Lépj be, vagy csatlakozz a közösséghez!



Felhasználónév:

Jelszó:
Elfelejtettem a jelszavam!

Regisztráció
Bejelentkezve szeretnék maradni
Grand Theft Auto Online Grand Theft Auto V GTA Chinatown Wars GTA The Ballad of Gay Tony GTA IV: The Lost and Damned Grand Theft Auto IV GTA Vice City Stories GTA Liberty City Stories GTA Advance GTA San Andreas GTA Vice City Grand Theft Auto III Grand Theft Auto 2 GTA London 1969 Grand Theft Auto I


GTA V - Repülőiskola

A Grand Theft Auto V-ben nem csak egyszerűen visszatérnek a repülők, de ismét van repülőiskola (Flight School) is. Szerencsére nem olyan nehéz, mint anno a GTA San Andreasban, bár ezúttal sem lesz sétagalopp abszolválni a leckéket.

Összesen 12 feladat van, melyet a Los Santos-i repülőtér kapujához közeli bejáratnál vehetünk fel bármelyik karakterrel. Ezeket arany, ezüst vagy bronz medálokra teljesíthetjük attól függően, hogy milyen jól sikerülnek. Ez idő vagy távolság függvénye. A megjelenő menüben ezeket a harmadik (jobb oldalsó) oszlopban előre megnézhetjük, de a leckék alatt a számláló felett mindig kijelzi a játék az aktuálisan elérhető célidőt.

A tizenkét próbát sorban kell teljesíteni, vagyis csak akkor léphetünk a következőre, ha az előtte lévőt teljesítjük legalább bronzra. Addig egy kis lakat jelzi, hogy a lecke még nincs feloldva. Később bármikor visszatérhetünk az előző "tananyagokra", hogy jobb eredményt érjünk el, és jobb helyre kerüljünk a tabellán. A Social Club ugyanis tárolja a játékosok eredményeit, így megpróbálhatunk minél feljebb kerüni a ranglétrán. Mindhárom karakternél fokozatosan lehet haladni a leckékkel, mindnél külön kell sorban feloldani.

Mikor belépünk egy leckébe, először egy bemutatót látunk, ahol az oktató csóka elmondja, mit kell csinálnunk, majd indul is a feladat. Szerencsére ha elrontunk egy feladatot, akkor azonnal újrapróbálhatjuk platformtól függően az X, illetve az A gombbal. Ha úgy döntünk, hogy egy időre feladjuk, akkor a Kör|B gombbal kiléphetünk, ha nem sikerül a feladat, illetve bármikor a Háromszög|Y gombbal a feladat közben.

Repülő és helikopter irányítása

A repülők és a helikopterek irányítása nem változott a GTA IV-ben megszokotthoz képest. Repülőknél az R2|Jobb Ravasszal növeljük a sebességet, és L2|Bal Ravasszal csökkentjük. Először fel kell gyorsulni, majd ha láthatóan elkapta a szelet a gép (megemelkedik a fara), akkor a bal analóg kart botkormányként használva, azt lefelé tolva emeljük meg a repülő orrát, jobbra-balra tudjuk billenteni vele, és felfelé tolva ledöntjük az orrát ereszkedéshez. A levegőben az L1-R1|Bal gomb-Jobb gombbal tudjuk picit fordítani az gépet aktuális helyzetében a hátsó lapátot használva. A kerekeket az L3-mal engedjük be és ki. Landolásnál először érdemes lassítani, ki kell engedni a kerekeket, majd ha földet értünk, a bal analóg karral tartsuk lent a gép orrát, és folyamatosan lassítsunk az L2|Bal Ravasszal. A kamerát a jobb analóg karral tudjuk forgatni repülés közben.

A helikoptert picit talán nehezebb irányítani, mivel jobban dobálja a szél. Az R2|Jobb Ravaszal emelkedünk fel, és a bal analóg kart szintén botkormánynként használva, azt előre döntve tudjuk megdönteni a helikopter orrát, így előrerepülünk. Tartsuk lenyomva az R1|Jobb Ravaszt, és folyamatosan döntsük előre a gépet hogy gyoran haladj előre. Közben a jobb analóg karral helyezhetjük kényelemes szögbe a kamerát, így figyelni tudjuk a gép távolságát a különböző objektumoktól. Szükség esetén az L2|Bal Ravasszal tudunk ereszkedni, a bal analóg kart lefelé tolva pedig megemelni a gép orrát, és ezáltal lelassítani. Ezzel a manőverrel tudunk leszállni is. Az L1-R1|Bal gomb-Jobb gombbal tudjuk balra és jobbra forgatni a gépet aktuális helyzetében.

Leckék

A repülőiskolában fokozatosan sajátítjuk el az egyre nehezebb manővereket a landolástól kezdve a különböző mutatványokon át az ejtőernyőzésig. Fontos, hogy legalább bronzra kell teljesíteni minden leckét. A legtöbb feladatban különböző karikákon kell átrepülni: a sárga az irányt és/vagy a célt jelzi, a zöld a pengét (knife flight), a kék pedig a fejjel lefelé repülést (upside down). Könnyítés, hogy most nem kell telibetalálni ezeket, elég csak megközelíteni őket, viszont ha nagyon távol kerülünk, akkor 5 másodperc büntetést kapunk. Ha nekimegyünk valaminek, vagy a vízbe zuhanunk, akkor előlről kell kezdenünk a feladatot.

Alant nem csak leírjuk az egyes feladatokat, de megpróbálunk tippeket is adni a sikerhez. Feltüntettük a medálokhoz szükséges célidőket, illetve távolságokat is.

Training Take Off (Felszállás)

A felszálláshoz egyszerűen csak növeld a sebességet, egy darabig gyorsulj a kifutópályán, majd ha elkaptad a szelet, emelkedj fel a bal analóg kart lefelé tolva, és repülj át a karikán.

     
 01:00  00:50  00:32

 

Runaway Landing (Leszállás)

A landoláshoz repülj át a karikán, majd a sebességet csökkentve ereszkedj lejjebb. Döntsd előre a gép orrát, de ne túlságosan, nehogy a födbe csapódj, a kifutópályánál legyen majdnem egyenes a gép. Ha földet értél, nyomd erősen fel a bal analóg kart, hogy lent tartsd, és az L2|Bal Ravaszt lenyomva lassíts le, de ne teljesen! Az R2|Jobb Ravasszal hajtsd a gépet a jelzet célállomásig, ahová az L1|Bal gombbal tudsz bekanyarodni. Lassítsd le, és áljj meg a jelzésben.

     
 01:10  00:55  00:35

 

Inverted Flight (Forgás és fejjel lefelé repülés)

Szállj fel, ahogy az első leckében tanultad, repülj át a karikán, majd emelkedj minél magasabbra. Érdemes a víz felé vagy a város északnyugati része felé kanyarodni, hogy ne csapódj neki az épületeknek. A feladat, hogy amikor megkapod az utasítást, a bal analóg kart jobbra vagy balra tolva fordulj egyet a géppel. Fontos, hogy a gép a manőver előtt vízszintes helyzetben legyen, különben kiesel. Ezt a radaron lévő vonalat nézve tudod ellenőrizni. Először csak egyet kell fordulnod, majd az oktató megkér, hogy zsinórban egyszerre háromszor fordulj így. Mivel gyorsan történik, nem lesz gubanc, ne told a gép orrát se fel, se le. Ha ezzel megvagy, akkor jön a következő manőver, emeld fel a gép orrát, amíg fejjel lefelé nem kerülsz. Furcsa lesz, de próbálj meg koncentrálni, hogy felcseréldött a fel és a le, vagyis a bal analóg kart felfelő tolva emelkedsz, és lefelé kerülsz közelebb a földhöz. Amikor fejjel lefejlé állsz, csinálj egy forgást jobbra vagy balra.

     
 02:20  02:50 01:40

 

Knife Flight (Penge)

Egy kicsit nehezebb lecke jön, ugyanis egy jó darabig oldalvást kell repülnőd. Emiatt kicsit elveszítheted a térérzékedet, és könnyen nekicsapódhatsz valamilyen épületnek vagy a víznek Ha megkapod az utasítást, a bal analóg kart jobbra vagy balra tolva fordulj 90 fokban, és addig repülj így, amíg a képernyő jobb alsó sarkában fel nem fut a piros sáv. Fontos, hogy ilyenkor engedd el az R2|Jobb Ravaszt, így lassabban fogsz repülni, kisebb távolságon tudod teljesíteni a feladatot, és kisebb azesélye, hogy véletlenül nekirepülsz valaminek. Ha ezzel megvagy, tedd egyenesbe a gépet, és emelkedj feljebb, mert ugyanezt meg kell csinálnod a másik oldalra is.

     
 01:40  01:15  00:54

 

Flat Hatting (Fordulás)

Egy hosszabb pályán kell végigrepülni, nagyjából a sárga köröket érintve. A bal analóg kart a megfelelő helyre tolva egyszerre döntsd a gép orrát lefelé és oldalra is kicsit a forduláshoz, szükség esetén pedig húzd fel a gépet és tedd egyenesbe.

     
 03:00  02:35  02:15

 

Touchdown (Kényszerleszállás)

Ezúttal is landolnod kell, de most nem a kifutópályán, hanem egy hídon. A tanult módon ereszkedj lejjebb, repülj át a karikán, és lasssíts az L2|Bal Ravasszal. Tedd le a gépet, tartsd lent a gép orrát, és folyamatosan fékezz. Ha már lent vagy, szükség szerint gyorsíts-lassíts kicsit, hogy minél közelebb állj meg a jelzéshez. Ügyelned kell, hogy ne csússz ki az útról. Ha már landoltál az L1|Bal gomb és R1|Jobb gombokat használva tudod visszafordítani a gépet az út felé.

     
 FINISH  45,5 egység  10,00 egység

 

Loop the Loop (Forgás és fejjel lefelé repülés)

A lecke hasonlít az Inverted Flighthoz, viszont most először köröket kell csinálnod. Ha megkaptad az utasítást, emeld fel a gép orrát, told le a bal analóg kart egészen addig, amíg nem csinálsz egy teljes fordulatot. Ha ez megvan, ismételd meg a manővert, majd amikor felszólít az oktató, és megjelenik a piros sáv a jobb alsó sarokban, emelkedj fel, de most csak félig, hogy fejjel lefelé legyen a gép, és egy jobbra- vagy balraforgással fordítsd vissza a gépet.

     
 02:05 01:40  01:35

 

Helicopter Course (Helikopter pálya)

Egy hosszú helikopteres pálya következik, felszállással és landolással. Bár a nagyon sok az akadály, talán a legnagyobb veszély mégis az időkorlát. Emelkedj a magasba az R2|Jobb Ravasszal, majd döntsd előre a gép orrát, és repülj előre. Fontos, hogy amikor csak lehet, így repülj, mert így tudsz gyorsan haladni. Egyszerre tarts lenyomva az R2|Jobb Ravaszt és told fel a bal analóg kart, a jobb analóg karral pedig mozgasd a kamerát, hogy lásd, milyen magasan vagy. Ha túlságosan leereszkedsz, akkor engedd el a kart és csak emelkedj, ha túl magasan vagy, akkor válts gyorsan, nyomd le az L2|Bal Ravaszt és lefelé a bal analóg kart, hogy gyorsan megállj és csökkentsd a magasságot. Kanyarodhatsz a bal analóg karral, bár ez eléggé meglöki a gépet, ezért mindig ügyelj, hogy utána egyenesbe hozd. De használhatod az L1-R1|Bal gomb-Jobb gombokat is, hogy egyszerűen csak forduljon a gép. Leszállásnál inkább lassíts le, és lassacskán tedd le a gépet.

     
 03:45 03:15  02:40

 

Helicopter Speedrun (Gyorsulás helikopterrel)

A gyorsasági pálya valamivel rövidebb az előzőnél. A lényeg, hogy minél gyorsabban átrepülj rajta, így ugyanúgy irányítsd a helikoptert, mint az előző leckénél. Vigyázz a hídnál, az első karikát még kikerülheted, ha szorosan a híd pillére mellett balra repülsz át, de a másiknál már meg kell kockáztatnod, hogy átrepülsz a résen.

     
 03:35 03:00  02:10

 

Skydiving (Ejtőernyőzés)

Ha játszottál a The Ballad of Gay Tonyval, akkor az ejtőernyőzés piskóta lesz. Nyomd meg a Négyzet|X gombot, hogy kiugorj. Egy darabig csak zuhanj, ha gondolod, néha meggyorsíthatod a folyamatot azzal, hogy a bal kart feltolva előredöntöd a karaktert. Ha a radaron eléred a hosszú vonalat, akkor nyisd ki az ejtőernyőt, nyomd meg az L1|Bal gomb és R1|Jobb gombokat, hogy a karakter behúzza a lábát, így gyorsabban haladsz előre, miközben kevésbé csökken a magasság. A bal analóg karral irányítsd a sárga jelzés felé. Ha már látod az épület tetejét és közel jársz, folyamatosan elengedheted az L1+R1|Bal gomb+Jobb gombokat, és a bal kart felfelé tolva gyorsabban ereszkedhetsz. Próbálj meg minél közelebb landolni a zónához.

     
 30,00 egység 10,00 egység  03,00 egység

 

Dropzone (Ejtőernyős ugrás mozgó célpontra)

Ismét ejtőernyőznöd kell, de ezúttal egy mozgó célpontra kell érkezned, ami a kifutópályán halad észak felé. Most jobb, ha minél hamarabb kinyitod az ejtőernyőt, mert ha túlságosan a kocsi mögé kerülsz, már nem tudod utólérni. Dőlj előre vagy nyomd meg az L1+R1|Bal gomb+Jobb gombokat és told le a bal analóg kart attól függően, hogy gyorsan akarsz előrefelé ereszkedni, vagy lassan és óvatosan. A lecke abszolválásához nem kötelező a kamionon landolni, ha a közvetlen közelébe esel, azt is elfogadja a játék.

     
20,00 egység 07,00 egység  0,00 egység

 

Earn Your Wings (Repülős próba)

Az utolsó leckénél ismét repülőbe ülsz, és egy pályán kell végigrepülnöd. Persze nehezítés is van. A sárga körökön kívül vannak zöld karikák, amiken pengében kell átrepülnöd, és kékek, amelyeken fejjel lefelé. A pengéknél mindig a karika előtt fordítsd oldalára a gépet, a kék köröknél pedig tapasztald ki, hogy melyik kényelmesebb számodra: az, ha még előtte fejjel lefelé fordulsz, és a fel-le irány felcserélődését tudatosítva, mindig az ellenkező irányba mozgatva a kart repülni ét a karikán, vagy ha gyorsan a kör előtt fordulsz egyet félig. Szerencsére többnyire sárga ellenőrzőpontok vannak, ha ügyes vagy, egy-két nehezítést akár ki is hagyhatsz néhány másodperces büntetés ellenében, viszont ha jól teljesíted ezeket, jutalmul a játék levon egy keveset az idődből.

     
 03:40 03:15  02:50

 

Módosítva: 2016. 12. 28. 00:20 ▪ Szerző: Visali
GTA V
GTA V
Játékmenet
Végigjátszás
Mellékküldetések
Egyéb
Előzetesek
Média
Fórum témák
Linkek