Lépj be, vagy csatlakozz a közösséghez!



Felhasználónév:

Jelszó:
Elfelejtettem a jelszavam!

Regisztráció
Bejelentkezve szeretnék maradni
2026. NOVEMBER 19-ÉN ÉRKEZIK A GRAND THEFT AUTO VI PS5 ÉS XBOX SERIES X|S KONZOLOKRA
Grand Theft Auto Online Grand Theft Auto V GTA Chinatown Wars GTA The Ballad of Gay Tony GTA IV: The Lost and Damned Grand Theft Auto IV GTA Vice City Stories GTA Liberty City Stories GTA Advance GTA San Andreas GTA Vice City Grand Theft Auto III Grand Theft Auto 2 GTA London 1969 Grand Theft Auto I

Újabbnál újabb hírek látnak napvilágot különböző forrásokból mostanság, melyeknek többsége vagy kacsa, vagy tényleg jó úton halad kedvenc játékunk rajongótábora afelé, hogy a lehető legtöbb információt tudjuk meg, a közelgő Grand Theft Auto epizódról, melyet mindenki csak úgy hív, GTA V…

Nemrégiben kiderült, hogy a Rockstar London webmesterei egyfajta felhívást tettek közzé a Gamasutra weboldalán, melynek keretein belül olyan tehetséges programozókat keresnek, egy meg nem nevezett „következő generációs” játék, játékmeneti részének fejlesztésére, akik már igen komoly tapasztalattal rendelkeznek, a játékfejlesztés nyűggel teli világában.

A dolog pikantériája azonban abban rejlik, hogy az oldalon publikált leírásban két platform, az Xbox 360 és a PlayStation 3 szerepel. Ez pedig, mint köztudott, kizárhatja annak lehetőségét, hogy a korábban már PS3 exkluzívként beharangozott AGENT-ről legyen szó.

Megerősítésként szolgálhat még azt illetően, hogy a Grand Theft Auto V-ről van szó, hogy a Rockstar következő üdvöskéje, az L.A. Noire nem kap multiplayer játékmódot, ergo teljes mértékben kizárható, hogy ezen projekt fejlesztéséhez keresnének embereket.

Jelen pillanatban tehát már kaptunk egy lehetséges helyszínt, mely Los Angeles, egy projektnevet, mely a „Rush” angol kifejezés, valamint egy álláshirdetést, melynek keretein belül a Rockstar egyik divíziója fejlesztőket keres, egy a jövőben megjelenő PS3, illetve Xbox 360 kompatibilis játékhoz.

Kíváncsian várjuk a fejleményeket.

2011.03.08 22:50  ▪ Forrás: RockStarBase  ▪ Írta: Shotgun Elolvasom 8

Aki elég szemfüles, illetve rendelkezik elég logikával a játéksorozat fejlődését tekintve, valószínűleg már felfigyelhetett arra, hogy a következő nagy GTA epizódot illetően, egyre érdekesebb, a földtől teljesen elrugaszkodott állítások, feltevések látnak napvilágot. Ez pedig csak egy dologra enged következtetni, mégpedig arra, hogy Rockstar-ék lassan megtörik a hírcsendet és nem csupán egy bejelentéssel, de némi betekintéssel is kecsegtetnek számunkra, a jelenleg mindenki által csak Grand Theft Auto V címen emlegetett, következő nagy dobásba…

Hírünk az elmúlt nap történései után szolgálhat nektek némi extra érdekességgel is, melyre a tevékenységéről méltán híres strategyinformer.com szerkesztői lettek figyelmesek.

A Rockstar Games játékbeli karaktereit formáló színészekért felelős Telsey and Company egy olyan új játék címével frissítette listáját, melyet nagyon sok forrásból már most, egy új Grand Theft Auto résznek vélnek. Az említett cím a „Rush”, angol szót takarja, mely magyarra fordítva „hajszát”, „rohanást” jelent. Felsorolásként pedig publikálták azon szereplők listáját is, akikhez valószínűleg megfelelő színészeket keresnek. Ezen lista azonban nem csupán a szereplőket írja le, de a történetre is enged következtetéseket tenni, mely nagy valószínűséggel egy olyan FBI ügynök életét hivatott nyomon követni, aki a mexikói drogkereskedelmi alvilágba kíván beolvadni, és belülről felszámolni azt. Mivel semmi sem biztos, ezért a fent leírtak következtetések, melyből következik az is, hogy a játék lehetséges helyszíne Los Angeles lesz.

A listát ezen a linken megtalálhatjátok, megtekintéséhez azonban ajánlott némi angoltudás. A későbbiekben, ha szükség van rá – kommentben jelezzétek – a leírások lefordításra kerülnek, ezen hír keretein belül!

2011.03.07 22:58  ▪ Forrás: StrategyInformer.com  ▪ Írta: Shotgun Elolvasom 7

Egy Declan Mulvey nevű úriember, aki kaszkadőrként tevékenykedik és többek között különböző játékok motion capture felvételeiben is hasznosítja nem mindennapi munkáját, nemrég közzétett egy rövidített önéletrajzot (inkább referencialapot) saját magáról.

A listában megemlíti több TV-s illetve videójáték "szereplését", ahol egyebek mellett a Grand Theft Auto V név is feltűnik. A CVG internetes lap munkatársai megkérdezték Mulvey-t, aki válaszában elmondta, hogy elírásról van szó ugyanis Grand Theft Auto IV-et akart eredetileg írni. Ezt követően javította is a listát, továbbá kiszedte belőle a Max Payne 3 és L.A. Noire címeket.

A GTA IV és az Episodes from Liberty City stáblistáit átnyálazva azonban kiderül, hogy azokban említés sem esik Declan Mulvey nevéről...

2011.03.07 15:47  ▪ Forrás: Jostiq  ▪ Írta: Ben Dover Elolvasom 3

 

Gyakran megesik, hogy a Rockstar Games szakemberei olykor-olykor nyíltan, vagy a véletlen folytán, kicsit hamarabb kiszivárogtatnak információkat, egy a közeli, illetve távoli jövőben megjelenő játékukról. Máskor azonban az is előfordul, hogy nem információkat, hanem apró kis hírmorzsákat szórnak el a világhálón, melyek, ha nem is egyértelműen utalnak a játékbeli elemekre, vagy tegyük fel annak kiadására, de kikövetkeztethető, hogy nagyon is sok közük van a címhez…

Nagyon rég kaptunk érdemlegesnek vélhető információt Rockstsaréktól, amit valószínűleg a Take-Two megváltozott, elhallgató üzletpolitikájának köszönhetünk. Most azonban talán direkt, talán meggondolatlanul, a Rockstar Games belekezdett bizonyos domain nevek regisztrálásába, melyek az előző nagy részből kiindulva, pár, a Grand Theft Auto következő epizódjában megtalálható reklámra, cégre, márkára, vagy éppen szolgáltatásra utalhatnak.

A dolog pikantériája abban rejlik, hogy ezúttal nem egy anonim személy regisztrálta a webcímeket, hanem publikusan megtekinthető, hogy maga a cég volt az ún. elkövető.

A domain nevek listáját alant olvashatjátok:

CashForDeadDreams.com
SixFigureTemps.com

StopPayingYourMortgage.net
HammersteinFaust.com
LifeInvader.com

2011.02.25 15:03  ▪ Forrás: Beefjack  ▪ Írta: Shotgun Elolvasom 2

Sajnos wantoo kolléga elfelejtette említeni, hogy nem csak egyszerűen visszatért az oldal, de a Grand Theft Auto IV szekciónk is elkészült. Ezt ide, vagy a Lola ikonra kattintva megtekinthetitek, de had emeljek ki pár cikket, melyek különös gondossággal, különös részletességgel készültek.

Ilyen a galambokról, a különleges ugratórámpákról és Stevie autólopásairól szóló cikk. Továbbá figyelmetekbe ajánlunk néhány érdekes írományt is. Az egyik az Előzetesek c. cikk, melyben a játék megjelenése előtt publikált magazinelőzetesek tartalmát gyűjtöttem össze, illetve az "Ami végül kimaradt", melyben olyan játékelemekről írtunk, amelyeket terveztek és meg is valósítottak a programozók, de a végleges verzióba nem kerültek bele.

Jó olvasgatást!

2011.02.04 16:28 ▪ Írta: Visali Elolvasom 3

Kínában beköszöntött a Nyúl éve, és ennek tiszteletére a Rockstar Games most féláron adja a handheld Grand Theft Auto-k egyik leginnovatívabb és legütősebb epizódját, a Chinatown Warst.

Az 50%-os akció csak és kizárólag iPhone, iPod touch és iPad eszközökre vonatkozik, egészen február 6. (vasárnap) éjfélig! Az iTunes magyar App Store-jában így 3,99€-ért lehet megvásárolni készülékünkre a nagy sikerű játékot. Aki esetleg bizonytalan a vételben, ingyenesen letölthető egy "lite" verzió is, amely csak néhány küldetést tartalmaz.

App Store Link

2011.02.04 15:13  ▪ Forrás: Rockstar Games  ▪ Írta: Ben Dover Elolvasom 0

A Grand Theft Auto IV megjelenése után a játékosok véleménye igencsak megoszlott arról, hogy a sorozat jelen pillanatban vajon jó, vagy rossz irányba halad-e. Ezt a kérdést sokan felteszik még mostanság is, melynek köszönhetően voltak kedvesek a Gamasutra szerkesztői és kikérdezték a játék egyik volt fejlesztőjét arról, hogy mit gondol a Rockstar Games jelenlegi munkájáról...

Gary Penn - aki ugyan már nem fejlesztő a cégnél, ám a DMA Design időszakban igen nagy szerepet töltött be az első három rész fejlesztésében – úgy gondolja, hogy a jelenlegi csapat nem végzi teljesen jól munkáját és már régen nem az a tűz hajtja őket, amely a sorozat létrehozásakor lobogott bennük.

Alant olvashatjátok, hogy pontosan mi is az ex-fejlesztő véleménye.

„Az én véleményem szerint a sorozat stagnál.”

„Ez minden, csak nem egy összecsapott játék, viszont nincs elég nyomás rajtuk, ha még csak megközelítőleg sem csinálja más olyan jól, mint ők. Több millió ember szemszögéből nézve ez nem jelent problémát. De olyasvalakinek, aki már-már túlzott érdeklődést mutat a játékok iránt, nem halad elég gyorsan.”

Penn kifejtette azt is, hogy a Grand Theft Auto III alapötleteként az szolgált, hogy létrehozzanak egy „városrendszert”, melyen belül később a fejlesztők több kisebb játékot tudnak majd létrehozni, majd a következő megjegyzéssel folytatta…

„Természetesen a Grand Theft Auto-nak jelenleg erre nincsen szüksége. Olyan sikerrel emeltek ki egy elemet ebből az elképzelésből, hogy a többi már jelentéktelenné vált.”

Gary Penn jelenleg egy skót játékfejlesztőnek, a Denkinek dolgozik. Az interjú során elhangzott véleménye azonban még így is igen érdekes lehet, ha azt vesszük figyelembe, hogy ilyen mértékben eddig nem kapott negatív kritikát egy Grand Theft Auto rész sem, az első rész Londonban játszódó kiegészítésének megjelenése óta.

Lehet, hogy a sorozat tényleg stagnál? Nos, ezt csak akkor tudhatjuk meg, ha a következő rész már nem fejlesztés alatt, hanem számítógépeink, illetve konzoljaink meghajtóiban lesznek. Az pedig még elég sok időnek látszik.

2011.02.01 08:35  ▪ Forrás: Gamerzines  ▪ Írta: Shotgun Elolvasom 1

Tegnap a Sony lerántotta a leplet a várva várt következő generációs PlayStation Portable konzoljukról, mely az NGP, azaz Next Generation Portable nevet kapta. Ezzel egyidőben egy listát is publikáltak, amelyben felsorolták az új kézikonzolra fejlesztő csapatok neveit is. 

Ezek között a Europe részlegnél ott szerepel a Rockstar Games neve is, ami valószínűleg a handheld konzolokra szakosodott Rockstar Leeds-re utal. Kíváncsian várjuk a fejleményeket, addig is itt van néhány specifikáció az új PSP-ről:

  • CPU: ARM Cortex-A9 core (4 core)
  • GPU: SGX543MP4+
  • Külső méretek: kb. 182.0 x 18.6 x 83.5mm (szélesség x magasság x mélység)
  • Kijelző: 5 inch (16:9), 960 x 544, kb. 16 millió szín, OLED
  • Érintőképernyő: Multi-touch (kapacitív)
  • Hátsó touchpad: Multi-touch pad (kapacitív)
  • Kamerák: Első kamera + hátsó kamera
  • Hang: Beépített sztereó hangszórók; beépített mikrofon
  • Szenzorok: Six-axis mozgásérzékelő rendszer (3-axis giroszkóp, 3-axis gyorsulásmérő); 3-axis elektronikus iránytű
  • Helymeghatározás: Beépített GPS + Wi-Fi
  • Gombok/Kapcsolók: PS gomb; Ki/Bekapcs; iránygombok (Up/Down/Right/Left); action gombok (Háromszög, Kör, X, Négyzet); ravaszok (Right/Left); jobb és bal analóg stick; Start gomb; Select gomb; hangerő gombok (+/-)
  • Wireless: Mobile network connectivity (3G); IEEE 802.11b/g/n (n = 1x1) (Wi-Fi) (Infrastructure mode/Ad-hoc mode); Bluetooth 2.1+EDR (A2DP/AVRCP/HSP)

A fejlesztők teljes listája ide kattintva megtekinthető.

2011.01.27 17:55  ▪ Forrás: Sony  ▪ Írta: Ben Dover Elolvasom 8

Ahogy látjátok újra elérhető az oldalunk, körülbelül egyhetes pihenés után. Reméljük, hogy a közeljövőben nem lesz több ilyen problémánk, és szünet nélkül a rendelkezésetekre állhatunk. Sok dolgot nem szeretnék írni, így rövidke hírről van szó.

Először is, mivel miattatok vagyunk, illik közölnünk, hogy pontosan mi is történt. A korábbi drágalátós szolgáltatónk minden előzetes figyelmeztetés nélkül felmondás alá helyezte a domain címünket... Tudtuk, hogy mostanában esedékes az ezévi díj befizetése, de ők erről nem voltak hajlandóak minket tájékoztatni, és e-mailben megkeresés esetén sem törődtek velünk. A problémát sikerült megoldani, egy sokkal segítőkészebb csapathoz kerültünk, akik percek alatt elintézték nekünk a költözést. Köszönjük nekik! A régebbi céget pedig feketelistára tenném, és ha valamelyikőtök a közeljövőben tárhely- vagy egyéb webes szolgáltatást szeretne igényelni ne az MGJ Systems Kft-t válasszátok! Helyettük a következő két, lelkes csapatot ajánlanánk:

u.i.: Holnap várhattok egy kis frissítést az oldalon remélhetőleg, ahogy időm engedi, így érdemes lesz visszatérni!

    2011.01.26 20:29 ▪ Írta: wantoo Elolvasom 0

    Lévén, hogy hírcsend van a következő Grand Theft Auto epizódot illetően, bátorkodtam ismét összedobni egy kis szösszenetet a Multi Theft Auto San Andreas Deathmatch-ről, melyen mint már leírtam, gőzerővel dolgoznak a fejlesztők. A hír maga kicsit régi, ám fontos információkat közöl az átlagos játékosokkal, a jelenleg fejlesztés alatt lévő 1.1-es verzióról…

    Az új verzió, a szerver-kliens kapcsolatát tekintve már nem lesz visszafelé kompatibilis. Ez azt jelenti, hogy az 1.0.x verziók nem támogatottak a kiadás által, tehát nincs lehetőség arra, hogy mondjuk 1.1 klienssel – ez oda-vissza igaz – felcsatlakozhassanak a rajongók egy 1.0.x szerverre.

    A játékosok által szkriptelt források és általuk készített pályák természetesen kompatibilisek lesznek az új MTA-val, habár egy-két helyen előfordulhat, hogy szükségesek lesznek kisebb változtatások ezek forráskódjában.

    Itt egy kisebb lista az eddig biztosnak vélhető változtatásokról:

    • A szerveren egyidejűleg tartózkodó játékosok számát jelölő határ meg lett emelve, így akár 250 játékos is játszhat egymással egy szerveren (az 1.0.x verziókban ez csupán 128 volt).
    • Lehetőség nyílik majd a játékon belül arra is, hogy hangunkat használva kommunikáljunk a többi résztvevővel – Voice Chat. Ez kiküszöbölné a TeamSpeak használatát. Ezt a Speex kodek felhasználásával érték el a fejlesztők.
    • Támogatást nyert az Unicode karakter használata a GUI elemein is, így a kínai, illetve egyéb különleges karakterek is tökéletesen alkalmazhatók lesznek a játékmódokban kreált ablakokon, valamint azok elemeiben. Természetesen ez azt jelenti, hogy ékezetes betűk is használhatók, amit eddig csak a chat tett lehetővé.
    • A régi irrklang helyett immáron a BASS audio library került implementálásra, aminek köszönhetően akár saját számainkat egy külső FTP szerverről is tudjuk streamelni, ezeket pedig engedélyezi használni játékmódjainkban.
    • Használhatóvá váltak különböző speciális karakter kinézetek, mint Tenpenny, Wu Zi Mu, stb.
    • A közlekedési lámpák szinkronizációja is megoldásra került szerver oldalilag. (Ezáltal mindenki akkor látja pirosnak az egyik jelzőlámpa fényét, amikor az a másiknál is az.)
    • A szerverkereső és anticheat rendszerek is fejlesztésen mentek át.
    • A kések szinkronizációja is jobb lett.
    • Hozzáadásra került egy ún. „performancebrowser” forrás is, mely lehetővé teszi, hogy megvizsgáljuk, mennyire veszi igénybe processzorunkat egy-egy saját, vagy mástól szerzett forrás.

    Emellett még persze számos bug orvoslásra került, valamint lehetőségünk van böngészőnkből pásztázni a jelenlegi szerverlistát. A javított bugokról itt, a szerverlistát pedig itt találjátok.

    2011.01.12 05:13 ▪ Írta: Shotgun Elolvasom 5
    Szekciók
    Kiemelt YouTube Listák
    Más Rockstar játékok
    Hivatalos oldalak
    Partnereink