Segítség a Grand Theft Auto V-höz:

Csalások | Repülőiskola | Gyűjtenivalók | Mutatványok | Segítség | Gépigény | Tőzsde



GTA V - Repülőiskola

Módosítva: 2016. 12. 28. 00:20  |  Szerző: Visali

A Grand Theft Auto V-ben nem csak egyszerűen visszatérnek a repülők, de ismét van repülőiskola (Flight School) is. Szerencsére nem olyan nehéz, mint anno a GTA San Andreasban, bár ezúttal sem lesz sétagalopp abszolválni a leckéket.

Összesen 12 feladat van, melyet a Los Santos-i repülőtér kapujához közeli bejáratnál vehetünk fel bármelyik karakterrel. Ezeket arany, ezüst vagy bronz medálokra teljesíthetjük attól függően, hogy milyen jól sikerülnek. Ez idő vagy távolság függvénye. A megjelenő menüben ezeket a harmadik (jobb oldalsó) oszlopban előre megnézhetjük, de a leckék alatt a számláló felett mindig kijelzi a játék az aktuálisan elérhető célidőt.

A tizenkét próbát sorban kell teljesíteni, vagyis csak akkor léphetünk a következőre, ha az előtte lévőt teljesítjük legalább bronzra. Addig egy kis lakat jelzi, hogy a lecke még nincs feloldva. Később bármikor visszatérhetünk az előző "tananyagokra", hogy jobb eredményt érjünk el, és jobb helyre kerüljünk a tabellán. A Social Club ugyanis tárolja a játékosok eredményeit, így megpróbálhatunk minél feljebb kerüni a ranglétrán. Mindhárom karakternél fokozatosan lehet haladni a leckékkel, mindnél külön kell sorban feloldani.

Mikor belépünk egy leckébe, először egy bemutatót látunk, ahol az oktató csóka elmondja, mit kell csinálnunk, majd indul is a feladat. Szerencsére ha elrontunk egy feladatot, akkor azonnal újrapróbálhatjuk platformtól függően az X, illetve az A gombbal. Ha úgy döntünk, hogy egy időre feladjuk, akkor a Kör|B gombbal kiléphetünk, ha nem sikerül a feladat, illetve bármikor a Háromszög|Y gombbal a feladat közben.

Repülő és helikopter irányítása

A repülők és a helikopterek irányítása nem változott a GTA IV-ben megszokotthoz képest. Repülőknél az R2|Jobb Ravasszal növeljük a sebességet, és L2|Bal Ravasszal csökkentjük. Először fel kell gyorsulni, majd ha láthatóan elkapta a szelet a gép (megemelkedik a fara), akkor a bal analóg kart botkormányként használva, azt lefelé tolva emeljük meg a repülő orrát, jobbra-balra tudjuk billenteni vele, és felfelé tolva ledöntjük az orrát ereszkedéshez. A levegőben az L1-R1|Bal gomb-Jobb gombbal tudjuk picit fordítani az gépet aktuális helyzetében a hátsó lapátot használva. A kerekeket az L3-mal engedjük be és ki. Landolásnál először érdemes lassítani, ki kell engedni a kerekeket, majd ha földet értünk, a bal analóg karral tartsuk lent a gép orrát, és folyamatosan lassítsunk az L2|Bal Ravasszal. A kamerát a jobb analóg karral tudjuk forgatni repülés közben.

A helikoptert picit talán nehezebb irányítani, mivel jobban dobálja a szél. Az R2|Jobb Ravaszal emelkedünk fel, és a bal analóg kart szintén botkormánynként használva, azt előre döntve tudjuk megdönteni a helikopter orrát, így előrerepülünk. Tartsuk lenyomva az R1|Jobb Ravaszt, és folyamatosan döntsük előre a gépet hogy gyoran haladj előre. Közben a jobb analóg karral helyezhetjük kényelemes szögbe a kamerát, így figyelni tudjuk a gép távolságát a különböző objektumoktól. Szükség esetén az L2|Bal Ravasszal tudunk ereszkedni, a bal analóg kart lefelé tolva pedig megemelni a gép orrát, és ezáltal lelassítani. Ezzel a manőverrel tudunk leszállni is. Az L1-R1|Bal gomb-Jobb gombbal tudjuk balra és jobbra forgatni a gépet aktuális helyzetében.

Leckék

A repülőiskolában fokozatosan sajátítjuk el az egyre nehezebb manővereket a landolástól kezdve a különböző mutatványokon át az ejtőernyőzésig. Fontos, hogy legalább bronzra kell teljesíteni minden leckét. A legtöbb feladatban különböző karikákon kell átrepülni: a sárga az irányt és/vagy a célt jelzi, a zöld a pengét (knife flight), a kék pedig a fejjel lefelé repülést (upside down). Könnyítés, hogy most nem kell telibetalálni ezeket, elég csak megközelíteni őket, viszont ha nagyon távol kerülünk, akkor 5 másodperc büntetést kapunk. Ha nekimegyünk valaminek, vagy a vízbe zuhanunk, akkor előlről kell kezdenünk a feladatot.

Alant nem csak leírjuk az egyes feladatokat, de megpróbálunk tippeket is adni a sikerhez. Feltüntettük a medálokhoz szükséges célidőket, illetve távolságokat is.

Training Take Off (Felszállás)

A felszálláshoz egyszerűen csak növeld a sebességet, egy darabig gyorsulj a kifutópályán, majd ha elkaptad a szelet, emelkedj fel a bal analóg kart lefelé tolva, és repülj át a karikán.

     
 01:00  00:50  00:32

 

Runaway Landing (Leszállás)

A landoláshoz repülj át a karikán, majd a sebességet csökkentve ereszkedj lejjebb. Döntsd előre a gép orrát, de ne túlságosan, nehogy a födbe csapódj, a kifutópályánál legyen majdnem egyenes a gép. Ha földet értél, nyomd erősen fel a bal analóg kart, hogy lent tartsd, és az L2|Bal Ravaszt lenyomva lassíts le, de ne teljesen! Az R2|Jobb Ravasszal hajtsd a gépet a jelzet célállomásig, ahová az L1|Bal gombbal tudsz bekanyarodni. Lassítsd le, és áljj meg a jelzésben.

     
 01:10  00:55  00:35

 

Inverted Flight (Forgás és fejjel lefelé repülés)

Szállj fel, ahogy az első leckében tanultad, repülj át a karikán, majd emelkedj minél magasabbra. Érdemes a víz felé vagy a város északnyugati része felé kanyarodni, hogy ne csapódj neki az épületeknek. A feladat, hogy amikor megkapod az utasítást, a bal analóg kart jobbra vagy balra tolva fordulj egyet a géppel. Fontos, hogy a gép a manőver előtt vízszintes helyzetben legyen, különben kiesel. Ezt a radaron lévő vonalat nézve tudod ellenőrizni. Először csak egyet kell fordulnod, majd az oktató megkér, hogy zsinórban egyszerre háromszor fordulj így. Mivel gyorsan történik, nem lesz gubanc, ne told a gép orrát se fel, se le. Ha ezzel megvagy, akkor jön a következő manőver, emeld fel a gép orrát, amíg fejjel lefelé nem kerülsz. Furcsa lesz, de próbálj meg koncentrálni, hogy felcseréldött a fel és a le, vagyis a bal analóg kart felfelő tolva emelkedsz, és lefelé kerülsz közelebb a földhöz. Amikor fejjel lefejlé állsz, csinálj egy forgást jobbra vagy balra.

     
 02:20  02:50 01:40

 

Knife Flight (Penge)

Egy kicsit nehezebb lecke jön, ugyanis egy jó darabig oldalvást kell repülnőd. Emiatt kicsit elveszítheted a térérzékedet, és könnyen nekicsapódhatsz valamilyen épületnek vagy a víznek Ha megkapod az utasítást, a bal analóg kart jobbra vagy balra tolva fordulj 90 fokban, és addig repülj így, amíg a képernyő jobb alsó sarkában fel nem fut a piros sáv. Fontos, hogy ilyenkor engedd el az R2|Jobb Ravaszt, így lassabban fogsz repülni, kisebb távolságon tudod teljesíteni a feladatot, és kisebb azesélye, hogy véletlenül nekirepülsz valaminek. Ha ezzel megvagy, tedd egyenesbe a gépet, és emelkedj feljebb, mert ugyanezt meg kell csinálnod a másik oldalra is.

     
 01:40  01:15  00:54

 

Flat Hatting (Fordulás)

Egy hosszabb pályán kell végigrepülni, nagyjából a sárga köröket érintve. A bal analóg kart a megfelelő helyre tolva egyszerre döntsd a gép orrát lefelé és oldalra is kicsit a forduláshoz, szükség esetén pedig húzd fel a gépet és tedd egyenesbe.

     
 03:00  02:35  02:15

 

Touchdown (Kényszerleszállás)

Ezúttal is landolnod kell, de most nem a kifutópályán, hanem egy hídon. A tanult módon ereszkedj lejjebb, repülj át a karikán, és lasssíts az L2|Bal Ravasszal. Tedd le a gépet, tartsd lent a gép orrát, és folyamatosan fékezz. Ha már lent vagy, szükség szerint gyorsíts-lassíts kicsit, hogy minél közelebb állj meg a jelzéshez. Ügyelned kell, hogy ne csússz ki az útról. Ha már landoltál az L1|Bal gomb és R1|Jobb gombokat használva tudod visszafordítani a gépet az út felé.

     
 FINISH  45,5 egység  10,00 egység

 

Loop the Loop (Forgás és fejjel lefelé repülés)

A lecke hasonlít az Inverted Flighthoz, viszont most először köröket kell csinálnod. Ha megkaptad az utasítást, emeld fel a gép orrát, told le a bal analóg kart egészen addig, amíg nem csinálsz egy teljes fordulatot. Ha ez megvan, ismételd meg a manővert, majd amikor felszólít az oktató, és megjelenik a piros sáv a jobb alsó sarokban, emelkedj fel, de most csak félig, hogy fejjel lefelé legyen a gép, és egy jobbra- vagy balraforgással fordítsd vissza a gépet.

     
 02:05 01:40  01:35

 

Helicopter Course (Helikopter pálya)

Egy hosszú helikopteres pálya következik, felszállással és landolással. Bár a nagyon sok az akadály, talán a legnagyobb veszély mégis az időkorlát. Emelkedj a magasba az R2|Jobb Ravasszal, majd döntsd előre a gép orrát, és repülj előre. Fontos, hogy amikor csak lehet, így repülj, mert így tudsz gyorsan haladni. Egyszerre tarts lenyomva az R2|Jobb Ravaszt és told fel a bal analóg kart, a jobb analóg karral pedig mozgasd a kamerát, hogy lásd, milyen magasan vagy. Ha túlságosan leereszkedsz, akkor engedd el a kart és csak emelkedj, ha túl magasan vagy, akkor válts gyorsan, nyomd le az L2|Bal Ravaszt és lefelé a bal analóg kart, hogy gyorsan megállj és csökkentsd a magasságot. Kanyarodhatsz a bal analóg karral, bár ez eléggé meglöki a gépet, ezért mindig ügyelj, hogy utána egyenesbe hozd. De használhatod az L1-R1|Bal gomb-Jobb gombokat is, hogy egyszerűen csak forduljon a gép. Leszállásnál inkább lassíts le, és lassacskán tedd le a gépet.

     
 03:45 03:15  02:40

 

Helicopter Speedrun (Gyorsulás helikopterrel)

A gyorsasági pálya valamivel rövidebb az előzőnél. A lényeg, hogy minél gyorsabban átrepülj rajta, így ugyanúgy irányítsd a helikoptert, mint az előző leckénél. Vigyázz a hídnál, az első karikát még kikerülheted, ha szorosan a híd pillére mellett balra repülsz át, de a másiknál már meg kell kockáztatnod, hogy átrepülsz a résen.

     
 03:35 03:00  02:10

 

Skydiving (Ejtőernyőzés)

Ha játszottál a The Ballad of Gay Tonyval, akkor az ejtőernyőzés piskóta lesz. Nyomd meg a Négyzet|X gombot, hogy kiugorj. Egy darabig csak zuhanj, ha gondolod, néha meggyorsíthatod a folyamatot azzal, hogy a bal kart feltolva előredöntöd a karaktert. Ha a radaron eléred a hosszú vonalat, akkor nyisd ki az ejtőernyőt, nyomd meg az L1|Bal gomb és R1|Jobb gombokat, hogy a karakter behúzza a lábát, így gyorsabban haladsz előre, miközben kevésbé csökken a magasság. A bal analóg karral irányítsd a sárga jelzés felé. Ha már látod az épület tetejét és közel jársz, folyamatosan elengedheted az L1+R1|Bal gomb+Jobb gombokat, és a bal kart felfelé tolva gyorsabban ereszkedhetsz. Próbálj meg minél közelebb landolni a zónához.

     
 30,00 egység 10,00 egység  03,00 egység

 

Dropzone (Ejtőernyős ugrás mozgó célpontra)

Ismét ejtőernyőznöd kell, de ezúttal egy mozgó célpontra kell érkezned, ami a kifutópályán halad észak felé. Most jobb, ha minél hamarabb kinyitod az ejtőernyőt, mert ha túlságosan a kocsi mögé kerülsz, már nem tudod utólérni. Dőlj előre vagy nyomd meg az L1+R1|Bal gomb+Jobb gombokat és told le a bal analóg kart attól függően, hogy gyorsan akarsz előrefelé ereszkedni, vagy lassan és óvatosan. A lecke abszolválásához nem kötelező a kamionon landolni, ha a közvetlen közelébe esel, azt is elfogadja a játék.

     
20,00 egység 07,00 egység  0,00 egység

 

Earn Your Wings (Repülős próba)

Az utolsó leckénél ismét repülőbe ülsz, és egy pályán kell végigrepülnöd. Persze nehezítés is van. A sárga körökön kívül vannak zöld karikák, amiken pengében kell átrepülnöd, és kékek, amelyeken fejjel lefelé. A pengéknél mindig a karika előtt fordítsd oldalára a gépet, a kék köröknél pedig tapasztald ki, hogy melyik kényelmesebb számodra: az, ha még előtte fejjel lefelé fordulsz, és a fel-le irány felcserélődését tudatosítva, mindig az ellenkező irányba mozgatva a kart repülni ét a karikán, vagy ha gyorsan a kör előtt fordulsz egyet félig. Szerencsére többnyire sárga ellenőrzőpontok vannak, ha ügyes vagy, egy-két nehezítést akár ki is hagyhatsz néhány másodperces büntetés ellenében, viszont ha jól teljesíted ezeket, jutalmul a játék levon egy keveset az idődből.

     
 03:40 03:15  02:50

 

Social
Kövess minket Facebookon, Twitteren és Tumblren, a főbb hírek mellett különböző érdekességeket is posztolunk!



Tumblr
GTA V
Ki van itt?
Jelenleg 32 vendég böngészi az oldalunkat.
Kiemelt partnereink
Társoldalak