
Nem egész egy hónapja, a Grand Theft Auto III: 10 Year Anniversary Edition megjelenésekor publikálta a Rockstar Games kérdések és válaszok cikkének első részét, melyben főleg a játék karaktereit illető kérdésekre feleltek, a ma közzétett második részben pedig a rejtélyes érdekességekre térnek ki.
A hírbe ismét beágyaztak egy slidehsow-t, melyben a tervezett borítókat, logókat és egyéb marketing célra szánt érdekességeket tekinthetjük meg. A leírásokból kiderül, hogy a logó kezdetben a GTA2 emblémájához hasonlított, illetve a GTA3-hoz is készültek hasonló körözési poszterek, mint a Grand Theft Auto IV reklámidőszaka során, igaz ezekről megfeledkeztek, csak a régi iratok között bukkantak rájuk.
![]()
"Körülbelül 1% lenne a különbség. Csak egy küldetést töröltünk, amely terrorizmusra utalt, illetve egyéb apróságokat kozmetikáztunk - járművek részleteit, néhány járőkelő beszólását, rádiópárbeszédek néhány sorát, stb. - a játék nem sokkal később jelent meg. A legnagyobb változás az amerikai verzió csomagolását érintette, ami átdolgozásra került egy új stílusúra, ami a védjegyünk lett - mivel az előző borítót, (amellyel Európában jelent meg), túlságosan durvának éreztük 9/11 után. A többi merész pletyka mulatságos, de lehetetlen lett volna ennyi mindent megoldani, ilyen rövid idő alatt."
"Nincs. Ahogy fentebb írtuk, tényleg nem módosítottunk sok dolgon - csak egyetlen küldetésen és máson, mint például felületi részleteket változtattunk, kozmetikáztunk."
"Amennyire vissza tudunk emlékezni, a változtatások listáját fentebb felsoroltuk - a többi dolog egyszerűen nonszensz."
![]()
"Igen - Liberty City része lett volna."
"Nem vettünk ki szigetet a játékból. Mindig is három lett volna. Úgy gondoljuk, amit az emberek "Ghost Town-nak" neveznek, csak az a kis terület, amelyet a bankrablásos jelenethez készítettünk a játék elején. Sosem volt neve, el akartuk zárni Liberty City térképétől, ezért megépítettük azt a néhány űrbe vezető utat, gondolván hogy senki sem találja meg. Észrevettük, hogy valaki készített egy módosítást, egy hidat amin most átkocsikázhatsz - elképesztő..."
![]()
"Mert egy vezetős és lövöldözős játékot csináltunk - éppen ezért, mint az alapvető játékelemek kombinációja, nagyon, nagyon radikális döntés volt abban az időben. A Dodo sosem repült volna valami sokat, és biztosan nem 9/11 miatt - csak egy szórakozás volt, amellyel az emberek később őrültségeket műveltek, kihasználva mindenféle hibát, hogy repülésre bírják."
![]()
"Soha nem terveztünk semmit az alagút másik végére, csak játszadoztunk a lehetőségekkel, hogy úgy alkossuk meg a világot, mitha folytatódna a fizikai határok mentén. Ez valamiféle előretörés volt mindig is, hogy a világot olyanná tegyük számotokra, hogy úgy érezzétek egy valami nagyobb része. Ez az alagút az egyik gyerekcipőben járó megoldás volt erre."
"Ugyan eljátszottunk a multiplayer gondolatával, de sosem jutottunk messzire. Abban az időben úgy döntöttük, hogy inkább Vice City-t csináljuk meg, minthogy egy nagyobb csapatott szenteljünk a multiplayerre, mert sosem gondoltuk, hogy igazán elég jó lenne. Mikor végül készítettünk egy multiplayer játékot, szerettük volna, ha szórakozásban és élményben riválisa lenne az egyjátékos módnak, és ez sokáig lehetetlen volt."
![]()
"Ha-ha - hogy őszinték legyünk, nem vagyunk benne biztosak - mindannyian, együtt dolgozunk ezeken a dolgokon - és sokan lehetségesek közülünk, csakhogy szaporítsuk a parasztos szórakozást."
"A járókelők fecskendezős hangja a cuppogó hangok kombinációjából jött létre, amelyet a Rockstar North audió tervezője, Allan Walker, élőben vett fel (A Rockstar North vezető zenei producere, Craig Conner úgy idézi fel, hogy egy gyümölcs szétzúzása egy nyers csirkén a vokális fülkében...), és ezután valamivel réteget adtak az SFX könyvtárunkba."
![]()

Balra: Egy korábbi kép megmutatja a buszt, ami később törölve lett, illetve Claude rajzfilmszerűbb stílusát. Jobbra: Egy kép a végleges PlayStation 2 verzió kiadásakor, 2001-ben.
"Mielőtt komolyabban elkezdtünk volna foglalkozni a játék készítésével, kipróbáltunk néhány kinézetet. Néhány ebből ki lett adva a fejlesztés közben. Eljátszottunk kicsit a rajzfilmszerű stílussal, de túlságosan lehúzta a játékot."
"Nem, nem igaz. Igaz, hasonlít rá (de nem a hangja)."
"Szörnyű! Állott mint a fene."

"Hosszúak. Nagyon hosszúak. És úgy tűnik, minden egyes következő Grand Theft Auto epizódnál, nagyobb. Nézd meg az alábbi képet a GTA3 forgatókönyvéről, a GTA IV-é mellett, hogy érezd mire gondolunk."

Balra: A Grand Theft Auto III eredeti története és küldetéseinek forgatókönyve. Jobbra: Hét évvel később - egy pillantás a terjedelmes Grand Theft Auto IV forgaatókönyvre.
Kapcsolódó linkek: GTA III: Kérdések és válaszok - I. rész (Claude és mások)
amikor játszottam nem tűnt ilyen soknak 


Közel három órán át szenvedtem vele, mire meglett.
. Minden egyes extra infó nagyon sokat számít amit már a játékból nem lehet megtudni, FŐLEG ha a készítők mondják!