Érkezik a GTA VI! Ezt a mondatot nem lehet elégszer ismételni a Rockstar Games egy hete tett kósza bejelentése után. Persze, persze, tudjuk... "new entry in the Grand Theft Auto series", még nem nevezik nevén a gyermeket, de ideiglenes névnek nekünk teljesen tökéletes a GTA6, és így visszagondolva, anno a GTA V-nél sem lepődtünk meg annyira, amikor a nagy titkolózás után arról hullt le a lepel, hogy az akkoriban éppen aranykorát élő PS3 és X360 konzolokra érkezik a játék. Az elmúlt években a tisztánlátás végett igyekeztünk elkerülni a pletykákat, ebben viszont most megpróbálunk változást hozni, és örülni minden morzsának. Kezdetnek pedig a GTAForums szorgalmas népének köszönhetően összegyűjtjük itt az összes legitim nyomot, ami az elmúlt években az új Grand Theft Auto játékra utalt.
Először vegyük sorra azokat a kósza GTA6 nyomokat, melyek olyan önéletrajzokban, megszólalásokban, játékfájlokban bukkantak fel, melyek megerősítést nyertek. Csupa olyan dolog, amire már csak azért is érdemes figyelmet fordítani, mert anno a GTA V-nél épp egy olyan kódnévvel futó lista nyert utólag bizonyítást, amivel szinkron- és motion capture színészeket toboroztak, és meglepően sokat elárult a játékról.
Az egyik első resumé, amiben a GTA6 felbukkant egy kaszkadőr, Tim Neff iStunton közzétett önéletrajza volt még 2017-ben, ami szerint a Red Dead Redemption 2 és a Grand Theft Auto VI játékok készítésénél is közreműködött a motion capture felvételek során, és az Insta profilján a Rockstar San Diego-i stúdiójáról is voltak fent képek. Természetesen ezek közül minden információ egy szempillantás alatt eltűnt, sőt, még a GTASeriesVideos Twitter posztjára reagálva mindent tagadott is. Ettől függetlenül nem szabad elfeledkezni arról sem, hogy ez normális lehet, ha olyan projekten dolgozik az ember, amihez titokvédelmi szerződést iratnak alá vele, mégis a legkitűnőbb referencia, így amíg nem feltűnő, mutogatni érdemes.
Az azóta már eltűnt iStunt önéletrajzot legitimálja, hogy Neff a saját weboldalán hat videojátékkal kapcsolatos projektet jelölt meg, amin dolgozott, de hármat névtelenül jelölt meg. Az iStunt resumé tartalmazta csak ezek igazi nevét: Red Dead Redemption, Grand Theft Auto és Call of Duty. Tim Neff neve pedig mit ad Isten, ott van a Call of Duty: Black Ops 4 stáblistájában.
A Rockstar Games 2016-ban a gazdaságilag rohamosan feltörekvő Indiában nyitott új stúdiót. 2019-ben egy olyan 3D artist önéletrajzában bukkant fel a GTA6, aki olyan játékokhoz készített jármű modelleket, mint a Forza Motorstport, a Forza Horizon, később pedig a Codamasters játékok. A resumé listájában akkor még látható volt, hogy Bibin Michael 2017 decembere és 2018 áprilisa között a Rockstar Games-nek dolgozott GTA V [GTA Online - by szerk.] DLC tartalmakhoz és a készülő GTA6-hoz. Azóta ez már persze nem látható az önéletrajzában, azonban a neve szerepel a Red Dead Redemption 2 köszönetnyilvánításában.
A következő állomásunk 2020. áprilisa, amikor a Kotaku egyik szerkesztője, Jason Schreicher írt egy cikket informátorokra hivatkozva, miszerint Dan Houser távozása nem az egyetlen változás volt a Rockstar Games berkeiben, de a cégkultúrában is reformok indultak a crunch és a stressz elkerülése érdekében. A Kotakut lehet szeretni és nem szeretni, az azonban biztos, hogy a GTA: The Trilogy – The Definitive Edition-t tavaly ők leplezték le idő előtt, nagyon pontos információkkal.
Visszatérve a GTA VI-hoz, Jason Schreicher cikkében szó esett a következő Grand Theft Auto játékról, ami akkor a fejlesztés még korai szakaszában járt, és a tervek szerint visszafogottabb megjelenés lesz a megszokotthoz képest, de továbbra is nagy projekt a Rockstar léptékeihez mérten, és inkább a megjelenés után fog bővülni rendszeres frissítésekkel, hogy elkerüljék a dolgozók túlterhelését a megjelenés előtti hajrában.
Keinemusik már jól ismert lehet bárkinek, aki manapság játszott a GTA Online-nal, hiszen a már lassan megszámlálhatatlan DJ közül ő az, akire a The Cayo Perico Heist sztoriját ráépítette a Rockstar Games. A kapcsolata a Rockstar Games-szel szorosabbnak bizonyult, mint a többi alkotó esetében, korabeli hírek szerint még partit is adott, ahol a Rockstar dolgozói kiereszthették a gőzt a programozás, Lambo vezetgetés és lőtéren végzett munka után. A csavar ott jön a képbe, hogy ez a parti Miamiban volt, és azóta is foglalkoztatja a GTAForums fórumozóit, hogy miért dolgozott a R* fejlesztőcsapata Miamiban...
A hozzáértő rajongók előtt egy komplett felfedezésre váró kincsesbányát rejtenek a játékok fájljai, rollschuh2282 pedig a Red Dead Redemption 2 PC verziójának EXE fájljában talált hivatkozást olyan fájlokra, amiket ejtőernyőzéshez kellene betöltenie a játéknak. Ezeket a gta5.exe nem tartalmazza, így nem korábbi fejlesztés maradéka, valószínűleg egy jövőben használatos projekt nyoma, ami bár elvileg tartozhatna a GTA V Enhanced & Expanded kiadáshoz is, sokkal valószínűbb egy teljesen új játék, mondjuk egy GTA6.
A tavalyi év elején még egyszer felbukkant a GTA VI egy megbízhatónak ítélhető felületen. Az akkoriban privát iOS appként futó Clubhouse egyik felhasználója Iain Campbell, aki zenei producerként dolgozik a Rockstar Games berkeiben. A bemutatkozó szövegében több Grand Theft Auto sorozattal kapcsolatos projektet is felsorolt, amin dolgozott, mint az Online Arena Wars kiegészítő, a Casino Heist, Cayo Perico Heist, és a..."VI", ami azóta hirtelen eltűnt a felsorolásból.
A fentiek mellett volt néhány kevésbé egyértelmű, közvetett jel is, ami a GTA VI-ra utalt. Nézzük most ezeket is...
A GTAForums Jabalous nevű felhasználója arra lett figyelmes még 2017-ben, hogy az egy egyébként Miamiban élő színész, Jorge Consejo önéletrajzában a filmes tapasztalatok között szerepelt a Grand Theft Auto VI is, mint CGI projekt, ahol Consejo egy mexikói karaktert alakított. Adalékként pedig még 2014-ben egy olyan fotót posztolt az Instagramján, ahol egy motion capture öltözékben feszít, és a kísérőszövegben azt kívánja, bár elmondhatná, min dolgozik, de a stúdió nem engedi.
Consejo ezután kérdéseket is kapott a közösségi médiában, de mindig csak azt válaszolta, hogy nem erősít meg, nem tagadhat semmit.
Az anyag, ami 2018. márciusában a The Know YouTube csatornára felkerült, lehetne a 15 perc hírnévért vállalt nagyotmondás illusztrált példája. "Megbízható belsős forrásokra" hivatkozva közölték, hogy a GTA VI Miamiban játszódik majd, és Project Americas fedőnéven fut a projekt, ami arra utalhat, hogy dél-amerikai helyszínekre is vezethetnek majd küldetések. Ezt most hagyjuk is egyelőre ennyiben, később visszatérünk rá...
Következő állomásunk a Reddit, ahol 2019 októberében egy felhasználó azt állította, a Rockstar Games egy csapata Miami Wynwood negyedében lévő boltban végzett felderítő munkát, ahol dolgozik, később pedig egy hivatalosnak látszó iratról is töltött fel képet, amiben a Take-Two Interactive részére engedélyezik a helyszín feltérképezését.
Ez még indig lehet kacsa, az érdekességét viszont az adja, hogy alig pár napra rá készült el a Film Florida egy podcastja, ahol egy bizonyos Leah Solokowski mesél érdekes, felderítésről szóló munkájáról, a megjelenése pedig kellően titokzatos, már a felkonferálásban elhangzik, hogy másféle digitális média projekt zajlik a megszokottól az államban, és a beszélő munkahelyét, pontos pozícióját nem árulhatják el.
A kis kitérő után pedig térjünk vissza a "Project Americas" elsőre simán kacsának vélhető felbukkanására a The Know YouTube csatornán. Másfél évvel később, 2019. decemberében ugyanis a két leghitelesebbnek bizonyult fájlturkász GTA rajongó, Tez2 és alloc8or is megerősítette, hogy a Red Dead Redemption 2 fájljaiban felfedeztek egy kódrészletet, amiből egy későbbi frissítéssel el is tűnt az "AMERICAS", ami gyanúsabb egy szimpla véletlennél.
Könnyen lehet, hogy a GTA VI fejlesztése "AMERICAS" kódnéven fut, így ezt most már minimum érdemes lesz figyelni, hol bukkan fel. Érdekességképp anno a GTA V kódneve "RUSH", a GTA IV-é "FREEZE" volt.
Az "AMERICAS" nem az egyetlen gyanús megnevezés, ami az RDR2 fájljaiban felbukkant. 2020. december 28-án modernkori fegyverekre talált utalást DerekLeet nevű GTAForums felhasználó, mint AK47, L1A1 karabély, Browning pisztoly. Ezeket a GTA V fájljaiban másképp jelölik, ott nincsenek valós fegyvernevek, ezért felmerült a lehetőség, hogy ez talán a készülő GTA6 kódjaiból keveredett ide.
A legfrissebb gyanús, magyarázatra váló fejlemény pedig nagyon friss, szinte rögtön az új Grand Theft Auto bejelentése után bukkant fel. Kristy felhasználó egy színész, Guy A. Frott önéletrajzában fedezte fel a GTA6-ot, igaz, a televíziós produkciók listájában. További érdekesség, hogy hivatkozásban rendezőként Cali Moore lett megadva, aki történetesen Red Dead Redemption játékok Abigail Robertsét keltette életre.
A listából persze azóta ezúttal is eltűnt a GTA6, ám Fortt izgatottan osztotta meg február 5-én a Hollywood Reporter cikkét a GTA bejelentéséről, és castinggal kapcsolatos hashtageket adott a bejegyzéséhez.
Az első hivatalos infókat a Newswire-ra ígéri a Rockstar Games.