Nem lesz elérhető a GTA Online a mi időzónánk (UTC+1) szerint csütörtök hajnal 3 órától. A fejlesztők a Newswire-on közölték, hogy karbantartást végeznek majd.
Remélik, hogy a procedúra nem tart majd tovább 24 óránál. Részleteket nem közöltek, de ha szerencsénk van, akkor a kéretlenül kapott pénzeket törlik majd. A kellemetlenségért elnézést kérnek.
A Rockstar még egy karbantartást sem tud rendesen kivitelezni. Amikor belépnél a GTA Online-ba a karbantartás ideje alatt, a játék azt írja, hogy teljesítsd a Prologue küldetést. Természetesen erre semmi szükség, a Rockstar ismét bocsánatért esedezik.
Nemsoká vége egyébként a karbantartásnak, amiről egyébként egy árva szót nem tudtak még kinyögni, hogy mit is jelent pontosan.
A Rockstar tájékoztatása nélkül egyszer csak elérhető lett a 1.09 verziószámú patch a Grand Theft Auto V-höz. A csomag először PlayStation 3-on jelent meg, nem sokkal később pedig az Xbox 360-on is megkapták a játékosok.
A Rockstar Games egyelőre semmilyen információt nem tett közzé a javításról, és sokan azt is furcsálják, hogy hétvégén jelent meg. Vannak, akik szerint bakiból tette elérhetővé a Sony és a Microsoft.
Ráadásul közel sem aratott nagy sikert, a fórumokon szidják, mert nem orvosolja a súlyos problémákat, és a hackelt pénzeket sem törli. Remélhetőleg hétfő estig megérkezik majd a hivatalos lista a javított és módosított elemekről, addig is összegyűjtöttük nektek a játékosok tapasztalatait, főként a GTAForums-ról.
Ahogy a fentiekből kitűnik, eléggé kétesek a visszajelzések, így mindenképp fenntartással kell kezelni őket. Értesítünk titeket, ha bármi hivatalosat megtudunk a patchről.
Ha bármilyen változást tapasztaltatok a patch után, írjátok meg kommentben!
A fejlesztők közzétették a hivatalos, és meglehetősen kurta listát a problémákról, amit a patch orvosol:
Jóllehet a rajongók azt jelezték, hogy továbbra is megvan a hackerektől kapott vagyonuk, valószínű, hogy a Rockstar folyamatosan szabadítja majd meg ettől az áldozatul esett játékosokat.
Mint mindig, most is akkor hull le a lepel egy rejtett lehetőségről a Grand Theft Auto V -- bocsánat, ONLINE -- világában, amikor maga a fejlesztő hallgatásba burkolózik.
A most hetedikén napvilágott látott felfedezést, hasonlóan az eddigi érdekességek javához, egy GTAForums felhasználónak köszönhetjük, aki babrálva kicsit a játék nehezebben hozzáférhető fájljaival, megtalált egy bizonyos "Mission Creatort", amivel saját küldetéseket készíthetnek a kreatív online játékosok.
Egyelőre nem tudni, hogy ez csupán a Rockstar Games csapata által használt darab egy játékban elrejtett változata, vagy a jövőben lehetőséget kívánnak-e adni a saját küldetések elkészítésére, de a creator kifejezetten részletes beállításokat engedélyez használni, amik nem szerepelnek az egyszerű tartalomkészítő béta változatában.
Szófecsérlés off, video on:
Amennyiben több infó érkezik a dologról, természetesen hírezünk róla.
Egy GTAForums felhasználó -- zzcool -- és barátja arra az elhatározásra jutott, hogy érdemes lenne a PC-s játékosok számára is elérhetővé tenni a Grand Theft Auto V-tel érkezett grandiózus területet, méghozzá a GTA IV-be történő átkonvertálással.
A módosítás megjelenéséről nincs hír, és mivel a srácok még csak most kezdték el a projektet, ezért a most megjelent videó, illetve képek jócskán kilátásba helyeznek pár bugot.
És íme a képek:
Csupán idő kérdése volt. Kíváncsian várjuk a fejleményeket.
Hivatalos videóval jelentette be a Rockstar Games, hogy a GTA San Andreas az iOS készülékeken túl már Androidos és Amazon Kindle HDX kütyükre is elérhető.
A GTA San Andreas Mobile trailer
A fejlesztők korábban a Support oldalon közzétették a támogatott telefonok és táblagépek listáját is:
Támogatott kontrollerek
Új cuccok, amelyek hamarosan a Rockstar Warehouse-ban is elérhetőek lesznek
A bejelentéssel együtt egy Facebookos nyereményjátékot is meghirdettek, de Magyarországról nem lehet részt venni benne, A megnyerhető cuccok viszont hamarosan bekerülnek majd a Rockstar Warehouse kínálatába. Ezek között vannak San Andreasos zsetonok, francia kártya, kosárlabda, pólók, figurák és kendő is.
A Rockstar azt ígéri, hogy hamarosan a Windows Phone verzió is elérhető lesz.
Február első hetében tartja a Take-Two Interactive a harmadik üzleti negyedévének (FY2014 Q3) értékelését. Az eseményhez közel új Grand Theft Auto V bejelentések is történhetnek.
Ilyenkor ugyanis nem csak az aktuális gazdasági adatokat összesítik, és a jövő adatait becslik fel, de sokszor újdonságokat is bejelentenek a kiadóval szerződött fejlesztők aznap, vagy nemsokkal előtte.
Erre kitűnő példa, hogy anno a Rockstar Games 2012. október 31-én szintén egy negyedévi konferencia napján jelentette be a GTA V 2013 tavaszi megjelenését, majd 2013. január 31-én szintén nem egész egy héttel egy negyedévi összegzés előtt osztotta meg a szeptember 17-i dátumot a rajongókkal.
Most is hasonlókra lehet számítani, hiszen elég sok minden leleplezésre vár, beleértve a GTA Online Heistokat, a Single Player DLC-ket és a játék PC verzióját.
Utóbbi bejelentése azért is lehetséges, mert a Rockstar rendszerint 7-8 hónappal a konzolos változat után adja ki a GTA-kat számítógépre, a port bejelentését pedig 4 hónappal konzolos megjelenés után szokta megejteni - ez így volt például a GTA Vice City-nél és a GTA IV-nél is. Ezek mellett szaftos eladási és bevételi adatokra is számítani lehet.
A konferencia egész pontosan február 3-án lesz.
A Rockstar Games nemrégiben jelentette be, hogy a 2014-es év során folytatni kívánja három Grand Theft Auto V-ös főhősünk történetét, egy – vagy több – letölthető tartalom keretében. Egy még frissnek mondható felfedezésnek köszönhetően azonban lehet, hogy már most tudhatunk néhány jövőbeni küldetésről...
Itthon nincs nagy hírverése a dolognak, de a külföldi modderek között már szinte megjelenés óta szokás az, hogy a játék fájljait kutatják át, mondván, azok érdekes információkat rejthetnek. Az egyik ilyen kutakodás során egy GTAForums.com felhasználó, slyk6 talált rá néhány rejtett küldetés leírására, amelyek betekintést engedhetnek számunkra az idén érkező single-player, ileltve multiplayer DLC-jéhez.
A küldetések leírásai a hír folytatásában olvashatók.
Több, mint tíz éve annak, hogy a Grand Theft Auto: Vice City és elődje, a GTA III napvilágot látott, de jónéhány hibát máig nem javítottak a PC verzióban. Lelkes rajongóknak hála most itt egy javítás, ami ezeket is orvosolja.
A SilentPatch névre hallgató update egyszerű telepítővel felrakható bármelyik GTA III és GTA: Vice City verzióra (bármelyik nyelvű 1.0 vagy 1.1), sőt még a Steam-es játékkal is működik. A javított hibák listája a következő:
Akinek feltett szándéka, hogy ezt a két nagyszerű játékot mai gépekhez és igényekhez aktualizálva játsza, mindenképp érdemes kipróbálnia a fixet.
A Grand Theft Auto V lett a 2013-as év legkeresettebb szórakoztatóipari terméke az Egyesült Királyságban. A játékból eddig 3.67 millió példányt vittek el a boltokból a szigetországban.
A Rockstar fejlesztése jócskán maga mögött hagyta az új James Bond filmet, ami 2.96 millió eladott DVD és Blu-ray lemezzel a második lett a toplistán. A Skyfallt a FIFA 14, a Hobbit: Váratlan utazás, és a tavalyi Call of Duty követi.
A Grand Theft Auto V lett az év játéka tavaly az EDGE magazin szerint. Ennek apropóján a szerkesztők egy interjút készítettek a Rockstar Games art directorával. Arról faggatták Aaron Garbutot, hogy hogyan készült el a projekt.
Hozva a tavalyi minőséget, ezúttal is lefordítottuk nektek a teljes cikket.
Aaron Garbut (kép forrása: www.edge-online.com)
"Hogyan befolyásolt a kivitelezésben a három főhős gondolata, amikor megalkottátok a világot?
A világ mindig megelőzi magát a játékot. Mi így csináljuk. Van egy alap darabunk, ahol az art csapatunk egy része megtervez egy fehér dobozokból álló várost. Megcsináljuk az utakat, a távlatokat, aztán megvizsgáljuk a tájat és az égboltot. Sok időt töltöttünk vezetéssel, építéssel és finomítgatásokkal, hogy mindent a helyére tegyünk, és minden kiegyensúlyozott legyen, ezzel biztosítva, hogy a kiválasztott területek passzolnak egymáshoz, és ezek együtt megalkotják a város hangulatát. Amikor a küldetések összeállnak a sztorival, én a pályakészítőkkel dolgozom, hogy a helyükre tegyük a küldetéseket, kulcsfontosságú helyeket, és kiaknázzuk a kínálkozó lehetőségeket, amennyire csak lehet.
Jól ismertük a három karaktert (a jellemüket) már a kezdetekkor, úgyhogy csinálni akartunk egy területet Trevornak valahol kint a fenében. Az előkészületek megkezdésekor találkoztunk Sammel (Sam Houser) LA-ben, és egy hétig kocsikázgattunk. Csak felfedeztünk, és beszélgettünk. Az út során kimentünk a sivatagba, és végül lementünk a Salton Sea-hez. Meglátogattunk egy gyönyörű helyet, Bombay Beach-t, és elképzeltük, hogy egy valóságbeli Trevor bármelyik pillanatban ránk törhet. Miután megszerveztük a felfedező túrát, kiküldtünk egy csapatot a Salton Sea-hez pár napra.
Mivel a GTA Online-t a játékélmény jelentős részeként képzeltük el, amiről tudtuk, hogy fenn akarjuk tartani, nem engedhetjük meg magunknak, hogy csak a single player módra fókuszáljunk az utazásunkkor. Biztosnak kellett lennünk abban, hogy a világ (amit megalkotunk) egybefüggő és végig azonos minőségű. Azt is tudtuk, hogy az egész világnak egy életérzést akarunk adni, ösztönözni és megjutalmazni a játékosokat a felfedezéséért. Szerintem, ha ez csak egy lineáris világ lenne, a három karakternek nagyobb befolyása lett volna a kivitelezésre és a világ feltöltésére.
És már amennyire az, jóllehet, csak néhány fontosabb fordulópontot kaptunk. Mindent, ami ebben volt - a kontrasztot, a ragaszkodást és a részleteket, a személyiségeket - mindenféleképpen meg kellett csinálnunk. De néhány ponton annyira sok a részlet és olyan széles a látókör, hogy (szabadon) azt csinálhatsz, amit akarsz, mert nincs nagy hatással a produkcióra.