Az előző hírünkben informáltunk benneteket arról, hogy az IGN a rossz hír mellett egy hands-on előzetessel is elkészült a PC verziót illetően, amelyre San Fransiscoban került sor. A cikkben nem csak gyönyörű játékbeli képek, de számos új információ is szerepel, melyeket ebben a hírben olvashatsz:
Rob Nelson, a Rockstar Toronto producerének elmondása alapján a PC verzión már január óta dolgoznak egy 50 fős csapattal. Az IGN csapata természetesen rákérdezett arra, hogy a PC-s verziók mért kerülnek későbbi megjelenésre, mint a konzolosok. Nelson részletesen kifejtette válaszát:
"A Grand Theft Auto játékok korábbi PC verzióinak fejlesztése (A GTA III óta) a konzolos portok elkészültével kezdődött meg. Ebben az esetben viszont a konzolos verzióért felelős csapattal párhuzamosan dolgoztunk. Az ok, amiért hat hónappal később jelenik meg a PC változat, mindössze annyi, hogy ezt a játékot kezdettől fogva PC-s játékként fejlesztettük, és az amúgy is remek játékélményt még extra elemekkel is kibővítjük."
[Mivel a cikk elég hosszúra sikeredett, kattints a Folytatás feliratra, az összes információért és a képekért! Megéri.]
Miután az újságírók kicsit konkrétabban kérdeztek rá az "extra játékelemekre", Rob Nelson folytatta:
"Jelenleg az egyedülálló tartalmak közé tartozik az egyéni multiplayer szűrő, amely keretében a játékos bizonyos adatokkal ellátott multiplayer meccset kreálhat, és a többiek erre kereshetnek rá különféle szűrők segítségével."
Ezen kívül persze lesz replay szerkesztő, több beállítás az irányítás terén, valamint jobb grafika. Amikor az IGN megkérdezte, hogy mi a helyzet a letölthető tartalmakkal, Nelson csak annyit mondott, hogy az csak Xbox 360 exkluzív lesz.
A demó alatt egy Xbox 360 kontroller volt a gépre kötve egyidejűleg a billentyűzettel és az egérrel, és ezek mindegyike akár egyszerre is működik, így nem szükségeltetik átállítani a menüben, hogy melyik legyen az aktív. Ez azt jelenti, hogy az egér-billentyűzet párost használhatod célzásnál és a kontrollert vezetésnél. Ennél fogva - érthető módon a célzás sokkal egyszerűbb és pontosabb PC-n, így még könnyebb mondjuk spontán kilőni egy autó kerekét, vagy az azt vezető sofőrt.
A következő dolog, ami szembetűnő volt a tesztelő csapatnak, hogy a forgalom sűrűsége eszméletlenül nagy a konzolos verziókhoz képest. Ez jelenthet akár egy harminc-negyven autóból álló forgalmi dugót is, amely nem kis mértékben emészti kedvenc gépünk memóriáját (így érthető a minimum 2 GB RAM) - arról nem is beszélve, hogy mi történik akkor, ha közéjük lősz egy rakétával...
A bemutató során minden grafikai opció a maximumra, a felbontás pedig 2560x1600 méretűre volt állítva, de még így is remekül futott a tesztgépen. Azt azért hozzá kell tenni, hogy egy Core 2 Extreme X9650 CPU-val, GeForce GTX 280 VGA-val és 3 GB RAM-mal rendelkező gépről van szó, ami elég erősnek számít. Ennél fogva nem meglepő, hogy a játék sokkal szebben nézett ki, mint a konzolos verzió, és sokkal kevesebb pop-up jelenség volt észrevehető.
A csak PC-n megtalálható replay editort illetően, az F2 lenyomásával 30 vagy 60 másodperces felvételeket lehet elmenteni az offline vagy akár online (!) játékok során. A hossz attól függ, hogy mi történik a képernyőn. Az F2-t akárhányszor meg lehet nyomni, ez esetben a klipek egybeesnek, így még hosszabb felvételeket lehet csinálni - a határ csak a merevlemez kapacitása... Ha úgy gondolod, hogy felvetted amit kell, csak egy kattintás és máris lehet szerkeszteni a klipe(ke)t.
A szerkesztőben meg lehet vágni, illetve egybe lehet illeszteni a klipeket, mindezt egy rendkívül egyszerű és letisztult kezelőfelület teszi lehetővé. A felvételhez továbbá hozzá lehet adni különféle vizuális effekteket, valamint a kamera szögét is be lehet állítani a legjobb nézet érdekében, sőt szövegek hozzáadására is lehetőség van. Azt is be lehet állítani, hogy a kamera egy bizonyos mozgást végezzen a klip lejátszása közben.
Ezután már csak a zene beszúrása maradt hátra, amelyet a játék soundtrackjéből választhatsz ki, majd töltheted is fel 640x480, 720p, vagy 1080p felbontásban a Rockstar Social Club oldalára, hogy mások is megcsodálhassák szerzeményed. A filmet szerkeszteni vágyó játékosok, akik esetleg nem értenek annyira a profi videószerkesztő programokhoz, bizonyára szeretni fogják majd az F2 billentyűt.
Nelson továbbá elmondta, hogy a játék megkapja az összes achievementet, amelyek konzolokon is elérhetőek voltak. A multiplayer közösséget illetően lehetőség lesz barát-listák készítésére és mikrofonon való kommunikációra. Hogy ezt teljes mértékben élvezhessük, egy beépített anti-cheat rendszer gondoskodik a csalni vágyó játékosok távol tartásáról, és egy egész világra kiterjedő elosztott szerver-rendszer teszi lehetővé az egész multiplayer mókát.
Mindezek után azt hiszem, érdemes várni plusz két hetet: cserébe megkapjuk - ha nem túlzás ezt mondani - az évezred játékát...