A Wedbush egyik rendkévül nagy fantáziával megáldott elemzőjéről, Michael Patcher-ről bizonyára már olvastatok, hiszen a GTAPlace.hu-n is írtunk néhány hírt a feltételezéseiről. Egy Eurogamer-nek adott interjúban Patcher ismét szóba hozta a nagy sikereket elért Grand Theft Auto IV-et.
Állítása szerint a Microsoft 75 000 000$-t fizetett a Take-Two Interactive-nak, vagyis a GTA sorozat hivatalos kiadójának azért, hogy a GTA IV ne legyen PlayStation 3 exkluzív, mert szerinte annak készült.
Itt valószínűleg nem teljes exkluzivitásról van szó, valószínűleg ez az összeg - melyből egyébként többmillió éhezőnek lehetne ételt adni - a korábbi sémát akarta megállítani, vagyis hogy a Grand Theft Auto III, GTA: Vice City és a GTA: San Andreas mind PlayStation 2 exkluzív címként kerültek bejelentésre, és csak később érkeztek a Microsoft konzoljára, illetve a Windows operációs rendszerekre. Hozzátennénk a két Sony exkluzív Stories rész is inspiráló lehetett.
"Az összeg amit hallottam, és én biztos vagyok benne, hogy igaz 75 millió dollár, és hogy valószínűleg magában foglalja az első DLC csomagok finanszírozását is. Ez több, mint az 50 millió dollár, amiről beszélnek beszélnek az emberek beszélnek." - nyilatkozta Patcher.
Továbbá hozzátette, hogy szerinte a Sony kompenzálásképp egy másik exkluzív címet kért ezért, ami az Agent néven bejelentett szintén Rockstar North által fejlesztett játék.