ilyen hatalmas valamin dolgozhattam. Ugyebár én írtam az előző tíz vagy tizenegyet belőlük, szóval valószínűleg elég világ elég GTA-t kapott már tőlem. Úgy gondolom, mindig akad egy új sztori. Ezt a sztorit és karaktereket nem én írtam, de azt gondolom mindenképp érdekes és nagyszerű lesz." – válaszolta Dan.
Más kulisszatitkok is elhangzottak egyébként a Grand Theft Auto sorozatról. A GTA III – amit Dan az egyik legnagyobb sikerének tart az első Red Dead Redemption és a Bully mellett – azzal az égisszel jelent meg, hogy a 2001-es E3 Expo-n a sajtó előre leírta, nem sejtették befutónak, annak ellenére, hogy a fejlesztők nagyon hittek benne, hogy valami nagyon érdekeset fognak letenni az asztalra.
Aztán a megjelenést eltolták szeptemberről 9/11 miatt októberre, és a játékosok erre jól rácáfoltak. Ami viszont szaftosabb infó ennél, hogy amikor a játék megjelent 2001-ben, nem tudtak minden rendelést kiszolgálni, mert a Take-Two Interactive-nak akkoriban még nem volt annyi pénze, hogy annyi CD lemezt írjon ki, mint amennyire igény volt. Akkoriban a T2-nak a tőzsdét is el kellett hagynia, mert azt hitték, össze fog omlani.
A Lazlow féle beszélgetős rádiók eredete is a szűkös büdzsében keresendő. A GTA3-nál kézenfekvő lehetőség lett, mint olcsó megoldás, aztán szépen elkeztélk kitalálni, felépíteni, hogy a világ karakterei – akik egyébként is szerepelnek már a játékban – betelefonálhatnak a műsorokba.
A GTA3 után folyamatosan változott, hogy előbb a játéktér volt adott, vagy a sztori, esetleg a karakterek. A GTA III-nál még csak próbálták egyáltalán kisakkozni, hogyan tudnak egyáltalán sztorit tenni a felépített játéktérbe, a GTA IV-re már ez koherensen összefüggött, hogy a HD érában egy jobb minőséghez egy mélyebb sztorit szeretnének alkotni.
Dan azt is megerősítette, hogy egyszerűen kapacitás problémák miatt nem készült el a Bully 2. A Rockstar Games csapata relatíve ma is kicsinek számít kevés vezetővel és kisebb létszámú fejlesztő teammel más nagy stúdiókhoz képest, egyszerűen nem tudnak ennyi projektet vinni egyszerre. Évekig dolgoztak a GTA V-ön, majd 8 éven át a Red Dead Redemption 2-n – amit Dan egyébként a legjobb játékának tart, és mi ezt egy percig sem akarjuk cáfolni... –, utána pedig a Grand Theft Auto VI következett.
Dan Houser új vállalkozása, az Absurd Ventures egyébként több projektet is visz, ami két univerzumba gyárt különböző formátumú médiatartalmakat, melyeknek képregények és videojátékok egyaránt a részei. Ezek sokkal sötétebb univerzumok, mint a Grand theft Auto valaha is volt.
A teljes beszélgetés megtekinthető az IGN oldalán.