Mint a legnagyobb szerkezeti változás abban, ahogy a Rockstar a játékait tervezi a Grand Theft Auto III óta, megvalósítani ezt a váltogatós megoldást nem egyszerű. Azonnal átbújni egy másik játékos bőrére megterhelő a játék motorja számára, ezért a Rockstar folyamatosan optimalizálja a teljesítményt. Ezáltal olyan részeket találtak a nagyobb küldetésekben, amelyek során a váltás sokkal filmszerűbb és látványosabb lehet, kihasználva az új technikákat megtanultak sokkal precízebb lövöldözős élményt kreálni a Max Payne 3-ban. A rugalmas narratíváva összekapcsolása azzal, amit a több főhős lehetősége kínál, a Rockstar úgy gondolja, leteszi az alapjait az eddigi leginnovatívabb játékának.
“Mindannyian úgy érezzük, hogy ez a legösszefüggőbb játékunk, mert a karakterek annyira összefonódnak” - mondja Houser - “Ha előrehaladsz Michael sztorijával, akkor ugyanúgy előrehaladsz Trevor sztorijával is, csak más útvonalon, és a találkozási pontok nagyon izgalmasak. Úgy gondolom, ezt a munkát csinálni mindenképp kihívás, tapasztalatok és ismeretek nélkül, de a maximumot adjuk, és előrukkolunk valamivel, amiről úgy gondoljuk, hogy egy sokkal tartalmasabb élményt nyújt, amit nem hagyhattunk ki, miközben mindig szükséged van a vezető karakterre.”
Egy olyan sorozatnak, mint a Grand Theft Auto, minden változás rizikóval jár. A rajongók, aki arra számítottak, hogy a GTA IV egy nagyobb verziójával, San Andreas-ban sokkal többet fognak kapni. Az idő majd eldönti, hogy a Rockstar felkarolja-e ezt a három főszereplős struktúrát, de az alapján, amit láttunk, képes a sorozatot - és az összes nyílt világú játékot - új magaslatokba emelni. Változtatni nem könnyű, de ha a Rockstar a kreatívitásával ezt meglépi, akkor a Take-Two és a GTA rajongók jutalma valóban nagy lesz.