Nem egész egy hónapja, a Grand Theft Auto III: 10 Year Anniversary Edition megjelenésekor publikálta a Rockstar Games kérdések és válaszok cikkének első részét, melyben főleg a játék karaktereit illető kérdésekre feleltek, a ma közzétett második részben pedig a rejtélyes érdekességekre térnek ki.
A hírbe ismét beágyaztak egy slidehsow-t, melyben a tervezett borítókat, logókat és egyéb marketing célra szánt érdekességeket tekinthetjük meg. A leírásokból kiderül, hogy a logó kezdetben a GTA2 emblémájához hasonlított, illetve a GTA3-hoz is készültek hasonló körözési poszterek, mint a Grand Theft Auto IV reklámidőszaka során, igaz ezekről megfeledkeztek, csak a régi iratok között bukkantak rájuk.
"Körülbelül 1% lenne a különbség. Csak egy küldetést töröltünk, amely terrorizmusra utalt, illetve egyéb apróságokat kozmetikáztunk - járművek részleteit, néhány járőkelő beszólását, rádiópárbeszédek néhány sorát, stb. - a játék nem sokkal később jelent meg. A legnagyobb változás az amerikai verzió csomagolását érintette, ami átdolgozásra került egy új stílusúra, ami a védjegyünk lett - mivel az előző borítót, (amellyel Európában jelent meg), túlságosan durvának éreztük 9/11 után. A többi merész pletyka mulatságos, de lehetetlen lett volna ennyi mindent megoldani, ilyen rövid idő alatt."
"Nincs. Ahogy fentebb írtuk, tényleg nem módosítottunk sok dolgon - csak egyetlen küldetésen és máson, mint például felületi részleteket változtattunk, kozmetikáztunk."
"Amennyire vissza tudunk emlékezni, a változtatások listáját fentebb felsoroltuk - a többi dolog egyszerűen nonszensz."
"Igen - Liberty City része lett volna."
"Nem vettünk ki szigetet a játékból. Mindig is három lett volna. Úgy gondoljuk, amit az emberek "Ghost Town-nak" neveznek, csak az a kis terület, amelyet a bankrablásos jelenethez készítettünk a játék elején. Sosem volt neve, el akartuk zárni Liberty City térképétől, ezért megépítettük azt a néhány űrbe vezető utat, gondolván hogy senki sem találja meg. Észrevettük, hogy valaki készített egy módosítást, egy hidat amin most átkocsikázhatsz - elképesztő..."
"Mert egy vezetős és lövöldözős játékot csináltunk - éppen ezért, mint az alapvető játékelemek kombinációja, nagyon, nagyon radikális döntés volt abban az időben. A Dodo sosem repült volna valami sokat, és biztosan nem 9/11 miatt - csak egy szórakozás volt, amellyel az emberek később őrültségeket műveltek, kihasználva mindenféle hibát, hogy repülésre bírják."
"Soha nem terveztünk semmit az alagút másik végére, csak játszadoztunk a lehetőségekkel, hogy úgy alkossuk meg a világot, mitha folytatódna a fizikai határok mentén. Ez valamiféle előretörés volt mindig is, hogy a világot olyanná tegyük számotokra, hogy úgy érezzétek egy valami nagyobb része. Ez az alagút az egyik gyerekcipőben járó megoldás volt erre."
"Ugyan eljátszottunk a multiplayer gondolatával, de sosem jutottunk messzire. Abban az időben úgy döntöttük, hogy inkább Vice City-t csináljuk meg, minthogy egy nagyobb csapatott szenteljünk a multiplayerre, mert sosem gondoltuk, hogy igazán elég jó lenne. Mikor végül készítettünk egy multiplayer játékot, szerettük volna, ha szórakozásban és élményben riválisa lenne az egyjátékos módnak, és ez sokáig lehetetlen volt."
"Ha-ha - hogy őszinték legyünk, nem vagyunk benne biztosak - mindannyian, együtt dolgozunk ezeken a dolgokon - és sokan lehetségesek közülünk, csakhogy szaporítsuk a parasztos szórakozást."
"A járókelők fecskendezős hangja a cuppogó hangok kombinációjából jött létre, amelyet a Rockstar North audió tervezője, Allan Walker, élőben vett fel (A Rockstar North vezető zenei producere, Craig Conner úgy idézi fel, hogy egy gyümölcs szétzúzása egy nyers csirkén a vokális fülkében...), és ezután valamivel réteget adtak az SFX könyvtárunkba."
Balra: Egy korábbi kép megmutatja a buszt, ami később törölve lett, illetve Claude rajzfilmszerűbb stílusát. Jobbra: Egy kép a végleges PlayStation 2 verzió kiadásakor, 2001-ben.
"Mielőtt komolyabban elkezdtünk volna foglalkozni a játék készítésével, kipróbáltunk néhány kinézetet. Néhány ebből ki lett adva a fejlesztés közben. Eljátszottunk kicsit a rajzfilmszerű stílussal, de túlságosan lehúzta a játékot."
"Nem, nem igaz. Igaz, hasonlít rá (de nem a hangja)."
"Szörnyű! Állott mint a fene."
"Hosszúak. Nagyon hosszúak. És úgy tűnik, minden egyes következő Grand Theft Auto epizódnál, nagyobb. Nézd meg az alábbi képet a GTA3 forgatókönyvéről, a GTA IV-é mellett, hogy érezd mire gondolunk."
Balra: A Grand Theft Auto III eredeti története és küldetéseinek forgatókönyve. Jobbra: Hét évvel később - egy pillantás a terjedelmes Grand Theft Auto IV forgaatókönyvre.
Kapcsolódó linkek: GTA III: Kérdések és válaszok - I. rész (Claude és mások)