Biztos sokan tudjátok már, hogy pár napja felkerült a Grand Theft Auto V mindkét verziója a netre, és kicsit kockább emberek már a fájlszerkezetben is turkáltak. Ott pedig érdekes dolgokat lehet találni.
A 4Chan mindenre elszánt júzerei el is kezdték a játék reverse-engineering folyamatát, azaz megnézték, hogy mit rejtenek a fájlok. Egy Redditen megjelent posztban egy olyan XML config fájlra linkelnek, ami a játék Xbox 360-as verziójából való és PC illetve PS4 nyomait tartalmazza.
De előbb nézzük, mi is ez a fájl. A legtöbb nagy játéknál ahelyett, hogy külön lefejlesztenének kisebb egységeket az egyes platformokhoz (jelen esetben a 360 és a PS3), egy általános config fájlban határoznak meg olyan fontos értékeket, amelyek eltérőek lehetnek a két platformon. Értjük ezalatt például a részecskék számát, a látótávolságot, és egyéb renderelési lehetőségeket. (Ezt most mind úgy írtam, mintha értenék hozzá, pedig nem – szerk.)
Ha belegörgettek a fájlba, megtaláljátok a "pc" és az "orbis" nevet is. Előbbi evidens, utóbbi pedig köztudottan a PS4 fejlesztési kódneve volt. Na most, ha ezt összeadjuk azzal, hogy a Sony "elszólta" magát a PS4-ről, valamint mindkét verzió felkerült a német Amazon-ra és a francia Amazon is listázta a PC verziót, már nem kell sok fantázia.
Lehetséges lenne, hogy a játékba beleölt rengeteg munkaóra nem azért volt, hogy megragadjanak a jelenlegi konzolok hardverénél? A Rockstar hivatalos álláspontja szerint jelenleg nem tervezik a next-gen verziót, de idővel nagyon is elképzelhető, hogy ki fogják adni az új gépekre is. PC-re legalábbis biztosan, a kérdés csak az, hogy mikor.