A múltkor már híreztünk róla ugyan, azóta viszont igen szép fejlődésen ment keresztül az a módosítás, mely Los Santos városát, és az azt környező vidéket hivatott a Grand Theft Auto IV-be varázsolni...
Két videó, és néhány kép hivatott bemutatni, hogy milyen változtatásokon is ment keresztül múltkori hírünk óta a módosítás. A csapat állítása szerint egyelőre nem biztos, hogy egész San Andreas államát a játékba tudják varázsolni, mivel a GTA IV jó pár pályaméretet korlátozó limitációval bír, azonban ami biztos, az az, hogy Los Santos városa teljes pompájában fog tündökölni a már-már kiégettnek mondható IV-es R.A.G.E verzión.
A csapat ezúttal megajándékozott minket egy vaktérképpel is, ami megmutatja, hogy is haladnak a város átkonvertálásával.
Az újdonságok között szerepel a járókelők, illetve autós forgalom utcákon való megjelenése, illetve a karakterek is átkonvertálásra kerültek. Emellett az apróbb tárgyak (terelőbólyák, villanyoszlopok, stb...) megfelelő helyeken történő elhelyezése.
A két videó pedig elérhető a hír folytatásában.
A Rockstar Games mostanság igen nagy hallgatásba burkolózik, és nagyobb bejelentéseket csak akkor tesznek, mikor megjelenik egy-egy javításuk a játékhoz. Érdekes fejleményeket generálnak azonban ezek a javítások, melyeknek átvizsgálása számtalan GTAForums.com felhasználó által zajlik, akik szemfülességüknek -- és az előzőleg publikusan is elérhetővé tett eszközöknek -- köszönhetően, igen érdekes dolgokra bukkannak...
Ezúttal egy bizonyos funmw2 nevű felhasználónak köszönhetjük a "rejtett" tartalmakra való figyelemfelhívást, melyek között nem csak extra, DLC-specifikus parancsok szerepelnek, hanem négy, viszonylag új közelharci eszköz is, melyek közül kettő ugyan megjelenik az egyjátékos kampányban, biztosan használható lesz fegyverként a későbbiekben.
Az említett DLC-hez kötődő natívokat -- számítógép által értelmezhető kód, mely a későbbiekben használható egy-egy ember által olvasható parancs használatával --tartalmazó fájl a "flow_controller_dlc.scs" nevet viseli, és tartalmaz kapcsolókat a különleges képességekkel kapcsolatban (állítható, hogy éppen elérhetők azok, vagy sem), illetve néhány érdekes NPC-kkel és küldetésekkel egybeköthető parancsot (például adott NPC ellátása fegyverekkel, küldetés nevének megadása, stb..).
Native remove_weapon_component_from_ped Native is_toggle_mod_on Native is_help_message_fading_out Native get_vehicle_custom_secondary_colour Native set_ped_using_action_mode Native is_ped_using_action_mode Native is_ped_swimming_under_water Native give_weapon_component_to_ped Native get_number_of_passenger_voice_variations Native set_progress_or_position Native set_focuspoint_obj_accuracy Native hide_hud_component_this_frame Native get_texture_rgba_reloaded Native clear_area_of_projectiles Native set_vehicle_engine_health Native special_ability_deactivate Native special_ability_lock Native special_ability_unlock
Érdekes lehet számunkra azonban az a 14 fájl, melyeknek elnevezése (dlc_assassin1.csc - dlc_assassin15.csc) utal arra, hogy az egyik következő letölthető tartalom jócskán bír majd bérgyilkos küldetésekkel is, ami nem lenne meglepő, ha azt nézzük, mennyi fáradságot jelentett a fejlesztők számára implementálni a tőzsdepiacot, és hogy legjobban az ezen kategóriába sorolt feladatok használták ki azt.
A fegyvereket illetően azonban kételkedhetünk is egy kicsit, mivel mint ahogy az már említésre került, ezek közül kettő (a Trevor által végzett kínzás közben használható franciakulcs, illetve az ásó, amivel Michael sírját tárja fel) alapvetően a játékban van, azonban főszereplőink által nem használható közelharcra, valamint egy másik kedves GTAForums júzer munkásságának köszönhetően arra is fény derült, hogy egy bizonyos "mpweaponsunusedfornow.#td" nevű fájlban már a játék kiadása óta szerepelnek a fegyverek képei, ami utalhat a multiplayer exkluzivitásra is akár.
Későbbi elérhetőségüket viszont megkérdőjelezhetetlenné teszi az, hogy az eddig hivatalosan a játékban lévő fegyverekhez hasonlóan, ezek is egytől egyig elérhetők a Social Club képei között, valamint egy újabb leleplezés, ami rávilágít a játék által ezen közelharci fegyverekkel kapcsolatos statisztikák tárolására.
Tűzoltó fejsze
Hangosbemondó
Franciakulcs
Ásó
Egyelőre viszont az egyértelműnek tűnő bizonyítékok ellenére sem vehető biztosra, hogy ezek a jövőben ténylegesen elérhetők lesznek a játékban. Érdemes ezzel kapcsolatosan visszaemlékezni például a várva várt kaszinószásra, vagy az ugyancsak nemrégiben napvilágot látott "kivágott" küldetésekre.
Olcsóbban juthatnak hozzá digitális formában a GTA játékokhoz az Xbox 360 tulajdonosok. Akik Gold tagsággal rendelkeznek, mától egy hétig kedvezményes áron vásárolhatják meg a GTA V és a GTA IV részeket, valamint a The Ballad of Gay Tony letölthető tartalmat az Xbox Games Store-ban.
Az ideiglenes árak a következők:
A The Lost and Damned valamiért nem érhető el a magyar áruházban, de akik külföldi profillal rendelkeznek, azok azt is féláron vehetik meg.
A Rockstar Games alapító testvérpár, Dan Houser és Sam Houser, valamint a North elnöke, Leslie Benzies február 6-án bekerülnek a játékipar egyik rangos elismerésének számító Academy of Interactive Arts & Sciences Hall of Fame-jébe.
Őket hárman a 18., 19. és 20. tagként fogják ünnepélyesen felvenni a Microsoft egyik elnöke valamint a Rockstar Games régi munkatársa, Phil Harrison által prezentált ceremónián. Mint fogalmazott:
"A kulturált intelligencia, technikai merészség és az interaktív szórakoztatás iránti nagyfokú szenvedély a Rockstar Games stúdióját világsikerré tette, és a játékipart egyaránt előbbre vitte. Büszkén és az egész szakma nevében megtisztelve érzem magam, hogy átadhatom ezt a díjat Leslie-nek, Dan-nek és Sam-nek."
– Phil Harrison, Microsoft
A Rockstar Games 1998-ban alapult, majd egy évvel később egyesült az akkori DMA Design céggel, mely Rockstar North-ként lett ismert a Grand Theft Auto sorozattal.
A felvételt elismert szakmabeli emberek hagyták jóvá. Az AIAS Hall of Fame már többek között olyan játékgurukat tudhat tagjai között, mint a Valve vezetője, Gabe Newell, vagy a számos híres játékért felelős Mark Cerny.
Maga a ceremónia Las Vegas-ban kerül megrendezésre a 17. éves D.I.C.E. díjátadó keretében, és az érdeklődők figyelemmel követhetik majd a Twitch-en.
A Take-Two Interactive Software, mely a Rockstar Games anyavállalata, a mai nap folyamán tartja 2014-es üzleti évének harmadik negyedéve körül forgó sajtótájékoztatóját, ahol részletes információval szolgálnak az elmúlt üzleti negyedév anyagi részleteiről, illetve következő negyedévre szóló terveikről...
Az ülés kezdete magyar idő szerint 22:30-kor várható, és aki megfelelő angol nyelvi ismeretekkel bír, az bármikor becsatlakozhat a konferenciára virtuálisan, a Take2 által hivatalosan elérhetővé tett webcast oldalon keresztül.
Érdemes is lehet egyébként kihasználni ezt a lehetőséget, ugyanis a cég bevett szokása, hogy nagyobb játékmegjelenéseiket egy-egy hasonló konferencián jelenti be, ezzel felturbózva a részvényárak növekedését, így akár még a Grand Theft Auto V PC verzióján végzett munkálatok, illetve megjelenési dátumának bejelentése is megeshet.
Tűkön ülve várjuk a fejleményeket.
Kapcsolódó hír: Februárban jöhet a GTA V PC bejelentés
Néhány információmorzsa a konferenciáról
A Grand Theft Auto V meg fog jelenni PC-re. A kérdés csak az, hogy mikor jelentik be, de az biztos, hogy jelenleg a Rockstarnál a konzolos változat ráncfelvarrása zajlik a számítógépes közönség számára.
Nemrég a PC Gamer online lap egy állítólagos hibanaplót közölt, melyet a GTA V tesztelésének során vezettek az illetékes fejlesztők az újabb és újabb build hibáiról. A naplófájl elég terjedelmes, de rengeteg helyen említ csak PC verzióra vonatkozó hibákat és megjegyzéseket.
Ilyen például a 32 és 64 bites sorok, a DirectX 11 megemlítése, de olvashatunk benne "PC Only" feliratú hibajelentéseket is. Szó van még egy bizonyos "szmogos" időjárás beállításról is.
• 946312 - PC - Nem lehet használni a telefont fénykép mentése után és a media mappa nem nyílik meg.
[...]
• 614622 - [LB][PT][LDS][DX11] Szmog időjárásnál túl sok csillogás van.
• 632447 - [PC] Az összes telefon sötét és nehéz elolvasni.
[...]
• 868907 - [PB][PC] Fagyás - Amikor a "last gen" kapcsolót használjuk, a játék lefagy. - rage::grcTextureFactoryDX11::LockRenderTarget
A teljes log fájlba bárki beleolvashat, aki akar. Egyébként szeptember óta van fent állítólag, de csak most szivárgott ki valami Google Drive accounton. Vannak vicces sorok is:
• 892460: [PT] Crate Drop repülő az óceánba zuhant mielőtt ledobott volna bármit is.
• 931109 – [PC][PT] - Prologue - Trevort megölik, mielőtt a játékos megkapná az irányítást az autós üldözésnél.
Korábban már az AMD is elszólta magát a PC verzióval kapcsolatban, és egyre több online webshop rakja fel előrendelhető termékként. Újabban valamiért március 12. a legnépszerűbb megjelenési dátum. Reméljük, nem tévednek.
Megjelent a GTA San Andreas a Windows Phone 8 rendszert futtató okostelefonokra is. A játék néhány Nokia Lumia és HTC készülékkel kompatibilis.
Mivel ez is ugyanaz a mobilos változat, ami iOS-re és Androidra jelent meg, hasonlóan a másik két verzióhoz a készítők itt is feljavították a grafikát, azaz szebb fényeket, gazdagabb színvilágott és részletesebb karakter modelleket kapott a játék, valamint dupla analóg karhoz hasonló irányítást, háromféle irányítási opciót tettek bele. A grafika és a vizuális effektek némileg testreszabhatóak.
A Windows Phone-os San Andreas 1655 forintba kerül, és 2.5 gigabájtot foglal. A Windows Phone árzuházából lehet letölteni. A támogatott eszközök listája a következő:
December óta a GTA: San Andreas iOS verziója kettő, az Androidos kiadás pedig egy javítást kapott:
1/6/14: Version 1.01
1/24/14: Version 1.02
12/20/13: Version 1.03
TL;DR: Magyarországról nem lehet nevezni a nyereményért.
Újabb fotópályázatot hirdetett meg a Rockstar, amelyben a játékosok a felpimpelt verdáikról készült Snapmatic fotókat nevezhetik be GTA V témájú ajándékokért.
Január 31-éig bárki pályázhat a saját autójáról vagy motorjáról készült képpel, csupán az #LSCarShow tag-et kell megadni hozzá.
A fotókat művészi szemmel értékelik, azt fogják nézni hogy melyik adja át leginkább az autó szépségét, illetve milyen környezetben készült a kép, egyszóval legyetek kreatívak! Néhány példa:
A játékban készített fotót (filterek és keretek használhatóak) fel kell tölteni a Social Club-ra (ehhez regisztráció szükséges, ha még nem vagy tag). Ezután keresd meg a fotód a Snapmatic oldalon, és add hozzá az #LSCarShow címkét. Ennyi.
Előny, ha Facebook és/vagy Twitter fiókod is hozzá van kapcsolva a Social Club-hoz, hiszen így könnyebben felvehetik veled a kapcsolatot, ha nyertél.
GTA V-ös ajándékcsomag, melynek tartalma
Nevezni a következő országokból lehet (azaz csak ide küldik ki a csomagot): USA, Ausztrália, Ausztria, Belgium, Csehország, Dánia, Finnország, Franciaország, Németország, Hong Kong, Luxembourg, Hollandia, Új-Zéland, Lengyelország, Spanyolország, Svédország, Svájc, Ukrajna, Egyesült Királyság, Írország.
Kapcsolódó hír:
További tíz melót jelölt ki a Rockstar Games, mint játékra érdemes Job. Ezek fele random misszió, míg a másik öt a korábbi #CreatorWeekend győzteseinek munkája.
Először egy kis érdekesség: a Rockstar elárulta, hogy mielőtt a Rockstar Verified bélyeget rásütik egy melóra, kisebb módosításokat, finomításokat is végrehajthatnak rajta. Ez jelenthet kisebb spawn point, checkpoint vagy pickup korrekciókat, csak hogy még élvezetesebb legyen a meccs.
A melókat nem részletezzük, mindent meg lehet tudni róluk a Social Club-on.
Rockstar Verified | #CreatorWeekend győztesek |
![]() Twists and Twirls |
![]() 4 Way Madness |
![]() Stars In Your Eyes |
![]() Crastenburg Drifting Race |
![]() Monaco Grand Prix GTA ed. |
![]() Laguna Seca Remake |
![]() Casal Dos Ferros Race |
![]() Paradise Ally |
![]() Classy Construction |
![]() Terry's Hangout |
A #CreatorWeekend nyertesei természetesen megkapták az 1 000 000 GTA$ játékbeli pénzt és az 5 egyedi rendszámtáblát, amiknek nem tudjuk mi értelme, de biztos örülnek neki.
Korábban írtuk, hogy jelöljétek meg az általatok készített melókat #gtaplace taggel, hogy egyszerűen megtaláljuk, kipróbáljuk, majd ha elég jó, kitegyük az oldalra. Ennél azért tovább mentünk, és megnéztük a GPEC/GPSC/GPXC csapataink tagjainak munkáit is.
Idő és türelem hiányában persze csak néhányat tudtunk kipróbálni, azok közül is az alábbiak jöttek be leginkább:
|
Dirt Ring (GTA Race) |
![]() |
Mini (Deathmatch) Ütős kis lövöldözés egy ház tetején, búvóhelyekkel és sok fegyverrel. Az ötlet -LaCyee- fejéből pattant ki. |
![]() |
Castaway (Team Deathmatch) Kiscserko szerzeménye, ahol két csapat küzd az életben maradásért egy szigeten. A sziget elég nagy ahhoz, hogy elbírjon akár 8 embert is, két csapatra osztva. |
![]() |
The Deadly Windfarm (Air Race) Csak azoknak ajánljuk, akik szeretik a kihívásokat, mert a szélerőművek lapátjai között manőverezni egy repülővel abszolút nem könnyű. A készítő szintén Kiscserko. Az idegesség miatt kontrollerben keletkezett károkért nem vállalunk felelősséget! |
A fentieket a Social Club oldalukon lévő "Add to Game" gombbal elmenthetitek a GTA Online-ba. (Ehhez a játékot újra kell indítani, ha már megy.)
És persze továbbra is várjuk az általatok készített jobokat.