A tavaly decemberi GTA VI trailer után már tudhattuk, hogy a 2024 valamelyest egy átmeneti év lesz, amely leginkább az új Grand Theft Auto rész 2025-ös megjelenésére való felkészüléssel fog telni. Annak ellenére, hogy a várt további információk és trailerek elmaradtak, így is számos említésre méltó esemény történt az évben. Szokásos év végi összefoglalónkban összegezzük az elmúlt év eseményeit, és összegyűjtjük, mire számíthatunk a következő 12 hónap során.
A 2024-es első üzleti negyedévének zárásaként nyilvánosságra kerültek az eladási számok: a minden idők legkelendőbb videójáték-sorozat címet továbbra is a GTA sorozat birtokolja, 435 millió eladott példánnyal (ebből csak a GTA V 205 millió). A Read Dead Redemption széria is több mint 92 millió eladott és boltokba leszállított példánnyal büszkélkedhet (ebből a Red Dead Redemption 2 67 millió).
Februárban a hírek szerint az összes fejlesztőnek vissza kellett térnie az irodába, mivel a GTA VI fejlesztése az utolsó fázisba lépett.
Márciusban pedig kiderült, hogy a Rockstar Games is felbukkant az Implicit Conversion kiemelt partnerei között, akinek a csapata azzal foglalkozik, hogy klasszikus PS1 és PSP játékokat ültet át emulátor segítségével PlayStation 5 konzolokra. A projektről egyelőre nem érkezett bejelentés, hogy valamely klasszikus játékok elérhetők lesznek-e a jövőben.
Októberben egy jelentős mérföldkövet létünk át: 20 éves lett a GTA San Andreas, erről a jeles alkalomról ebben a cikkben emlékeztünk meg.
A tavalyi PS4 és Nintendo Switch port után októberben 14 év után PC-re is megjelent a Red Dead Redemption, amely így még több játékos számára tette játszhatóvá a Rockstar klasszikus játékát. A port a PS4 és Switch verziókhoz hasonlóan a Double Eleven segítségével született meg.
A GTA Online-ba a szokásos módon sok újdonság érkezett. Több új tartalom mutat egyre jobban a roleplay irányába is, amelyekkel esetlegesen a GTA VI Online egyes funkcióit tesztelhetik előre.
Januárban egy új versenymód, a Drag Race versenyzés vált elérhetővé, amelyben a szériában először kézzel válthatjuk az autók váltóját.
Februárban bejelentésre került, hogy a PS4 és Xbox One verziókból eltávolításra kerül a Rockstar Editor, amit azzal magyaráztak, hogy ez a generáció is tovább kaphassa a tartalmakat.
Márciusban egy új frissítés érkezett a játékba, a Cluckin' Bell Farm Raid küldetés, amellyel megérkeztek az első megvásárolható rendőrautók is.
Áprilisban került bejelentésre, hogy a GTA+ katalógusa az L.A. Noire és Bully játékokkal bővül. Ezzel egyidőben az előfizetés ára jelentősen meg is emelkedett.
Júniusban érkezett meg az első nagyobb frissítés, a Bottom Dollar Bounties. Itt még jobban felismerhető a roleplay és a rendőrös tartalmak felé való elmozdulás, ugyanis a vérdíjas küldetések mellett további rendőrautók érkeztek, valamint a Dispatch Work küldetésekkel a klasszikus GTA trilógia Vigilante küldetései tértek vissza valamilyen formában.
Júliusban egy újabb klasszikus roleplay küldetés tért vissza a korábbi játékokból: a taxizás után már motoros pizzafutárnak is állhattunk.
Augusztusban egy új, komplex játékmód érkezett a GTA Online-ba: az Assault On ATT-16. Valószínűleg az új rész online komponensében számíthatunk majd hasonló több fázisú játékmódokra is.
Szeptemberben a PC verzió frissült a BattlEye csalás elleni védelmével, amellyel valószínűleg a next-gen tartalmak megjelenését készítették elő. A frissítésben feltűnt információ az azóta megjelent Red Dead Redemption PC változatáról, de egy Americas mappa is feltűnt, amelyből a GTA VI esetleges PC verziójára is következtethetünk.
Októberben először térhettünk vissza North Yankton-ba a Ludendorff Cemetery Survival során.
Decemberben pedig megjelent a legutóbbi frissítés, az Agents of Sabotage. Az új küldetések mellett további rendőrös tartalmak is érkeztek, valamint megkaptuk az első rendőri öltözéket is, amelyet a fájlok alapján továbbiak is követnek majd a közeljövőben.
A tavaly decemberi mobilos megjelenés után novemberben a többi platformra is megérkezett egy masszív javítás, amely a klasszikus világítás bevezetése mellett számos további javítást is tartalmaz. Bár a játék továbbra is tartalmaz hibákat, a legtöbb feltűnő bug javításra került, és valószínűleg a jövőben is várhatók további patchek. Érdekesség, hogy az eredeti fejlesztő Grove Street Games logója is kikerült a játékból, amely helyett már a Video Games Deluxe segíti a fejlesztést.
A májusi üzleti negyedévi beszámoló alapján kiderült, hogy a Grand Theft Auto VI megjelenése 2025 őszén várható, ezzel leszűkült az eredetileg csak 2025-re szóló bejelentés. Ez azóta sem került kiigazításra, így továbbra is ez a mérvadó információ a megjelenési dátumhoz.
2025 rendkívül izgalmas évnek ígérkezik, ugyanis a legutóbbi hivatalos információk szerint ősszel jelenik meg a Grand Theft Auto VI, és 12 év után végre egy új GTA epizód érkezik, visszatérhetünk a napfényes Vice City-be!
Decemberben elindítottuk a GTAPlace Discord szerverét is, amelyre az újévtől fogunk majd erősebben támaszkodni: az új információk és bejelentések azonnali megosztása mellett itt lehet majd kibeszélni az új információkat, és kielemezni a második trailert is.
A megjelenésre felkészülve az alábbi fejleményekre és mérföldkövekre számítunk: