Az elmúlt hónapokban igen sok előzetes érkezett az online, illetve a nyomtatott sajtó jóvoltából, melyek bőven kivesézik a Grand Theft Auto V legfrissebb demójában látott lehetőségek, játékelemek által nyújtott újdonságokat. Mivel eddig sehol nem találkoztunk ilyesmivel – a külföldi médiumokat figyelmen kívül hagyva - , úgy gondoltuk, hogy érdemes lehet egy komplett listát összeállítani az eddigi érdekességekről, melyek közül teljes mértékben kihagytuk a fake híreket.
Egyúttal ezzel szeretnénk kompenzálni a beígért PC Guru összefoglaló hiányát, melynek oka nemes egyszerűséggel az, hogy a magazin nem tartalmazott „exkluzív” újdonságokat, sem írásban, sem pedig képeket illetően. Ez persze nem egy meglepő, szokatlan dolog, hisz minden újságíró ugyanazt a demót látta.
Íme a lista:
A játékban lehetnek bérgyilkos, illetve fegyverkereskedői mellékküldetések/tevékenységek. Ezekre eddig csak utaltak a magazinok.
A rablásoknál alkalmazható csapattagok típusai a következők lehetnek: Wheelman (azaz a sofőr), Muscle (az erőember), illetve Hacker.
A küldetések közben történő játékosok közötti váltás folyamán az idő lelassul, hogy könnyedén átállhassunk a másik karakter használatára.
A fejleszthető képességek, mint például a stamina (kitartás), vagy lung capacity (tüdőkapacitás) még nem véglegesek, ezek helyett más lehetőségek is bekerülhetnek a végleges játékba.
A Blitz Play küldetés során Trevor által használt binokulárról (távcső) még nem tudni, hogy küldetéseken kívül is használható lesz-e.
Mikor a Blitz Play küldetés során a teherkocsiban ülő Franklinre váltunk, a kamera belső nézetre vált. Később, pár másodperccel a pénzszállító kocsiba való ütközés előtt pedig átugrik cinematic, azaz „moziszerű” nézetre.
Az örmény autókereskedő neve – akinek Franklin dolgozik/dolgozott – Simeon Yetarian.
Vásárolhatunk, illetve lecserélhetjük ruháinkat a ruhaboltokban.
A javított fedezékrendszer immáron lehetőséget ad arra, hogy simábban guruljunk, váltsunk fedezékről fedezékre.
A kamera alkalmazás ikonja az iFruit – a játék iPhone paródiája – mobilunk jobb alsó sarkában található. Ez a kilencedik alkalmazás a telefon listájában.
Az iFruit kezelőfelülete ugyanaz, mint a Franklin trailerében látható hirdetőtáblán.
Változatos NPC tevékenységek is megtapasztalhatók a tengerpartokon, strandokon, mint például különféle bulik, illetve sütögetések.
A radar gyalogosan az eddig tapasztalt felülnézeti képet adja, azonban ha járműbe szállunk, akkor egyből átvált a sokat emlegetett „GPS” nézetre.
A véletlenszerű találkozások itt is visszatérő elemei lesznek a játékmenetnek. Az egyik ilyen munkaadó karakter például Lacey Jones, aki egy lecsúszott vinewoodi filmszínésznő.
A körözési szint most is csillagokkal kerül jelölésre, a képernyő jobb felső sarkában.
Megerősítést nyertek a játék fegyverei között szereplő különbözőféle gránáttípusok.
A víz alatt rábukkanhatunk kincsekre, hajóroncsokra, értékes tárgyakra, vagy rozsdás autóroncsokra. Lemerülve egy teljes világ tárul elénk, cápákkal, halrajokkal, és egyéb érdekes élőlénnyel.
A karakterválasztó-kör a képernyő jobb alsó sarkában jelenik meg, mikor éppen váltunk a főszereplők között.
A Spice 1 – 187 Proof című száma szerepel majd a játékban.
Karakterváltásnál az idő néha előreugrik, így előremozgatva kicsit a történetet.
Váltás közben a kamera elszemcsésedik, míg a Google Earth-szerű nézetre ugrik.
Mikor nem irányítjuk főszereplőinket, azok Los Santos, illetve környékének adott területein lesznek, csak ritkán kerülnek messzebb „lakóhelyüktől”.
A demó során Franklinnel végrehajtott helikopterből való ejtőernyőzés három percet vett igénybe. Ez már az ejtőernyő kinyílt állapotában mért idő.
A demóban látott hotel, melyből Micheal kisétál, a Von Crastenburg nevet viseli.
A „környezeti, aláfestő” zene, ami Franklin ejtőernyős jelenete közben szólt, kissé a „Drive” című film zenei betétjére hajazott.
A három különböző színnel jelölt mérce, melyek az életerőt, páncélzatot, illetve a különleges képességet jelölik, az immáron négyzet alakú radar alatt helyezkednek el.
Michael járásáról lerí, hogy a karakter egy igazi nehézfiú... habár azért meglátszik kora, mikor sprintelni kezd.
Az egyik autóból a 80-as évekre jellemző soul zene szólt.
A járművek kezelhetősége sokkal könyörületesebb ezúttal, mint a IV-ben, de semmiképpen sem lebutított.
Küldetés során csak akkor válthatunk karaktereink között – amikor épp nem automatikus a váltás, mikor egy kisebb menü jelenik meg a képernyő jobb alsó sarkában. Igen sokszor kerül sor az automata karakterváltásra. Sokszor előfordul az is, hogy „szöveges utasítás” keretein belül értesít a szkript, hogy érdemes lenne egy másik főszereplőt választani.
A Blitz Play demóban látott jeleneteiben a trió, a Michaelt bemutató trailerben beharangozott gázmaszkokkal ellentétben, egy hoki, egy koponya festéssel bíró, valamint egy majom arcot ábrázoló maszkra teszi voksát. Ez lehet, hogy változtatás a feladatban, vagy utalás a testre szabhatóságot illetően.
A karakterek mozgási ciklusa sokkal fejlettebb, már inkább a Max Payne-ben látottakat adják vissza, mintsem a IV-ben tapasztalt „darabos” animációkat.
A Rockstar még nem döntötte el, hogy a Taxizáson kívül lesz-e más tömegközlekedési választása a játékosoknak. (Például vonatok utasként való használata, buszozás)
Az állatvilág igen nagy skálán mozog... a demóban látottak alapján bőven találhatunk a vidéki, kies területeken ragadozókat, vagy éppen akár a parkosított területeken futkározó mókusokat is.
A motorokon viselt bukósisakok között variálhatunk.
Visszatérnek a motoros rendőrök.
A hajóroncsokban sokszor emberi csontvázakra is rálelhetünk.
Medvék is lesznek a játékban.
A Blaine Country tájékán lévő katonai támaszpont egyfajta legendaként szolgál az NPC-k számára, mivel azok sokat pletykálnak róla.
A sziget nyugati részén helyezkedik el a katonai bázis, melyről teherszállító repülők felszállását is megfigyelhetik a játékosok.
A főszereplők nem halhatnak meg, ha éppen nem vagyunk küldetés közben, és nem irányítjuk őket.
A kisebb rablások akár visszatérő mellékküldetésként is megjelenhetnek.
A fegyverropogás hangja, illetve tűzpárbajok által visszaadott hangulat vetekedik a hollywoodi filmekben tapasztaltakéval. A gettók területén gyakran tapasztalhatunk tűzharcokat.
A demó egyik jelenetében látható volt, ahogy egy betonfal apró darabokra tört. Egyelőre nem tudni, hogy ez előre szkriptelt animáció, vagy a fizikai motor fejlődésének egy jele, de reménykedjünk a legjobbakban.
Ugyancsak a Blitz Play küldetés során tapasztalt volt egy furcsa jelenet, amikor is hirtelen eltűnt a játékosok körözési szintje. Még nem tudni, hogy a játék fejlesztésének ezen szakaszában előforduló glitchről van szó, vagy csupán a Rockstar tesztelőkkel szembeni jóindulatáról. (Jóindulat: Lekapcsolták a körözést az élmény érdekében.)
A játék fegyverarzenálja igen szépen bővült az előző részhez képest. Ezúttal használhatunk majd Minigunt, lángszórót, illetve például benzint + öngyújtót. Sok félrefordításnak köszönhetően azt feltételezik néhányan, hogy már biztosan implementálásra került egy gránátvető. Erről szó sincs.. rakétavető van a játékban, amit a fordítási hibák miatt tituláltak sokan másnak, mint ami.
A különleges képességek ablaka nem mindig látható játékon belül, hanem nagy valószínűséggel csak karakterválasztás közben. Néhány forrás úgy írta ezt le, hogy a szünet menüben lesz ez a lista.
Élethűbb reakciók az NPC-k részéről: Mikor Franklin landolt ejtőernyőjével, örvendve, ujjongva fogadták őt a környező járókelők a sikeres, látványos landolásért.
A látótávra jellemző ködösítés, elmosódás sokkal kisebb mértékben jelenik meg, így élesebb képet adva a városról, vidékről.
A véletlenszerű találkozások nem feltétlenül jutalmaznak minket pénzzel. Sokszor meg kell elégedjünk egy egyszerű köszönettel. A rablásokon kívüli pénzszerzés ettől, és más tényezőktől tehát sokkal komplikáltabb lesz.
A játék rendelkezni fog lengyel felirattal is. Ez utalhat a több ország nyelve felé irányuló támogatásra... magyar feliratról nincs információnk.
A valós Hollywood Boulevard játékbeli neve Sunset Boulevard.
A TboGT ejtőernyőzése közben bekapcsolható füst ezúttal is visszatér.
A demóban látott radar, és a HUD számos eleme még fejlesztési stádiumban volt, így a színek változtak, változhatnak. Néhány forrás például az életerő mércéjét pirosnak, néhány pedig zöldnek jelölte. A páncélzat maradt kék, míg a speciális képesség sárga.
Michael az egyik előzetesben leírtak alapján kissé ittas állapotban tért ki egy bárból. (Utalás az italozásra, spicces állapotokra.)
Az NPC-k között nagy túrazsákokkal sétáló túrázók, turisták is lesznek, akik pusmognak, beszélgetnek egymással, karakterünk közelébe érve pedig köszöntenek minket. Erre reagálhat is éppen aktuális főszereplőnk. (Nem tudni, hogy automatikus, vagy a San Andreas-ban tapasztaltakhoz hasonlóan gombnyomással működik.)
A karakterválasztó kör elrendezése szerint Michael a bal oldalon, Trevor a felső részen, míg Franklin a jobb oldalon van. Alul a multiplayeres karakterünk található.
A strandok környékén összefuthatunk éppen összemelegedett fiatal párokkal, jetskiző emberekkel, vagy az éppen most, Jeepekkel érkező strandőrültekkel.
A teszt során egy ismétlődő járókelőt sem láttak.
A ruhák valósághűbbek. Ezúttal a gyűrődések nem szimpla textúrák.
Szarvasokat láthatunk csordákban haladni, vagy éppen forrásokból inni.
Trevor magas lopakodási készséggel, míg Franklin magas állóképességgel bír.
Néhány előzetes szerint, meglátogathatjuk akár a konditermeket is.
Franklin a demó elején 4km-re van a talajtól.
A ragadozók állatokra is vadásznak.
Repülés közben egy magasságmérő jelenik meg a képernyőn. (A radar horizontális nézetbe vált.)
Megfigyelhetünk hegymászókat is a hegyes vidékeken.
Franklin ejtőernyője „szivárványszínű” volt.
A hullámzás sokkal realisztikusabb, már-már a valós fizikai törvényeknek megfelelő.
Az iFruit-on akár játszhatsz is kisebb játékokkal.
Ejtőernyőzés közben nem használhatók fegyvereket.
A kamera távolabb van a karakterektől, mint a IV-ben.
Ha a nyílt terepen hagyjuk a betöréseknél, rablásoknál használt járművünket, az arrafelé császkáló járókelők képet készíthetnek róla, és jelenthetik a rendőrségnek.
A mini-térkép stílusa olyan, akárcsak egy tervrajzé. (Olyasféle lehet ez, mint a Collector's Edition poszteren.)
Fegyverválasztás közben az idő lelassul.
Los Santos utcáin patkányok is mászkálnak.
Lazlow visszatér a rádióállomások egyikén.
A küldetés befejezésekor védjeggyé vált zenei aláfestés nem volt hallható a demó során. Lehet, hogy még nem került a játékba, de az is előfordulhat, hogy végleg kivették.
Minden karakternek ugyanolyan futási sebessége van.
Valós idejű időjárási tényezők: mindent elsöprő viharok, villámok, illetve dinamikusan generált víztócsák.
Ezek lennének a legfrissebb tudnivalók a játékról, azonban fel kell hívjuk figyelmeteket Grand Theft Auto V szekciónkra is, mely jóval több meglepetéssel szolgálhat számotokra a következő nagy epizódot illetően, és lassacskán óriási frissítésen esik keresztül.
A csalódások elkerülése végett ajánlott figyelembe venni, hogy az itt szereplő lehetőségek nagy része akár törlésre is kerülhet a játék repertoárjából, ami ellen mi sajnos nem tehetünk semmit.
Fontos szem előtt tartani azt is, hogy manapság sok szenzációhajhász oldal használja az „exkluzív” szót teljesen feleslegesen, hibásan, így leközölve azokat a dolgokat, amiket hivatalos forrásból már ismerünk, annak reményében, hogy növekedik majd felhasználóik száma.
Az eddig hivatalosan megjelent képeket itt érhetitek el.