Elég sok ember tapasztalta, hogy a gondosan megkreált és már 5-6. szintig feltornázott karaktere a következő bekapcsoláskor eltűnt. De ez csak a látszat!

Nem csak karakterekkel, de ranggal, tárgyakkal, házakkal és a pénzzel is előfordult az, hogy hirtelen köddé váltak. Ennek az oka, hogy a Rockstar Cloud szerverek pillanatnyilag elérhetetlenek, vagy a szerverek közti kommunikáció során egyes adatok rosszul vagy rossz szerverre mentettek el, és a következő betöltésnél még az előző szerverről jön az adat.
A Rockstar ezt írja a jelenségről:
Amikor a Rockstar Cloud Service szerverei elérhetetlenek, választhatsz, hogy a felhőn tárolt adatok helyett a lemez tartalmával játszol. A Multiplayerbe lépés előtt ilyenkor megkérdezi a játék, hogy akarsz-e ideiglenes karakterrel játszani, mentés lehetősége nélkül.
Ha ezt elfogadtad, akkor arra az időre egyik régi karaktered sem lesz elérhető, és az ideiglenes (temporary) avatar sem lesz elmentve. Ha azt akarod, hogy a karaktereid el legyenek mentve, ne lépj be a GTA Online-ba akkor, amikor a R* Cloud szerverek nem elérhetőek, mivel ilyenkor az ideiglenes karakter akkor sem lesz elmentve, ha időközben megjavulnak a szerverek.
Ehhez vissza kell lépni a Single Player-be, majd újra belépni a GTA Online-ba, ekkor töltődnek be ugyanis a rendes karaktereid és adataid, valamint ilyenkor tudsz menteni is.
Továbbá leírják, hogy nagyon fontos, hogyan lépsz ki a játékból:
Amikor kilépsz a GTA Online-ból, előbb pause-old, és lépj vissza a Single Player-be! Ez elindítja az auto mentést, és biztosítja, hogy a legutóbbi mentés óta történt változások megmaradjanak. Ha veszel valami tárgyat, és utáni kikapcsolod a konzolt, vagy annak menüjén keresztül (Guide, XMB) lépsz ki, az a tárgy nem lesz elmentve.
Persze ettől függetlenül is veszhettek el adatok, de a Rockstar szerverein megvan minden, azokat csak vissza kell állítani. A Social Club accountodba belépve iratkozz fel (Subscribe) erre a cikkre, és a frissítésekről azonnal emailt küldenek.

Kicsit késve, de mostmár Xbox 360-ra is elérhető az a javítás, amely a GTA Online indulásakor keletkező számos hibát hivatott javítani. Az update-et a PS3 tulajok már a tegnapi nap folyamán letölthették.
A patch az alábbiakat javítja meg:
Ezzel egyidőben végre elindultak azok az online featureök is a Social Club-on, melyek a GTA Online használatát bővítik ki. Ilyen például a player stats, Job-ok böngészése, értékelése és könyvjelzőbe tétele, Job Playlist-ek és frissített Crew oldalak.
A fejlesztők megnyitottak egy GTA Online Guide részleget is, ahol folyamatosan növekvő adatbázisban találhatjuk meg kérdéseinkre a választ. (Tehát mielőtt minket bombáznátok kérdésekkel, nézzetek be oda is ;)
A következő hetekben és hónapokban további új Social Club extrákat fognak bevezetni.
Megújult a GTA Online hivatalos oldala is, ahol részletesebb infók vannak a különféle melókról és egyéb játékmódokról. A Rockstar hangsúlyozza, hogy ez csak a kezdet, a játékosok fantáziájára van szabva, hogy milyen és mennyi elvégezhető melót, játékmódot és versenyt kívánnak majd kreálni.
És persze továbbra is érvényes, hogy a hibákat, észrevételeket a [email protected] címre, Twitterre és a Rockstar Supportba várják szeretettel. Utóbbinál mindig megtaláljátok a legfrissebb fejleményeket.

A GTA IV befejezése után már kezdődtek az ötletelések, hogy mi legyen az ötödik nagy epizódban, de a tényleges fejlesztés csak Niko sztorijának kezdete után két évvel kezdődött.
Leslie Benzies, az egyik Rockstar fejes a Develop-nak adott interjújában elmondta:
"Olyan 45 évre elegendő ötletünk van. Nem tudjuk, milyen lesz a GTA 6, de már vannak ötleteink. (...) Az első kérdés, hogy hol fog játszódni. Ez meghatározza a küldetéseket; hiszen mást csinálsz Los Angelesben, és mást New York-ban vagy Miami-ban.
A map és a sztori együtt fejlődik, és a sztori viszi az egészet előre, erre lehet ráépíteni a missziókat."
Benzies elmondta továbbá, amit egyébként nemrég okosabb fájlturkászok is megállapítottak, hogy a Rockstar már a GTA: San Andreas-nál tervezte a három főhős irányítását (három különböző városban), de ez "mindössze a hardver képessége miatt nem jött össze, mert a három karakter háromszor annyi memóriát, animációt, stb igényelt volna."

Ja, és a Develop cikkében talán most először képeket is posztoltak a szorgosan dolgozó Rockstar North irodájából. Érdekes cikk egyébként.
UPDATE (10/4, 12:42): PS3-on már fent van az update, boxosoknak is nemsoká elérhető lesz.
UPDATE (10/3, 23:34): Holnapra ígéri a Rockstar a GTA Online patch-et.
Néhány fejlemény:
Lassan, de biztosan szivárognak a #gtaplace Snapmatic képek is. Persze lehet, hogy van több is, csak a szar kereső nem találja meg.
Posztolt egyet a Rockstar Games, amiben reflektál a GTA Offline Online indításával kapcsolatos mizériára, tömeghisztire, pokolra.
A lényeg:
Ha tudsz angolul és up-to-date akarsz lenni, iratkozz fel erre a cikkre, mert folyamatosan frissül. Ha fel vagy iratkozva, emailt is kapsz frissítéskor és nem kell F5-öt nyomkodni a gép előtt vagy körmöt rágva a konzol kontrollerét idegesen és periodikusan földhöz vágni.
A Rockstar továbbá udvariasan türelmet kér mindenkitől, és elmondták hogy egy egész csapatot állítottak az ügyre, akik túlórázva dolgoznak azért, hogy a pénzedért a fotelből kényelmesen szétzúzd Los Santost a haverjaiddal online.
További support infók és kérdések a hivatalos oldalon vagy a Rockstar twitterén találhatók. Meg mi is szólunk, ha van valami.
Egy napja sokan teszik fel a fenti kérdést annak kapcsán, hogy miért is indul ilyen nyögvenyelősen a GTA Online. Túlterhelt szerverek, host error, eltűnő karakterek, és még sorolhatnánk.
Ennyit tudunk csak biztosra mondani. Ne legyetek türelmetlenek, valószínűleg ebben a 24 órában több millióan akarják egyszerre ellepni Los Santos online utcáit. Más kérdés, hogy miért nem készültek föl ekkora forgalomra, de a Rockstar mentségére szóljon, hogy nem csak őket lehet hibáztatni.
Xbox 360-on egyébként jobb a helyzet, abból a táborból kevesebb kurvaanyázás jelenik meg a fórumokon.
Nyitottak egy szekciót a Rockstar Support oldalán, ahova majd a GTA Online-os hibákra adnak megoldást vagy leírást. Érdemes figyelni, ha gond van. Egyébként az alábbiakról tudnak:
És persze bármilyen visszajelzést szívesen olvasnak angolul a [email protected] címre!

A Grand Theft Auto V multiplayer módját, azaz a GTA Online-t elindító és megnyitó update több hibát is orvosolt a Story Mode-ban.
Ezek a következők:
Ti észleltek valami változást, vagy mindenki Online van?
A Rockstar Games egy tegnap esti frissítés folyamán tisztázott le pár apróságot a ma érkező GTA Online-ról, így megtudtuk, hogy az – ha minden jól megy – helyi idő szerint délután egy órakor válik elérhetővé...
Fény derült arra, hogy hogyan oldották meg a saját ingatlanok, apartmanok birtoklását érintő számbeli problémát, valamint arra is, hogy meghíváskor ismerőseink nem lövöldözhetnek kedvükre lakóhelyünkön, illetve nehezen megszerzett járműveinket sem lophatják el.
A jelen álláspont szerint, ha egy lobbyn belül két embernek ugyanazon apartman van birtokában, akkor kiválasztható, hogy saját, vagy barátotok házába kívántok belépni. Utóbbinál egy értesítést kap a másik fél, így csak annak elfogadásával barangolhatsz az ő apartmanjában. Tehát egy házat többen is megvehettek.
A játék – néhány téves infóra rácáfolva – az egyjátékos kampány előtt zajlik pár hónappal, ami választ ad a lehetséges összeköttetéseket illetően, tehát hogy jó pár szereplő az online részben is megjelenik majd.
A fejlesztők a játékbeli pénzrendszer igazságosságáról is szót ejtettek; nem lesz lehetősége senkinek sem egyből megvenni a fejlettebb eszközöket, fegyvereket, vagy testreszabást elősegítő lehetőségeket. Ehhez mindenkinek egyaránt játszania kell, és ugyanúgy mindenki számára Reputation Pointhoz kötött lesz, hogy mikor válik megvásárolhatóvá pár utősebb felszerelés. A Rockstar megjegyezte, hogy a későbbiekben is próbálják a lehető legjobban kiegyenlíteni az esetleg előforduló, kevésbé kiegyensúlyozott elemeket a GTA Online-ban, de ehhez a játékosok kooperációjára – tehát arra, hogy játsszanak is – lesz szükségük. Visszajelzéseiteket a fejlesztők várják a [email protected] e-mail címen, valamint a később megjelenő Social Club Fórumokon.
Ismét beharangozásra került az első napon elérhető melók hatalmas száma, valamint a még most ősszel megjelenő Content Creator is, mellyel a rajongók segédkezhetnek egymásnak az online világ még érdekesebbé tételében, saját küldetések, pályák, versenyek előállításával. A Social Club felhasználóinak pedig extraként kellemes mennyiségű exkluzív tartalom érhető el, mint például az örökletességre alapuló karakterkészítő rendszer egy lehetőségeként szolgáló John Marston felmenő, akinek felhasználásával a Marston család vérvonalát vihetjük tovább a modern kori Dél-Kalifornia területén.
Legyetek résen, mert most októberben a Rockstar jó pár Multiplayer Eventtel készül a játékosoknak.
Ha még több infóra vagy kíváncsi az online módról, akkor itt keress rá a "GTA Online" kifejezésre.
Élő stream a folytatásban.

Hiába a hatalmas eladási szám és a zsíros bevétel, úgy tűnik, az új GTA eladása igazából csak megjelenést követő napokra koncentrálódott, legalábbis az Egyesült Királyságban.
Nem egész két héttel a Grand Theft Auto V megjelenése után a játék máris lecsúszott az első helyről a brit eladási toplistákon, ahol a frissen megjelent FIFA14 került az élre.
Összehasonlításképp a Grand Theft Auto IV közel öt hétig uralta a toplistákat a szigetországban. Igaz, akkor legalább egy hónapig nem jelent meg más felkapott cím.
Persze könnyen lehet, hogy a GTA V később még visszatornássza magát.