Lépj be, vagy csatlakozz a közösséghez!



Felhasználónév:

Jelszó:
Elfelejtettem a jelszavam!

Regisztráció
Bejelentkezve szeretnék maradni
2025-BEN JÖN A GRAND THEFT AUTO VI PLAYSTATION 5 ÉS XBOX SERIES X|S KONZOLOKRA! - NÉZD MEG A TRAILERT!
Grand Theft Auto Online Grand Theft Auto V GTA Chinatown Wars GTA The Ballad of Gay Tony GTA IV: The Lost and Damned Grand Theft Auto IV GTA Vice City Stories GTA Liberty City Stories GTA Advance GTA San Andreas GTA Vice City Grand Theft Auto III Grand Theft Auto 2 GTA London 1969 Grand Theft Auto I

GTA V - Képességek

Annak érdekében, hogy a három karakter közti folyamatos cserélgetést a Rockstar Games érdekessé, értékessé tegye, a játékba visszatértek a GTA San Andreas rajongói táborát igencsak megosztó RPG játékokat felidéző, fejleszthető képességek.

Ezen képességekből mindhárom karakternek nyolc jutott, közülük hét állandó, azaz megegyezik mindegyiküknél, viszont a nyolcadik „skill” karakterspecifikus, ami összeköttetésben van azzal, hogy személyiségükből, illetve előéletükből adódóan mihez értenek jobban.

Így már a játék elején kapott alapstatisztikákból is kivehető, hogy míg Franklin „driving”, azaz vezetési tehetsége kimagasló, Michael esetében a „shooting”, azaz lövés, Trevor esetében pedig a „flying”, azaz repülésben való jártasság jellemző.

Alapképességek

Mint ahogy említettük, a játékban hét alapstatisztika is található, melyek egyenkénti feltornázása segítheti a játékosokat abban, hogy teljesítsék a fő sztorivonalat, vagy egyszerűen csak az ebből adódó játékmeneti elemek sokkal szórakoztatóbbá váljanak.

A képességek megtekintéséhez nem kell mást tennünk, mint a képernyő jobb alsó sarkában lévő karakterválasztó körön ránavigálunk arra a főszereplőre, kinek fejlettségét kívánjuk megvizsgálni, majd otthagyva a jelölést, megtekinteni a képességtáblázatot. (Ezeket egyébként a Social Club is nyomon követi, tehát bejelentkezéskor ott is ránézhetünk, ha esetleg nem vagyunk konzol közelében.)

GTAGTAGTA

STAMINA (ÁLLÓKÉPESSÉG) – Állóképességünk határozza meg, hogy mennyit vagyunk képesek egyhuzamban sprintelni, úszni, biciklizni anélkül, hogy a túlhajszoltság következtében karakterünk veszítene életerejéből. Ez a skill futásnál 17 méterenként, úszásnál, illetve bicajozásnál pedig percenként nő 1%-kal. A triatlonokon való részvétel igen jó módja ezen statisztika bővítésének.

SHOOTING (LÖVÉS) – Fegyvereink pontossága, tárkapacitása, újratöltési sebessége, valamint a célkereszt mozgási sebessége egyaránt javul, ha shooting skillünk nő. Emellett a fegyverek visszarúgása is drasztikusan csökken, ha sikerül fejlesztenünk ezt a statot, melyre a legjobb módszer, ha ellenfeleket találunk el, lövünk fejbe, vagy éppenséggel részt veszünk az Ammu-Nation szolgáltatásai között szereplő lőtéri kihívásokon, ahol Bronze teljesítéséért 1%-kal, Silver teljesítéséért 2%-kal, míg Gold teljesítéséért 3%-kal egészül ki statisztikánk.

STRENGTH (ERŐ) – Erő statunk építgetésével erősebb közelharci csapásokat mérhetünk ellenlábasainkra, illetve sokkal keményebbek leszünk, kevesebb sérülésre teszünk szert a minket ért támadások, balesetek, zuhanás utáni becsapódások következtében. Maximumon ráadásul 10%-os növekedés érhető el a létrák megmászási sebességében. A képesség 1%-ot kap minden 20. ütés után, illetve boostolható sporttevékenységekkel, mint a Tenisz, Darts, vagy Golf, melyek során minél nagyobb a erővel rendelkezel, annál nagyobbakat tudsz lendíteni, illetve gyorsabban ütheted el az érkező labdákat.

STEALTH (LOPAKODÁS) – A GTA V-ben újra implementálásra került a San Andreas-os lopakodó mód, amire erős kihatással van ez a skill, mivel minél magasabb szinten állunk, annál gyorsabb, halkabb mozgást engedélyez, bizonyos mértékben pedig átlagos mozgásunkra is hatást gyakorol. Minden 45. lopakodva megtett méter után 1%, míg minden második stealth módban véghez vitt gyilkosságért 1,5% jár.

FLYING (REPÜLÉS) – A repülési stat szintjének növelése csökkenti a repülőknél tapasztalt turbulencia mértékét, illetve könnyebbé teszi azoknak irányítását, a velük való felszállást, leszállást.
A flying skill fejlesztésére két módszer van. Az egyik annyit takar, hogy repülsz egy repülővel, így 10 perc repülési időnként kapsz 1%-ot a képességedhez, a másik pedig a repülőiskola feladatainak teljesítése.

Feladat Százalékos fejlődés
Repülőiskola: Training Take Off Arany: 3%, Ezüst: 2%, Bronz: 1%
Repülőiskola: Runway Landing Arany: 3%, Ezüst: 2%, Bronz: 1%
Repülőiskola: Inverted Flight Arany: 3%, Ezüst: 2%, Bronz: 1%
Repülőiskola: Knife Flight Arany: 3%, Ezüst: 2%, Bronz: 1%
Repülőiskola: Flat Hatting Arany: 3%, Ezüst: 2%, Bronz: 1%
Repülőiskola: Touch Down Arany: 5%, Ezüst: 3%, Bronz: 2%
Repülőiskola: Loop the Loop Arany: 3%, Ezüst: 2%, Bronz: 1%
Repülőiskola: Helicopter Course Arany: 5%, Ezüst: 3%, Bronz: 2%
Repülőiskola: Helicopter Speed Run Arany: 6%, Ezüst: 4%, Bronz: 3%
Repülőiskola: Sky Diving Arany: 3%, Ezüst: 2%, Bronz: 1%
Repülőiskola: Drop Zone Arany: 3%, Ezüst: 2%, Bronz: 1%

 

DRIVING (VEZETÉS) – A driving skill felturbózása nagyobb kezelhetőséget eredményez járműveid felett a levegőben, illetve lehetőséget nyújt két- illetve egykerekű mutatványaid hosszabb ideig való fenntartására. Szintje 1%-kal nő minden levegőben, illetve egy/két keréken töltött másodpercért, valamint ha autóddal négy kerékkel érkezel a talajra. A legnagyobb növekedést a sikeresen elvégzett különleges ugratások adhatják.

LUNG CAPACITY (TÜDŐKAPACITÁS) – A stat növelésével elérheted, hogy minél több időt tölthess a víz alatt, búvárruha nélkül. Minden víz alatt töltött perc, egy százalékot ad ehhez a képességhez.

Különleges képességek

Franklin Michael Trevor

Franklin különleges képessége nem más, mint szárazföldi járművek esetén az idő lelassítása. Emellett természetesen megfigyelhető az éppen birtokolt jármű kezességének növekedése is, amiből adódóan a hajtűkanyarokat is sokkal könnyedebben, izzadság nélkül bevehetjük, illetve gyorsabban érhetünk el maximumsebességet.

Kezdeti értéke ennek a képességnek 10 másodperc, ám ha sikerül maximumra növelni, harminc másodpercen át hat.

Michael speciális képessége a lőfegyverek terén merül ki. Franklinhez hasonlóan ő is le tudja lassítani az időt, annyi különbséggel, hogy ő mindezt lőfegyver használata közben teheti meg, így növelve pontosságát, és az adott fegyver kezelését.

Michael ezen képessége 30 másodpercig tart, ha teljes mértékben maximumra toljuk.

Amíg ez a képesség aktív, Trevor feleannyi sérülést kap, viszont kétszer olyan erősen sebez fegyvereivel, és közelharci mozdulataival, mint normál esetben.

Maximum elérése után, körülbelül 30 másodpercig tart.
A következő módszerekkel tölthetjük újra képességeinket

Autók közeli kikerülése: Apró bónusz

Driftelés: Folyamatos bónusz

Szembejövő forgalom: Folyamatos bónusz

Adott jármű végsebességének 90%-án, vagy afölött való vezetés: Folyamatos bónusz

Fejlövés: 7,5%-os bónusz

Lopakodás közbeni gyilkosság, vagy kiütés: 10%-os bónusz

Életerő 25% alatt: 20%-os bónusz

Magas sebesség tartása járműben: Apró bónusz

Küldetés elbukása: Apró bónusz

Elesés: Apró bónusz

Sérülés: Apró bónusz

Ütközés másik autóval: Apró bónusz

 

Járókelő meglökése: Apró bónusz

Fejlövés: 7,5%-os bónusz

Legalább egy járókelő felrobbantása: 15%-os bónusz

Magas sebesség tartása járműben: Apró bónusz

Módosítva: 2019. 05. 31. 10:37 ▪ Szerző: Shotgun
GTA V
GTA V
Játékmenet
Végigjátszás
Mellékküldetések
Egyéb
Előzetesek
Média
Fórum témák
Linkek