Lépj be, vagy csatlakozz a közösséghez!



Felhasználónév:

Jelszó:
Elfelejtettem a jelszavam!

Regisztráció
Bejelentkezve szeretnék maradni
2025-BEN JÖN A GRAND THEFT AUTO VI PLAYSTATION 5 ÉS XBOX SERIES X|S KONZOLOKRA! - NÉZD MEG A TRAILERT!
Grand Theft Auto Online Grand Theft Auto V GTA Chinatown Wars GTA The Ballad of Gay Tony GTA IV: The Lost and Damned Grand Theft Auto IV GTA Vice City Stories GTA Liberty City Stories GTA Advance GTA San Andreas GTA Vice City Grand Theft Auto III Grand Theft Auto 2 GTA London 1969 Grand Theft Auto I

GTA III: Kérdések és válaszok - II. rész (9/11, Ghost Town, Dodo,...)

Nem egész egy hónapja, a Grand Theft Auto III: 10 Year Anniversary Edition megjelenésekor publikálta a Rockstar Games kérdések és válaszok cikkének első részét, melyben főleg a játék karaktereit illető kérdésekre feleltek, a ma közzétett második részben pedig a rejtélyes érdekességekre térnek ki. 

A hírbe ismét beágyaztak egy slidehsow-t, melyben a tervezett borítókat, logókat és egyéb marketing célra szánt érdekességeket tekinthetjük meg. A leírásokból kiderül, hogy a logó kezdetben a GTA2 emblémájához hasonlított, illetve a GTA3-hoz is készültek hasonló körözési poszterek, mint a Grand Theft Auto IV reklámidőszaka során, igaz ezekről megfeledkeztek, csak a régi iratok között bukkantak rájuk.

  • VBProject: Töröltetek néhány küldetést és egyéb dolgot 9/11 után?
  • gtaencyclopedia (Twitteren): Mennyire lett volna más a GTA III, ha nem történik meg 9/11?

"Körülbelül 1% lenne a különbség. Csak egy küldetést töröltünk, amely terrorizmusra utalt, illetve egyéb apróságokat kozmetikáztunk - járművek részleteit, néhány járőkelő beszólását, rádiópárbeszédek néhány sorát, stb. - a játék nem sokkal később jelent meg. A legnagyobb változás az amerikai verzió csomagolását érintette, ami átdolgozásra került egy új stílusúra, ami a védjegyünk lett - mivel az előző borítót, (amellyel Európában jelent meg), túlságosan durvának éreztük 9/11 után. A többi merész pletyka mulatságos, de lehetetlen lett volna ennyi mindent megoldani, ilyen rövid idő alatt."

  • CrazyNiko187: Van rá esély, hogy kiadjátok a GTA3-mat a 9/11 miatt tett változtatások nélkül?

"Nincs. Ahogy fentebb írtuk, tényleg nem módosítottunk sok dolgon - csak egyetlen küldetésen és máson, mint például felületi részleteket változtattunk, kozmetikáztunk."

  • Magic_Al: A játék csak 41 nappal 9/11 után lett kiadva. Köztudott, hogy az utolsó pillanatban változtattatok a játék egyes tartalmain, a sokkoló, érzelmes helyzet miatt, ami akkor volt. Néhány köztudott, például hogy a járőrkocsik eltérőbbek lettek a NYPD kocsiktól, de néhány nagyobb változtatás még nem lett tisztázva, mint hogy iskolabuszok és gyermekek voltak-e a játékban, amelyek el lettek távolítva, Liberty City-ben voltak-e ikertornyok, melyek helyére építkezés került, és hogy Donald Love meghalt-e amikor egy repülő csapódott be az épületébe, amelyen szintén módosítottatok úgy, hogy egyszerűen csak eltűnt. A nagyobb változtatások lehetetlennek tűnnek 41 nap alatt, tekintve hogy a Rockstar New York szószerint a "háborús övezetben" van, és idő kellett, hogy teszteljétek és fizikailag szállítsátok a játékot. Egyszer és mindenkorra, fel tudnátok sorolni az összes változtatást, ami 9/11 után történt, és elolszlatni a legnevetségesebb elképzeléseket erről?

"Amennyire vissza tudunk emlékezni, a változtatások listáját fentebb felsoroltuk - a többi dolog egyszerűen nonszensz."

 

  • tytiyuiyitytiy: A helyszín, ahol a játék elején a bankrablás volt, Liberty City, vagy más város része lett volna?

"Igen - Liberty City része lett volna."

  •  bcinvestor1: Vettetek ki egy "Jakota Island" nevű szigetet a játékból, amire végül "Ghost Town" néven utaltatok?

"Nem vettünk ki szigetet a játékból. Mindig is három lett volna. Úgy gondoljuk, amit az emberek "Ghost Town-nak" neveznek, csak az a kis terület, amelyet a bankrablásos jelenethez készítettünk a játék elején. Sosem volt neve, el akartuk zárni Liberty City térképétől, ezért megépítettük azt a néhány űrbe vezető utat, gondolván hogy senki sem találja meg. Észrevettük, hogy valaki készített egy módosítást, egy hidat amin most átkocsikázhatsz - elképesztő..."

 

  • Blazinbash: Képes lett volna a Dodo valaha is a levegőben maradni? Ne értsetek félre, a barátaim és én órákat szórakoztunk azzal, hogy ki tud a legmesszebb haladni, egy levágott szárnyú repülőben az óceánba ütközve.
  • CrazyNiko187: A Dodo mindig is a jelenlegi repülő lett volna, vagy a szárnyai csak 9/11 után lettek megcsonkítva?
  • Christobell46: Honnan jött, hogy a repülő a GTA3-ban nem tud repülni?

"Mert egy vezetős és lövöldözős játékot csináltunk - éppen ezért, mint az alapvető játékelemek kombinációja, nagyon, nagyon radikális döntés volt abban az időben.  A Dodo sosem repült volna valami sokat,  és biztosan nem 9/11 miatt - csak egy szórakozás volt, amellyel az emberek később őrültségeket műveltek,  kihasználva mindenféle hibát, hogy repülésre bírják."

 

  • BenDeR.: Az alagút Shoreside Vale-en, annyi sok spekuláció született róla. Úgy tűnik a nap 24 órájában le van zárva felújítási munkálatok miatt. Vezetett volna valahová eredetileg, vagy csak túl lusták a munkások azért, hogy befejezzék, ha-ha?!
  • Vortex94: Miért lett az állam északi részéhez vezető út lezárva Shoreside Vale szigetén?
  • CrazyNiko187: Az alagút Shoreside Vale-en csak dísznek van?

"Soha nem terveztünk semmit az alagút másik végére, csak játszadoztunk a lehetőségekkel, hogy úgy alkossuk meg a világot, mitha folytatódna a fizikai határok mentén. Ez valamiféle előretörés volt mindig is, hogy a világot olyanná tegyük számotokra, hogy úgy érezzétek egy valami nagyobb része.  Ez az alagút az egyik gyerekcipőben járó megoldás volt erre."

  • WolfRogers: Elrejtve a Grand Theft Auto III PC verziójában, menük és listázások vannak egy multplayerre, ami feltételezések szerint tervezve volt a Grand Theft Auto III-ba, ez mikor lett eltávolítva?

"Ugyan eljátszottunk a multiplayer gondolatával, de sosem jutottunk messzire. Abban az időben úgy döntöttük, hogy inkább Vice City-t csináljuk meg, minthogy egy nagyobb csapatott szenteljünk a multiplayerre, mert sosem gondoltuk, hogy igazán elég jó lenne. Mikor végül készítettünk egy multiplayer játékot, szerettük volna, ha szórakozásban és élményben riválisa lenne az egyjátékos módnak, és ez sokáig  lehetetlen volt."

 

  • tytiyuiyitytiy: Ki írta a járókelő párbeszédek "My mother is my sister." sorát?
  • jesse45: Hogy működik a "My mother is my sister."?

"Ha-ha - hogy őszinték legyünk, nem vagyunk benne biztosak - mindannyian, együtt dolgozunk ezeken a dolgokon - és sokan lehetségesek közülünk, csakhogy szaporítsuk a parasztos szórakozást."

  • Honnan jött ez a "fecskendezés" hang, amit egy gyalagoson áthajtva hallhatunk? Ez mindig is megnevettetett. 

"A járókelők fecskendezős hangja a cuppogó hangok kombinációjából jött létre, amelyet a Rockstar North audió tervezője, Allan Walker, élőben vett fel (A Rockstar North vezető zenei producere, Craig Conner úgy idézi fel, hogy egy gyümölcs szétzúzása egy nyers csirkén a vokális fülkében...), és ezután valamivel réteget adtak az SFX könyvtárunkba."

 

 

Balra: Egy korábbi kép megmutatja a buszt, ami később törölve lett, illetve Claude rajzfilmszerűbb stílusát. Jobbra: Egy kép a végleges PlayStation 2 verzió kiadásakor, 2001-ben.

  • Bruciesautos: Miért volt rajzfilmszerű a grafika a korai képeken?

"Mielőtt komolyabban elkezdtünk volna foglalkozni a játék készítésével, kipróbáltunk néhány kinézetet. Néhány ebből ki lett adva a fejlesztés közben. Eljátszottunk kicsit a rajzfilmszerű stílussal, de túlságosan lehúzta a játékot."

  • cannoman5: Igaz, hogy az Ammu-Nation eladó külseje és hangja Dan Houser-é?

"Nem, nem igaz. Igaz, hasonlít rá (de nem a hangja)."

  • Luc de Mooij (Facebookon): Milyen a cannoli a Marco´s Bistro-ban?

"Szörnyű! Állott mint a fene."

 

  • Jamie Press (Facebookon): Hogyan néznek ki a GTA játékok forgatókönyvei? Durván mennyi ideig tart megírni őket, és hogyan vannak kialakítva? Gondoltatok már rá, hogy kiadjátok egy GTA forgatókönyvét? Köszi. :) Nem bírok várni a GTA V-re!

"Hosszúak. Nagyon hosszúak. És úgy tűnik, minden egyes következő Grand Theft Auto epizódnál, nagyobb. Nézd meg az alábbi képet a GTA3 forgatókönyvéről, a GTA IV-é mellett, hogy érezd mire gondolunk."

 

 Balra: A Grand Theft Auto III eredeti története és küldetéseinek forgatókönyve. Jobbra: Hét évvel később - egy pillantás a terjedelmes Grand Theft Auto IV forgaatókönyvre.

Kapcsolódó linkek: GTA III: Kérdések és válaszok - I. rész (Claude és mások)

    2012.01.05 22:50  ▪ Forrás: Rockstar Newswire  ▪ Írta: Visali

    Hannibal
    Offline
    2012. 01. 05. 23:45
    Hát, csak nagy és durva küldetés lehetett így, hogy nem hajlandóak beszélni róla szerintem ez igazolja a repülővel vagy busszal való épületrobbantós elméletet. Terrorizmus a kocsirobbanás, tömeges emberlelövés, épületrobbantás és mivel az első kettőt simán lehet más nem lehetett csak az épület robbantás ami a szavaikkal élve: "terrorizmusra utalt"
    Azt a témát is módszeresen kerülik, hogy mi lett Donald-al.
    Ez meg mekkora ellentmondás, hogy az egyik azt mondja a ghost townról hogy: "Igen - Liberty City része lett volna."
    A másik meg: Neve sincs, sosem volt lényeges, azért is zártuk el.
    Én az első komára hajlanék ha, tényleg azt akarták, hogy ne menjen oda senki meg lényegtelen miért hagyták benne a játékban? Módosítás nélkül is fel lehet fedezni milliószor repültem oda a dodo-val.
    Ez a két forgatókönyv mérete durva xD
    Én azért kicsivel többet vártam volna tőlük igazság szerint. Ha egy uncut kiadást nem is legalább normálisan válaszoltak volna a legtöbb relytélyre.

    Bence (Visali)
    Offline
    2012. 01. 06. 00:06
    Hannibal: Sokan nem osztoznak majd a véleményemen, de én ezt egy előre eltervezett martkeingnek mondanám. A kérdésekre a tervezéskor számítottak, és már akkor megfogalmazták a válaszokat, az csak formalitás, hogy feltették a kérdéseket a rajongók, és közzétették. Persze vannak egyedi kérdések, de lássuk be, többnyire a szóbeszédekre reagáltak, gondolom mert reagálni akartak, lezárni őket.

    Gege
    Offline
    2012. 01. 06. 12:59
    Azért a két játék scriptje közti különbség befigyel.

    Bence (Visali)
    Offline
    2012. 01. 06. 13:08
    Jó, de nyilván sokat tesz, hogy a főhős is beszél, egyes küldetéseknél pedig több párbeszédet írtak, arról nem is beszélve, hogy a GTA IV-ben több szereplőt mozgatnak, és a játéktér is relatíve nagyobb, ezért egyéb apróságokból is több van, mint például a járókelők.

    Cube Head
    Offline
    2012. 01. 06. 14:33
    hát...komoly amikor játszottam nem tűnt ilyen soknak

    ATi0021
    Offline
    2012. 01. 06. 16:10
    Tény, hogy nagyon jó, hogy kit van a 3 mobilokon is. De valahogy jobban örültem volna, ha kiadják a kivágott részeket.

    Ha már nem csinálták meg a Shoreside Vale alagutat, azért elárulhatta volna, hogy hova is vezet. Mondjuk én mindig is azt hittem, a Szellem városba vagy Vice Citybe.

    Kár, hogy elég sok kérdésre amolyan nesze semmi fog meg jól választ adtak.

    MasterP
    Offline
    2012. 01. 06. 17:02
    én csak azt az egyet nem értem ,hogy a Vice City-n kívül a többi 3D-s GTA miért olyan borongós? Főleg a GTA 3

    A GTA 4 érthető a felhőkarcolók miatt, de ha fent repülök és ezer ágra süt a nap, akkor se adja azt a világos és nyárias érzést mint a VC

    Bence (Visali)
    Offline
    2012. 01. 06. 17:37
    MasterP: A GTA3-ban azért esik folyton az eső, mert úgy nagyobbnak tűnik a játékterület.

    ATi0021: Nem azért nem adják ki, mert nem engednék meg nekik, anno sem azért vehették ki, mert féltek, hogy megdorgálják őket, hanem mert őket magukat is mélyen érinthette az incidens, hiszen ott van a New York-i iroda, és sok dolog bizonyára már nem tűnt olyan viccesnek, és ez továbbra is így van. Nekem a fenti válaszokból is ez jön le.

    MasterP
    Offline
    2012. 01. 06. 17:47
    azért kíváncsi lennék, hogy a Vice City-ből milyen kérdéseket tennének fel... Nem tudom elképzelni. A GTA 3ban vannak rejtélyek, de hogy a VC-ben mit lehetne kérdezni azt nem tudom. Szerintetek?

    Hannibal
    Offline
    2012. 01. 06. 18:09
    Rengeteg mindent onnan is például ott is sokat változott a város korai térképeken lehet látni. A katonaság is nagyobb lett volan saját repülőtérrel.(érdekes Fort Baxter air base, de repülők nélkül "-" ) És 2 küldetés adót is biztos töröltek Pastor Richard pap és BJ smith Focista személyében. Engem érdekelne, hogy egy pap meg egy focista milyen küdletéseket adhatott volna xD

    Ragnar
    Offline
    2012. 01. 06. 18:38
    Visali: grat, cikknek se utolsó, jólett

    Bence (Visali)
    Offline
    2012. 01. 06. 18:39
    Köszönöm, kolléga. Közel három órán át szenvedtem vele, mire meglett.

    MasterP
    Offline
    2012. 01. 06. 19:05
    Szerintem ezek a kérdezz-felelek cikkek igazán bekerülhetnének az azonos GTA szekcióba, hisz ezek igen értékes információkat tartalmaznak amiket nem találni meg mindenhol, sőt. Szerintem ilyen GYIK lehetne belőle . Minden egyes extra infó nagyon sokat számít amit már a játékból nem lehet megtudni, FŐLEG ha a készítők mondják!

    ATi0021
    Offline
    2012. 01. 06. 20:12
    Bence (Visali): Ok megérintette őket. Ez renben van. De már eltelt egy csomó idő, és mégis csak egy játék. Sokkal GTAsabb lett volna, legalábbis ha a GTA1, 2-t nézzük. Mert például a GTA2be ennél sokkal durvább dolog is voltak. ****** SPOILER ****** Például össze kellett gyűjteni busszal embereket, elvittük őket a húsgyárba, ott a banda lelőtte őket és mehettek a feldolgozóba.

    MasterP - Nagyon sok mindent kivágtak Vice Cityből is. Plusz nem értem miért is lett Vice ennyire kicsi, miért nem kaptuk egy kis Karibi szigetet. Vagy nem értem ki az öreg nő aki a fagyigyárnál van. Miért utálja a gyereket. Pastor Richards küldetésire külön kiváncsi lettem volna. Amikor először néztem a telepítéskor a kézikönyvet egyből kiszúrtam benne. Kár hogy végül kimaradt. Vagy nem értem miért nem volt GTA 3-as Ray. Ok más kor, de akkoris is megígérték. Vagy szerintem simán jó lett volna a motoros banda bárja. Nem értem miért nem volt nyitva. De beszélhetnének a sok Sacrface és más filmes utalásokról is. És még sok más dolgot említhetnék.

    Gege
    Offline
    2012. 01. 06. 20:33
    ATi0021: A San Andreasban meg kombájnnal dolgozhattad fel az embereket. Ja és ott a Hot Coffee meg a többi dolog.

    Bence (Visali)
    Offline
    2012. 01. 06. 20:38
    ATi0021: Nem számít, hogy mennyi idő telt el, vannak dolgok, traumák, amiket sosem felejtenek el az emberek.

    Ragnar
    Offline
    2012. 01. 07. 02:21
    Gege: a kombájnos nagyon nagy volt =)

    ATi0021
    Offline
    2012. 01. 07. 10:42
    Bence (Visali): Ok legyen. De akkor miért csinálnak belőle különféle filmeket? Vagy ahhoz hasonló terrort bemutató filmeket? Ilyen alapon szerintem ez se etikus. Nem hiszem, hogy a GTA3ban összedölt volna a torony. Szimplán csak Donald apartmanját robbantottuk volna fel. De így valszeg megúszta az a kannibál. Ami Nekem nem tetszik.

    Bence (Visali)
    Offline
    2012. 01. 07. 11:20
    ATi0021: Ha vannak is ilyen filmek, 2001 után nem hinném, hogy New York-ban játszódnának, illetve az megint más, ha valaki emléket szeretne állítani az eseménynek.

    ATi0021
    Offline
    2012. 01. 07. 19:33
    Bence (Visali): A GTA 3 se New Yorkban, hanem Liberty Cityben játszódik. És mielőtt jönnél a de az valójában New York szöveggel, LC azért sok mindenben eltér tőle.

    Hannibal
    Offline
    2012. 01. 07. 19:43
    De New York-ra hajaz ez R*-is elismerte meg már a GTA I-es LC is NYC helyén volt. Egy teljes NYC rekonstruálni meg lehetetlen főleg 20001-ben.

    Bence (Visali)
    Offline
    2012. 01. 07. 20:42
    ATi0021: De igen, pont az a lényeg, hogy köztudottan New York-ról mintázták.

    Hozzászólok

    Szekciók
    Kiemelt YouTube Listák
    Más Rockstar játékok
    Hivatalos oldalak
    Partnereink