
Áprilisban beszámoltunk róla, hogy a Grand Theft Auto V felbukkant a német GameStop kínálatában, majd később le is szedték azt. Most ismét feltették a játék PlayStation 3 és Xbox 360 verzióit, annak ellenére, hogy még semmi hivatalosat nem tudunk róla.
A korábbi 2012. január 15-ös megjelenési dátum helyett most "ismeretlen" dátum szerepel, valamint egy logót is betettek a borító helyére, a link és a leírás viszont maradt a múltkori:
Leírás
A Rockstar leleplezte az első hivatalos információt a GTA V-ről! Dan Houser a Times-nak elmondta, hogy már dolgoznak az ötödik GTA-n, de mielőtt a karaktereket megformázzák, a várossal kell foglalkozniuk. Houser a történet írásában is társszerepet vállal, amely körülbelül 1000 oldalt tehet ki.
Valószínű, hogy újabb marketingfogásról van szó, de nem zárhatjuk ki, hogy esetleg tudnak valamit.

A GTA IV hatalmas területe ellenére elképesztően gazdag környezettel büszkélkedhet, és ezt a játékban hallható különböző hangeffektekről is elmondhatjuk. Csak indítsátok el a játékot: mennyi hangot tudtok megkülönböztetni? 10-et? 15-öt? Valójában többről van szó, mint amiről egyáltalán tudnánk!
A játékot fejlesztő Rockstar North hangeffektekért felelős programozója, Alastair McGregor az OXM magazinnak elmondta, hogy több, mint 20 000 különböző hang szerepel a GTA IV-ben, amiből egyidőben akár 3000-ret is hallhat a játékos.
A leállított autó motorjának hűlése, egy ökörszem csiripelése a közeli fán, vagy a fegyvertűz hangjának a környezettől függő visszaverődése mind-mind a számtalan hallható hang közé tartoznak.

Lassan már három éve, hogy a Grand Theft Auto IV személyi számítógépekre is kapható, ami bizony nem kis idő. Persze nem kellett sokat várni, hogy a programozói tudással rendelkező rajongók elkészítsék az első módosításokat a játékhoz, s az elmúlt évek során egyre bonyolultabb, merészebb, látványosabb kiegészítések kerültek fel az internetre.
Ma már ott tartunk, hogy teljes konverziós módosítások is készülnek a játékhoz, melyek új játékterülettel, járművekkel és egyéb újdonságokkal vagy éppen régiségekkel próbálja tovább éltetni a játékot, mint például a GTA IV San Andreas, mely bétájának augusztusi érkezéséről pár hete számoltunk be. Most ismét egy elképesztő modról írunk nektek, amely egyre nagyobb népszerűségnek örvend, az icelaglace által fejlesztett, iCEnhancer névre keresztelt grafikai továbbfejlesztésről. Kattints a Folytatásra a hír elolvasásához
iCEnhancer 1.25
A brit illetőségű Guardian évente állít össze egy százas listát a világ legerősebb és legnagyobb hatással bíró médiaszemélyeiről. Idén a Rockstar Games társalapító testvérpárja a tavalyi huszonnyolcadik helyről egyel feljebb került.

Sam Houser
A MediaGuardian szerint a Rockstar Games (korábban DMA Design) alapítói, Sam és Dan Houser a világ 27. legbefolyásosabb médiaszereplője. Nevük a Grand Theft Auto-val egyidőben vált ismertté, amihez a sorozat közismerten hatalmas sikere és azzal járó számtalan botrány is hozzájárult.
A rivaldafénytől meglehetősen elzárkózott fivérek — akik a Rockstar névtől függetlenül eredetileg tényleg rocksztárok akartak volna lenni — olyan eredményeket értek el a videójáték-iparban, amekkorát nem sokan mondhatnak el magukról.
"A Rockstar magasra tette a mércét a Grand Theft Auto sorozattal és a Red Dead Redemptionnel, meghatározva a kiterjedt open-world kalandjátékok új korszakát. A Raymond Chandler és LA Confidential ihlette L.A. Noire-ral ezt megismételték."
A teljes cikk és a TOP 100-as lista megtekinthető a Guardian oldalán.

A Rockstar Games Facebook oldalán jelentette be, hogy a Nintendo DS-en debütáló, majd PSP és iOS (iPod, iPhone, iPad) eszközökre is kiadott Grand Theft Auto: Chinatown Wars, valamint a zenemixer Beaterator kedvezményes áron vásárolható meg a hónap végéig.
Az új árak a következők:
Az akció július 31. éjfélig tart.

A Rockstar Games talán egyik legértelmetlenebb, ám elvetemült GTA rajongók számára sok érdekességgel szolgáló weboldala, az Advertising Council tíz új reklámmal bővült.
A Grand Theft Auto sorozatra jellemző, hogy a rádiókon és a plakátokon saját márkákat és termékeket reklámoznak. Ezek többnyire valamilyen valódi márka kiparodizált változatai (pl. Sprite → Sprunk). Sok Easter Egg és humoros elem ismerhető fel bennük.
Az újonnan meghallgatható reklámok a következők: (némelyikhez teaser weboldal is tartozik)
Vice City, 1984
- A PSA from Jock Cranley (as heard below) - Just say “not for me”, kids. Be original, just like Jock Cranley.
- The Barfs!: Get Your Free Drinking Glass - While supplies last, at your neighborhood Pizza Stack.
Vice City, 1986
- BJ’s Used Autos - Pro football player BJ Smith’s Vice City dealership guarantees low prices, and hot cars.
- Complete the Look: New Wave - Accessorize at Vice City’s one stop shop for people who dress for success.
- Giggle Cream - It makes dessert fun!
- “In the Future, There Will Be Robots” - The definition of modern dance. Now playing at the Vice City Arts Center.
San Andreas, 1992
- The Cavern of Sorrow - Gather ye friends! It’s the fantasy game that’s sweeping the country.
- Glory Hole Theme Park - Open every day. Have fun with strangers and come meet Gerry Gerbil!
- Herr Grubbers Spa - The renowned German beautician, scientist and disciplinarian has come to San Andreas.
Liberty City, 1998
- The Pastmaster: Patriot Edition - Available now! Your kid will learn to be a bloodthirsty hypocrite much quicker than you thought possible. www.pastmaster-game.com
További GTA reklámokat az Advertising Council oldalán lehet meghallgatni.
Az L.A. Noire első videóit látva egyből feltűnhetett, hogy milyen részletesen és élethűen vannak ábrázolva az szereplők arckifejezései, gesztusai, mintha csak egy filmet néznénk. Ez a MotionScan nevű technológiának köszönhető, amit a Team Bondi szerint a Rockstar Games a jövőben is alkalmazni fog az átvezető animációk és mimika megalkotásához.
A PlayStation 3 Magazine most megjelenő számában a Team Bondi elnöke, Brendan McNamara válaszolt néhány kérdésre, melyek közül az egyik az L.A. Noire-ban debütált MotionScanre irányult. McNamara szerint a Rockstar Games komolyabban érdeklődik a technológia iránt, annak ellenére, hogy a játék kiadását követő hónapokban a két fejlesztőcsapat viszonya megromlott. Az L.A. Noire sikerei mellett viszont a Rockstar sem mehet el csukott szemmel.
Arról, hogy használják-e majd a Grand Theft Auto V-ben a MotionScant, a Team Bondi elnöke a következőket mondta:
"Igen, azt hiszem minden játékhoz érdekli őket. Az L.A. Noire hatalmas játék, a Grand Theft Auto pedig még nagyobb, úgyhogy a szereplőválogatással, a párbeszédek és monológok felvételével, valamint az egyéb dolgokkal kapcsolatos minden probléma adott. Mi természetesen szeretnénk ezt, és ők is örömmel használnák a MotionScant, de ha mégis úgy döntenek, hogy nem megfelelő hozzá és inkább másik játékhoz használják fel, nekünk az is jó. A döntést a Rockstar hozza meg. Általában jó döntéseket hoznak, ami a játékaikat illeti."
Ami viszont érdekes, hogy a technológia működése megköveteli, hogy a teljes arcot, annak minden mozdulatával és formájával együtt beleépítsék a játékba. Ez pedig azt jelenti, hogy komoly színészek alkotnák a játékok szereplőit, csakúgy, mint az L.A. Noire-ban, ami egyébként talán pont emiatt három DVD-t foglalt el. Mekkora lenne így egy GTA kaliberű játék? Megmaradnának a GTA játékok átvezető animációinak jellegzetességei?
A teljes interjút a PSM3 magazin legújabb számában lehet majd olvasni, a MotionScanről pedig egy rövid werkfilm itt tekinthető meg.

Nagyobb videójáték értékesítő cégeknél bevett "szokás", hogy a megjelenési dátum — vagy maga a játék — bejelentése előtt közzéteszik webshopukban az adott címet, és bár legtöbbször nem lehet hinni ezeknek, néha akad kivétel (pl. nemrég a Duke Nukem Forever). A Grand Theft Auto sorozat esetében már számtalanszor tapasztaltunk idő előtti "előrendelést", és most egy újabb ilyen eset történt.
A német GameStop és egyes amerikai áruházak után pár napja az Egyesült Királyságban bukkant fel a GTA V, mint előrendelhető játék. A bakit a szigetország legnagyobb videójáték-áruházláncához tartozó Gamestation követte el, akik a cég belső köreiben használatos kiadási listában tüntették fel a következő GTA nevét, majd megbízható forrás szerint gyorsan le is szedték azt.
Önéletrajzi megemlítések, webshopok, motion capture színészek toborzása... Ennyi véletlen nem történhet egyszerre. A Rockstar pedig mindeközben mélyen hallgat a játékról.

Köztudott, hogy a Rockstar Games számos fejlesztőcsapata közül nagyrészt a Leeds-i gárda felelős a cég handheld játékainak fejlesztési és portolási munkálataiért, de legutóbbi bejelentés szerint az L.A. Noire PC portja is az ő nevükhöz fűződik. Grand Theft Auto vonatkozásban a PSP-s Stories sorozat és a Nintendo DS-en debütált Chinatown Wars köthető a Rockstar Leedshez.
Ezúttal egy érdekes információ szivárgott ki, méghozzá egyenesen egy volt Rockstar Leeds dolgozótól. A magát AI Programmer-ként aposztrofáló úriember egy önéletrajzi írásban említette meg, hogy a Leedsnél többek között egy eddig be nem jelentett NDS címen is dolgozott:
"A R* Leedsnél kezdtem dolgozni AI programozóként, ahol részt vehettem egy környező világ, célzási rendszer és járókelő/jármű interakció lenyűgöző mesterséges intelligenciájának kidolgozásában. A design csapatunk által használt C++ szkriptelési rendszer parancsainak nagy részét én írtam. Dolgoztam a GTA: Chinatown Wars DS, PSP és iPhone verzióján. Később egy teljes 3D világban játszódó, be nem jelentett DS címen munkálkodtam. Ebben többféle AI rendszeren dolgoztam, többek között az összetett közelharci rendszeren. A Rockstart az L.A. Noire PS3-as fejlesztésekor hagytam el."
Ha figyelembe vesszük a Chinatown Wars DS eladásainak nem túl fényes alakulását, érdekes, hogy ismét a Nintendo kézikonzoljára akarnak fejleszteni. Megjegyzendő azonban, hogy a pár hónapja megjelent 3DS-t egyre nagyobb érdeklődés veszi körül a fejlesztők körében is, de azt sem felejthetjük el, hogy a PlayStation Vitára is szemet vetett a Rockstar Games.

Megszokhattuk már, hogy a Grand Theft Auto modder közösség időnként remek módosításokkal áll elő a közönségnek. A sorozat eddig részeihez készültek olyan konverziók, amelyek egy korábbi rész pályáját helyezték az új epizódba, vagy éppen fordítva. Hogy ez miért is jó nekünk? Egy új epizód jellemzően fejlettebb grafikus és fizikai motorral érkezik, így egy régi pályában is találhatunk új lehetőségeket. Ebben a hírünkben egy olyan modifikációt szeretnék nektek bemutatni, amely San Andreas-t helyezi a GTA IV-es Liberty City helyére.
A mód fejlesztői úgy néz ki igen jól haladnak. Augusztusra ígérnek egy nyilvános bétát, melyben már San Andreas teljes területét HD minőségben élvezhetjük a RAGE motornak köszönhetően. Ehhez még hozzájárul a játék teljes járműkészletének átkonvertálásra, így tökéletes lesz az élmény. A többit nem szeretném lelőni, beszéljen helyettem inkább az alábbi videó.
A modifikáció egy saját oldalt is kapott, melyet itt érhettek el: