Megérkezett az 1.04 verziószámú patch a GTA: The Trilogy – The Definition Editionhöz
Pénteken Nintendo Switch-re, hétfőn pedig PS4, PS5, Xbox Series X|S és Xbox One konzolokra, valamint PC-re is elérhető lett a már régóta esedékes nagyobb patch a GTA: The Trilogy – The Definitive Editionhöz, azaz a GTA3-GTA Vice City-GTA San Andreas trilógia Unreal Engine-en remasterelt 20. évfordulós kiadásához. Vannak küldetéseket érintő javítások is, ami segít azoknak, akik emiatt akadtak el a játékban, és olyanok is, amik achievementek/trófeák megszerzését javítja!
A javítások listája valamikor hétfőn este-kedd hajnalban kerültek fel a Rockstar Support terméktámogatási oldalára – pontosabban a Switch patch notes-ot frissítették –, de ezeken kívül más hibajavításokat, változásokat is tapasztalunk játék során. Ez még mindig nem az a patch, ami tisztességesen ráncba szedi a játékokat az eredeti minőséghez méltó módon, de fontos klasszikus Rockstar-féle apróságok kerültek vissza a játékba, amik egykor nagyon lehengereltek minket, és megszerettették velünk a GTA játékokat.
1.04 patch notes
A teljes patch notes angolul itt olvasható, de íme magyarul is a feltüntetett javítások:
Általános javítások – Minden platform, mindhárom játék
- Teljesítménybeli javítások történtek minden platformon és grafikus beállításnál – ezt egyébként internetes hozzászólások, posztok nyomán egyértelműen érezni
- Jobb lett a szoftverek stabilitása – ennek ellenére még mindig lehet hallani összeomlásokról
- Javítva néhány probléma, ami akkor fordult elő, ha egy checkpointtól próbáltuk újra a küldetéseket
- Javítva lett számos töréssel kapcsolatos probléma
- Javítva lett számos textúra és jelző, útjelző tábla
Grand Theft Auto III – The Definitive Edition

- Bekerült a játékba egy részleges futás, ami a sprintelés gombjának lenyomva tartásával teljes futáshoz nyomogatni kell)
- Javítva lettek az ütközések okozta fizikai hatások itt: Shoreside Vale rejtekhely, Cochrane Dam gát, Phil Cassidy búvóhelye, SupaSave szupermarket
- Javítva lett a zoom működése a klasszikus radaron
- Javítva lett a páncélautó mozgása az Escort Service küldetésben
- Javítva lett a sárga korlátok okozta fizikai hatások
- Javítva lettek a Manana textúrái a Dead Skunk in the Trunk küldetésben
- Láthatóbbak lettek a Pay'n'Spray jelölések az éjszakai sötétben, illetve más Pay'n'Spray táblát érintő hibák is orvosolva lettek. Szintén javítva lett a zárva tartó Staunton-i Pay'n'Spray garázsajtó-probléma is
- Javítva lett a GPS viselkedése a Vigilante (rendfenntartó) alkalmi munkánál
- Jobb lett a kameranézet viselkedése az RC Toyz mellékküldetéseknél
- Jobb lett a kameranézet viselkedése sniper rifle felvételekor
- Kivehetőbbek lettek a Triad Fish Van kisteherautók távolról nézve
- Javítva lettek a Chinatown piac feliratai
- Javítva lett a hiba, ami miatt, a játék nem reagált az autóba szállásgombra, amíg meg nem állt teljesen a karakter
- Javítva lett számos NPC-k (járókelők, sofőrök, stb.) közötti interakció
- Claude most már hátra fordítja a fejét, ha a hátranézés kameranézetet használjuk
- Javítva lett az Am Walkin' Here achievement Social Clubon
- Javítva lett néhány geometriailag fals hiba a Staunton-i híd közelében
- Javítva lett a K-Jah Radio rádiócsatorna ikonja
- Javítva lett a hiba, ami miatt nem jelentek meg a Cartel Cruiser bandakocsi adatai
- Javítva lettek textúrahibák: Callahan Bridge közelében a dokkbejáratnál és az Enforcer kommandós kocsin
- Javítva lett a víz fizikája Belleville Parkban
- Javítva lett a hiba, ami miatt a játékosok elakadhattak a játékban az első telefonhívás után a Payday for Ray küldetésben
- Javítva a hiba, ami miatt a nem indult el a Liberator küldetés
- Javítva a hiba, ami miatt fény volt látható az Evidence Dash küldetés alatt
- Javítva a hiba, ami miatt néhány játékosnál ismétlődni kezdett a lezáró bejátszás a Bomb Da Base: Act II küldetés után
- Javítva lett a fény az A Drop In The Ocean küldetés alatt, mert éjszaka nem voltak láthatók egyes területek
- Javítva lett a GPS a The Exchange küldetés alatt
- Javítva lett a hiba, ami miatt a Diablo bandatagok nem fulladtak vízbe a Pump-Action Pimp küldetés alatt
- Több szöveghiba javítvalett a Brief menüpontban
- Javítva a hiba, ami miatt nem reagálta Social Club overlay PC-n
- Javítva lettet a Dodo irányítása PC-n
- Javítva lett a hiba, ami miatt nem jelent meg az achievement feloldását jelző üzenet Xbox One-on offline játék közben
Grand Theft Auto: Vice City – The Definitive Edition

- Javított textúra hibák: Colon Hotel, Deacon Hotel, Moist Palms Hotel ablakai
- Javítva lettetek a fizikai kölcsönhatások: az Ocean View Hotel földszintjén, az El Banco Corrupto Grande körül, a Moist Palms Hotel kerítésénél, a Print Works parkolójában, a Starfish Idlanet és a fő szigetet (The Mainland) összekötő híd közelében, a Pole Position sztriptízbár ajtaján, a rendőrség hátsó garázsajtajain
- Javítva lette az ellenfelek spawnolása a Demolition Man küldetés alatt
- Javítva lett a kameranézet a helikopterből a Phnom Penh '86 küldetés alatt
- Javítva a hiba, ami miatt nem adta mega játék a Chopper'd Up és a Take the Cannoli achievementet/trófeákat
- Javítva a hiba, ami miatt nem jelentek meg a lángoló járművek jelölői a radaron
- Javítva a hiba, ami miatt csak a Brief menüben jelentek meg az utasítások a rendfenntartó (Vigilante) küldetések alatt
- Javítva lett a hiba, ami miatt a játék sikertelenként regisztrálta a Cop Land küldetést a kávézó robbanása után
- Javítva a hiba, ami miatt nem lett sikertelen a Cannon Fodder küldetés annak ellenére, hogy meghalt a játékos
- Javítva a hiba, ami miatt a játék elbukottnak könyvelte ela Publicity Tour küldetést, ha a limuzint túl nagy sebességgel vezettük a jelzéshez
- Javítva a hiba, ami miatt a rendőrök fehér színűek lettek, majd eltűntek a No Escape küldetésben
- Javítva a hiba, ami miatt megjelent a GPS nyomon követés a szállítóhoz a Hit the Courier küldetésben
- Javítva a hiba, ami miatt megmaradtak a radar jelölések a Shakedown küldetés elbukása után
- Javítva a hiba, ami miatt visszatöltődött Tommy életereje a Pizza Boy mellékküldetésekben a robogóra ülve
- Javítva lettek a jelzőlámpák fényei
- Már nem fordítva jelenik meg a Joe's Beds tábla a North Point Mall bevásárlóközpontban
- Javítva a hiba, ami miatt nem tört be a Howlin' Petes Biker Emporium kirakata - érdekesség, hogy ez a hogy ez a hiba egyébként ritkán az eredeti játékban is előfordult
- Javítva a hiba, ami miatt rossz színben jelentek meg a landoló repülőgépek a reptéren
- Javítva a hiba, ami miatt BJ karaktere hibásan jelent meg az átvezető videóban a Sunshine Autos autószalon megvásárlásakor
- Javítva a hiba, ami miatt az eső látható volt az épületen belül is a Hit the Courier küldetés alatt
- Javítva a hiba, ami miatt nem volt hallhatóak a karakter lépései egy kézben tartható fegyverek esetén
- Javítva a hiba, ami miatt olykor ugyanazt az üzenetet kezdte ismételni a diszpécser a mentőautóban
Grand Theft Auto: San Andreas – The Definitive Edition

- Javítva lett a High Fade és a High Afro frizura
- Javítva lett a belső kameranézet (first-person) néhány járműben
- Javítva lett a környezeti fizikai kölcsönhatás: Zero RC Shopjának játsó szobájában, a Small Town Bank melletti sikátorban
- Javítva a hiba, ami miatt a képernyőn ragadtak az instrukciók a taxizáskor egy utas leszállítása után is, amíg a visszaszámlálás tartott
- Javítva lettek a tűzoltó (firefighter) és mentős (paramedic) UI (HUD) üzenetei 4K felbontáson
- Javítva lettek a képernyőn megjelenő elemek az autóiskolánál (driving school) 3440x1440-es képernyőfelbontáson PC-n
- Javítva lett a hanghiba a Sweet's Girl küldetésben
- Javítva lettek textúrák: a Los Santos Airport repülőtér biztonsági kapujánál, az Angel Pines Motel padlóján
- Javítva a hiba, ami miatt nem volt látható CJ tükröződése, ha mesterlövész puskával vagy fényképezőgép zoommal nézett felületekre
- Javítva a hiba, ami miatt a zene tovább hallatszott, az autók pedig használhatatlanok lettek, amikor Cesar Vialpando lowrider kihívása alatt töltöttünk be egy mentett játékállást
- Javítva lett a hiba, ami miatt megmaradt a zene, ha egy nightclub tánc közben töltöttünk be egy mentést
- Javítva a hiba, ami miatt a ládák nem tűntek el a Stowaway küldetés teljesítésekor
- Javítva a hiba, ami miatt az NPC-k átestek az ágyakon a betörés mellékküldetés alatt
- Javítva a hiba, ami miatt nem adta meg a játék az Ain't Nothing But a G Thing és az I Ain't No Buster achievementeteket/trófeákat
- Javítva a hiba, ami miatt számosküldetés alatt nem lehetett bicóra vagy motorra pattanni
- Javítva a hiba, ami miatt nem állt vissza az épület és a környezet a korábbi formára a Yay Ka-Boom-Boom küldetés újrapróbálásakor
- Javítva lett a szájszinkron a Wrong Side of the Tracks küldetés végén
- Javítva a hiba, ami miatt a jelzőlámpák egyszer csak megszűntek működni
- Javítva lett a teherhajó a The Da Nang Thang küldetés lezáró bejátszásában
- Javítva a hiba, ami miatt a Big Head csalás hatása megmaradt játékváltás után is
- Javítva a hiba, ami miatt néhány beállítás nem került mentésre a játék bezárása után
- Javítva lett számos hiba a Pier 69 küldetésben
- Javítva a hiba, ami miatt a jelzés túlméretezve jelent meg The Panocticonban a Photo Opportunity küldetésben
- Javítva lett a GPS hiba a Robbing Uncle Sam küldetés alatt
- Javítva lett a hiba, ami miatt az NPC járművek közlekedni tudtak a temetőben a Los Sepulcros küldetés alatt
- Javítva a hiba, ami miatt a játék csak egyszer figyelmeztetett a Home Invasion küldetés előtt, ha túl korán vagy túl később próbáltuk meg felvenni a küldetést
- Ryder már nem ölhető meg a Home Invasion küldetés után
- Javítva a hiba, ami miatt nem lehetett újrapróbálni a High Stakes, Low Rider autóversenyzős küldetést
- Javítva a megjelenési hiba, ami a fényképezőgép és a telefon egyidejű használatakor jelentkezett
- Javítva a pickup hiba CJ háza felett a Sweet & Kendé küldetés után
- Javítva a hiba, ami miatt eltűnt a tűz checkpoint visszatöltésekor a Burnig Desire küldetés alatt
- Javítva a hiba, ami miatt láthatatlanná váltak a motorok és biciklik, ha belső nézetből (first-person) próbáltunk meg wheelie-t (egykerekezést) csinálni
- Javítva a hiba, ami miatt az instrukciók a képernypn maradtak a bejátszás alatt: a Management Issues küldetésben és a Cleaning the Hood küldetésben
- Javítva a hiba, ami miatt CJ és Ken "befurakodott" a képbe a The Meat Business küldetés bejátszásában
- Javítva lett a fordítva elhelyezett textúra a Los Santos Pawn Shop kirakatán
- Javítva lett a Rhyme Book (rímgyűjtemény) textúrája a Madd Dogg's Rhymes küldetésben
- Javítva a hiba, ami miatt az African Pendant, Dog Tags (dögcédulák) ls a Stop Watch karóra fekete színben jelent meg bizonyos ruhákkal való kombinálás esetén
- Javítva lett a hiba, ami miatt a Map Key nyelvbeállítása nem változott a menübeállítás módosítása ellenére
További változások
Ez pedig néhány változás, amit a játék során tapasztalhatunk.
- Újra vannak hátsó lámpák!
- A GTA3-ban eltűntek textúrák a boltok kirakatairól, amik egy hamis belső tér hatását keltették
- A GTA3-ban Claude újra reagál egy jó kis beintéssel a rádudáló autósoknak
- Teljesen új plakát hirdet utazást Liberty City-be a GTA Vice City reptere (Escobar International Airport)
A Grove Street Games által készített GTA: The Trilogy – The Definitive Edition nem aratott osztatlan sikert a tavaly őszi megjelenésekor. Egyfelől sokat köszönhetünk nekik, hiszen olyan konzolokon marad így fenn játszhatóként a videojáték-világ három klasszikusa, amin eddig nem mind voltak játszhatók: Xbox One, Xbox Series X|S és Nintendo Switch, Vice City olyan neonfény-áradatot kapott az Ocean Drive-ra, amit nagyon szívesen látnánk viszont a készülő új Grand Theft Auto játékban (amit bár nem neveznek nevén, jó eséllyel a GTA VI nevet fogja kapni).
Másrészt viszont pont azok a kis nüánszok, nem kötelező, de mégis feledhetetlen hangulatot keltő apróságok nem kerültek a játékba, mint a fék- és tolatólámpák, csobbanás, terep hatásának különbsége (pl. lángok víz alatt), egyes textúrák pedig komolytalanul gyengék lettek, a mesterségesen feljavított képek pedig elírásokat szültek szerte a játékterekben. Többen grafikai elemeket is hiányolnak, melyekből párat már szerencsére betettek a játékba a fejlesztők (pl. köd), de továbbra is úgy tartják, hogy a modderek jobb munkát végeztek a fejlesztőknél.
Sokan értetlenül állnak a R* döntése előtt, hogy miért egy külsős cégre bízta a remastereket, főleg miután a Halo-val kb. csodát tévő Ruffian Games-t is felvásárolta, de nem egyértelmű, hogy nemtörődömség vagy sürgetés miatt kerültek ki ilyen formában, látszólag túl kevés teszteléssel a trilógia játékai. Az biztos, hogy a Rockstarnál elkülönítettek fejlesztőket, hogy javítsák a trilógia hibáit, de azt nem tudni, hogy csak besegítenek, koordinálnak-e, vagy ők végzik a munka oroszlánrészét.
Mindenesetre a bejelentések nyomán nem csak a hibajavításokkal van még teendő, de Android és iOS alapú telefonokra, tabletekre is meg kell még jelennie a játékoknak.
2022.03.01 08:36 ▪ Forrás:
Rockstar Support
▪ Írta:
Bence (Visali)