Minden idők legnagyobb megjelenés előtti kiszivárgása lehet ez a Rockstar történelmében, ha a pletykák igaznak bizonyulnak. A múltkor leközöltük, hogy a digitális verziót előrendelő európai játékosok előtölthetik a Grand Theft Auto V-öt, ezáltal megjelenés napján nem szükséges a tömérdek mennyiségű adattal vacakolniuk. Azonban lehetséges, hogy a Sony nagyot hibázott...
Mint ahogy azt észrevehettétek, a múltkori hír először egy 18GB-os PSN letöltést emlegetett, ám a későbbiekben ezt kijavítottuk 17,2-re, mivel bizonyos forrásokból úgy értesültünk, hogy valójában ez a helyes méret.
Kiderült azonban, hogy a kavarodás oka nem a rajongók, illetve rajongói oldalak részéről származik, hanem magától a Sony-tól, mivel feltehetően egy letöltésre nem szánt, teljes csomagot pakoltak fel, és tettek elérhetővé az európai Store-ban.
Jelen pillanatban viszont nem elérhető az előtöltés, és nagy valószínűséggel csak szeptember 16-ától lesz újra igénybe vehető. A visszajelzések alapján ráadásul jó pár ember megkaparintotta a kiszivárogtatott fájlokat, de aggodalomra semmi ok, mivel még így is erős védelemmel kell szembenéznie azoknak, akik a csomag játszhatóvá tételén gondolkodnak.
Amint további fejleményekről értesülünk, megosztjuk veletek.
Bejelentette a Rockstar Games a következő Social Club multiplayer eseményt. Az event augusztus 25-én, azaz vasárnap lesz.
Ahogy az elmúlt hónapokban, most is egy napon játszanak majd minden játékkal fejlesztők. Ezúttal a Grand Theft Auto IV-ben kezdenek este 6 órakor, és egészen éjfélig lesznek online. Íme a menetrend:
Ugyan csak ezt a négy játékot közvetítik majd a Social Club-on és a Twitch TV-n, a készítők ugyanúgy játszanak majd a Table Tennisben és a Midnight Club: Los Angelesben is.
Hogy játszhass velük keresd a következő Gamertageket és PSN ID-ket:
Rövidke felhívás minden kedves európai PS3 júzer számára, hogy mától a játék előtölthető a PlayStation Network keretein belül. Aki esetleg nem tudná miről van szó, annak leszögeznénk, hogy ettől még nem válik játszhatóvá, csupán jóval kevesebb anyagot kell majd megjelenés napján letölteni.
A játék PS3-mas verziója ugyan az előzetes információk alapján teljesen azonos az Xbox360-on játszhatóval, mégis van különbség a kettő mérete között. Míg PS3-mon 17.2GB-ot foglal, addig a konkurens konzolon csak 15-öt. A méretkülönbség okáról nincs információnk.
UPDATE: A magyar PlayStation Store-ból 19 990 Ft-ért rendelhető elő a játék!
Egy orosz rajongói oldal rukkolt elő néhány vadiúj Grand Theft Auto V információval. Bár a forrás hitelessége rajongói oldal lévén kicsit kérdőre vonható, a szerkesztők a cikkbe beszúrták pár kép digitális változatát, ami anno csak a Famitsu magazinban jelent meg.
Az újdonságok, pontokba szedve:
Az angol fordítás a GTAForums felhasználóinak köszönhető.
Kicsit lelassult az események forgása a Rockstar következő sikerjátéka körül, azonban ez nem gátolja meg őket abban, hogy mégis gőzerővel hajtsanak marketingszempontból...
Ezúttal a Newswire hasábjain hirdették meg legújabb promóciós lépésüket a játékkal kapcsolatban, mely keretein belül meg kívánják alkotni a GTA egyik ikonjává vált autójának, a GTA V-ös Banshee mását.
A nem hétköznapi kezdeményezés mellett kiemelkedő érdekességként merülhet fel, hogy ezt nem máshogy akarják megvalósítani, mint a méltán híres West Coast Customs csapatával karöltve.
Aki nem tudná, a WCC egy olyan csapat, mely autók komplett felújításával és tuningolásával foglalkozik, és megrendelésre akár nagyobb cégeknek is készítenek teljes mértékben testre szabott járműveket. A hab a tortán azonban mégis az, hogy a West Coast Customs ezen folyamatokat egy ugyanazon nevű televíziós műsor keretein belül tálalja a nézőközönség számára.
Arról egyelőre nem tudni, hogy mikor érkeznek az első infók a járgányról, illetve hogy készül-e majd erről is televíziós adás, de az biztos, hogy a Rockstar kreatív ötlettel rukkolt elő.
Hasonló fába vágta fejszéjét annak idején a csapat, amikor is a Mario Kart egy-két járművének valós mását készítették el, természetesen azt a Nintendo megrendelésére.
Az ESRB nemrég frissítette a Grand Theft Auto V osztályozásához tartozó adatlapot, amin egy jópár dolgot felfedett a játék tartalmából, már ami az értékelési szempontokat illeti.
A lista alapján a következőkkel szolgált rá a játék a Mature, azaz 17 év felülieknek ajánlott besorolásra:
(Itt-ott spoiler van, ezeket természetesen letakartuk. A szövegek az ESRB adatlapjáról valók.)
Szóval csak a szokásos...
Nem csak dobozos változatban, de digitálisan letölthető formában is megjelenik a Grand Theft Auto V szeptemberben.
A ma megtartott Gamescom előadáson a Sony illetékese elárulta, hogy már most előrendelhető a játék a PlayStation Store-on, ahonnan 18-ától tölthető majd le 59,99 dollárért (kb 13 400 Ft).
Egyelőre csak Észak- és Dél-Amerikának érhető el, de péntektől Európában is.
Az előrendelés mellé természetesen jár az Atomic Blimp léghajó vezetésének lehetősége is, ráadásul a Sony minden előrendelő számára 75%-kal olcsóbban adja az összes többi Rockstar játékot, ami a PS Store-ban megtalálható. Ja, és még egy ingyenes PS3 téma is az ajánlat része.
Az Xbox-os usereknek várni kell a digitális letöltésre, ugyanis a Games on Demand szolgáltatás nem teszi lehetővé a Day 1 megjelenést.
Felfedte a limitált kiadású végigjátszás-könyvének borítóját a BradyGames is. A kissé borsos árú, kizárólag angol nyelvű, de cserébe a játék lehetőségeit és küldetéseit töviről-hegyire átnyálazó könyvecske fedlapja igazán elegáns lett.
A Limited Edition Guide kb 5 000 forintért rendelhető elvileg itthonra is (nem néztem meg), és a következőket tartalmazza:
Hardcore (és nem mellesleg gazdag) fanoknak, gyűjtőknek kötelező, egyébként nem sok értelme van.
Leslie Benzies, a Grand Theft Auto sorozat producere és Rockstar dolgozó a 3DJuegos spanyol lapnak adott interjújában további részleteket fedett fel a Grand Theft Auto Online-ról.
A teljesség igénye nélkül a legfontosabb új infókat kigyűjtöttük:
A Games for Windows LIVE végleges leállásáról árulkodott egy adatlap az Xbox Support oldalán. Bár a frissítés azóta lekerült, az Age of Empires Online profilján az állt, hogy a Microsoft 2014. július 1-jén a rendszer megszűnésével együtt lekapcsolja a szervereket.
Ez minden szolgáltatást érint, tehát a Grand Theft Auto IV és az Episodes from Liberty City esetén elvileg ugrik majd a multiplayer, és a Piactérről vásárolt számítógépes The Lost and Damned és The Ballad of Gay Tony letölthető tartalmak is elveszhetnek, hiszen elvileg később már nem tölthetjük le őket.
A Rockstar Games egyelőre nem adott ki tájékoztatást arról, hogy ez milyen változást eredményez az érintett játékainál, de vélhetően egy patch segít majd a problémán. Végülis ott van a Social Club, ami átvehetné a funkciókat, például a Max Payne 3 PC minden online elemét a Rockstar saját rendszere kezeli.
A GTA IV már évek óta a legnépszerűbb Games for Windows LIVE játék.
A múltkori Aaron Garbut interjú után most a CVG által, a Rockstar North fejével, Leslie Benzies-szel készített interjú magyar változatát olvashatjátok következő hírünkben. Tekintve, hogy a cikk igen terjedelmes, két részre osztottuk azt, így a második részt a holnap folyamán olvashatjátok...
"Ő a Rockstar North elnöke, játékai több, mint 130 millió eladott példánnyal rendelkeznek, egyben pedig a szeptemberben megjelenő GTA V és GTA Online mögött álló legnagyobb koponya – aki a GTA III óta olyan kevés interjút adott, hogy egy kezedre sincs szükség a megszámolásához.
Belépve a Rockstar North titkos edinburgh-i bázisára, olyan érzés fog el, mintha egy ezidáig felfedezetlen területet kéne feltérképeznünk. És mégis, egy olyan férfihoz képest, aki kerüli a rivaldafényt, Benzies barátságos, szívélyes és jó kedélyű. Emellett meglepően stresszmentesnek tűnik ahhoz képest, hogy négy éve vesz részt a Rockstar legnagyobb játékának fejlesztésében.
Talán az XXL-méretű irodájának két végében egyidejűleg futó légkondicionáló egység okozza ezt, vagy az általa meggyújtott illatosított gyertyák, esetleg a tény, hogy ő a világ legnagyobb iMac-ének tulaja, vagy talán az – ahogy a járművek terveivel, az ötletekkel telezsúfolt táblákkal, és a hibajavításokat élőben sugárzó televíziókkal betöltött fal tanúsítja –, hogy csak nagyon, nagyon is jó ezekben a dolgokban, nyolc sikeres Grand Theft Auto után.
„Nehéz megérteni, hogy mi is valójában a GTA Online.” mondja, mikor megkérdezzük, miért is döntött pont most úgy, hogy megnyitja előttünk a zárt ajtókat. „Ez számunkra is olyannyira új fejlesztés, hogy úgy éreztem, a legjobb az lenne, ha azoktól a srácoktól kapnátok információkat, akik valóban ismerik is.”
Az igazság viszont az, hogy az eltelt 45 perc alatt igen sok témát sikerült feszegetnünk: GTA Online, GTA V, következő generáció, Cloud gaming, és még sorolhatnánk. Az interjú nagy. Mérhetetlenül érdekes. Exkluzív. Ó, és ha a négy játékossal játszható tenisz megjelenik a végső játékban, jobb ha tudjátok, kinek köszönhetitek...
Mikor kezdtél el gondolkodni először a GTA Online-on, és mik voltak az első elképzeléseid azzal kapcsolatban?
Leslie Benzies: Ez akkor kezdődött, mikor belevágtunk a GTA III fejlesztésébe, és azóta minden egyes játéknál azt mondtuk „Rendben, meg fogjuk csinálni, most meg fogjuk csinálni.” és azt hiszem, hogy egyik alkalommal sem éreztük úgy, hogy megvan hozzá a kellő munkaerő, valamint a technológiai eszközök. A mostani idő pont alkalmas. Egy remek motorral dolgozhattunk, és megvolt hozzá a csapat is."