
A Rockstar Games azon ritka fejlesztők egyike, akik nagyon közvetlenek rajongótáborukkal. Mint már korábban többször is beszámoltunk róla, a Rockstar dolgozói alkalmanként lehetőséget nyújtanak arra, hogy a játékosok magukkal a fejlesztőkkel mérjék össze erejüket az egyes, általuk készített játékokban.
Ma frissítették a hivatalos eseménynaptárat a nyári multiplayer játékok időpontjaival, júliustól szeptemberig. Ezúttal is a Red Dead Redemption és annak zombis kiegészítője, az Undead Nightmare, valamint a Grand Theft Auto IV és az Episodes from Liberty City állnak rendelkezésre.
A Social Club oldalán egyébként élőben nézheti bárki a játékot az egyik Rockstar fejlesztő szemszögéből, továbbá chatelhet is a többi nézővel és még nyereményjáték sorsoláson is részt lehet venni, amely során Rockstar Games ajándékcsomag és póló kerül kisorsolásra.
A hivatalos nyári lista: (az időpontok magyar idő szerint, 24 órás formátumban vannak)
Izgalmasnak ígérkezik a nyár annak, aki rendelkezik a fenti játékok valamelyikével. Kövessétek a Rockstart Twitteren és Facebookon, mert néha oda is kiírják, hogyha épp online vannak.

Bár nem Grand Theft Auto-val kapcsolatos a mai hírünk, de úgy gondoltuk, elég nagy kaliberű ahhoz, hogy kitegyük. A Rockstar Games legújabb üdvöskéje, a negyvenes évek Los Angeles-ébe kalauzoló detektív szimulátor a nagysikerű konzolos verziók után idén ősszel PC-n is megjelenik.
Érdekesség, hogy a számítógépes változat portolási munkálatait ezúttal az a Rockstar Leeds végzi el, amely a handheld GTA-kért is felelős (Liberty City Stories, Vice City Stories, Chinatown Wars). Idézet a hivatalos közleményből, szabados fordításban:
"A Rockstar Leeds által fejlesztett és számos fajta PC-re tervezett L.A. Noire rengeteg új dologgal szolgál majd, mint például a billentyűzet-konfiguráció és gamepad támogatás, melyek egyaránt optimalizálják és testreszabják a teljesítményt és a felhasználói játékélményt. A továbbfejlesztett grafika és korhűség mellett a PC verzió sokkal fejlettebb 3D támogatással szolgál majd az 1940-es évek Los Angeles-ének lenyűgözően részletes és akciódús világát tekintve.
Az eredetileg Team Bondi és a Rockstar Games kooperációjában fejlesztett L.A. Noire a második világháború utáni Los Angeles bűnözéssel sújtott városában játszódik. A játékos feladata, hogy Cole Phelps detektív bőrébe bújva bizonyítékok után kutasson, gyanúsítottakat vallasson, illetve felfedje a bűnök elkövetőit egy olyan bűntett-sorozatban, melyek valóban megtörtént eseményeken alapulnak. Miközben Phelps a rendőrség ranglétráján egyre feljebb kerül, szembesülnie kell a város velejéig korrupt rendszerével is a lecsúszott sztárjelöltektől kezdve a kétszínű zsarukon át az alvilág mindenhová elérő kezéig, és mindezt személyes problémái is nehezítik."
A hivatalos megjelenési dátum még nem ismert, ezt a későbbiek folyamán jelentik be.

Az idei E3 számtalan bejelentése közül kiemelhetjük a Nintendo következő otthoni játékkonzolját, a Wii U-t, amely egy bizarr érintőképernyős kontrollerrel kíván újfajta szórakozási élményt nyújtani a jövő évben. A Take-Two kiadóvállalatnak talán még tervei is vannak az új Wii-vel.
Strauss Zelnick, a kiadó elnök-vezérigazgatója mostanában interjúról interjúra rohangál (vagy hozzá rohangálnak), ugyanis ezúttal a nem kis nevű Forbes magazin újságírójának kérdéseire válaszolt. Megkérdezték a Wii U-val kapcsolatos álláspontjáról is, konkrétan hogy vannak-e tervei a 2K Games vagy a Rockstar csapatának az új konzollal, amire a következőt válaszolta:
"Meglátjuk. Komolyan tekintünk a konzolra és a Nintendo-val való kapcsolatunkra." (...) "Már dolgoztunk a Wii-vel és bevált számunkra. A Carnival Games-t adtuk ki Wii-re. A Nintendo támogatja a platformot és lenyűgözte őket, amit láttak."
Kicsi az esély, hogy esetleg egy GTA jelenik meg a Wii U-ra, de fontos megemlíteni, hogy nem lenne újdonság a sorozat történetében: nemrégiben a Chinatown Wars jelent meg első epizódként Nintendo platformon, a DS-en. (Leszámítva a klasszikus részek GameBoy Color portját és a GTA Advance-t.)
A teljes interjú angol nyelvben elolvasható a Forbes oldalán.

Az egyik leglátogatottabb gaming portál, a Gamespot saját állítása szerint elsőkézből kapott információt a Grand Theft Auto következő részének fejlesztéséről, mégpedig egy általuk meg nem nevezett forrástól, aki kapcsolatban van a Rockstar Games-szel.
Nem újdonság senki számára sem, hogy a következő nagy GTA epizód minden bizonnyal fejlesztés alatt áll, erről pedig maga Dan Houser nyilatkozott még 2009-ben. A most szárnyra kapott pletykák szerint "jól haladnak" a munkálatokkal, és "esélyes" a játék 2012-es megjelenése. Állítólag már a fejlesztés végső stádiumában tartanak és csak néhány kisebb dolog, például a minijátékok elkészítése van hátra, ami igen merész állításnak hangzik azok után, hogy gyakorlatilag semmit nem tudunk a játékról.
Ha viszont tényleg olyan jól halad a fejlesztés, ahogy azt az informátor gondolja, és hihetünk is neki, akkor még ebben az évben megtörténhet a bejelentés, és talán valami teaser félét is kapunk. Izgatottan várjuk!

Az uborkaszezon közepén igyekszünk minden alkalmat megragadni, hogy kicsit felpörgessünk titeket a következő GTA-val kapcsolatban. Ugyan nemrég ért véget az idei év első nagyobb játékokkal foglalkozó konferenciája, az E3, ahol számunkra semmi említésre méltó nem történt, máris szivárognak a pletykák a soron következőkről.

Ezúttal egy holland oldal hozott nyilvánosságra egy listát, melyen az idei Gamescom kiállítói szerepelnek, köztük számos nagy kiadó mellett a Take-Two is, mely ugyebár a Rockstar Games anyavállalata. Emellett természetesen jelen lesz a három nagy konzolgyártó is, így minden esély megvan egy esetleges bejelentésre. A rendezvény egyébként nyár végén, augusztus 17. és 21. között lesz, a hivatalos oldalon pedig azt ígérik, hogy júliusban publikálják a résztvevők teljes listáját.
Ha további fejlemények lesznek, tájékoztatni fogunk titeket, így érdemes velünk maradnotok!

A nemrégiben beszélgettünk egy kicsit wantoo kollégával és arra jutottunk közösen, hogy az oldal látogatói örülnének, ha a Grand Theft Auto következő részével kapcsolatos híráradat megérkezéséig, valami egészen érdekessel töltenénk ki főoldalunkat, mely jelenleg igencsak uborkaszezont él, a hírcsendnek köszönhetően. Közös egyeztetés után pedig arra jutottunk, hogy az elkövetkezendő hetekben, érdekes módosítások bemutatását, vagy esetleg teljes telepítési útmutatóját fogom leírni egy-egy hír keretében. Nem is húznám tovább az időt, a nosztalgia kedvéért, jöjjön egy kiegészítés, a rég elfeledett Vice City-hez….
A módosítás a Maxo’s Vehicle Loader nevet viseli, mely az angolul tudóknak sokat sejtet, de funkcionalitásában mégis többet takar, mint egy egyszerű „kiegészítő”.
Akik jártasak a Grand Theft Auto modding világában, azok nagy valószínűséggel tudnak arról, hogy a méltán népszerű San Andreas, meglehetősen kifinomult letöltéseket tudhat a magáénak, melyek közül a szkriptek mennyisége a legmeglepőbb. Példának okáért, egy ilyen szkript arra szolgál, hogy extra autókat tudjunk Los Angeles, San Fransisco, vagy éppen Las Vegas virtuális másába bevarázsolni, így az eredeti autókat megkímélve/nem felülírva. (A későbbiekben bemutatásra kerül, ha valaki szükségét érzi. Kommentben visszajelzéseket várok.)
Hogy hogyan is jön ez ide? Nos, a GTAForums.com egyik nagyágyúja – egyben a Vice City Multiplayer egyik programozója, volt oly kedves, hogy hasonló kis „programot” írjon, amely segédkezik ezen funkció elérésében, Vice City utcáin is. Az úriember nickneve maxorator, innen ered a „Maxo’s Vehicle Loader” elnevezés is.
Ezen gyöngyszem azonban nem egészen egy céllal készült, mivel az extra, felülírásmentes autóbeillesztés lehetősége mellett egy olyan fícsőrt is implementál a játékba, mely a GTA sorozatban, csupán San Andreas államában volt lehetséges, ez pedig nem más, mint az autók TUNINGOLÁSA.
Alant látható egy kisebb videó, melyben megleshetitek, milyen is a cucc, működés közben, a letöltést pedig ITT találhatjátok. A módosítással kapcsolatos fontosabb információk (telepítés, használat, stb.), a Readme.txt fájlban olvashatók, magyar nyelven.

Biztosan emlékeztek rá, hogy a Take-Two kiadót többször is megpróbálták felvásárolni, ám ezek a kísérletek rendszerint kudarccal végződtek. Beszéltek az Activisionről is, mint vevő, de kétség kívül az Electronic Arts kiadó-óriás próbálkozásai voltak a legelszántabbak. A cég vezérigazgatója, Strauss Zelnick ezúttal egy interjúban erősítette meg korábbi álláspontját a felvásárlásokkal kapcsolatban.
"Büszke vagyok arra, amit elértünk" - mondta Zelnick a Gamasutra nevű lapnak adott interjújában. "Büszke vagyok az elmúlt évek sikereire és a részvényeseink megelégedettségére, valamint arra, hogy a csapat ilyen elenyésző hibát vétett. A részvényeseinknek tartozunk, és minden új lehetőséget alaposan mérlegeltünk. Mégis, szeretnénk függetlenek maradni."
Annak ellenére, hogy elemzők tucatjai jósolták meg az esetleges felvásárlást, a Take-Two kiadóvállalat pozitívan tekint vissza az elért eredményekre és nyereségre, amihez többek közt olyan címek járultak hozzá, mint a Grand Theft Auto IV vagy a Red Dead Redemption.

Május végén a Rockstar Games tulajdonosa, a Take-Two Interactive kiadó - amely ugyebár a Grand Theft Auto játékokért is felelős - közzétette legújabb pénzügyi sajtóértesítését a hivatalos honlapon. Az unalmas számrengeteg között azonban találunk egy megjegyzésre érdemes információt is.
A cég közleménye szerint ugyanis meghosszabbították a Rockstar Games fejeseinek, Sam és Dan Houser, valamint Leslie Benzies szerződéseit, ami arra enged következtetni, hogy munkájukra a továbbiakban is számítanak. Számunkra talán irreleváns az információ, de legalábbis szertefoszlatja a kételyeket, hogy szerződésük lejárta után esetleg már nem maradnának a cégnél és a következő GTA munkálataiban se vennének részt. A közlemény ide vonatkozó idézete:
"Cégünk meghosszabbítja a Rockstar Games és ZelnickMedia menedzsment és foglalkoztatási megállapodását
Sam Houser, Dan Houser és Leslie Benzies, a Rockstar Games alkotócsapatának kulcsszereplői megegyeztek, hogy hosszútávú megállapodásaikat megújítják a Céggel a hasonló gazdasági érdekeknek megfelelően. Ez a csapat hozzájárult a Take-Two kiterjedt portfóliójának sikeréhez és fejlődéséhez (...)"
A közlemény továbbá megemlíti, hogy a cég elnök-vezérigazgatója, Strauss Zelnick is marad a posztján, aki egyébként a 2011-es pénzügyi évet nyereségesnek és a vállalat szempontjából erős évnek értékelte.

A Grand Theft Auto egyik első rajongói bázisaként megnevezhető GTANet.com lapcsaládtól már eddig is megszokhattuk a színvonalas, részletgazdag munkát. Mindig is elsőként adtak hírt a GTA-val kapcsolatos fejleményekről, és munkájukról maga a Rockstar is többször elismerően nyilatkozott.
Ezúttal a srácok ismét kitettek magukért. Már a Grand Theft Auto IV megjelenése után nem sokkal közzétettek egy interaktív térképet, amelyet a Google Maps motorja hajt. Pár kattintással kiválasztható, hogy éppen mit akarunk megjeleníteni a térképen (galambok, fegyverek, stb.), továbbá linkelhetünk egy általunk megadott pontot is.
Pár hete azonban elkészítették az egész Liberty City úthálózatának 3D-s utcanézet változatát (csakúgy, mint a valódi Google Maps-nél). Csak fogd meg a kis sárga emberkét, majd helyezd, ahová akarod és máris bejárhatod az egész várost. Navigálhatsz a nyilakkal, zoomolhatsz, valamint az éppen aktuális nézetet linkelheted is.
Hogy ez mire jó? Igazából semmire, de legalább nem kell elindítanod a játékot, ha kíváncsi vagy, hogy merre van a sztriptíz bár.
Túl vagyunk az Electronic Entertainment Expo negyedik, utolsó napján is, de sajnos a jó hírt továbbra sem közölhetjük veletek. Bár nagyon rágtuk a körmeinket, sajnos a 2011-es E3 konferencián sem történt meg a nagyon várt Grand Theft Auto V bejelentése.
A játékot fejlesztő Rockstar Games el sem látogatott a rendezvényre. Nem kaptunk új információt a Vancouver-i iroda új üdvöskéjéről, a Max Payne 3-ról sem, illetve a PlayStation 3 exkluzív Agent sem hallatott magáról, továbbra is mindössze egy logónk és néhány mondatunk van, amelyet két éve ugyanitt, a 2009-es E3 Expo-n tudtunk meg.
Nem csak mi vártuk lelkesen az GTA5-ről az első hivatalos híreket. Sok GTA orientált és más, videojáték-világgal foglalkozó oldal figyelte az eseményeket. Az IGN is feltette várólistájára a játék bejelentését. Nemrégiben az egyik legnagyobb rajongó oldal, a GTANet.com is megújította külön a sorozat ötödik fő epizódjának jegyzett oldalát, a www.gtav.net honlapot.
Fel a fejjel, még a nyáron rengeteg hasonló rendezvény lesz. Kölnben idén hosszúra nyúlik a játékfejlesztő cégek konferenciája, a GDC Europe ugyanis augusztus 15. és 17. között zajlik majd, valamint ugyanitt a Gamescom 17. és 21. között lesz. A nyarat a PAX Prime zárja augusztus 26. és 28. között Seattle belvárosában. Illetve bármikor, bármilyen formában megkaphatjuk a hivatalos megerősítést a játék érkezéséről, amikor nem is számítanunk rá. Érdemes kivárni.
Jómagam már nem fogom. Számomra ezzel a konferenciával befejeződik a várakozás, nincs hozzá idegem. Továbbállok. Bár nem tartozom azzal, hogy elbúcsúzzak a kedves látogatóktól, én ezt mégis megtenném. Sokak szenvednek a cikkeink olvasásával az elírásaim miatt. A munkám inkább mennyiségi volt, mint minőségi, illetve a csapatnak is okoztam némi fejfájást. Ezekért utólag elnézést kérek. Az oldalt azzal a tudattal hagyom itt, hogy a munkámnak volt gyümölcse. A 972 hír- és cikkszerkesztőként eltöltött napom alatt 207 hírt írtam, további 4 megírásában segédkezetem, összesen 202 cikkem lett pubilkálva, 9 megírásában segédkeztem és 58-at publikálatlanul hagyok itt, melyek között kész, félkész és átírandó egyaránt van, valamint tizenkétszer próbáltam meg rábírni a kollégákat az oldal külső megújítására. Remélem, hogy Shotgun, Gege és wantoo kolléga tartja majd a frontot nélkülem is. Bízom benne, hogy nem haggyák veszni ezt a szép oldalt. Viszlát!