Váratlan fordulat volt 2020-ban a Grand Theft Auto rajongók számára, hogy a sorozat legfőbb írója, Dan Houser otthagyta a Rockstar Games-t. Az elmúlt években csak találgatni lehetett, mi volt a távozás oka, ami gyorsan, csendesen és botrányoktól mentesen zajlott le. Most a BBC interjújában közvetlenül Dan Houser-től tudtuk meg a választ.
A korábban szinte minden interjútól és műsorszerepléstől elzárkózó Dan Houser a hetekben meglepő pálfordulással szerepel és nyilatkozik, akár kamerák előtt és élő adásokban. Most épp a BBC rádiójában beszélgetett, ahol a műsorvezető feltette az egyik legnagyobb kérdést: miért hagyta ott az író 20 év után, a siker csúcsán a Rockstar Games-t.
"Azért, mert a projektek nagyon hosszúak és nehezek voltak, és nagyon sok időbe tellett megvalósítani őket. Kemény tud lenni egy ekkora projektet, ilyen sok változó részlettel befejezni. Van 450 000 sornyi párbeszéded és ugyanennyi részlet más részekből, és mind próbál a helyére kerülne. Ez egy óriási gyártási folyamat. Minden idődet felemészti sok éven át, és nem tudom, van-e bennem még több ezekből a játékokból" - válaszolta Dan Houser.
Ez egyébként egybevág a Tex2 (korábban Tez2) azon belsős információjávalm, hogy Dan és Sam Houser között nézetkülönbségek alakultak ki a játékok fejlesztési ideje miatt. Dan Houser rádióinterjúban elhangzott válasza azonban egy sokkal higgadtabb PR válasz, és inkább eltérő véleményekre különböző nézetekrm, mint vitára utalnak.

Dan Houser első nagyobb szereplése idén az LA Cmic Con-on.
Dan Houser az elmúlt években új céget alapított Absurd Ventures néven, és projektjei kisebb léptékű videojátékok mellett elsősorban könyveket, képregényeket, és hangos fikciós sorozatokat készít, kicsit sötétebb témában. Vagyis pontosan azt teszi, amire vágyott, hiszen rövidebb idő alatt tud elkészülni hasonlóan fantasztikus projektekkel. A projektekben a korábban a GTA játékok rádióműsoráért felelős Lazlow is segíti, aki családi okok miatt távozott a Rockstar Games-től.
Traileren Dan Houser egyik új projektje, az American Caper
Korábban egyébként Dan Houser azt is nyilatkozta, hogy bár a projektben ő már nem vett részt, a GTA VI mindenképp nagyszerű lesz – utalva arra, hogy továbbra is zseni csapat végzi a munkát.