Rövidke figyelmeztetés minden látogatónknak, aki el akarja kerülni a spoilereket, illetve nem akar túl hamar látni semmit sem a Grand Theft Auto V-ből...
A tegnapi, illetve a mai nap folyamán számos gameplay videó került fel az internetre. Ezek között jó pár olyan van, amely tényleg a játékból készült, így érdemes fokozottan odafigyelni arra, hogy mire kattintotok.
A gameplay videók többnyire pár másodpercesek, és egy nagyobb rejtély megválaszolásán kívül bemutatják egy-két karakter környékét, házát, valamint a vezetést. A forrás egy olyan fiatalember, aki már megkapta a játékot idő előtt.
A videók megosztását nem toleráljuk az oldalon, sem a fórumon.
Időközben a lifeinvader.com oldalán számos új kép került publikálásra a játékból, melyek között jó pár eddig nem látott érdekességre nyerünk rálátást, például a kerekek kipörgetésénél keletkező füst egy átszínezett változatát. De talán a legérdekesebb a GTA 2-es Z-Type-ra hajazó autó lehet...
Az elmúlt egy-két napban igen sok dolog került az internetre, aminek talán nem kellett volna a játék megjelenése előtt napvilágot látnia – a'la BradyGames GTA V Guide. Ennek ellenére az előzetesek és hands-on még most is folyamatosan gördülnek le a játéktesztelők futószalagjáról, így bőven van min csámcsogni a megjelenésig...
Ezúttal a GameInformer magazin szerkesztősége dobott össze egy informatív tesztet a Grand Theft Auto Online-ról, mely jó pár érdekes információval szolgál a rajongótábor számára. Ezeket alant olvashatjátok pontokba szedve.
A karakterek fejlődése folyamatos, gördülékeny.
A GTA Online fő célja nem más, mint a bankszámlánk lehető legnagyobb mértékben való megtöltése, valamint a lehető legtöbb autó, illetve ingatlan megvásárlása.
Azok a karakterek, melyekkel kapcsolatba lépünk, ugyanúgy megjelennek átvezetőkben, azonban nem beszélnek.
Női karaktered is lehet.
Majdnem az összes tevékenység elérhető a single-playerből, mint pl.: rablások, küldetések, bandák rejtekhelyeinek megtámadása, páncélozott járművek elrablása, versenyek, tenisz, golf, és bázisugrás.
Több, mint ötszáz küldetés, melyek közül néhányat szólóban is elvégezhet a játékos, de a legtöbb bonyolult, így segítséget igényel.
A GTA Online a játék története után zajlik, számos ismerős arc visszatér a sztoriból.
Ha elnyered bizonyos karakterek tetszését, még mélyebbre merülhetsz az alvilágban, így megismerve befolyásosabb bűnözőket.
Franklin barátja Lamar lesz az, aki bemutat Simeon Yetariannak a GTA Online világában, ahol autókat kell lopnod neki.
Ha barátságos viszonyod van a motorosbandákkal, akkor azok segítséget nyújthatnak küldetések közben.
Ha jó kapcsolatba kerülsz a játék egyik technikus karakterével, ő bármikor elrejthet a többiek elől a radaron.
Ha rendelkezel szövetséges biztonsági vállalatokkal, akkor lehetőséged lesz légitámadást kérni a segítségükkel.
A Rockstar egy dinamikus rendszert használ a GTA Online „benépesítésére”, ahol először a barátaidat, crew tagjaidat, majd később a hasonszőrűen képzett játékosokat helyezi a világ ugyanazon részébe.
A GTA Online-nál a lehető legáthatóbb testreszabhatóság volt a cél, ami a játékostársak kiválasztásánál is meglátszik. Megengedheted a játéknak, hogy az döntse el helyetted, kivel is játszol, vagy saját kezűleg is kiválogathatod őket egyenként.
A játék vizsgálja, hogyan játszol, és ennek megfelelően fedi fel, a te stílusodnak megfelelő küldetéseket.
Személyes, illetve a crew-ra vonatkozó értékelési rendszer is helyet kapott a játékban.
A negyedik GTA Online játékos egy éppen repülővel érkezett karakter. A karakterkészítés folyamán kiválaszthatod édesanyád, apád, nagyszüleid, így megkapod a karaktered. Ezután a játékos dolga, hogy eldöntse, karaktere milyen stílusban éli életét, illetve milyen tevékenységeket részesít előnyben (bulizás, otthonülő típus, bűnöző, sport őrült).
A karakter képességek a választott életstílustól függenek, de a későbbiekben fejleszthetők, a karakter kinézetével együtt.
Az utasként járművünkben tartózkodó játékosok váltogathatják a rádióállomásokat, útvonalakat jelölhetnek meg a térképen, átválthatnak a mozis nézetre, vagy megtámadhatnak másokat.
A „select” gomb (PS3) nyomva tartásával egy menü ugrik fel, ahol megváltoztathatjuk felszerelésünket, illetve mozdulatainkat.
A telefonok kamerájával önmagunkról is készíthetünk képeket.
Egy italbolt kirablásakor a játékos lehetőséget kap arra, hogy az eladóra üvöltve – headseten keresztül – siettesse a dolgokat. – ez nem csak italboltoknál fordul elő.
A rendőrök elől való menekülésbe beletartozik az is, hogy a téged üldözők látómezejéből kikerülj, és úgy is maradj.
A küldetések teljesítése után pénz, illetve tisztelet üti a játékosok markát. A Crew vezetője dönti el, kinél marad a szajré.
A crew vezér dönthet úgy is, hogy bezsebeli a zsákmányt.
A meghívásokat telefonunkon keresztül fogadhatjuk el. Az átállás hibátlan, folyamatos.
A tuningműhelyekben az autók irányítását, és egyéb teljesítménybeli tulajdonságát is módosíthatjuk.
Az olyan küldetésekben, melyek nagyobb csapatokat vesznek igénybe, előugrik egy lobby ablak. Itt kiválaszthatók olyan posztok, mint a mesterlövész, a szállító, vagy a look-out, aki megvizsgálja, tiszta-e a terep. A crew vezetőjének extra opciók érhetők el: időpont, időjárás, nehézség, és hogy hány életet kapnak a küldetés teljesítéséhez.
Küldetések során a szerepkörök alapján kerülnek kiosztásra az objektívek.
Ha elég pénzt szedtél össze egy nívósabb rezidenciára, akkor megnyílik előtted a lehetőség, az egyjátékos módban tapasztalt rablásokhoz hasonló melók megtervezésére.
Az ilyen küldetések több fázisra oszlanak, kezdve egy „felkészítő” fázissal. A bemutatott küldetésben úgy készültek fel, hogy fegyvereket vásároltak az AmmuNationből, valamint szereztek egy helikoptert. A feladatok feloszthatók a játékosok között.
Passzív módba léphetsz, ha nem akarod, hogy a világ többi játékosa zargasson. Ez automatikus kikapcsolásra kerül, ha fegyvered elsül.
A játékosok megölhetnek, elvehetik pénzedet, így arra ösztönöz a játék, hogy ATM-eken keresztül tedd be a pénzed a bankba.
Vásárolni akkor is tudsz, ha pénzed a bankban van.
Vérdíjat tűzhetsz ki bosszúból más játékosok fejére.
Minden megvásárolt ház képes járművek tárolására. A kevésbé drágák kettőt, de a drágábbak akár tízet is egyidejűleg.
A garázsok egyfajta bemutatóteremként is használhatók. Felfogadhatsz egy szerelőt, aki rendben tartja autóidat, illetve biztosítást köthetsz azokra.
Meghívhatod haverjaid a lakásodra, házhoz rendelhetsz sztriptíztáncosokat, iszogathattok, nézhetitek a televíziót, vagy az üldözés alatt álló másik haverotokat.
A küldetéseket a Rockstar Social Club rendszerén keresztül frissíti folyamatosan a játék.
Minden előzetes vagy utólagos bejelentés nélkül felraktak egy teljes albumot az iTunes-ra, mely a "The Higher Reaches of Epsilon, Vol. 1" címet viseli és a "The Kifflom Subjects" szerepel előadóként.
A 10,99 dolláros lemez (kb 2 500 Ft) egy tucat nyugtató, ambiens és garantált megvilágosodást nyújtó tracket tartalmaz, melyekbe itt egyenként is bele lehet hallgatni.
Vegyük észre a címekben szereplő poénokat. Aki nem tudná, az Epsilon Program egy kitalált vallás a GTA V-ben, és leginkább a szcientológia paródiájának felel meg.
#KIFFLOM
Felbukkant az interneten a GTA V hivatalos(nak tűnő) térképe. Hardcore olvasóinknak talán nem sok újat mutat, hiszen a térkép formáját és a város valamint a hegyek elhelyezkedését eddig is sejtettük.
(Kattints a teljes térképhez!)
Jól látszik jónéhány point of interest (hasznos helyek, érdekes pontok) valamint helységnevek és sok egyéb dolgok is. Akár már most elkezdhetitek memorizálni, a következő hónapokban biztosan sokat fogjuk ezt bámulni a pause menüben.
UPDATE (09-11): Aki esetleg a valódiságban kételkedik, most kaptunk egy mailt a Rockstartól, hogy ez a hivatalos, Bradygames guide-ból származó térkép és nyugodtan posztolhatjuk az oldalon.
További öt Grand Theft Auto V karakterről készült rajz, melyeket plakátokon lehet viszont látni. Várhatóan ezeket is ki fogja adni a Rockstar digitálisan, de addig is elégedjünk meg ezekkel:
Tracey Michael lánya, Amanda Michael felesége, Tao új karakter, Wade-et láttuk már egy trailerben, Simeon pedig az örmény autódíler és Franklin főnöke.
Ugyan kimaradtunk az exkluzív Grand Theft Auto V képekből (lásd előző poszt), de rólunk sem feledkeztek meg a fejlesztők. Nemrég egy csomagot kaptunk tőlük, néhány nagyon jó cuccal:
Thank you, Rockstar!
Pár napja egyébként hasonló ajándékokat kaptak a GTAGaming.com szerkesztői és több másik fansite is.
UPDATE: A pendrive üresen érkezett, és 2GB-os. A pólók mérete S.
Exkluzív Grand Theft Auto V képekkel ajándékozta meg a Rockstar Games a rajongói oldalakat. Az érintettek egy-egy screenshotot kaptak.
UPDATE: GrandTheftAuto5.fr, GTAVision képei hozzáadva.
UPDATE #2: GTASite.pl, GTAnext.de képei is.
A Grand Theft Auto sorozat lett Skócia legnagyobb kulturális exportcikke, a soron következő GTA V fejlesztése pedig 170 millió angol fontba került - tudta meg a Scotsman.
Ez átszámítva több, mint 250 millió amerikai dollár - vagy ha úgy tetszik, 59 milliárd magyar forint -, ami "kicsivel" több, mint a GTA IV költségvetése, az elődre ugyanis 100 millió dollárt költöttek a készítők.
A Scotsman cikke arra is kitér, hogy a játék lehetőségeit egy 49 négyzetmérföldes területen élvezhetjük. Nem kétséges, hogy a GTA V - akár több tekintetben is - bekerül majd a Guinness World Rekordok könyvébe.
...ami nem más mint egy kérdések és válaszok videó! Az olvasói kérdésekre Alex és Krupa válaszoltak, akik olyan szerencsések voltak, hogy kipróbálhatták a Grand Theft Auto V-öt!
Mivel a videó 27 percesre sikerült, nem tudunk hozzá magyar feliratot készíteni, de a fontosabb információkat kigyűjtjük nektek!
UPDATE: Bár sokan megijedtek attól, hogy egy beszélgetéses videót kaptunk, nagyon sok új információ derül ki belőle. Íme az új információk, amik kiderültek a beszélgetésből:
Érdekes apróságokat tudott meg a The Guardian, mikor Dan Houserrel készítettek interjút, aki a Grand Theft Auto V egyik atyja. A közzétett riport leginkább a GTA tervezésére fókuszál, és van benne néhány csámcsognivaló adat, infó is.
A beszélgetés során kiderült, hogy a játékot négy éven át fejlesztették, a forgatókönyv ezer oldalas, és hogy a tervezők legalább száz napot töltöttek Los Angelesben különböző kutatásokkal. Például beszélgettek titkos FBI ügynökökkel, gengszterekkel, és még egy igazi börtönt is megnéztek.
Hogy hogyan dolgozik Dan Houser? A következő idézet talán mindent elárul:
"Nem vagyok valami összeszedett. Az emberek sohasem tudnak bejönni az irodámba, mert mindig rendetlenség van. Nincs rendszer, minden tele van papírhegyekkel, jegyzetekkel, kész káosz van. Mindig attól félek, hogy egyszer elvesztem a BlackBerrymet. Arra írom a legfontosabb dolgokat, és iPhone-on meg nem tudok elég gyorsan pötyögni" - mondta.
Szóba került a GTA filmadaptációjának ötlete is. Úgy tűnik, ez egyelőre elképzelhetetlen, és ezúttal erre részletes indoklást is kaptunk. Hollywood már többször felkereste a srácokat, de nem igazán fogta meg őket az ajánlat. Ezek után a kis kóstolók után mindig inkább gyorsan visszamenekültek a videojátékok világába. A szabadság, amit csinálnak, amit kreatívan összehoznak ugyanis felbecsülhetetlen értékű.
"Nagyon sok dicsőséget szerezhetsz egy filmmel, de az életben sohasem a dicsőség miatt kell csinálnod a dolgokat. Sokkal könnyebb elképzelni a GTA-t, mint egy TV sorozat, mivel a forma kicsit közelebb áll, de még mindig úgy gondoljuk, hogy túl sokat vesztenénk vele, így nem éri meg. Van ez a hatalmas nyílt világunk több száz óra élménnyel, és ami lehetővé teszi, hogy a játékosok maguk döntsék el, mit akarnak, mit látnak, és hogyan látják azt. Egy világ, ahol bármit kipróbálhatsz a bankrablásoktól kezdve a jógaleckéken át a tévénézésig, mindezt a saját szabadidődben. Hogy tudnád belesűríteni ezeket egy két órás vagy egy tizenkét órás történetbe, miközben a legfontosabbakat hagyod ki: a játékost és szabadságát?" - vélekedik.
A teljes cikket angol nyelven itt olvashatjátok.
Köszönjük Roland02 felhasználónknak, hogy figyelmünbe ajánlotta a hírt!