A múltkor kiszivárogtatott, állítólag hivatalos artworkön, illetve megjelenési dátumon felbuzdulva, az Egyesült Királyságban található brightoni GAME üzletének dolgozói is felfedtek pár új, eleddig sehol nem látott reklámanyagot. Céljuk ezzel nem titkoltan az volt, hogy felszólítsák a játékosokat az előrendelésre, emellett pedig valamelyest megerősítsék a sokak által kacsának tartott, 2013 tavaszára eső megjelenési dátumot.
A képeket Twitter oldaluk segítségével osztották meg. A tweet eltűnt, ám az IGN lelkes dolgozóinak köszönhetően a képek ismét elérhetőek. Az artworkök megjelenése ismét érdekességként hathat, ugyanis az előző alkalomhoz hasonlóan, ismét érdekes játékelemekre figyelhetünk fel rajtuk.
Az eddig kételkedők tehát már-már megnyugodhatnak, ugyanis bebizonyosodni látszik, hogy a múltkori plakát is hivatalos volt. Továbbra is érdemes minket látogatnotok, hiszen bátorkodunk nem elhamarkodott kijelentésekkel, az igazunkról hitegetni titeket...
UPDATE: Egyből látszik, hogy quad biztos lesz a játékban, illetve a sorozatban először női rendőrök is. Érdekes viszont, hogy csak PS3 szerepel a plakáton, ellentétben az előző kiszivárgással.
Az amerikai korhatáros besorolásokért felelős ESRB új értékelést adott a GTA: Vice City és San Andreas játékoknak, méghozzá PlayStation 3 platformon, ami azt jelenti, hogy a közeljövőben megjelenhet ez a két cím is PS3-on.
Hasonlóan a GTA III-hoz, a trilógia másik két része is a PS2 Classics sorozat tagjaként érkezhet majd a PlayStation Networkre, de egyelőre nem tudni semmit a megjelenés dátumáról vagy az árakról.
Év elején a GTA III is hasonló "újraértékelést" kapott az ESRB-nél, és bár kicsit soká, de szeptember végén meg is jelent a PSN rendszerében. Remélhetőleg a két másik játékért nem kell ennyit várni, de ha más nem, mobilra talán még idén megérkezik a Vice City.
Ezúttal ugyan csak félhivatalos forrásból, de ismét napvilágot látott egy Grand Theft Auto V artwork, melyet állítólag egy PlayStation üzletben dolgozó személy fényképezett le, a játék előrendelését illetően kirakott plakáton.
A képen feltehetőleg a trailerben látott, piros sportkocsis férfi szerepel, maga előtt egy kutyát láncon tartva. Hogy a kutya utalhat-e egy újabb játékelemre? Egyelőre nem tudni. A pletykák szerint azonban a PC verzió még mindig kérdéses, az viszont világosan látszik a plakáton, hogy 2013 tavaszára lőtték be a játékot Xbox 360-ra és PS3-ra.
Tény, hogy még nem nyert hivatalos bejelentést, ám a stílust tekintve, biztosra vehető, hogy ez bizony következő nagy GTA egy hivatalos artworkje. Amennyiben mégis cáfolat érkezik szerkesztőségünkbe, azonnal leközöljük!
Még alig tudunk valamit a játékról, de a Grand Theft Auto V máris megszerezte a "leginkább várt játék" címet a HMV által rendezett Golden Joystick Awards-on, és ezzel megelőzött valami Assassin´s Creed III-at illetve a Bethesda legújabb játékát.
Az egyes címekre bárki szavazhatott online, összesen több, mint négymillió voks futott be a rendszerbe. A Grand Theft Auto V mivel hogy még nem jelent meg, csak a "One to Watch", azaz "Figyelemre érdemes" kategóriában indult, és zsebelte be az első helyet.
Indult még a Max Payne 3 is két kategóriában, de az öregedő akcióhős ezúttal nem kapott díjat.
A nyertesek teljes listáját a CVG-n lehet megnézni.
Október 11-én posztolta Twitteren Andy McNamara, a neves amerikai Game Informer magazin főszerkesztője, hogy éppen New York-ban veszi szemügyre a decemberi számuk címlapjátékát, a GTA V-öt. A magazin ma elárulta, hogy november 8-án felfedik a borítót és egyben a digitális változat is letölthető lesz.
Amerikai idő szerint reggel, azaz nálunk körülbelül a kora délutáni órákban teszik majd közzé a borítót, és egy kis ízelítőt a tartalmas GTA V cikkből. Később pedig, magyar idő szerint aznap este kiadják a szám digitális változatát is, amely letölthető iPad-re, 10-inches Android eszközökre és persze PC-re is.
A Grand Theft Auto V-ről szóló cikk egyébként nyomtatásban több, mint 18 oldalas lesz (!), és rengeteg részlet illetve kép került bele a szerkesztők szerint.
Persze mi is megpróbáljuk még aznap megszerezni a cikket, és el is kezdjük fordítani nektek.
UPDATE: Igen, a szkennelt oldalak is felkerülnek ide.
Andy McNamara, a GTA V-et világelsőként leleplező magazin, a Game Informer főszerkesztője egy mai tweetben elmondta, hogy legkésőbb hétfőig megtudjuk a lap pontos megjelenésének dátumát:
And since people are asking, we should have the release date of the magazine available to you at the end of the week (worse case, Monday)
— Andy McNamara (@GI_AndyMc) október 23, 2012
Ha minden a tervek szerint halad, a borító leleplezése napján elérhető lesz a lap digitálisan letölthető változata is.
Szerk: Ma ezt írta:
@emmi18176860 Maybe. We have a few things we want to get straight first.
— Andrew Reiner (@Andrew_Reiner) október 26, 2012
Október 29-én lesz pontosan 10 éve annak, hogy először megjelent PlayStation 2-re a korszakalkotó GTA III folytatásaként készült Grand Theft Auto: Vice City. Az évforduló alkalmából, csakúgy mint az előd esetében, megjelenik mobil platformra is a játék.
A nyolcvanas évek Miami-ját idéző kultuszcím különleges évfordulóját ezúttal is több érdekességekkel ünnepli meg a Rockstar Games. A mobilos verzió mellett eddig soha nem látott artwork képeket és limitált számban kapható ajándéktárgyakat is kiadnak (egyelőre nem tudni, hogy mit, de a GTA III-hoz hasonlóan lehet, hogy egy Tommy Vercetti játékfiguráról van szó).
Maga a mobilos verzió ősz végén érkezik iOS és Android rendszerre, és nem támogatja a gyengébb hardverrel rendelkező készülékeket. Az alapjáték semmi változtatáson nem esik majd át, egy az egyben az eredeti élményt lehet majd élvezni mobilon is, kisebb optimalizálásokkal.
A Rockstar elmondta, hogy heteken belül többet is megtudunk majd a portról, beleértve a támogatott készülékek listáját is.
Úgy tűnik, hogy a Rockstar Games jelenlegi marketingstratégiájára legjobban a „derült égből villámcsapás” jelző lehet a leghelytállóbb, ugyanis a legváratlanabb pillanatokban képes a csapat felhívni a rajongók figyelmét a játékra.
A mai nap folyamán is ez történt, ugyanis a Newswire hírei között napvilágot látott egy új bejegyzés, melyben egy hivatalos Grand Theft Auto V artwork látható, és egy felhívás, melyben a rajongók tudtára adták, következő hónapban tömérdeknyi információ lát majd napvilágot a játékról.
A kép találóan a Pest Control címet viseli, és az első trailerben már látott furgonos jelenetet örökíti meg.
Maradjatok velünk a jövő hónapban is, mert minden apró részletről tudósítani tervezünk titeket!
A Grand Theft Auto sorozat legelső tagja 1997-ben tűnt fel a piacon, és már akkor heves tiltakozásokat váltott ki a politikában és a médiában egyaránt. Egy most megjelent interjúban David Jones és Mike Dailly, a játék két atyja elárulta, hogy miként koordinálta az akkori PR guru, Max Clifford a média mögötti hisztériát, aminek végülis a játék a hatalmas sikerét köszönhette.
A szóban forgó interjú a Sunday Times-ban jelent meg, amiben Dailly állította, "Max Clifford felelős az egészért. Ő tervezte meg a nyilvános felháborodást, ami szinte garantálta a képviselők bevonását is... Bármit megtett a nyilvánosságért."
Jones hozzátette, "elmondta nekünk, hogy hogyan csinálja, kiket célzott meg az egésszel és hogy ők hogyan reagálnak majd. Minden úgy lett, ahogy mondta. Minden döntésünknek tudtuk a miértjét, és soha nem az vezetett minket hogy most akkor csináljunk valami felháborító dolgot."
"Mindig a legjobb szórakozás nézőpontját helyeztük előtérbe. Ennek köszönhetően el is mentünk egy kicsit morbid irányba." – összegezte Jones.
Az eredeti játék kisebb tiltakozást váltott ki az egyes képviselők körében, akik attól tartottak, hogy a fiatalok gondolkodását befolyásolhatja az abban megmutatott erőszak és bűnözés. Ennek ellenére a sorozat mára az egyik legsikeresebb címmé fejlődött, miközben újra és újra kihúzza a gyufát valamilyen felső szintnél.
Maga Max egyébként már nem emlékszik konkrétan a stratégiájára, de azt elmondta, hogy nem tagadja a lapban leírtakat.
"A legtöbb dologra, ami a Sunday-ben megjelent, őszintén szólva már nem is emlékszem." – kommentálta a cikket Max. "Igen, meglovagoltunk pár felháborodást keltő dolgot az évek alatt, de ugyanakkor egyre kevesebb ilyen volt. Csak megnéztük, mérlegeltünk és belevágtunk, és néha meg kellett küzdeni a kettős mércével és az emberek képmutatásával is."
Ismét bevonja a játékosokat a fejlesztésbe a Rockstar Games, a készítők ezúttal a GTA V Crews rendszeréhez várnak ötleteket a rajongóktól.
A fejlesztők eleddig kevés információt csepegtettek a már nagyon várt Grand Theft Auto V-ről, de azt már elárulták nekünk, hogy a játék multiplayer módja a Max Payne 3-ban megismert Crews rendszerre épül majd. A Rockstar most a mi véleményünkre, ötleteinkre kíváncsi, hogy ezt mivel tehetnék jobbá következő fejlesztésükben.
Ha bármilyen elképzelésed, javaslatod van a Crews rendszerhez kapcsolódóan - legyen szó magáról a funkcióról, annak elemeiről, megoldásairól, vagy a Social Club ranglistákról, bármiről, ami ezzel kapcsoalatos -, és persze tudsz angolul, írj egy e-mailt a fejlesztőknek a [email protected] címre.
A Rockstar elsősorban azok véleményére kíváncsi, akik jelenleg is tagok vagy vezetők, hogy minél szórakoztatóbbá tegyék a csapatjátékon alapuló többjátékos módot.
A Crews rendszerről bővebben Max Payne 3 - Multiplayer és GTA V - Multiplayer cikkünkben olvashatsz.
UPDATE: Aki nem teljesen bízik meg az angoltudásában, írja le hozzánk kommentben az ötleteit, majd ha elég összegyűlik, elküldjük.