Már több, mint egy hete annak, hogy megjelent a várva várt játék, a Grand Theft Auto IV. Akik rendelkeznek konzollal, azok már teljes gőzzel játszák a játékot. Eddig még nem publikáltunk az oldalon semmiféle tesztet a játékkal kapcsolatban, csupán egy ismertetővel szolgáltunk a látogatóknak. Most azonban Ragnar360 kollega elkészített egy minden részletre kiterjedő tesztet, melyet a Grand Theft Auto IV Xbox 360-as verzió felhasználásával írt meg. Az irományban saját, játékbeli tapasztalatait is leírta, valamint a játék több aspektusára is részletesen kitért - elmondhatjuk, remek munkát végzett.
Mint az várható volt a Grand Theft Auto IV pozitívan hatott a konzoleladásokra (is). Nos, a Microsoft nyilvánosságra hozta a legérdekesebb információkat GTA negyedik részével és az Xbox eladásokkal kapcsolatban.
A megjelenés utáni héten több mint másfélszer annyi Xbox360-at adtak el, mint egy héttel korábban, pontosan 54%-al többet. Sajnos ez az információ pontos számadatok nélkül nem túl sokatmondó, mégis kiemelkedő eredménynek tűnik.
Úgy tűnik a Microsoft újabb csatát nyert a konzolháborúban, hiszen olyan húzócímek, mint a BioShock, a Halo 3, valamint a Gears of War első és második része után a GTA IV is az Xbox - ha nem is fölényes és megsemmisítő, de mindenképpen figyelemreméltó - sikerét hozza, ugyanis a viszonteladók szerint az összes elkelt (kb. 6 millió) GTA IV 60%-a Xbox-os, míg értelemszerűen a maradék 40% PS3-as verziójú. Akárhonnan is nézzük, több mint egymilliós előny a Microsoft-nál.
A konzolok több mint 40%-át egy Grand Theft Auto IV kópiával együtt vásárolták meg.
Az első héten összesen 2,3 millió játékos próbálta ki a GTA IV-et Xbox LIVE-on, átlagban pedig 4 óráig játszottak a multiplayerrel, így a játékosok összesen 9,2 millió tiszta játékidőt produkáltak. A hétvége folyamán egyidejűleg több mint 1 millió felhasználó játszott a LIVE-on.
A játékosok összesen 12 millió Xbox360 GTA IV achievement-et értek el, ami 100 millió játékospontnak (gamerscore) megfelelő teljesítmény.
Bekövetkezett ami várható volt, a Grand Theft Auto IV rögtön a megjelenése utáni héten átvette az első helyet az XBOX Live! felhasználók aktivitásán alapuló listán. A rangsor a következő:
Bizonyára sokatok várta már, hogy mikor tesznek ki a Rockstaros srácok újabb tartalmakat a Grand Theft Auto IV hivatalos oldalára. A legutolsó frissítés április 25-én került publikálásra, mely egyetlen bemutató videót tartalmazott, mégpedig Niko Bellic-ről. Lássuk tehát a frissítéseket:
Összesen ennyi frissítést tettek fel a hivatalos oldalra, sajnos a rádióállomásokról nem tudtunk meg többet. Minden bizonnyal nem ez volt az utolsó update, valószínűleg még számíthattok hasonló tartalmakra. Addig is nézzetek szét a hivatalos oldalon!
Korábban hírt adtunk arról, hogy néhány felhasználónak gondja volt a Grand Theft Auto IV PS3-on való futtatásával, a játék ugyanis sok esetben már a töltési idő közben lefagyott. A Take 2 Interactive egy rövidke cikk formájában próbált már segítséget nyújtani a probléma megoldására, azonban már ők is tudták: a dolog nem maradhat annyiban.
A fejlesztők készítettek egy javítást [patch], mely az 1.01-es verziószámot kapta. A 18 megabájtos fájl automatikusan letöltődik minden PS3 tulajdonosnak, amint felcsatlakoznak az internetre a GTA IV-en keresztül. Még nem tudjuk, hogy mit javít konkrétan a patch, de már több PlayStation 3 tulajdonos is jelezte, hogy megjavult a csatlakozási probléma a javítás telepítése után.
Egyenlőre nincs semmi információnk egy esetleges Xbox 360 patch-ről, de amint valamilyen hivatalos forráshoz jutunk, frissítjük a hírünket!
Pár nappal ezelőtt már írtunk nektek egy kisebb hírt, hogy hogyan is teljesített a GTA IV az első napon eladások szempontjából. Következő hírünkben egy részletesebb, több adatot tartalmazó kis összefoglalást találtok a témával kapcsolatban. Tehát, mint tudjuk a játéknak már az első napon nagyon nagy sikere volt. Világszerte összesen 4 millió példányt adtak el belőle. A következő napokban ez a szám természetesen tovább nőtt, és elérte 6 milliót.
Május 3-án már világossá vált, hogy a GTA IV már az első héten hatalmas sikert aratott. Kedvenc sorozatunk legutóbbi része ugyanis még a Halo 3-at is maga mögé utasította, amely az előző évben az első héten 280 millió dolláros bevételt produkált. A GTA IV, amelyre a Rockstar Games nem kevesebb, mint 100 millió dollárt áldozott összesen (egyébként ezzel a világtörténelem legnagyobb költségvetésű játékává vált), jócskán visszahozta a befektetett összeget, hiszen a 6 millió eladott példány közel 400 millió dolláros bevételt jelent.
A játék legkelendőbb Amerikában volt, ahol 3.7 millió példányt adtak el. Európában összesen 2.2 millió GTA IV talált gazdát. A játék megjelenése a konzoleladásokra is nagy hatással volt. Playstation 3-ból közel kétszer annyit, XBOX 360-ból pedig 75%-al többet adtak el mint általában.
A Harvard University vezető tudósa, Cheryl K. Olsen egy kis ingyenes önreklámozás keretében (ugyanis megjelent a Grand Theft Childhood: The Surprising Truth About Violent Videogames nevű könyve, mely magyarul nagyjából annyit tesz: Az ellopott gyermekkor: A meglepő igazság az erőszakos videójátékokról) elmondta, hogy az erőszakos videójátékoknak szinte semmi közük nincs a bűncselekményekhez, sőt...
A hölgy által végzett kutatás eredményeiben tisztán látható, hogy azon gyerekeknek akik nem játszottak egy-egy kultikus, ám erőszakos játékkal sokkal több szociális problémájuk van, hiszen könnyen a társaságon kívülre szorulhatnak, amennyiben nincs érdemi mondandójuk egy adott témával kapcsolatban.
„A legtöbb hasonló tanulmány egyszerűen szemét. Általában olyan pszichológusok írják őket, akiknek fogalmuk sincs a videojátékokról, vagy akik mesterséges környezetben 15 percet játszó emberek reakcióiból indulnak ki. Ráadásul gyakran teljesen rossz programokat, például egy FPS-t és egy kalandjátékot hasonlítanak össze. Utóbbinál az FPS-hez képest szinte semmi izgalmas nem történik, így nem is csoda, hogy az a felmérésük végeredménye, hogy lám az FPS milyen agresszívvé teszi a gyerekeket. Persze ugyanígy fenntartással kell kezelni a játékipar által támogatott kutatásokat is.” - nyilatkozta Ms. Olson.
A kutatás során a játékok és az erőszak kapcsolata mellett a játékosok szokásait is megvizsgálták, így derülhetett fény arra, hogy a fiúk szeretnek csoportokban játszani, míg a lányok második legkedveltebb játéka - közvetlenül a Sims után - a Grand Theft Auto sorozat valamely tagja. Olson és csapata összesen 1200 gyereket és szüleiket kérdezték meg a minél pontosabb eredmény érdekében.
Szerény véleményem szerint, aki nem képes a valóság és a játékvilág elválasztására, az vagy ne játsszon erőszakos játékokkal, vagy viselje tettei következményeit.
Az angol nyelvű nagytestvér (TheGTAPlace.com) szerkesztősége készített egy nagyon igényes pdf-dokumentumot melyben a Grand Theft Auto IV 100%-os végigjátszásához szükséges küldetések, feladatok és tevékenységek listáját írták le. A lista természetesen - mint sok más leírás a GTA IV-gyel kapcsolatban - oldalunkra is kikerül majd idővel, addig is a letöltésért katt ide!
A Take2 perel. Nem, még nem Jack Thompson-t. Mint ismeretes, Chicagoban pár nappal a Grand Theft Auto IV-et promotáló hirdetések megjelenése után április huszonkettedikén le is szedették őket a buszokról és egyéb hirdetési felületekről, mert néhány nagyokos úgy gondolta, hogy egy olyan városban, mint Chicagoban, ahol az elmúlt időszakban rengeteg erőszakos szabálysértés történt csak tovább rontaná a helyzetet egy „erőszakos játék” hirdetése. Thompson örülhet, hogy legalább pár hülye van aki azokat az eszméket vallja mint ő...
A Take2 tehát perel, ami logikus lépésnek tűnik, hiszen minimum 300.000 dollárt buktak a hirdető céggel kötött megállapodás során, ugyanis ennyibe került a hirdetőfelületek bérlése 6 hétre, és akkor még nem is beszéltünk arról, hogy a hirdetések hatására vajon hány személy ment volna el a legközelebbi boltba megvenni a játékszenzációt.
A Grand Theft Auto IV remek multiplayer funkcióval rendelkezik, ezt bizonyára mindenki tudja, aki már próbálta. Játékosok ezrei játszanak rajta egyidőben, ám most valami érdekes dolog történt az egyik felhasználóval. Karaktere egy zombivá változott!
Korábban több kommentet is lehetett olvasni nagyobb fórumokon, miszerint a játékosok zombit láttak a multiplayer csatározások során, de még senki sem számolt be arról, hogy az ő karaktere is hasonló teremtménnyé változott volna. Már több elmélet is született ezzel kapcsolatban, miszerint egy Rockstar munkatárs megölése, vagy a legmagasabb rang elérése után a multiplayer-ben irányított karakter automatikusan egy kék hajú, Rockstar logóval ellátott alsógatyát viselő zombivá válik.
Egy "GTA" nevű GameTrailers felhasználó karakterével azonban megtörtént az átváltozás. Az említett személy a játék PlayStation 3 verziójával játszott, és állítása szerint ő csak 2-es szintű volt, mikor sikerült megölnie egy Rockstar munkatársat (Ezért egyébként Xbox 360-on egy achievement jár).
"GTA" nem az egyetlen felhasználó, akivel ez megtörtént, egy "Ruckstar" nevű ember - aki szintén PS3 tulajdonos - karaktere is zombi lett, érthetetlen okokból. Állítása szerint az L1 lenyomásával a karakter-szerkesztő menüben át lehet változni zombivá, majd vissza. Zombijáról ő is készített egy képet, ehhez kattints ide! Ha megtudunk valami konkrétabbat a hírrel kapcsolatban, itt elolvashatjátok!
Update: Időközben videó is készült a zombiról, a megtekintéshez kattints ide!