Bónusz jutalmakkal teli Social Club eseményt tart a Rockstal Games a GTA Online-ban egész hétvégén. A Valentine's Weekend Massacre alatt, azaz péntektől vasrlnapig számos kedvezmény és szorzó van érvényben a multiban.
Előszöris egy újabb Snapmatic versenyet szerveznek. A hétvége alatt készült képeket #vdaymassacre hashtaggel kell címkézni a nevezéshez, a főnyeremény pedig egymillió GTA$, valamint öt egyedi rendszámot is kisorsolnak a fejlesztők (MASACRE, VLNTINES, VMASSCRE, KISS IT, BE MINE).
Ami pedig az extla jutalmakat illeti:
Élő közvetítés is lesz, pénteken este nyolctól tíz óráig a Social Clubon, Twitch TV-n és a fejlesztők YouTube csatornáján. A készítők PlayRockstar, PlayRockstar és PlayRockstar2 néven játszanak majd.
A GTA Online mellett ezen a hétvégén tripla XP van érvényben a Max Payne 3-ban és a Red Dead Redemptionben is.
Csütörtökön nem csak a Valentine's Day Massacre Special kiegészítő csomag lett elérhető a Grand Theft Auto V-höz, de egyúttal az 1.10-es javítást is kiadták a fejlesztők. Ráadásul patch egy halom hibát orvosol, ami már a GTA Online indulása óta jelen volt a játékban, és egy csomó újítást is tartalmaz. Sőt, igaz csak egy-kettőhőz, de végre a Story Mode hibáihoz is hozzányúltak.
Az ünnepnapokat hűen követő Rockstar Games a Valentin-napról sem feledkezett meg. Most pénteken egy ingyenesen letölthető frissítést adnak ki, néhány új cuccal.
A "Valentine’s Day Massacre Special" névre keresztelt update egy új járművet és fegyvert, valamint új ruhákat és jobokat fog hozzáadni a GTA Online világához:
Fontos: Az update csak rövid ideig lesz letölthető, viszont aki letöltötte, annak természetesen megmaradnak a tárgyak.
Végül a Rockstar elárulta, hogy a következő csomag a "Dangerous Business Pack" néven várható, illetve még mindig hamarosan érkeznek az Online Heist rablások, és a Creatort is kibővítik (nem árulták el, hogy mivel, de valószínűleg erre a küldetésszerkesztőre gondoltak).
Bár a Rockstar Games azt írta, hogy pénteken jön a frissítés, az update már most tölthető. (Legalább is PlayStation 3 konzolokon). Egyelőre nem lehet tudni, hogy megint valami baki történt, vagy tudatosan csinálták így.
Kihirdették azt az öt fotót, amik a második Snapmatic pályázaton a legjobbnak bizonyultak. A nyertesek fejenként egy-egy GTA V ajándékcsomaggal lettek gazdagabbak.
"My Iron Butterfly" (Készítő: BANDICOOT-RUS)
"Boulevard Del Perro" (Készítő: Chuttbeeks)
"Pacific Bluffs" (Készítő: DrakkarV794)
"#LSCARSHOW" (Készítő: austinalhnc)
"Mount Gordo" (Készítő: VideoGameRobert)
További képek a Social Club-on.
A Grand Theft Auto V világának esetében igaz, hogy minél jobban rágörcsölnek a játékosok a sztori, és a mellékküldetések teljesítésére, annál valószínűbb, hogy áldozatként végzik a Rockstar által implementált apró lehetőségek, melyekben tényleg el lehet veszni…
Ezt szem előtt tartva ontja „Mythbusters” – a magyarul csak „Mítoszirtók” címen futó sorozatra utalva – jellegű videóit magából Hazardous és Kwebbelkop, melyekben tesztelnek minden olyan úgynevezett „mítoszt”, amelyet a rajongók megemlítenek YouTube kommentárok keretében.
A kezdeményezés ugyan nem egyedi, mivel a DefendTheHouse emberei is belekezdtek egy hasonló sorozatba még régebben, ám a kivitelezés valamelyest profibb ebben a helyzetben, és az elkészült felvételek száma is igen magasra, 22-re rúg.
Akit felcsigáztunk a dologgal és rendelkezik MINIMÁLIS angol nyelvtudással, az vegye az irányt erre a YouTube csatornára.
Kis kedvcsinálóként pedig következzen a sorozat legelső darabja.
Aprócska megjegyzésként:
Érdemes facebook oldalunkat is folyamatosan látogatni, mivel a kisebb videókat, módosításokat ott szoktuk bemutatni. Aki ott jár, "dobhat egy lájkot" is.
A jelenlegi hivatalos álláspontból kiindulva, nincs semmilyen információnk sem egy esetleges Grand Theft Auto V PC portról. Az ez által okozott űrt betölteni kívánók azonban ne csüggedjenek, ugyanis most egy Rockstar dolgozó Twitter bejegyzéssorozata ad reményt ezt illetően...
John R Diaz, a Rockstar San Diego egyik játéktervezője egy pár Twitter bejegyzésen belül utalt arra, hogy jelen pillanatban már zajlanak a GTA V személyi számítógépekre írott portján folynak ugyan a munkálatok, de a megjelenés csak és kizárólag akkorra várható, ha az elérte a cég által megszokott és kívánt minőségi szintet. Mindezt természetesen egy kicsit általánosabban megfogalmazva persze.
A twit nem sokkal később törlésre került.
"Amíg azok el nem készültek egy olyan minőségi szinten, amit ti, és mi is elvárunk magunktól. Ez az én álláspontom." -- John R Diaz (@ElKingpin) January 31, 2014
Emellett más érdekes válasz is érkezett, ami talán a fejlesztőcsapat azon szándékára hivatott utalni, hogy a játék akár Mac-re is érkezhet. Ez nem lenne meglepő, hiszen a Max Payne 3 is rendelkezett egy Mac kompatibilis verzióval.
"John, ha eljuttok addig a pontig, hogy kiadjátok a GTA V-öt PC-re, kérlek gondoljátok át a #Mac-re portolást ... mert van egy pár éhes játékos OS X-en :D" -- Stanly
"Elhiszem, hogy vannak éhes játékosok azon a platformon. Érdekelne, vajon hány Mac felhasználó egyben #GTA fanatikus is?" -- John R Diaz (@ElKingpin) February 5, 2014
Az utóbbi twit ugyan lehet csak egyfajta személyes érdeklődéssel egybekötött válasz, az viszont megkérdőjelezhetetlen, hogy Diaz szinte egyértelműen utalt a PC verzión zajló munkálatokra. A kérdés már csak az, hogy mikor engedi ki a Rockstar Games macskát a zsákból, és jelenti már be azt hivatalosan?
Nem zárkózik el egyéb Grand Theft Auto V portoktól a játék kiadója. Az MCV UK volt olyan bátor, és megpróbálta feszegetni a hónapok óta felszínen lévő témát, és arról faggatta a Take-Two Interactive vezérigazgatóját, hogy vajon megjelenhet-e az új GTA egyéb platformokra is.
Meglepő módon Strauss Zelnick nem csukott be minden ajtót és ablakot,és a korrekt kérdésre korrekt választ adott. Bár konkrétumokat semmiképp sem akart mondani - ami persze nem meglepő, hiszen a leányvállalatai saját marketingpolitikát folytatnak -, azt mindenképp leszögezte, hogy azokra az eszközökre adják ki a játékaikat, amik a rajongók kezében vannak, legyen az PC, Xbox One, PS4, tablet, vagy akármi.
"Ha ott vannak a vásárlóink, akkor abszolút (kiadjuk arra a játékunkat)" - válaszolta.
Ez az apró kijelentés viszont sokat jelenthet. Valami ugyanis megmozdulni látszik, hiszen miközben eleddig semmilyen érdemleges kijelentés nem született egy esetleges számítógépes verzióval kapcsolatban, most egyre többször kerül szóba a platform. Érdemes összekapcsolni a fentieket azzal a kijelentéssel, ami pár napja a kiadó legutóbbi negyedéves konferenciáján hangzott el.
Bár azt mondták a GTA V PC-vel kapcsolatban, hogy jelenleg nincs bejelentenivalójuk, valamiért fontosnak tartották megemlíteni, hogy a GTA IV számítógépen egy erős játék volt. Ezt egyébként az is alátámasztja, hogy a játék gyakran a legnépszerűbb Games for Windows LIVE cím volt.
A múltkor már híreztünk róla ugyan, azóta viszont igen szép fejlődésen ment keresztül az a módosítás, mely Los Santos városát, és az azt környező vidéket hivatott a Grand Theft Auto IV-be varázsolni...
Két videó, és néhány kép hivatott bemutatni, hogy milyen változtatásokon is ment keresztül múltkori hírünk óta a módosítás. A csapat állítása szerint egyelőre nem biztos, hogy egész San Andreas államát a játékba tudják varázsolni, mivel a GTA IV jó pár pályaméretet korlátozó limitációval bír, azonban ami biztos, az az, hogy Los Santos városa teljes pompájában fog tündökölni a már-már kiégettnek mondható IV-es R.A.G.E verzión.
A csapat ezúttal megajándékozott minket egy vaktérképpel is, ami megmutatja, hogy is haladnak a város átkonvertálásával.
Az újdonságok között szerepel a járókelők, illetve autós forgalom utcákon való megjelenése, illetve a karakterek is átkonvertálásra kerültek. Emellett az apróbb tárgyak (terelőbólyák, villanyoszlopok, stb...) megfelelő helyeken történő elhelyezése.
A két videó pedig elérhető a hír folytatásában.
A Rockstar Games mostanság igen nagy hallgatásba burkolózik, és nagyobb bejelentéseket csak akkor tesznek, mikor megjelenik egy-egy javításuk a játékhoz. Érdekes fejleményeket generálnak azonban ezek a javítások, melyeknek átvizsgálása számtalan GTAForums.com felhasználó által zajlik, akik szemfülességüknek -- és az előzőleg publikusan is elérhetővé tett eszközöknek -- köszönhetően, igen érdekes dolgokra bukkannak...
Ezúttal egy bizonyos funmw2 nevű felhasználónak köszönhetjük a "rejtett" tartalmakra való figyelemfelhívást, melyek között nem csak extra, DLC-specifikus parancsok szerepelnek, hanem négy, viszonylag új közelharci eszköz is, melyek közül kettő ugyan megjelenik az egyjátékos kampányban, biztosan használható lesz fegyverként a későbbiekben.
Az említett DLC-hez kötődő natívokat -- számítógép által értelmezhető kód, mely a későbbiekben használható egy-egy ember által olvasható parancs használatával --tartalmazó fájl a "flow_controller_dlc.scs" nevet viseli, és tartalmaz kapcsolókat a különleges képességekkel kapcsolatban (állítható, hogy éppen elérhetők azok, vagy sem), illetve néhány érdekes NPC-kkel és küldetésekkel egybeköthető parancsot (például adott NPC ellátása fegyverekkel, küldetés nevének megadása, stb..).
Native remove_weapon_component_from_ped Native is_toggle_mod_on Native is_help_message_fading_out Native get_vehicle_custom_secondary_colour Native set_ped_using_action_mode Native is_ped_using_action_mode Native is_ped_swimming_under_water Native give_weapon_component_to_ped Native get_number_of_passenger_voice_variations Native set_progress_or_position Native set_focuspoint_obj_accuracy Native hide_hud_component_this_frame Native get_texture_rgba_reloaded Native clear_area_of_projectiles Native set_vehicle_engine_health Native special_ability_deactivate Native special_ability_lock Native special_ability_unlock
Érdekes lehet számunkra azonban az a 14 fájl, melyeknek elnevezése (dlc_assassin1.csc - dlc_assassin15.csc) utal arra, hogy az egyik következő letölthető tartalom jócskán bír majd bérgyilkos küldetésekkel is, ami nem lenne meglepő, ha azt nézzük, mennyi fáradságot jelentett a fejlesztők számára implementálni a tőzsdepiacot, és hogy legjobban az ezen kategóriába sorolt feladatok használták ki azt.
A fegyvereket illetően azonban kételkedhetünk is egy kicsit, mivel mint ahogy az már említésre került, ezek közül kettő (a Trevor által végzett kínzás közben használható franciakulcs, illetve az ásó, amivel Michael sírját tárja fel) alapvetően a játékban van, azonban főszereplőink által nem használható közelharcra, valamint egy másik kedves GTAForums júzer munkásságának köszönhetően arra is fény derült, hogy egy bizonyos "mpweaponsunusedfornow.#td" nevű fájlban már a játék kiadása óta szerepelnek a fegyverek képei, ami utalhat a multiplayer exkluzivitásra is akár.
Későbbi elérhetőségüket viszont megkérdőjelezhetetlenné teszi az, hogy az eddig hivatalosan a játékban lévő fegyverekhez hasonlóan, ezek is egytől egyig elérhetők a Social Club képei között, valamint egy újabb leleplezés, ami rávilágít a játék által ezen közelharci fegyverekkel kapcsolatos statisztikák tárolására.
Tűzoltó fejsze
Hangosbemondó
Franciakulcs
Ásó
Egyelőre viszont az egyértelműnek tűnő bizonyítékok ellenére sem vehető biztosra, hogy ezek a jövőben ténylegesen elérhetők lesznek a játékban. Érdemes ezzel kapcsolatosan visszaemlékezni például a várva várt kaszinószásra, vagy az ugyancsak nemrégiben napvilágot látott "kivágott" küldetésekre.
Olcsóbban juthatnak hozzá digitális formában a GTA játékokhoz az Xbox 360 tulajdonosok. Akik Gold tagsággal rendelkeznek, mától egy hétig kedvezményes áron vásárolhatják meg a GTA V és a GTA IV részeket, valamint a The Ballad of Gay Tony letölthető tartalmat az Xbox Games Store-ban.
Az ideiglenes árak a következők:
A The Lost and Damned valamiért nem érhető el a magyar áruházban, de akik külföldi profillal rendelkeznek, azok azt is féláron vehetik meg.