Lépj be, vagy csatlakozz a közösséghez!



Felhasználónév:

Jelszó:
Elfelejtettem a jelszavam!

Regisztráció
Bejelentkezve szeretnék maradni
2025-BEN JÖN A GRAND THEFT AUTO VI PLAYSTATION 5 ÉS XBOX SERIES X|S KONZOLOKRA! - NÉZD MEG A TRAILERT!
Grand Theft Auto Online Grand Theft Auto V GTA Chinatown Wars GTA The Ballad of Gay Tony GTA IV: The Lost and Damned Grand Theft Auto IV GTA Vice City Stories GTA Liberty City Stories GTA Advance GTA San Andreas GTA Vice City Grand Theft Auto III Grand Theft Auto 2 GTA London 1969 Grand Theft Auto I

GTA III: Kérdések és válaszok - I. rész (Claude és mások)

A GTA III körüli ünnepi felhajtás alkalmából a Rockstar Games egy rakás rajongói kérdésre is válaszolt, melyeket a tízéves játékról lehetett feltenni. Több dolog ugyanis tisztázatlan volt eddig a főhőssel és más témákkal kapcsolatban. Az első részben Claude, Darkel és más szereplők kerültek terítékre.

  • CrazyNiko187: Claude mindig is csendes, beszéd nélküli karakternek lett tervezve?
  • SCORPIO7188: Claude néma, vagy az a fajta, aki direkt nem beszél? Emlékszem, mikor CJ némának nevezte egy versenyben a San Andreasban.
  • XxMETALMONSTERxX: Miért nem beszél Claude? Még akkor sem reagál, amikor lángol a teste lol.

Ma már egyértelműnek tűnik, hogy mindenkinek beszélnie kell egy játékban, de 2001-ben nem egészen ez volt a helyzet, különösen nem egy open world játékban. Ahogy haladtunk a fejlesztéssel, több tervet készítettünk, és eldöntöttük, hogy minden NPC (nem játszható karakter) beszélni fog és ki kellett találnunk, hogyan oldjuk ezt meg (motion capture átvezetőkkel, amiket akkoriban nem igazán alkalmaztak, vagy legalábbis nem ilyen mértékben, mint mi). Így végül úgy döntöttünk, hogy a főszereplő nem fog beszélni, egyrészt azért, hogy a játékos könnyebben azonosíthassa magát vele, másrészt viszont a sok más probléma megoldása mellett ez nem tűnt fontosnak. A Vice City fejlesztésekor kezdtünk el egy beszélő főhőst megtervezni, de ez sok munka volt. Bár a GTA3 felépítése most egyértelműnek vagy természetesnek tűnik, és az átvezető animációk is azt a látszatot keltik, hogy a játék egyszerű, valójában 2001-ben nem tűnt ilyen könnyűnek, mert akkor kellett kitalálnunk először ezeket a dolgokat. Ja, és San Andreasban CJ azért nevezi némának Claude-ot, mert nem beszél, és CJ-t ez nyugtalanítja.

  • D.E.LB: Áruljatok el valamit arról, hogy ez tényleg Claude hangja-e a játék beta videójában: http://www.youtube.com/watch?v=qOGs2w40SyA 
  • Liberty_King: Én hallottam néha Claude-ot nyögni, mikor magasról leesik, vagy megfullad a vízben. És ez a videó is érdekes: http://www.youtube.com/watch?v=ddJ_SF596HE. 0:18-nál Claude mintha gyorsan azt mondaná, "Get out of the car". Akkor még volt hangja? Rejtély :D
  • fan_GTA: A béta verzió egyik trailerében Claude azt mondja, "Get out of the car". Mi az oka annak, hogy később nem mond semmit?
Ez kamu. Egy régi játékmeneti videóról van szó, de szerintünk a hangokat valaki később tette rá, mivel mi sohasem terveztünk hangot Claude-nak, sőt beszélő főhősön sem gondolkoztunk egészen a Vice City-ig.
  • ARMORALLL: Az utolsó küldetés után Claude mondja, hogy "When the chopper finally got taken out, better than the fireworks on the 4th of July"??? Ezen mindig is gondolkoztam!
Nem – egy szemtanú mondja a híradásban.
  • Vortex94: Ki inspirálta Claude karakterét? Szeretem ezt a csendes gyilkos típust.
Nem volt konkrét inspiráció – egyszerűen csak tetszett az erős, csendes gyilkos ötlete, aki tökéletesen passzol az elmebeteg, bőbeszédű gengszterekhez. Így ő erősebbnek és magabiztosabbnak tűnik, míg a többiek gyengének és tombolónak.
  • -AlSar-: Tudnátok többet mondani Claude életéről?
  • Dapunkilla: Mi a története Claudenak? Például mi a vezetékneve, családtagjai? Honnan származik? Talán egy rövid életrajz?
Egy bankrabló, akinek hangos és eszelős barátnője van. Ennél többet nehéz lenne mondani. Biztosan csavargó típus, talán a nyugati partról, Liberty City pedig új környezet neki. A családneve talán Speed, talán nem.
  • Dapunkilla: Claude megölte Maria-t?
  • nikobelic2500000: A Grand theft auto 3 végén Claude tényleg lelőtte Maria-t?
Ezt nem tudjuk pontosan. Valaki szerint igen, valaki szerint nem. A forgatókönyv korábbi változatában Maria-nak hosszabb és idegesítőbb beszéde volt, de valaki az audio részlegről okosan lezárta ezt. Ezzel talán annyi is neki, ki tudja. 
  • Dapunkilla: Mi lett Claude sorsa? Meghal a GTAIII érában, vagy életben marad?
Biztosan nem halt meg. Hogy mi lett belőle, azt nem tudjuk.
  • therealtreefitty: Hogyan változott Claude megjelenése és kinézete a fejlesztés során?
Nagyon, nagyon sokáig csiszolgattunk rajta, míg a kívánt eredményt kaptuk – tipikus dolgok, súly, arc, ruházat.

  • BenDeR.: Darkel egy furcsa karakter... Vannak róla képek a GTA III hivatalos oldalán és a neve is megjelenik a kézikönyvben. Valahol azt hallottam, hogy "ámokfutás" szerű küldetéseket kellett volna adnia. Mi volt pontosan a célja? Miért nem került bele a végső verzióba?
  • GTAOVER9000: Hali, Rockstar... mondjátok meg nekem. Igaz, hogy Darkel, akit később kivettek a játékból, egy orosz kommunista volt?
  • 11205885: Mi volt a felhajtás Darkel körül? Tényleg volt egy olyan küldetés, ahol gyerekekkel teli iskolabuszt kellett felrobbantani?
  • Tbirdsc: Ki volt Darkel?
Darkel csak egy őrült csöves volt, aki őrült küldetéseket adott. Néhány hónappal a játék befejezése és 9/11 előtt kivettük ezeket a játékból, mert nem voltak olyan jók, mint a játék többi része, és egy kicsit furcsák is voltak. 5 küldetéssel kezdett volna, amiket lassan kivágtunk. Amikor csak egy vagy 2 maradt, azokat is kivettük, mert a karakter egyszerűen nem passzolt volna a többihez.
Egyik küldetésben sem kellett iskolabuszokat robbantgatni, ez egy vicces híresztelés.
  • Etoddgta: Fogunk látni valaha egy kiadást a béta Darkel küldetésekből?
Nem. A srácok a Rockstar Northnál sokkal elfoglaltabbak most annál, minthogy kijavítsák ezeket a régi, befejezetlen küldetéseket.
  • SammiiDoogles: Rengeteg utalás van GTAIII karakterekre és márkákra (El Burro graffiti például) a GTAIV-ben, de van olyan karakter (Lazlow-n kívül) aki mindkét 'univerzumban' létezik? Oda ment Donald Love is? Dimenziót váltott a GTAIV éra között?! Fordulat!! Vagy a két univerzum teljesen különböző? Megértem, hogy majdnem értelmetlen lenne két Liberty City-nek, de lesz rá valamilyen mód, hogy lássuk a GTAIII-as karaktereket visszatérni? A GTAIV-ben sok érdekes emberke van, de néhányat a III-as érából lehetetlen elfelejteni.
El Burro azért szerepelt, mert benne volt a GTA 1-ben is, ezért megfelelőnek tartottuk, hogy "univerzumokat" váltson – az "univerzumok" külön világok másféle megközelítésből, 2d, 3d és HD változatban, és úgy gondoltuk, hogy a márkák, rádiók / háttérkarakterek létezhetnek mindegyikben, de a 3 dimenziós karakterek nem. Ezt diktálja a logika, már amennyire beszélhetünk itt logikáról. Tehát nem, nem gondoljuk, hogy bármenyik GTA3 karakter szerepelhetne a GTA4 univerzumban.
  • FeelThePayne: Miért volt Ray ennyire paranoiás? lol < Ráadásul Robert Loggia volt a hangja, WOW!
Ő egy korrupt zsaru volt, aki tudta, hogy elhagyta a szerencséje és látta a saját bukását – ettől bárki paranoiás lenne...
  • VladTheZenga09: Van egy figura baseball ütővel a kezében az artworkön.. kicsoda ő? Biztos vagyok benne, hogy nem Toni Cipriani, mert ő a képen zsebretett kézzel van, és nem is hasonlítanak egymásra.. legalábbis nekem.. üdv.
  • eat-THE-phoenix: A játék születésnapja alkalmából úgy döntöttem, előveszem és nosztalgiázok egy kicsit. Viszont mindig elgondolkodtam a borítón, hogy ki lehet a szemüveges és pisztolyos fickó... Rajta van a borítón, a manualban és a betöltő képernyőn is, ki ő?
Ő egy korai concept art karakter a régóta Rockstar Northnál dolgozó művésztől, Ian McQue-től, akivel Stephen Bliss (azok egyike, akik a Grand Theft Auto borítókat illusztrálják) megcsinálta a jól ismert montázs képet – mi kevésbé foglalkoztunk azzal, hogy melyik karaktert ábrázolja egy-egy rajz, tehát néhányan talán nincsenek is benne a játékban. Nem gondoljuk, hogy a karakterek annyira fontosak, amíg ki nem jön a játék.

Ennyi fért az első részbe, később a híres-hírhedt pletykákat és szóbeszédeket rázzák helyre a játék készítői.
2011.12.15 23:14  ▪ Forrás: Rockstar Newswire  ▪ Írta: Ben Dover

Hannibal
Offline
2011. 12. 16. 00:04
Hát ez elég béna. Honnan jött Claude? - nem tudjuk. Mi lett vele? nem tudjuk. Mi a teljes neve? nem tudjuk. Mi lett Mariaval? nem tudjuk.
Csak a lényeg nem derül ki Darkelt jó, hogy tisztázták meg talán jobb is hogy kivették. Ha csöves és vicces küldiket ad valami olyasmit képzelek el hogy iskolabusszal üss el 10 embert vagy hasonló. Mindenképpen gázok lettek volna direkt nem is tértek ki a küldetésekre valamiért ciki lett volna meg azért 5 küldetés a GTA III-ban az sok.
Ha nyelvszerűen van lefordítva a Marias rész akkor nekem az azt sugalja hogy az úr enyhén arra céloz hogy Maria meghalt.
Engem az érdekel legjobban hogy Donald meghal el vagy elmenekül és ha igen hova?

Bence (Visali)
Offline
2011. 12. 16. 00:18
Nekem kifejezetten tetszik ez a stílus, hpgy valós személyként kezelik Claude-ot, olyan titogzatos, nem rontja el a feelinget.

Gege
Offline
2011. 12. 16. 00:23
Bocs a fordításért de már annyira nem volt kedvem ezt megírni

ATi0021
Offline
2011. 12. 17. 21:27
Nem értem miért is volt annyira nem oda illő Darkel. Nekem nagyon tetszett volna. Plusz tudom, hogy időrendben\történésben Vice City után van a III, de mindig is hiányzott Ray. Mert ugye azt írta, hogy találkozunk Miamiban, de végül ez soha nem történt meg.

Hozzászólok

Szekciók
Kiemelt YouTube Listák
Más Rockstar játékok
Hivatalos oldalak
Partnereink