Legkeresettebb tartalmak:

GTA V csalások | Tőzsde | GTAO: Bikers (MC) | GTAO Szintek | RDR | GTAPlaceTV



GTA V - Alapok

Módosítva: 2016. 12. 28. 00:22  |  Szerző: Visali


A Grand Theft Auto V számos újítással frissítik a sorozatot, melyek közül néhány az egész sorozatot megreformálta. A készítők gyakorlatilag újragondolták a játékmenetet, már nem egy, hanem három főhősre építik a sztorit. Ez pedig számos további újdonságot és egyéb játékelemeket követel meg, vagy épp a korábbiak ráncfelvarrását. Vannak régi dolgok is, amiket egykor kivettek a sorozatból, de most visszatérnek.

Ez a cikkünk arra jó, hogy elolvashatod benne, melyek a legfőbb játékmechanizmusok, amik a játék alapjául szolgálnak. Megtudhatod, hogy hogyan működnek, és miben változtak az előző részekhez képest.

Három irányítható karakter

A játékmenet három karakter történetének egybefonódására épül. Miközben megmarad a saját életük a saját küldetéseikkel, a sztori folyamán találkoznak, és közös akciókban vesznek részt, vagy épp közös betöréseket szerveznek különböző előkészületi munkákkal, a játék ugyanis ezúttal rablásokra fókuszál majd. Ez azt jelenti, hogy nagyon sok eseményt több szereplő szemszögéből ismerhetünk, élünk meg, és nem mellesleg ez új lehetőségeket nyit előttünk, hiszen sokkal összetettebb küldetések születhetnek. A főhősök nem lesznek egyszerre elérhetőek a játék elején, haladnunk kell majd a történettel, hogy minddel játszhassunk.

Az irányítható karakterek között váltogathatunk. Szabad játékban bármikor, ha pedig küldetésben vagyunk, akkor a játék néha automatikusan átvált egy másik főszereplőre, vagy felajánlja, hogy érdemesebb lenne egy másik karakterrel folytatni. Ha misszión kívül császkálunk, a váltáskor a játék műholdfelvétel-szerűen felülnézetbe vált, eltávolodik, majd a választott karakter helyére ugrik, és ráközelít. Küldetésben pedig egyszerűen csak átsiklik a "kamera" a másik főhős mögé.

Ha szabad játékban átváltunk az egyik karakterre, a többi folytatja az életét, így ha visszaváltunk, kicsit máshol lesznek, valamit épp csinálnak. Az is előfordulhat, hogy épp rendőröket próbálnak meg lerázni. Bár nem lehetetlen, hogy összefussunk egy másik főhőssel, erre kicsi az esély a hatalmas játékterület miatt.

Karakterfejlesztés

A főhősök csakúgy, mint egykor a GTA San Andreasban, ezúttal is fejleszthetőek. Egyrészt külsőleg alakíthatunk rajtuk ruhákkal és tetoválásokkal, de ennél fontosabb, hogy a képességeiket is továbbfejleszthetjük. Természetesen ezek mindháromnál külön-külön fejlődnek majd. Összesen nyolc tulajdonságot gyúrhatunk ki:

  • Stamina (Állóképesség)
  • Shooting (Fegyverhasználat)
  • Strength (Erő)
  • Stealth (Lopakodás)
  • Flying (Repülés)
  • Driving (Vezetés)
  • Lung capacity (Tüdőkapacitás)
  • Special (Különleges képesség)
GTA

A három főhős különböző jellemét indikálja, hogy mindegyiknek van egy-egy különleges képessége is. Michael jobb lövő, ezért egy rövid időre picit be tudja lassítani a játékot, így kvázi gyorsabban, pontosabban tudja bemérni a célpontokat. Franklin nagyon jó sofőr, vele autós üldözésekkor történik hasonló, így miközben kicsit lelassul körülötte a világ, precízebben veheti be a kanyarokat, vagy előzhet egy forgalmasabb szakaszon. Trevor pedig egy két lábon járó pokolgép, nagyobb pusztítást tud majd végezni, ezáltal közelharcban is kicsit jobb lesz.

Persze ezek  a speciális képességek nem mindig használhatóak. A radar alatt egy sárga sáv jelzi ezeket, ami ha lemerül, meg kell várnunk, amíg újra feltöltődik, csak azután tudjuk újra aktiválni őket.

HUD (Head-Up Display)

A képernyőn megjelenő elemeken is módosítottak, bővítettek a fejlesztők. A legszembetűnőbb talán a radar, hiszen ez az, amit szinte mindig látunk, ha épp nem egy bejátszást nézünk végig. A fejlesztők most hanyagolták a kör alakú kinézetet, helyette négyszögű lett. Ezáltal sokkal jobban hasonlít egy GPS-re, ráadásul úgy is viselkedik. Alkalmazkodik ahhoz, amit a játékos épp csinál; ha a szabadban sétál vagy fut, a szokásos módon egy felülnézeti térképet látunk. Ha egy járműben ülünk, akkor izometrikus nézetbe vált, mint a navigációs készülékek, ezáltal sokkal nagyobb pályarészt látunk át vele. Ha pedig repülőt vagy helikoptert vezetünk, akkor ezen felül egy magasságszint jelző is megjelenik a közepén.

A radaron ezúttal is megjelennek a különböző mentőhelyeket, szerelőműhelyeket, fegyverboltokat jelző kis ikonok, és a küldetésadók neveinek kezdőbetűje. Az ellenségeket továbbra is piros pöttyök jelzik, a barátokat kékek, sárgák az ellenőrzőpontokat, a megszerzendő tárgyakat pedig zöldek. Ha a főhőst eltalálják, a radar kerete mentén egy piros villanás figyelhető meg. A radar alatt három sáv van, a hosszú zöld az életerőt, a rövidebb kék a golyóállómellényt, a sárga pedig a speciális képességet jelzi. A radaron azt is láthatjuk majd, hogy a fegyverek használatával mekkora zajt csapunk, illetve például ha közelünkben felrobban egy jármű, az mekkora zajjal jár.

  

Újdonság a jobb oldalt megjelenő kör, ahol a főhősök között válthatunk. Ez szabad mozgáskor nem látható, elő kell hívni. Négy szeletre van osztva, felül van Franklin, balra Michael, jobbra Trevor, alul pedig elvileg a multiplayer karakterünk lesz. Mikor kiválasztunk egy másik főhőst, a karakterválasztó felett megjelenik a képességeinek állapota.

GTAGTAGTA

Ahogy korábban is, a körözési csillagok, a fegyvertöltények száma és a pénzösszeg a jobb felső sarokban jelenik meg, de csak akkor, ha a főhőst körözik, illetve  valami változik. A célzás most nehezebb lesz, mivel nem egy kör, hanem csak egy pont jelzi a célzás helyét. Ha megöltük a célpontot, ez egy kis piros X-re vált.

GTA

Újdonság a sorozatban a köralakű fegyverválasztó, amit a Rockstar néhány korábbi játékából csempészett át a GTA legújabb részébe. Ez arra jó, hogy nem kell végigpörgetni az összes fegyveren, ha egy másikra akarunk váltani, vagy csak meg akarjuk nézni, hogy mi van nálunk. Ehelyett egy kör jelenik meg a képernyőn, ennek különböző szeleteiben pedig a fegyverek. Csak oda kell váltani, amelyiket szeretnénk, ráadásul azt is mindnél kijelzi, hogy hány töltényünk van még hozzá, vagy hány darab van belőle. Sőt, azokat a fegyvereinket is látjuk, amikből kifogyott a lőszer, de nálunk vannak. Jobbra fent pedig a fegyver tulajdonságait is láthatjuk (mekkora sérülést okoz, milyen gyorsan tüzel, milyen pontos, milyen messzire tud lőni). A váltás idejére az idő lelassul.

Ezek mellett számtalan minijáték lesz a játékban, amikhez egyedi információkat kell figyelemmel kísérnünk. Ezek a képernyő felső vagy jobb alsó sarkaiban jelennek meg. Ilyenek a pontszám, az idő, az elért pontok, stb.

GTAGTAGTAGTAGTAGTA

Tűzharc, célzás, fedezékrendszer

A fejlesztők rengeteget dolgoztak a harcendszeren, összegyűjtötték az időközben megjelent játékaik tapasztalatait, hogy minél jobb és barátságosabb legyen. Fejlettebbek lesznek az animációk, átdolgozták a célzást, és precízebben hangolták a kameramozgásokat. Bővítettek az irányítási lehetőségeken is. Kényelmesen lehet majd lőni futás közben is, ráadásul ilyenkor a látómező is kiszélesedik, és különleges mozdulatok segítik a pontosságot. A játékos alapjáraton sétál, de mihelyst tűzharcba keveredik, automatikusan kocogásba, futásba kezd, majd ha elmúlik a veszély, ismét lelassul. Mindez pedig a lépések csúnya megtörése nélkül, dinamikusan történik.

A célzás ugyan nehezebb lesz, de a menüben háromféle közül választhatunk. Az Assisted Aimnél kicsit nagyobb a célzási terület, így jobban be tudja mérni a játék a célpontot, és ezáltal súlyosabb sebet ejthet. Lesz egy ún. Soft Lock, vagy legalábbis ahhoz hasonló. Ez a korábbi GTA részekhez hasonlít majd, vegyítve az assisted aim tulajdonságaival, kicsit segít majd az ellenfelekre fókuszálni, és könnyebben váltogathatunk majd jobbra-balra a célpontok között.  A Free Aim pedig az igazi játékosok módja, amikor szabadon, a játék segítsége nélkül kell bemérnünk a célpontokat. Fontos újítás ezen felül, hogy lesz egy időzítés, ami megtörheti a célzást, így nem lehet csak egyszerűen ráfogni valakire vagy valamire a fegyvert, és addig lőni, amíg meg nem hal vagy fel nem robban. Jobban kell majd taktikázni.

A fedezékrendszeren is gyúrtak kicsit a készítők. Intelligensen alkalmazkodik majd ahhoz, hogy a játékos épp nekifutásból bújik a fedezék mögé, vagy épp nekifutással ront ki onnan, esetleg a fal mellett próbál osonni, hogy becélozhassa az ellenfelet. Harci vetődésekkel könnyedén válthatunk majd fedezéket. Sőt, már az is megoldható lesz, hogy ha vezetés közben lövünk, bármikor kiszállhatunk, és automatikusan fedezéknek használhatjuk a járművet anélkül, hogy abbahagynánk a lövést, vagy megmutatnánk a testünket, és eltalálnának.

Körözés

Változik a körözési rendszer is, ezúttal csak öt szintes lesz. Azt viszont, hogy melyik szint elérésekor milyen hatósági szervek üldöznek majd, még homály fedi. Annyi biztos, hogy négy csillagnál már megjelennek a rendőrségi helikopterek, és onnan lőnek a főhősökre. A rendőri üldözésekbe újabb látványos elemek épülnek be, például a rendőrök non-verbálisan a kezeikkel is jeleznek majd egymásnak, és lesznek terepjárók, melyek oldalára kommandósok kapaszkodnak, és onnan próbálnak meg lelőni. Jelentős fejlődés, hogy míg eddig mindig tudták a rendőrök, hogy hol vagyunk, ezúttal csak akkor látnak minket, ha a látószögükbe esünk.

GTA GTA GTA

San Andreas nagy állam, így területileg is több részre oszlik. Los Santos-ban a helyi rendőrök üldöznek majd fekete-fehér, egyedien számozott járőrkocsikkal, vidéken pedig sheriffek lesznek, fehér színű kocsikkal és terepjárókkal. A GTA IV-hez hasonlóan a lerázásukhoz ezúttal is egy villogó zónából kell majd kijutnunk, de ezúttal már azt is megtehetjük, hogy elbújunk valahol a zónán belül.

Social
Kövess minket Facebookon, Twitteren és Tumblren, a főbb hírek mellett különböző érdekességeket is posztolunk!



Tumblr
GTA V
Ki van itt?
Jelenleg 25 vendég böngészi az oldalunkat.
Kiemelt partnereink
Társoldalak