Annak érdekében, hogy a három karakter közti folyamatos cserélgetést a Rockstar Games érdekessé, értékessé tegye, a játékba visszatértek a GTA San Andreas rajongói táborát igencsak megosztó RPG játékokat felidéző, fejleszthető képességek.
Ezen képességekből mindhárom karakternek nyolc jutott, közülük hét állandó, azaz megegyezik mindegyiküknél, viszont a nyolcadik „skill” karakterspecifikus, ami összeköttetésben van azzal, hogy személyiségükből, illetve előéletükből adódóan mihez értenek jobban.
Így már a játék elején kapott alapstatisztikákból is kivehető, hogy míg Franklin „driving”, azaz vezetési tehetsége kimagasló, Michael esetében a „shooting”, azaz lövés, Trevor esetében pedig a „flying”, azaz repülésben való jártasság jellemző.
Mint ahogy említettük, a játékban hét alapstatisztika is található, melyek egyenkénti feltornázása segítheti a játékosokat abban, hogy teljesítsék a fő sztorivonalat, vagy egyszerűen csak az ebből adódó játékmeneti elemek sokkal szórakoztatóbbá váljanak.
A képességek megtekintéséhez nem kell mást tennünk, mint a képernyő jobb alsó sarkában lévő karakterválasztó körön ránavigálunk arra a főszereplőre, kinek fejlettségét kívánjuk megvizsgálni, majd otthagyva a jelölést, megtekinteni a képességtáblázatot. (Ezeket egyébként a Social Club is nyomon követi, tehát bejelentkezéskor ott is ránézhetünk, ha esetleg nem vagyunk konzol közelében.)
STAMINA (ÁLLÓKÉPESSÉG) – Állóképességünk határozza meg, hogy mennyit vagyunk képesek egyhuzamban sprintelni, úszni, biciklizni anélkül, hogy a túlhajszoltság következtében karakterünk veszítene életerejéből. Ez a skill futásnál 17 méterenként, úszásnál, illetve bicajozásnál pedig percenként nő 1%-kal. A triatlonokon való részvétel igen jó módja ezen statisztika bővítésének.
SHOOTING (LÖVÉS) – Fegyvereink pontossága, tárkapacitása, újratöltési sebessége, valamint a célkereszt mozgási sebessége egyaránt javul, ha shooting skillünk nő. Emellett a fegyverek visszarúgása is drasztikusan csökken, ha sikerül fejlesztenünk ezt a statot, melyre a legjobb módszer, ha ellenfeleket találunk el, lövünk fejbe, vagy éppenséggel részt veszünk az Ammu-Nation szolgáltatásai között szereplő lőtéri kihívásokon, ahol Bronze teljesítéséért 1%-kal, Silver teljesítéséért 2%-kal, míg Gold teljesítéséért 3%-kal egészül ki statisztikánk.
STRENGTH (ERŐ) – Erő statunk építgetésével erősebb közelharci csapásokat mérhetünk ellenlábasainkra, illetve sokkal keményebbek leszünk, kevesebb sérülésre teszünk szert a minket ért támadások, balesetek, zuhanás utáni becsapódások következtében. Maximumon ráadásul 10%-os növekedés érhető el a létrák megmászási sebességében. A képesség 1%-ot kap minden 20. ütés után, illetve boostolható sporttevékenységekkel, mint a Tenisz, Darts, vagy Golf, melyek során minél nagyobb a erővel rendelkezel, annál nagyobbakat tudsz lendíteni, illetve gyorsabban ütheted el az érkező labdákat.
STEALTH (LOPAKODÁS) – A GTA V-ben újra implementálásra került a San Andreas-os lopakodó mód, amire erős kihatással van ez a skill, mivel minél magasabb szinten állunk, annál gyorsabb, halkabb mozgást engedélyez, bizonyos mértékben pedig átlagos mozgásunkra is hatást gyakorol. Minden 45. lopakodva megtett méter után 1%, míg minden második stealth módban véghez vitt gyilkosságért 1,5% jár.
FLYING (REPÜLÉS) – A repülési stat szintjének növelése csökkenti a repülőknél tapasztalt turbulencia mértékét, illetve könnyebbé teszi azoknak irányítását, a velük való felszállást, leszállást.
A flying skill fejlesztésére két módszer van. Az egyik annyit takar, hogy repülsz egy repülővel, így 10 perc repülési időnként kapsz 1%-ot a képességedhez, a másik pedig a repülőiskola feladatainak teljesítése.
Feladat | Százalékos fejlődés |
Repülőiskola: Training Take Off | Arany: 3%, Ezüst: 2%, Bronz: 1% |
Repülőiskola: Runway Landing | Arany: 3%, Ezüst: 2%, Bronz: 1% |
Repülőiskola: Inverted Flight | Arany: 3%, Ezüst: 2%, Bronz: 1% |
Repülőiskola: Knife Flight | Arany: 3%, Ezüst: 2%, Bronz: 1% |
Repülőiskola: Flat Hatting | Arany: 3%, Ezüst: 2%, Bronz: 1% |
Repülőiskola: Touch Down | Arany: 5%, Ezüst: 3%, Bronz: 2% |
Repülőiskola: Loop the Loop | Arany: 3%, Ezüst: 2%, Bronz: 1% |
Repülőiskola: Helicopter Course | Arany: 5%, Ezüst: 3%, Bronz: 2% |
Repülőiskola: Helicopter Speed Run | Arany: 6%, Ezüst: 4%, Bronz: 3% |
Repülőiskola: Sky Diving | Arany: 3%, Ezüst: 2%, Bronz: 1% |
Repülőiskola: Drop Zone | Arany: 3%, Ezüst: 2%, Bronz: 1% |
DRIVING (VEZETÉS) – A driving skill felturbózása nagyobb kezelhetőséget eredményez járműveid felett a levegőben, illetve lehetőséget nyújt két- illetve egykerekű mutatványaid hosszabb ideig való fenntartására. Szintje 1%-kal nő minden levegőben, illetve egy/két keréken töltött másodpercért, valamint ha autóddal négy kerékkel érkezel a talajra. A legnagyobb növekedést a sikeresen elvégzett különleges ugratások adhatják.
LUNG CAPACITY (TÜDŐKAPACITÁS) – A stat növelésével elérheted, hogy minél több időt tölthess a víz alatt, búvárruha nélkül. Minden víz alatt töltött perc, egy százalékot ad ehhez a képességhez.
Franklin | Michael | Trevor |
Franklin különleges képessége nem más, mint szárazföldi járművek esetén az idő lelassítása. Emellett természetesen megfigyelhető az éppen birtokolt jármű kezességének növekedése is, amiből adódóan a hajtűkanyarokat is sokkal könnyedebben, izzadság nélkül bevehetjük, illetve gyorsabban érhetünk el maximumsebességet. Kezdeti értéke ennek a képességnek 10 másodperc, ám ha sikerül maximumra növelni, harminc másodpercen át hat. |
Michael speciális képessége a lőfegyverek terén merül ki. Franklinhez hasonlóan ő is le tudja lassítani az időt, annyi különbséggel, hogy ő mindezt lőfegyver használata közben teheti meg, így növelve pontosságát, és az adott fegyver kezelését. Michael ezen képessége 30 másodpercig tart, ha teljes mértékben maximumra toljuk. |
Amíg ez a képesség aktív, Trevor feleannyi sérülést kap, viszont kétszer olyan erősen sebez fegyvereivel, és közelharci mozdulataival, mint normál esetben. Maximum elérése után, körülbelül 30 másodpercig tart. |
A következő módszerekkel tölthetjük újra képességeinket | ||
Autók közeli kikerülése: Apró bónusz Driftelés: Folyamatos bónusz Szembejövő forgalom: Folyamatos bónusz Adott jármű végsebességének 90%-án, vagy afölött való vezetés: Folyamatos bónusz |
Fejlövés: 7,5%-os bónusz Lopakodás közbeni gyilkosság, vagy kiütés: 10%-os bónusz Életerő 25% alatt: 20%-os bónusz Magas sebesség tartása járműben: Apró bónusz |
Küldetés elbukása: Apró bónusz Elesés: Apró bónusz Sérülés: Apró bónusz Ütközés másik autóval: Apró bónusz
Járókelő meglökése: Apró bónusz Fejlövés: 7,5%-os bónusz Legalább egy járókelő felrobbantása: 15%-os bónusz Magas sebesség tartása járműben: Apró bónusz |