"A Grand Theft Auto V-tel, a Rockstar Games teljes mértékben átírja forgatókönyvét…"
Nem könnyű a csúcson maradni. Mikor a videójátékok több millió dolláros franchise-ként végzik, egy kiadó természetes célja, hogy megőrizze fejőstehenét, mégpedig úgy, hogy a játékot addig híressé tevő lehetőségeket nyújtja a játékosoknak.
Ahogy az idő telik, a kreatív csapat által véghezvitt nagy változtatásokat lecserélik a kisebb, számításba vett, még kreatívabb döntések, ezeket pedig alátámasztják a kutatások során keletkezett hatalmas adattömegekkel, valamint egy fókuszcsoporttal, hogy biztosítsák, az emberek továbbra is megfizetik a munkába befektetett összeget.
Az új kiegészítések kiszámíthatóvá válnak: két-kezes fegyverhasználat hozzáadása az első folytatáshoz. Co-op bevezetése a második folytatásban. Igen, ez elsősorban egy single-player játék, de miért nem teszünk egy próbát a multiplayerrel a harmadik folytatásban?
Kasszasiker státuszát a Rockstar Games 2001-ben érte el, amikor a Grand Theft Auto III-on keresztül bemutatta a nyílt-világú játékok magával ragadó szabadságát. Az anyacégként funkcionáló Take-Two Interactive, ahelyett, hogy ráerőltetné kiismerhető üzleti döntéseit a fejlesztési folyamatra, mindvégig a háttérben maradt, és elég időt hagyott a fejlesztői csapat számára, hogy megvalósítják az általuk elképzelt világot.
Ez a hozzáállás bőségesen kifizetődővé vált a Take-Two számára. A legutóbbi játék a Rockstar zászlóshajójaként szolgáló sorozatában, nevezetesen a Grand Theft Auto IV, több mint 25 millió példányban kelt el a mai napig, és jelenleg is az első a Metacritic örökös listáján, egy kimagasló 100-ból 98-as értékeléssel, mely több mint 80 különálló véleményt vesz figyelembe.
A méltán várt folytatásnál, a Rockstar Games nem játszik biztonságosan, piackutatások összegyűjtésével, illetve fókuszcsoportok megfigyelésével. Inkább a szerencsére hagyatkozva, hogy felülmúlhassák a játékosok várakozásait, kreatív határaikat kiterjeszthessék, és remélhetőleg hozzáadhassanak valamit a játékdizájnhoz, amiről lehet általánosan beszélni, a stúdió olyan lehetőséget ragad meg, melyet a legtöbb kiadó egyből elutasítana, komplexitása, pénz- és időigénye miatt.
A Grand Theft Auto V majd minden mechanizmuson fejleszt, a legnagyobb világot nyújtja a sorozat történelmében, és bemutat egy olyan új technológiát, mely radikálisan megváltoztatja, ahogy a játékosok megtapasztalják magát a játékot. Miért irányítanál egyetlen főszereplőt, ha akármikor választhatsz három közül?
Következő fejezet: II. rész - Egy új nézőpont