Nem, sajnos a hír címét egyáltalán nem gépeltem el... A tegnapi nap folyamán ugyanis kiderült, hogy a San Andreas Multiplayer csapata véglegesen befejezi a módosítás fejlesztését.
Vagy mégsem?
Az elmúlt pár hónapban - ha mi nem is nagyon értesítettünk titeket róla, a GTA IV-gyel kapcsolatos infóáradatok miatt, számos támadás érte mind a csapatot, mind pedig a módosítás fenntartásához szükséges főbb szervereket. Többek között ennek köszönhető, hogy határozatlan ideig az SA-MP Team úgy döntött, visszavesznek az általuk nyújtott szolgálatások széles választékából és inkább csak a fontosabb lehetőségeket hagyják elérhető szinten. Most viszont kiderült, hogy a csapat egyelőre ismeretlen - a fentebb említetten kívül - okok miatt felhagyott a modifikáció fejlesztésével, melyet a hivatalos oldaluk indikál.
A következő idézet található meg ott:
"Feladtuk! kaput!
És nem is akarunk többet ezzel a programmal foglalkozni. Ezért kérünk mindenkit, hogy tiszteljétek meg a szerzői jogainkat és licenszünket és ne terjesszétek tovább a fájljainkat."
A dolog érdekessége viszont az, hogy a csapat állítólagosan már 80% fölött járt a multiplayer program következő verziójának programozásával. Ebből arra következtethetünk, hogy ismételten egy hacknek köszönhető a nagy felháborodás. Amint megtudunk valamit a dolog végkimeneteléről, azonnal figyelmeztetünk benneteket!
Update:
Egy lelkes csapat továbbra is próbálja életben tartani a multit. Így elérhető egy fórum, amely teljesen hasonló feladatokat szolgál, mint ami a hivatalos oldalon volt megtalálható. Ezenkívül elérhető egy online szerverlista is.
Mostanában egyre kevesebb hír érkezik a GTA IV-ről, hiszen mindenki a játékkal van el foglalva. Hogy mégse maradjon hír nélkül az oldal, most egy érdekes videót közlünk le számotokra.
Hibák, vagy ahogyan sokan nevezik, bugok minden játékban vannak, hiszen tökéletes játékot még senki sem tudott készíteni. Ezt bizonyítja a most következő két videó is, melyekben egyes játékosok összegyűjtötték a legfőbb hibákat, melyeket a GTA IV-ben vettek észre. A hibák többsége érdekes módon a multiplayer módban van.
1. videó:
2. videó:
Már több, mint egy hete annak, hogy megjelent a várva várt játék, a Grand Theft Auto IV. Akik rendelkeznek konzollal, azok már teljes gőzzel játszák a játékot. Eddig még nem publikáltunk az oldalon semmiféle tesztet a játékkal kapcsolatban, csupán egy ismertetővel szolgáltunk a látogatóknak. Most azonban Ragnar360 kollega elkészített egy minden részletre kiterjedő tesztet, melyet a Grand Theft Auto IV Xbox 360-as verzió felhasználásával írt meg. Az irományban saját, játékbeli tapasztalatait is leírta, valamint a játék több aspektusára is részletesen kitért - elmondhatjuk, remek munkát végzett.
Mint az várható volt a Grand Theft Auto IV pozitívan hatott a konzoleladásokra (is). Nos, a Microsoft nyilvánosságra hozta a legérdekesebb információkat GTA negyedik részével és az Xbox eladásokkal kapcsolatban.
A megjelenés utáni héten több mint másfélszer annyi Xbox360-at adtak el, mint egy héttel korábban, pontosan 54%-al többet. Sajnos ez az információ pontos számadatok nélkül nem túl sokatmondó, mégis kiemelkedő eredménynek tűnik.
Úgy tűnik a Microsoft újabb csatát nyert a konzolháborúban, hiszen olyan húzócímek, mint a BioShock, a Halo 3, valamint a Gears of War első és második része után a GTA IV is az Xbox - ha nem is fölényes és megsemmisítő, de mindenképpen figyelemreméltó - sikerét hozza, ugyanis a viszonteladók szerint az összes elkelt (kb. 6 millió) GTA IV 60%-a Xbox-os, míg értelemszerűen a maradék 40% PS3-as verziójú. Akárhonnan is nézzük, több mint egymilliós előny a Microsoft-nál.
A konzolok több mint 40%-át egy Grand Theft Auto IV kópiával együtt vásárolták meg.
Az első héten összesen 2,3 millió játékos próbálta ki a GTA IV-et Xbox LIVE-on, átlagban pedig 4 óráig játszottak a multiplayerrel, így a játékosok összesen 9,2 millió tiszta játékidőt produkáltak. A hétvége folyamán egyidejűleg több mint 1 millió felhasználó játszott a LIVE-on.
A játékosok összesen 12 millió Xbox360 GTA IV achievement-et értek el, ami 100 millió játékospontnak (gamerscore) megfelelő teljesítmény.
Bekövetkezett ami várható volt, a Grand Theft Auto IV rögtön a megjelenése utáni héten átvette az első helyet az XBOX Live! felhasználók aktivitásán alapuló listán. A rangsor a következő:
Bizonyára sokatok várta már, hogy mikor tesznek ki a Rockstaros srácok újabb tartalmakat a Grand Theft Auto IV hivatalos oldalára. A legutolsó frissítés április 25-én került publikálásra, mely egyetlen bemutató videót tartalmazott, mégpedig Niko Bellic-ről. Lássuk tehát a frissítéseket:
Összesen ennyi frissítést tettek fel a hivatalos oldalra, sajnos a rádióállomásokról nem tudtunk meg többet. Minden bizonnyal nem ez volt az utolsó update, valószínűleg még számíthattok hasonló tartalmakra. Addig is nézzetek szét a hivatalos oldalon!
Korábban hírt adtunk arról, hogy néhány felhasználónak gondja volt a Grand Theft Auto IV PS3-on való futtatásával, a játék ugyanis sok esetben már a töltési idő közben lefagyott. A Take 2 Interactive egy rövidke cikk formájában próbált már segítséget nyújtani a probléma megoldására, azonban már ők is tudták: a dolog nem maradhat annyiban.
A fejlesztők készítettek egy javítást [patch], mely az 1.01-es verziószámot kapta. A 18 megabájtos fájl automatikusan letöltődik minden PS3 tulajdonosnak, amint felcsatlakoznak az internetre a GTA IV-en keresztül. Még nem tudjuk, hogy mit javít konkrétan a patch, de már több PlayStation 3 tulajdonos is jelezte, hogy megjavult a csatlakozási probléma a javítás telepítése után.
Egyenlőre nincs semmi információnk egy esetleges Xbox 360 patch-ről, de amint valamilyen hivatalos forráshoz jutunk, frissítjük a hírünket!
Pár nappal ezelőtt már írtunk nektek egy kisebb hírt, hogy hogyan is teljesített a GTA IV az első napon eladások szempontjából. Következő hírünkben egy részletesebb, több adatot tartalmazó kis összefoglalást találtok a témával kapcsolatban. Tehát, mint tudjuk a játéknak már az első napon nagyon nagy sikere volt. Világszerte összesen 4 millió példányt adtak el belőle. A következő napokban ez a szám természetesen tovább nőtt, és elérte 6 milliót.
Május 3-án már világossá vált, hogy a GTA IV már az első héten hatalmas sikert aratott. Kedvenc sorozatunk legutóbbi része ugyanis még a Halo 3-at is maga mögé utasította, amely az előző évben az első héten 280 millió dolláros bevételt produkált. A GTA IV, amelyre a Rockstar Games nem kevesebb, mint 100 millió dollárt áldozott összesen (egyébként ezzel a világtörténelem legnagyobb költségvetésű játékává vált), jócskán visszahozta a befektetett összeget, hiszen a 6 millió eladott példány közel 400 millió dolláros bevételt jelent.
A játék legkelendőbb Amerikában volt, ahol 3.7 millió példányt adtak el. Európában összesen 2.2 millió GTA IV talált gazdát. A játék megjelenése a konzoleladásokra is nagy hatással volt. Playstation 3-ból közel kétszer annyit, XBOX 360-ból pedig 75%-al többet adtak el mint általában.
A Harvard University vezető tudósa, Cheryl K. Olsen egy kis ingyenes önreklámozás keretében (ugyanis megjelent a Grand Theft Childhood: The Surprising Truth About Violent Videogames nevű könyve, mely magyarul nagyjából annyit tesz: Az ellopott gyermekkor: A meglepő igazság az erőszakos videójátékokról) elmondta, hogy az erőszakos videójátékoknak szinte semmi közük nincs a bűncselekményekhez, sőt...
A hölgy által végzett kutatás eredményeiben tisztán látható, hogy azon gyerekeknek akik nem játszottak egy-egy kultikus, ám erőszakos játékkal sokkal több szociális problémájuk van, hiszen könnyen a társaságon kívülre szorulhatnak, amennyiben nincs érdemi mondandójuk egy adott témával kapcsolatban.
„A legtöbb hasonló tanulmány egyszerűen szemét. Általában olyan pszichológusok írják őket, akiknek fogalmuk sincs a videojátékokról, vagy akik mesterséges környezetben 15 percet játszó emberek reakcióiból indulnak ki. Ráadásul gyakran teljesen rossz programokat, például egy FPS-t és egy kalandjátékot hasonlítanak össze. Utóbbinál az FPS-hez képest szinte semmi izgalmas nem történik, így nem is csoda, hogy az a felmérésük végeredménye, hogy lám az FPS milyen agresszívvé teszi a gyerekeket. Persze ugyanígy fenntartással kell kezelni a játékipar által támogatott kutatásokat is.” - nyilatkozta Ms. Olson.
A kutatás során a játékok és az erőszak kapcsolata mellett a játékosok szokásait is megvizsgálták, így derülhetett fény arra, hogy a fiúk szeretnek csoportokban játszani, míg a lányok második legkedveltebb játéka - közvetlenül a Sims után - a Grand Theft Auto sorozat valamely tagja. Olson és csapata összesen 1200 gyereket és szüleiket kérdezték meg a minél pontosabb eredmény érdekében.
Szerény véleményem szerint, aki nem képes a valóság és a játékvilág elválasztására, az vagy ne játsszon erőszakos játékokkal, vagy viselje tettei következményeit.
Az angol nyelvű nagytestvér (TheGTAPlace.com) szerkesztősége készített egy nagyon igényes pdf-dokumentumot melyben a Grand Theft Auto IV 100%-os végigjátszásához szükséges küldetések, feladatok és tevékenységek listáját írták le. A lista természetesen - mint sok más leírás a GTA IV-gyel kapcsolatban - oldalunkra is kikerül majd idővel, addig is a letöltésért katt ide!