Kínában beköszöntött a Nyúl éve, és ennek tiszteletére a Rockstar Games most féláron adja a handheld Grand Theft Auto-k egyik leginnovatívabb és legütősebb epizódját, a Chinatown Warst.
Az 50%-os akció csak és kizárólag iPhone, iPod touch és iPad eszközökre vonatkozik, egészen február 6. (vasárnap) éjfélig! Az iTunes magyar App Store-jában így 3,99€-ért lehet megvásárolni készülékünkre a nagy sikerű játékot. Aki esetleg bizonytalan a vételben, ingyenesen letölthető egy "lite" verzió is, amely csak néhány küldetést tartalmaz.
A Grand Theft Auto IV megjelenése után a játékosok véleménye igencsak megoszlott arról, hogy a sorozat jelen pillanatban vajon jó, vagy rossz irányba halad-e. Ezt a kérdést sokan felteszik még mostanság is, melynek köszönhetően voltak kedvesek a Gamasutra szerkesztői és kikérdezték a játék egyik volt fejlesztőjét arról, hogy mit gondol a Rockstar Games jelenlegi munkájáról...
Gary Penn - aki ugyan már nem fejlesztő a cégnél, ám a DMA Design időszakban igen nagy szerepet töltött be az első három rész fejlesztésében – úgy gondolja, hogy a jelenlegi csapat nem végzi teljesen jól munkáját és már régen nem az a tűz hajtja őket, amely a sorozat létrehozásakor lobogott bennük.
Alant olvashatjátok, hogy pontosan mi is az ex-fejlesztő véleménye.
„Az én véleményem szerint a sorozat stagnál.”
„Ez minden, csak nem egy összecsapott játék, viszont nincs elég nyomás rajtuk, ha még csak megközelítőleg sem csinálja más olyan jól, mint ők. Több millió ember szemszögéből nézve ez nem jelent problémát. De olyasvalakinek, aki már-már túlzott érdeklődést mutat a játékok iránt, nem halad elég gyorsan.”
Penn kifejtette azt is, hogy a Grand Theft Auto III alapötleteként az szolgált, hogy létrehozzanak egy „városrendszert”, melyen belül később a fejlesztők több kisebb játékot tudnak majd létrehozni, majd a következő megjegyzéssel folytatta…
„Természetesen a Grand Theft Auto-nak jelenleg erre nincsen szüksége. Olyan sikerrel emeltek ki egy elemet ebből az elképzelésből, hogy a többi már jelentéktelenné vált.”
Gary Penn jelenleg egy skót játékfejlesztőnek, a Denkinek dolgozik. Az interjú során elhangzott véleménye azonban még így is igen érdekes lehet, ha azt vesszük figyelembe, hogy ilyen mértékben eddig nem kapott negatív kritikát egy Grand Theft Auto rész sem, az első rész Londonban játszódó kiegészítésének megjelenése óta.
Lehet, hogy a sorozat tényleg stagnál? Nos, ezt csak akkor tudhatjuk meg, ha a következő rész már nem fejlesztés alatt, hanem számítógépeink, illetve konzoljaink meghajtóiban lesznek. Az pedig még elég sok időnek látszik.
Tegnap a Sony lerántotta a leplet a várva várt következő generációs PlayStation Portable konzoljukról, mely az NGP, azaz Next Generation Portable nevet kapta. Ezzel egyidőben egy listát is publikáltak, amelyben felsorolták az új kézikonzolra fejlesztő csapatok neveit is.
Ezek között a Europe részlegnél ott szerepel a Rockstar Games neve is, ami valószínűleg a handheld konzolokra szakosodott Rockstar Leeds-re utal. Kíváncsian várjuk a fejleményeket, addig is itt van néhány specifikáció az új PSP-ről:
- CPU: ARM Cortex-A9 core (4 core)
- GPU: SGX543MP4+
- Külső méretek: kb. 182.0 x 18.6 x 83.5mm (szélesség x magasság x mélység)
- Kijelző: 5 inch (16:9), 960 x 544, kb. 16 millió szín, OLED
- Érintőképernyő: Multi-touch (kapacitív)
- Hátsó touchpad: Multi-touch pad (kapacitív)
- Kamerák: Első kamera + hátsó kamera
- Hang: Beépített sztereó hangszórók; beépített mikrofon
- Szenzorok: Six-axis mozgásérzékelő rendszer (3-axis giroszkóp, 3-axis gyorsulásmérő); 3-axis elektronikus iránytű
- Helymeghatározás: Beépített GPS + Wi-Fi
- Gombok/Kapcsolók: PS gomb; Ki/Bekapcs; iránygombok (Up/Down/Right/Left); action gombok (Háromszög, Kör, X, Négyzet); ravaszok (Right/Left); jobb és bal analóg stick; Start gomb; Select gomb; hangerő gombok (+/-)
- Wireless: Mobile network connectivity (3G); IEEE 802.11b/g/n (n = 1x1) (Wi-Fi) (Infrastructure mode/Ad-hoc mode); Bluetooth 2.1+EDR (A2DP/AVRCP/HSP)
A fejlesztők teljes listája ide kattintva megtekinthető.
Ahogy látjátok újra elérhető az oldalunk, körülbelül egyhetes pihenés után. Reméljük, hogy a közeljövőben nem lesz több ilyen problémánk, és szünet nélkül a rendelkezésetekre állhatunk. Sok dolgot nem szeretnék írni, így rövidke hírről van szó.
Először is, mivel miattatok vagyunk, illik közölnünk, hogy pontosan mi is történt. A korábbi drágalátós szolgáltatónk minden előzetes figyelmeztetés nélkül felmondás alá helyezte a domain címünket... Tudtuk, hogy mostanában esedékes az ezévi díj befizetése, de ők erről nem voltak hajlandóak minket tájékoztatni, és e-mailben megkeresés esetén sem törődtek velünk. A problémát sikerült megoldani, egy sokkal segítőkészebb csapathoz kerültünk, akik percek alatt elintézték nekünk a költözést. Köszönjük nekik! A régebbi céget pedig feketelistára tenném, és ha valamelyikőtök a közeljövőben tárhely- vagy egyéb webes szolgáltatást szeretne igényelni ne az MGJ Systems Kft-t válasszátok! Helyettük a következő két, lelkes csapatot ajánlanánk:
u.i.: Holnap várhattok egy kis frissítést az oldalon remélhetőleg, ahogy időm engedi, így érdemes lesz visszatérni!
Lévén, hogy hírcsend van a következő Grand Theft Auto epizódot illetően, bátorkodtam ismét összedobni egy kis szösszenetet a Multi Theft Auto San Andreas Deathmatch-ről, melyen mint már leírtam, gőzerővel dolgoznak a fejlesztők. A hír maga kicsit régi, ám fontos információkat közöl az átlagos játékosokkal, a jelenleg fejlesztés alatt lévő 1.1-es verzióról…
Az új verzió, a szerver-kliens kapcsolatát tekintve már nem lesz visszafelé kompatibilis. Ez azt jelenti, hogy az 1.0.x verziók nem támogatottak a kiadás által, tehát nincs lehetőség arra, hogy mondjuk 1.1 klienssel – ez oda-vissza igaz – felcsatlakozhassanak a rajongók egy 1.0.x szerverre.
A játékosok által szkriptelt források és általuk készített pályák természetesen kompatibilisek lesznek az új MTA-val, habár egy-két helyen előfordulhat, hogy szükségesek lesznek kisebb változtatások ezek forráskódjában.
Itt egy kisebb lista az eddig biztosnak vélhető változtatásokról:
Emellett még persze számos bug orvoslásra került, valamint lehetőségünk van böngészőnkből pásztázni a jelenlegi szerverlistát. A javított bugokról itt, a szerverlistát pedig itt találjátok.
Mivel Visali kolléga kicsit a multiplayeres világba sodorta oldalunkat, úgy gondoltam, épp itt lenne a kissé háttérbe szorult Multi Theft Auto-ról írni egy-két újdonságot, mely legutóbbi hírünk óta egyaránt átesett kisebb és nagyobb fejlesztéseken, melynek köszönhetően immáron akár a legmodernebb online játékot biztosító San Andreas kiegészítőnek is nevezhetjük. Nem is húzom tovább a drága időtöket, jöjjön a lényeg…
Mióta kijött a módosítás Deathmatch verziója, már számtalan új játékosra tett szert ez a kis szépség. A dolog egyetlen hátulütője talán az volt, hogy kezdetleges verzió lévén, az első kiadott kliens és szerver nem igazán nyerte el huzamosabb ideig a San Andreas Multiplayer játékosainak szívét. Mindennek kiküszöböléséért, valamint a fejlődés érdekében, a csapat fogta magát, így a projekt szabad forráskódúvá vált, ezáltal egy száznyolcvan fokos fordulatot téve.
Azóta módosítások százai kerültek be a forráskódba, így mind a szinkronizáció, mind a program által nyújtott szolgáltatások bővültek. Többek között nagyobb támogatást nyert a LUA szkriptelők csoportja, amit bizonyít többek között az MTA Script Editor, valamint a játék ablakainak valós idejű szerkesztésére szolgáló GUI Editor megjelenése, és az úgynevezett „nightly builds” (éjszakai kiadások) bevezetése, melyek a legkisebb újítások és javítások valós időben történő, tömeges tesztelésére nyújt megoldást.
Figyelmeteket érdemes tehát az MTA San Andreas hivatalos oldalára szegezni, mert az 1.0.4-es jelenlegi verzió nem is oly soká elévült lesz. Hogy miért? Nos, az 1.1 verzió egyre közeleg. Erről a későbbiekben írunk majd.
Abból adódóan pedig, hogy még ezen kívül számos más dolog került implementálásra a multiplayerben, egyelőre csak angolul tekinthetitek meg ezen friss lehetőségek listáját. A listát hivatalos wikijükön találhatjátok.
Bátorkodtam pár videóval is készülni, amin megszemlélhetitek, mire is képes az MTA magjaként szolgáló Blue.
A többi videókat a hír további részében érhetitek el!
Az Entertainment Software Association, volt olyan kedves, hogy az általuk évente megrendezésre kerülő E3 (Electronic Entertainmen Expo) biztos résztvevőinek listáját publikussá tegye, így a forrásunk hiteles, melyből adódóan tudjuk, hogy a Take-Two is részt vesz majd a los angeles-i rendezvényen…
Ettől persze nem szentírás, hogy a hőn áhított Grand Theft Auto V bejelentésre sor kerül, de igen nagy esély van rá, mivel valószínűleg olyan nagy címek mellett kerül bemutatásra a játék, mint az óriási hallgatásba burkolt – és egyben PlayStation 3 exkluzívnak jelölt – Agent, valamint az L.A Noire, melyből talán itt láthatunk majd először élő játékmenetet [Shotgun kolléga valamit összekuszált a fejecskéjében a Rockstar sikerjátékait sorolgatva magában... Az L.A. Noire idén tavasszal már megjelenik! - by Visali].
Ez persze ismét csak számos feltételezés egyvelege, de ha belegondolunk, nem is áll annyira távol az igazságtól. Mindenesetre érdemes lesz június 6-án és 7-én vigyázó szemeinkkel Los Angeles felé tekinteni.
Most pedig következzék a résztvevők listája. Érdekes kis összegzés, melyben láthatjuk, hogy a számítógépes szórakoztatóipar nagyjai mind szerepelnek.
505 Games
Activision
Advanced Micro Devices
Atari
Atlus U.S.A., Inc.
Bethesda Softworks LLC
Capcom Entertainment, Inc.
Crave Games
Disney Interactive Studios, Inc.
Electronic Arts, Inc.
Epic Games, Inc.
Konami Digital Entertainment, Inc.
LucasArts Entertainment Company LLC
Majesco Entertainment Company
Microsoft Corporation
NAMCO BANDAI Games America Inc.
Natsume, Inc.
Nintendo of America, Inc.
NVIDIA Corporation
OnLive, Inc.
Perfect World Entertainment
Proximo Games
Sega of America, Inc.
Sony Computer Entertainment America Inc.
Sony Online Entertainment LLC
Square Enix, Inc.
Take-Two Interactive, Inc.
THQ Inc.
Trion Worlds, Inc.
Ubisoft Entertainment
Warner Bros. Interactive Entertainment Inc.
Igen, sajnos ismét videóval jelentkezünk, de ezúttal egy különleges darabra esett a választásunk. Bizonyára sok fan-made videót láttatok már, némelyek a GTA IV beépített videószerkesztőjének köszönhetően elég pofásra sikerültek.
Most azonban a francia amatőr filmkészítő, Mathieu Weschler még ennél is tovább ment. Elkészítette a talán elsőnek is mondható, egész estés filmet a GTA IV segítségével. A 88 perces alkotásban Niko egy kukás bőrébe bújik, aki a munkájában szemetet gyűjt, de szabadidejében is a várost tisztogatja: dílereket, kisstílű bűnözőket, prostikat tesz el láb alól. Később azonban fordul a kocka...
Az alkotó elmondása szerint egyébként a film elkészítése az előkészületekkel együtt 2 évet (!) vett igénybe - ami látszik is a színvonalon. Jó szórakozást! (Bevallom, én még nem néztem meg, de tervezem. :P)
Bizony már nagyon régen, egész pontosan tavaly szeptember végén készítettünk nektek legutóbb összeállítást az általatok készített videókból. Most azonban ismét szemeztünk nektek néhányat. Az új év első látogatóink videói összeállításban nem a megszokott srácok alkotásait láthatjátok, hanem teljesen új művészek munkáit mutatjuk be [...na jó, azért elengedhetetlen volt, hogy egyet mégse tegyünk be a már ismert Hannibal-tól]. Kettőt mindjárt itt a főoldalon megtekinthettek, a többi három megtekintéséhez kattintsatok a "Folytatásra".
Pera007 - Grand Theft Auto IV: Chaos
Vercetti - Liberty City Groove
Nemrég a Last Mental Dynasty klán videóival kényeztettünk titeket, most pedig egy újabb, San Andreas Multiplayer-ben tevékenykedő klán, az Urban FreeRunners munkáit osztjuk meg veletek. Mielőtt azonban a videóikra térnénk ismerjétek meg magát a klánt. Alant az egyik vezetőtől olvashattok egy ismertetést, aztán megtekinthetitek az első videójukat, majd a "Folytatásra" kattintva megtaláljátok a többit is.
"Az Urban FreeRunners klán 2010.02.13-án alakult meg, 22:13-kor. Ebben az időpontban kezdtük el használni az [UFR] előtagot a játékbeli a neveink előtt. De hogy mindenkinek világos legyen mi is ez a klán, kitérek erre is. Az UFR egy amolyan parkour klán, ami egy igazi unikum a SA:MP történetében. A teljesen elzártan fejlődő parkour műfaját vettük nagyító alá, és hasonlóan mint stunban, mi is tudunk olyan titkos technikákat, ami könnyebbé teszi ezt a műfajt. Mi is ez a parkour? A parkour a járműveket nélkülöző haladás művészete, a magasabbnál magasabb helyek meghódítása, és a legnagyobb távolságok, "gap-ek" megugrása. A parkour teljesen nélkülözi a trükközéseket. De akkor miért FreeRunners a nevünk?
A klán megalakulásában még használtunk módokat, névszerint a PK40-et. Szépítő elemként volt jelen, szaltók, új animációk, de voltak olyan tulajdonságai is, amik nem fair előnyöket adtak nekünk más próbálkozókkal szemben. A FreeRun a parkournak az a variációja, ahol az utadon haladva a lehető legtöbb helyen trükköket végzel. A mai napra teljesen kiírtottam a klánból a modifikációkat, ha valakinél rájövünk, hogy él ezekkel a dolgokkal, gondolkodás nélkül kitesszük.
Videózásaink a 2010-es esztendő októberi hónapjában kezdődött el nagyobb erővel, és a munkálatok az újabb felvételeken a mai napig folynak. A klán vezetői személy szerint én, Attila, és egy való életbeli jó barátom, Ben. Nem tartunk TGFnek gyakran becézett tagfelvételeket, nem publikus a belépés. Ha az UFR fel akar venni valakit, azt majd megszerzi magának. Ez a taktika amiatt lépett életbe, mert minden egyes újoncot kiképezni, és megtanítani a parkour alapjaira, valamint később a komolyabb dolgokra, nem egy egyszerű feladat. Rengeteg divatklánnal ellentétben, az Urban FreeRunners nem használja a szintrendszereket. Nálunk az egyenlőség a fontos. Minden egyes embert, aki tudásának és szerencséjének betudhatóan bekerül a klánba, Jumpernek nevezünk.
A 2010-es év végén a magyar SA-MP fórum egy "Best of 2010" topikot hozott létre, kategóriákra bontva. Klánunk bezsebelt két díjat. Név szerint 2010 legjobb klánját, 17 szavazattal. Másodikként az év legjobb Jumperét választottuk meg, aki példás tagunk, SpyKer lett."