Kép forrása: Polygon.com
A Rockstar frissítette a GTA Online eltűnő karakterek cikkét néhány pontosítással. Csak röviden a lényeg, de tényleg:
Konkrétan ezt szúrta el a Rockstar, mert nem kalkuláltak azzal, hogy a Cloud szerverek meghalnak. A fentiek vonatkoznak eltűnő tárgyakra, házakra és pénzre is. Nemsoká érkezik a következő update erre.
Apróság, de sokan jelezték, hogy túl drága a kórház a játékban, amikor meghalsz. Ha minden igaz, ezen is csökkentenek a következő frissítésben. Legalábbis a Supportban ezt írják.
Egyre stabilabbnak látszik az 1-jén katasztrofális körülmények között induló Grand Theft Auto Online. Lássuk, mi a helyzet 2013. október 7-én, 17:28 perckor.
amikor a "Rockstar Cloud Servers are unavailable" üzenetet kapod, mert ilyenkor tűnhet el a karaktered! – nyögte ki végre a hiba okát a Rockstar. Inkább lépj vissza a GTA V Story Mode-ba, majd ott a menüben át a GTA Online-ba. Ez kicsit időigényesebb, de mivel elejétől fogva újratöltődik az Online, nem történhetnek váratlan hibák.
Nemsoká érkezik egy újabb patch, ami ezt is kijavítja. Az elveszett karakterek / adatok visszaállítása most is folyamatban van, egy olvasónk már jelzett, hogy újra használható az eltűnt karaktere.
Az ezzel kapcsolatos frissítések leggyorsabban itt lesznek posztolva:
Hogy ne legyen egyszerű a helyzet, a bugos GTA Online-on felül tegnap a Sony és a Microsoft szerverei is nyögdécseltek. A hibát pár óra alatt javították, de nem kizárt, hogy újra előfordul.
Ezzel kapcsolatban frissítések itt találhatók:
Ezt az 1.02-es patchben szedték ki, mert túl könnyen lehetett vele pénzt keresni. A telefonban ettől függetlenül a többi játékos vagy a magad által készített melókat akárhányszor újra lehet csinálni.
Egy gyors pénzszerzési tipp: az LS Customs-ban el adhatsz bármilyen kocsit. Csak vezess be, és találsz egy Sell opciót. Nem sokat kapsz értük, de talán a gyorsabb, ritkább modellekkel megéri a dolog.
Továbbra is tele vagyunk, viszont arra kérünk titeket, hogyha tagok vagytok, és valamilyen okból tudjátok, hogy nem fogtok játszani sem a GTA Online-ban, sem a Max Payne 3 Multiplayerben, akkor jelezzétek itt kommentben, hogy átadjátok a helyet másnak. (Elég egy Social Club név)
Olyat is láttunk, aki két accounttal van bent, de az egyiket (vagy mindkettőt?) nem használja. A mai nap folyamán kiraktunk néhány külföldit a csapatból, de gyorsan feltöltődött a helyük.
A GI.biz jelentése szerint ezalatt a három hét alatt az Egyesült Királyságban több GTA V-öt adtak el, mint a megelőző részt annak megjelenése óta.
Az is érdekes statisztika, hogy a GTA IV még mindig rajta van a szigetország Top 40-es eladási listáján. A jelentésben továbbá benne van az is, hogy a GTA V minden idők 12. legnagyobb eladást produkáló játéka lett, de az elmúlt héthez képest 34%-kal esett vissza az értékesítések száma.
Bár jelenleg a toplistát a frissen megjelent FIFA 14 vezeti, második helyen továbbra is a GTA V van, ami hosszú távon persze nem marad így, mert a játékot már a játékosok többsége beszerezte.
Ja, és Major Nelson, azaz Larry Hryb a blogján közzétette, hogy a GTA V a legtöbbet játszott játék jelenleg az Xbox LIVE adatai szerint. Reméljük, a példa nélküli bevételt újabb szerverparkok létrehozására fordítja a Rockstar.
Elég sok ember tapasztalta, hogy a gondosan megkreált és már 5-6. szintig feltornázott karaktere a következő bekapcsoláskor eltűnt. De ez csak a látszat!
Nem csak karakterekkel, de ranggal, tárgyakkal, házakkal és a pénzzel is előfordult az, hogy hirtelen köddé váltak. Ennek az oka, hogy a Rockstar Cloud szerverek pillanatnyilag elérhetetlenek, vagy a szerverek közti kommunikáció során egyes adatok rosszul vagy rossz szerverre mentettek el, és a következő betöltésnél még az előző szerverről jön az adat.
A Rockstar ezt írja a jelenségről:
Amikor a Rockstar Cloud Service szerverei elérhetetlenek, választhatsz, hogy a felhőn tárolt adatok helyett a lemez tartalmával játszol. A Multiplayerbe lépés előtt ilyenkor megkérdezi a játék, hogy akarsz-e ideiglenes karakterrel játszani, mentés lehetősége nélkül.
Ha ezt elfogadtad, akkor arra az időre egyik régi karaktered sem lesz elérhető, és az ideiglenes (temporary) avatar sem lesz elmentve. Ha azt akarod, hogy a karaktereid el legyenek mentve, ne lépj be a GTA Online-ba akkor, amikor a R* Cloud szerverek nem elérhetőek, mivel ilyenkor az ideiglenes karakter akkor sem lesz elmentve, ha időközben megjavulnak a szerverek.
Ehhez vissza kell lépni a Single Player-be, majd újra belépni a GTA Online-ba, ekkor töltődnek be ugyanis a rendes karaktereid és adataid, valamint ilyenkor tudsz menteni is.
Továbbá leírják, hogy nagyon fontos, hogyan lépsz ki a játékból:
Amikor kilépsz a GTA Online-ból, előbb pause-old, és lépj vissza a Single Player-be! Ez elindítja az auto mentést, és biztosítja, hogy a legutóbbi mentés óta történt változások megmaradjanak. Ha veszel valami tárgyat, és utáni kikapcsolod a konzolt, vagy annak menüjén keresztül (Guide, XMB) lépsz ki, az a tárgy nem lesz elmentve.
Persze ettől függetlenül is veszhettek el adatok, de a Rockstar szerverein megvan minden, azokat csak vissza kell állítani. A Social Club accountodba belépve iratkozz fel (Subscribe) erre a cikkre, és a frissítésekről azonnal emailt küldenek.
Kicsit késve, de mostmár Xbox 360-ra is elérhető az a javítás, amely a GTA Online indulásakor keletkező számos hibát hivatott javítani. Az update-et a PS3 tulajok már a tegnapi nap folyamán letölthették.
A patch az alábbiakat javítja meg:
Ezzel egyidőben végre elindultak azok az online featureök is a Social Club-on, melyek a GTA Online használatát bővítik ki. Ilyen például a player stats, Job-ok böngészése, értékelése és könyvjelzőbe tétele, Job Playlist-ek és frissített Crew oldalak.
A fejlesztők megnyitottak egy GTA Online Guide részleget is, ahol folyamatosan növekvő adatbázisban találhatjuk meg kérdéseinkre a választ. (Tehát mielőtt minket bombáznátok kérdésekkel, nézzetek be oda is ;)
A következő hetekben és hónapokban további új Social Club extrákat fognak bevezetni.
Megújult a GTA Online hivatalos oldala is, ahol részletesebb infók vannak a különféle melókról és egyéb játékmódokról. A Rockstar hangsúlyozza, hogy ez csak a kezdet, a játékosok fantáziájára van szabva, hogy milyen és mennyi elvégezhető melót, játékmódot és versenyt kívánnak majd kreálni.
És persze továbbra is érvényes, hogy a hibákat, észrevételeket a [email protected] címre, Twitterre és a Rockstar Supportba várják szeretettel. Utóbbinál mindig megtaláljátok a legfrissebb fejleményeket.
A GTA IV befejezése után már kezdődtek az ötletelések, hogy mi legyen az ötödik nagy epizódban, de a tényleges fejlesztés csak Niko sztorijának kezdete után két évvel kezdődött.
Leslie Benzies, az egyik Rockstar fejes a Develop-nak adott interjújában elmondta:
"Olyan 45 évre elegendő ötletünk van. Nem tudjuk, milyen lesz a GTA 6, de már vannak ötleteink. (...) Az első kérdés, hogy hol fog játszódni. Ez meghatározza a küldetéseket; hiszen mást csinálsz Los Angelesben, és mást New York-ban vagy Miami-ban.
A map és a sztori együtt fejlődik, és a sztori viszi az egészet előre, erre lehet ráépíteni a missziókat."
Benzies elmondta továbbá, amit egyébként nemrég okosabb fájlturkászok is megállapítottak, hogy a Rockstar már a GTA: San Andreas-nál tervezte a három főhős irányítását (három különböző városban), de ez "mindössze a hardver képessége miatt nem jött össze, mert a három karakter háromszor annyi memóriát, animációt, stb igényelt volna."
Ja, és a Develop cikkében talán most először képeket is posztoltak a szorgosan dolgozó Rockstar North irodájából. Érdekes cikk egyébként.
UPDATE (10/4, 12:42): PS3-on már fent van az update, boxosoknak is nemsoká elérhető lesz.
UPDATE (10/3, 23:34): Holnapra ígéri a Rockstar a GTA Online patch-et.
Néhány fejlemény:
Lassan, de biztosan szivárognak a #gtaplace Snapmatic képek is. Persze lehet, hogy van több is, csak a szar kereső nem találja meg.
Posztolt egyet a Rockstar Games, amiben reflektál a GTA Offline Online indításával kapcsolatos mizériára, tömeghisztire, pokolra.
A lényeg:
Ha tudsz angolul és up-to-date akarsz lenni, iratkozz fel erre a cikkre, mert folyamatosan frissül. Ha fel vagy iratkozva, emailt is kapsz frissítéskor és nem kell F5-öt nyomkodni a gép előtt vagy körmöt rágva a konzol kontrollerét idegesen és periodikusan földhöz vágni.
A Rockstar továbbá udvariasan türelmet kér mindenkitől, és elmondták hogy egy egész csapatot állítottak az ügyre, akik túlórázva dolgoznak azért, hogy a pénzedért a fotelből kényelmesen szétzúzd Los Santost a haverjaiddal online.
További support infók és kérdések a hivatalos oldalon vagy a Rockstar twitterén találhatók. Meg mi is szólunk, ha van valami.
Egy napja sokan teszik fel a fenti kérdést annak kapcsán, hogy miért is indul ilyen nyögvenyelősen a GTA Online. Túlterhelt szerverek, host error, eltűnő karakterek, és még sorolhatnánk.
Ennyit tudunk csak biztosra mondani. Ne legyetek türelmetlenek, valószínűleg ebben a 24 órában több millióan akarják egyszerre ellepni Los Santos online utcáit. Más kérdés, hogy miért nem készültek föl ekkora forgalomra, de a Rockstar mentségére szóljon, hogy nem csak őket lehet hibáztatni.
Xbox 360-on egyébként jobb a helyzet, abból a táborból kevesebb kurvaanyázás jelenik meg a fórumokon.
Nyitottak egy szekciót a Rockstar Support oldalán, ahova majd a GTA Online-os hibákra adnak megoldást vagy leírást. Érdemes figyelni, ha gond van. Egyébként az alábbiakról tudnak:
És persze bármilyen visszajelzést szívesen olvasnak angolul a [email protected] címre!