
A Rockstar Games nemrégiben jelentette be, hogy a 2014-es év során folytatni kívánja három Grand Theft Auto V-ös főhősünk történetét, egy – vagy több – letölthető tartalom keretében. Egy még frissnek mondható felfedezésnek köszönhetően azonban lehet, hogy már most tudhatunk néhány jövőbeni küldetésről...
Itthon nincs nagy hírverése a dolognak, de a külföldi modderek között már szinte megjelenés óta szokás az, hogy a játék fájljait kutatják át, mondván, azok érdekes információkat rejthetnek. Az egyik ilyen kutakodás során egy GTAForums.com felhasználó, slyk6 talált rá néhány rejtett küldetés leírására, amelyek betekintést engedhetnek számunkra az idén érkező single-player, ileltve multiplayer DLC-jéhez.
A küldetések leírásai a hír folytatásában olvashatók.
Több, mint tíz éve annak, hogy a Grand Theft Auto: Vice City és elődje, a GTA III napvilágot látott, de jónéhány hibát máig nem javítottak a PC verzióban. Lelkes rajongóknak hála most itt egy javítás, ami ezeket is orvosolja.
A SilentPatch névre hallgató update egyszerű telepítővel felrakható bármelyik GTA III és GTA: Vice City verzióra (bármelyik nyelvű 1.0 vagy 1.1), sőt még a Steam-es játékkal is működik. A javított hibák listája a következő:
Akinek feltett szándéka, hogy ezt a két nagyszerű játékot mai gépekhez és igényekhez aktualizálva játsza, mindenképp érdemes kipróbálnia a fixet.

A Grand Theft Auto V lett a 2013-as év legkeresettebb szórakoztatóipari terméke az Egyesült Királyságban. A játékból eddig 3.67 millió példányt vittek el a boltokból a szigetországban.
A Rockstar fejlesztése jócskán maga mögött hagyta az új James Bond filmet, ami 2.96 millió eladott DVD és Blu-ray lemezzel a második lett a toplistán. A Skyfallt a FIFA 14, a Hobbit: Váratlan utazás, és a tavalyi Call of Duty követi.

A Grand Theft Auto V lett az év játéka tavaly az EDGE magazin szerint. Ennek apropóján a szerkesztők egy interjút készítettek a Rockstar Games art directorával. Arról faggatták Aaron Garbutot, hogy hogyan készült el a projekt.
Hozva a tavalyi minőséget, ezúttal is lefordítottuk nektek a teljes cikket.
Aaron Garbut (kép forrása: www.edge-online.com)
"Hogyan befolyásolt a kivitelezésben a három főhős gondolata, amikor megalkottátok a világot?
A világ mindig megelőzi magát a játékot. Mi így csináljuk. Van egy alap darabunk, ahol az art csapatunk egy része megtervez egy fehér dobozokból álló várost. Megcsináljuk az utakat, a távlatokat, aztán megvizsgáljuk a tájat és az égboltot. Sok időt töltöttünk vezetéssel, építéssel és finomítgatásokkal, hogy mindent a helyére tegyünk, és minden kiegyensúlyozott legyen, ezzel biztosítva, hogy a kiválasztott területek passzolnak egymáshoz, és ezek együtt megalkotják a város hangulatát. Amikor a küldetések összeállnak a sztorival, én a pályakészítőkkel dolgozom, hogy a helyükre tegyük a küldetéseket, kulcsfontosságú helyeket, és kiaknázzuk a kínálkozó lehetőségeket, amennyire csak lehet.
Jól ismertük a három karaktert (a jellemüket) már a kezdetekkor, úgyhogy csinálni akartunk egy területet Trevornak valahol kint a fenében. Az előkészületek megkezdésekor találkoztunk Sammel (Sam Houser) LA-ben, és egy hétig kocsikázgattunk. Csak felfedeztünk, és beszélgettünk. Az út során kimentünk a sivatagba, és végül lementünk a Salton Sea-hez. Meglátogattunk egy gyönyörű helyet, Bombay Beach-t, és elképzeltük, hogy egy valóságbeli Trevor bármelyik pillanatban ránk törhet. Miután megszerveztük a felfedező túrát, kiküldtünk egy csapatot a Salton Sea-hez pár napra.
Mivel a GTA Online-t a játékélmény jelentős részeként képzeltük el, amiről tudtuk, hogy fenn akarjuk tartani, nem engedhetjük meg magunknak, hogy csak a single player módra fókuszáljunk az utazásunkkor. Biztosnak kellett lennünk abban, hogy a világ (amit megalkotunk) egybefüggő és végig azonos minőségű. Azt is tudtuk, hogy az egész világnak egy életérzést akarunk adni, ösztönözni és megjutalmazni a játékosokat a felfedezéséért. Szerintem, ha ez csak egy lineáris világ lenne, a három karakternek nagyobb befolyása lett volna a kivitelezésre és a világ feltöltésére.
És már amennyire az, jóllehet, csak néhány fontosabb fordulópontot kaptunk. Mindent, ami ebben volt - a kontrasztot, a ragaszkodást és a részleteket, a személyiségeket - mindenféleképpen meg kellett csinálnunk. De néhány ponton annyira sok a részlet és olyan széles a látókör, hogy (szabadon) azt csinálhatsz, amit akarsz, mert nincs nagy hatással a produkcióra.

Szokásunkká vált, hogy újévkor egy kis összegzést teszünk közzé az elmúlt év eseményeiről, illetve az újévben várható hírekről, eseményekről. Szerencsére az óév elég gazdag volt a Grand Theft Auto sorozatot tekintve, de főként a GTA V-ről szóltak a hírek. Lássuk, hogy
Tavaszig megjelent a GTA: Vice City és a két Stories rész is a PSN kínálatában, így ezzel a PlayStation 3 tulajdonosok gyakorlatilag a legtöbb nagy GTA-t gyűjteményük között tudhatják, már ha nem okoz gondot a kissé borsos ár.
Január végén szomorú hírt kellett közölnünk, a Rockstar Games ugyanis bejelentette, hogy az eredetileg tavaszra tervezett Grand Theft Auto V szeptember 17-én fog megjelenni. Egyszerűen több időre volt szükség a játék fejlesztéséhez.
Április végén elsőként ismerhettük meg közelebbről a három főhőst a "Michael. Franklin. Trevor." névre keresztelt trailer-hármasban.
Július elején az eddigiektől eltérő módon egy gameplay trailert kaptunk a GTA V-höz, amely jócskán felcsigázott mindenkit az új feature-ök és lehetőségek bemutatásával.
Augusztusra már elég közel kerültünk a megjelenéshez, ez alkalomból pedig a hivatalos oldal is elstartolt végleges formájában, rengeteg információval, képpel és videóval.
Szeptember 17-én a Rockstar ígéretéhez híven megjelent hivatalosan is a Grand Theft Auto V (bár hetekkel előtte kiszivárogtak videók és ingame tartalmak a játékról). A megjelenés egyedülálló volt a videojáték-iparban, az eladások három nap alatt elérték az egymilliárd dolláros bevételt.
Október 1-jén elindult a játék többjátékos része is, a GTA Online. A kezdet kicsit nehézkes volt, de idővel és nyolc patch után többé-kevésbé már használható.
December 12-én a GTA III és a Vice City után a San Andreas is megérkezett mobil platformra.
A tavalyihoz hasonlóan, néhány szám az oldalunkról: 339 hír, 10 765 hírhozzászólás, 17 320 fórumhozzászólás. A legtöbben szeptember 17-én látogattatok el hozzánk, összesen 7427-en.
Köszönjük, hogy velünk tartottatok, és várunk titeket 2014-ben is!
GTAPlace: wantoo, CBool, Shotgun, Gege, Visali, Ragnar, Rockstar69
A megjelenés óta rengeteg kérdést kaptunk a GTA V egyik fontos eleméhez, a tőzsdéhez. Most kissé megkésve, de itt egy leírás a teljesség igénye nélkül arról, amit a tőzsdéről tudni kell, beleértve azt is hogy hogyan lehet a legnagyobbat kaszálni a játékban.
Egy olyan piac, ahol bizonyos cégek egy értékpapírnak nevezett részvényt eladásra kínálnak, melyeket bárki megvásárolhat, és ezzel részesedik a cég értékéből, tulajdonából. Az értékpapíroknak van egy ára, melyet rengeteg minden befolyásol: a cég működése, a gazdasági hírek, illetve váratlan események.
A tőzsdén való kereskedés lényege mondhatni nagyon egyszerű:
A Grand Theft Auto V-ben a való élet mintájára két lebutított értéktőzsdepiac is szerepel:

BAWSAQ (ejtsd: bauszek, hasonlóan a "ballsack", azaz herezacskó szóhoz – klasszikus GTA humor)
Többeknek ismerős lehet a GTA IV-ből. Ez a piac a Social Club-bal van összekötve, azaz az itt található árakat a játékosok vásárlási szokásai határozzák meg, hasonlóan a valódi tőzsdéhez. Ha nincs internetkapcsolatod, vagy rossz a Social Club, akkor nem tudod elérni a játékban ezt a piacot.

LCN (Liberty City National Exchange)
Az LCN árait játékbeli események szabják meg, ez jól is látszik a grafikonokon. Többnyire itt lehet majd nagy pénzeket keresni egyes missziók után.
A pénzre szükség lesz annak, aki ki akarja maxolni a játékot, mert például csak a golfpálya megvétele 150 millió dollárba kerül. Többeknek nem maradt ennyi pénz a sztori végére, és sajnos a tőzsdéhez kapcsolódó küldetéseken utólag nem lehet nyerni.
(Ennek egyszerű oka, hogy mission replay-nél a játék egy ideiglenes játékmenetet kreál, aminek semmi köze az eredeti mentéshez, csak a küldetés statisztikáit menti el.)
Ha tehát végeztél már a játékkal és nincs elég pénzed, nem sok mindent tudsz csinálni a tőzsdével. A legnagyobb pénzeket Lester küldetéseivel nyerheted, a tőkét pedig a rablások és a küldetéseken nyert pénzek fogják biztosítani.
A nemrégiben megjelent Creator funkciónak hála játékosok tízezrei estek neki saját versenyek és missziók létrehozásának, és a Rockstar most kiszemelt néhány figyelemre méltó Job-ot, melyek a Rockstar Verified jelzőt meg is kapták.
![]() Over The Hill II |
![]() Jump and Die |
![]() Jumps Jumps Jumps |
![]() Quick 'n Quarrelsome |
![]() Drift King |
![]() LS Forum |
![]() Seal Team Six |
![]() Saving Ryan's Privates |
![]() Prison Thugz Fight |
![]() Bridge of Death |
Az ehhez kapcsolódó poszt alatt a Rockstar kommentálta az elmúlt napokban tapasztalt pénzutalás problémát, és leszögezték, hogy aki ilyen pénzt kapott, de nem csinált semmi szabályba ütközőt, semmilyen szankcióra nem kell számítania:
"A hackelés és cheateléssel kapcsolatos GTA Online kérésekkel kapcsolatban, már dolgozunk egy javításon ami minden, otromba exploitokkal megszerzett GTA$-t visszavesz az érintettektől, egyúttal megakadályozzuk hogy a jövőben ez előfordulhasson. Rövid időn belül meg fogjuk tenni a megfelelő lépéseket, hogy megbüntessük azokat akik kihasználták a GTA Online-t ilyen téren (mint már korábban kijelentettük, nincs félnivalója azoknak a játékosoknak, akik nagy mennyiségű pénzt kaptak de semmilyen játék manipulációs exploitot nem használtak).
Ha nagy mennyiségű pénzt kaptál, vagy egy nagy összegű bounty után kaptad meg a jutalmad, és azonnal szeretnéd eltávolítani az accountodról, nyiss egy Rockstar Support kérést. Máskülönben az ajándékozott illegális pénz mindenképp el fog tűnni amint a javítás működésbe lép.
Mindezen felül, ha belebotlasz olyanba, aki kihasználja ezeket az exploitokat a saját GTA Online sessionödben, játék közben is a tudomásunkra hozhatod a játékbeli jelentés funkcióval. A Pause menüben, az Online fül alatt, a Players-nél a játékosok listájából keresd ki az érintett játékost. Ott a Report, majd Exploits from the violation menüpontot válaszd. Nagyra értékeljük a közösség támogatását és megértését a munkánkkal kapcsolatban, és elnézést kérünk minden kellemetlenségért, amit ezek a problémák okoztak.
Köszönettel,
Rockstar Games"
A fordítást köszönjük polipudlipotty-nek!
A két nagy konzol, az Xbox360 és a PlayStation 3 online áruházában akciósan szerheztő be néhány Rockstar Games által fejlesztett játék. Emellett mostmár a magyar PlayStation Store-ban is vásárolhatunk GTAOnline karakterünk számára virtuális pénzt.
PlayStation Store:
Az akció december 24-től 2014 január 2-ig tart!
Xbox Live:
Az akció december 31-ig érvényes!
PlayStation Store:
Beigazolódtak a sejtések, megérkezett a karácsonyi hangulat a GTA Online világába. Az ünnepek alatt egész Los Santos és Blaine County területét hó fedi, de ezen kívül még számos meglepetéssel készültek a Rockstaros srácok.

Csak korlátozott ideig elérhető, ünnepi témájú tartalmak érkeztek a ruhaboltokba, illetve a Vespucci Beachen található maszk árushoz. A kínálatban szerepel mikulás sapka, manó kabát és cipő, hóember maszk, rénszarvas agancs. Mindegyik darab csak január 5-ig elérhető.

Bemutatkoznak a különböző szűrők, keretek és arckifejezések a Snapmatic alkalmazásban. Önarckép készítése közben még egy effekt használható, amellyel a hátteret lehet elmosódottá tenni. Újdonság még továbbá a mém készítő, amelyet a már elkészített képeken lehet használni a játék menüjében. Ezek egyébként az ünnepek után is elérhetőek maradnak. Ha úgy érzed, hogy különlegesen jó képet készítettél, akkor add meg az #XmasInLosSantos taget a képnél, és bekerülhetsz a Rockstar Newswire ünnepi válogatásába.

Szintén január 5-ig a következő dolgokat lehet akciós áron beszerezni:
A Rockstar Games sem közölte elsőre, de egy kommentben megerősítették, hogy a havas mód csak holnaptól (december 25-től) lesz elérhető. A hírben említett többi dolog ettől függetlenül elvileg már most is elérhető.
