Lépj be, vagy csatlakozz a közösséghez!



Felhasználónév:

Jelszó:
Elfelejtettem a jelszavam!

Regisztráció
Bejelentkezve szeretnék maradni
2025-BEN JÖN A GRAND THEFT AUTO VI PLAYSTATION 5 ÉS XBOX SERIES X|S KONZOLOKRA! - NÉZD MEG A TRAILERT!
Grand Theft Auto Online Grand Theft Auto V GTA Chinatown Wars GTA The Ballad of Gay Tony GTA IV: The Lost and Damned Grand Theft Auto IV GTA Vice City Stories GTA Liberty City Stories GTA Advance GTA San Andreas GTA Vice City Grand Theft Auto III Grand Theft Auto 2 GTA London 1969 Grand Theft Auto I

GTA V - Game Informer V. rész - Üdvözlünk a napfényes Los Santosban

Miután a Rockstar Games vezetősége elkezdett gondolkozni a Grand Theft Auto V tervein röviddel a GTA IV befejezését követően, rengeteg ötlet került az asztalra. Ahelyett viszont, hogy egy múltbeli történetet vagy egy új várost próbáljanak ki, a csapat még úgy érezte, van mit csinálnia San Andreasban.

“Sam, a testvérem, és a vezető artist-unk, Aaron Garbuttal mindketten nagyon benne voltak egy normális Los Angeles megalkotásának a gondolatában.” – mondja a Rockstar Games kreatív igazgatója, Dan Houser. “Úgy éreztük, még nem fejeztük be igazán San Andreast – amiben csak nagyon kicsi, firkaszerű városok voltak. Los Angeles és a környező vidék nagyon érdekes lenne, és jó témát szolgálna nekünk az ötleteléshez és a különböző játékbeli környezeti elemekhez, amik utalnának a IV és a San Andreas egyes részeire, viszont megmaradna az újszerű és a kettőtől független érzés.”

Bár a Rockstar többször is felhasználta ezt a területet az elmúlt években, mint például az L.A. Noire-ban, a Midnight Club: Los Angeles-ben vagy akár a GTA: San Andreas-ban, mégis úgy érezték, hogy alig ásták bele magukat az életérzésbe, a helyi kultúrába. Ha van kultúra, amely megérett egy GTA-stílusú paródiára, akkor a modern világ hiú fővárosa az. Hollywood-dal, a pornóiparral, a marihuána dekriminalizálásával, a bevándorlók ellen folytatott harccal, az elszigetelt közösségekkel, a hatalmas gazdasággal körbevett sátorlakó hajléktalanokkal és a csődbe ment kormányzással több mint elég okot ad a város arra, hogy a Rockstar stílusával kifigurázzák.

“A Los Angelesen kívül lévő földrajzi kép csodálatos,” – folytatja Houser. “A sivatagi és a városi Dél-Kalifornia között fekvő kontraszt, a síkság és az északi területek LA-hez hasonlítva remek mikrokozmoszt alkotnak a tipikus vörös állam / kék állam témával. Az érzés legalább annyira különbözik, mint a földrajzi adottságok. Azt hiszem, ez döntött leginkább emellett a hely mellett.”

A Grand Theft Auto IV egy sűrűn lakott városi környezettel és számos tevékenységgel szolgált, és a Red Dead Redemption még barátságosabbá tette a hatalmas és nyitott játékteret a véletlenszerűen felbukkanó találkozásokkal, amikkel egy-egy küldetést lehetett elkezdeni. A Grand Theft Auto V ezt a kettőt kombinálja, a játékosok kezébe adva a Rockstar eddigi legnagyobb kiterjedésű nyílt-világú játszóterét, amelynek középpontjául egy óriási és változatos város áll.

Amikor megkérdeztem tőlük, hogy miért csak egy nagy várost csináltak mondjuk kettő vagy három helyett, Houser azt válaszolta, hogy design szempontból, így minél élethűbb eredményt tudnak kreálni. “Az volt az alap, hogy egy várost építsünk és azt úgy, ahogy kell. Hogy csináljunk egy megfelelő LA-t, amely területét tekintve egyébként a világ legnagyobb városa, és ezt a játéknak is sugallnia kellene – ha nem is teljesen lemásolva azt. Sok időt kell eltölteni a városban, amíg a pénzt keressük. Ha ezt ketté akarnád választani, akkor nem az igazi LA-t kapnád eredményül.”

De mekkora is ez az új világ? Aaron Garbut, az art director elmagyarázta: ha együtt veszed a külső és a belső bejárható területet, akkor Los Santos nagyobb, mint a Red Dead Redemption, a San Andreas és a Grand Theft Auto IV teljes területe egybevéve, úgy, hogy még marad is ki terület. Ez a hatalmas terület magában foglal tengerpartokat, borvidéket, egy hatalmas vadont és az azt körbevevő, teljesen bejárható Mt. Chiliad hegyvidéket, egy Salton Sea régiót, egy katonai bázist és persze a terpeszkedő dombok által körbeölelt Los Santost. Ne felejtsd otthon a búvárfelszerelésed sem, ugyanis teljesen felfedezheted a Los Santos partjai mentén lévő kidolgozott óceánfeneket.

Los Santos körbejárása

Hogy a játékosok könnyebben felfedezhessék ezt az óriási területet, a Rockstar több járművet rakott a játékba, mint eddig bármelyik másik GTA-ba. Biztosan szerepel majd BMX, hegyi kerékpár, gyorsmotor, krosszmotor, rengeteg féle autó és teherautó, helikopterek, repülők, ATV-k és Jet Ski-k. Ráadásul nem is kell kivárni a játék legvégét a repüléshez. Mivel Trevor egy háborús veterán pilóta, csak keresned kell egy repülőt és irány az égbolt.

Milyen is a bűnöző élet?

Vajon mi hozza össze ezeket a látszólag különböző karaktereket? Hát a mindenható dollár hajszolása. Mindegyiküknek van egy kiteljesedett történetíve, de ahelyett hogy a fináléra várjunk bonyolult küldetéseket csinálgatva, a GTA V számos komolyabb és többszereplős rablással kecsegtet a GTA IV népszerű bankrablós küldetésének vénáján és a narráció mentén haladva.

“Tényleg ki akartuk élezni a rablásokat a játékban - és ezt be is mutatjuk később -, olyan korábbi, nem csak GTA IV-es küldetéseken alapulva, amik felől több visszajelzést kaptunk már,” - folytatta Houser. “Az emberek imádják a bankrablós feladatokat, főleg, ha azt érzik, hogy ők maguk koordinálták az egészet. Nem igazán éreztük úgy, hogy volt egy normális bankrablós küldetésünk, ezért úgy voltunk vele, hogy fektessünk bele elegendő energiát a sztori alapú küldetéssorozat helyett inkább részletesebb rablássorozatok építésébe. Ez a sztori missziók nagy részét kitöltötte, míg próbáltuk a játékot elválasztani a korábbi játékainktól.”

A még több összefüggő rabolgatás mellett a Rockstar gondoskodik persze a küldetések sokszínűségéről is, amelyek majd befolyásolják a főhősöket.

“Ahelyett, hogy egy küldetésben egy karakterünk van, inkább kettőt vagy hármat akartunk. Ezáltal a küldetések különbözőnek tűnnek úgy, hogy megmarad az igazi akció, de különböző hatásban látjuk majd a választott karaktertől, karakterek számától és a váltások számától függően.” Hogy ezt szemléltessék a demón, a Rockstar mutatott egy jelenetet, ahol mindhárom karakter együtt dolgozik.

Következő fejezet: VI. rész - Ha el akarod ütni az időd Los Santosban

Módosítva: 2012. 11. 09. 22:02 ▪ Szerző: Ben Dover
GTA V
GTA V
Játékmenet
Végigjátszás
Mellékküldetések
Egyéb
Előzetesek
Média
Fórum témák
Linkek