Nem sokkal azután, hogy bejelentették a Grand Theft Auto Chinatown Wars-t, sokan azon kezdtek el gondolkodni, hogy a Nintendo DS cím mellett a Rockstar készít-e majd GTA-t a Nintendo Wii-re. Az eladások száma nem lenne akadály, ugyanis Észak-Amerikában jelenleg best-seller a Wii, Japánról nem is beszélve. Sőt, a Rockstar már több játékot is készített a Nintendo interaktív gépére, mint például a Manhunt 2 vagy a Bully: Scholarship Edition.
Ezek után jogos a kérdés, melyszerint a Rockstar Games háza táján tervbe van-e véve egy Wii-re portolt Grand Theft Auto játék. A Take-Two vezérigazgatója, Ben Feder elmondta, hogy a Chinatown Wars fontos lépés a Nintendo-val való jó kapcsolatukat tekintve.
"Mielőtt bármit pontosat is mondanék arról, hogy lesz-e GTA a Wii-re, avagy sem, annyit azonban elmondhatok, hogy a Nintendo és a Take-Two közös munkája igen jól halad." - mondta Ben Feder, majd a következő mondattal folytatta: "Szándékunkban áll ezt a kapcsolatot kiterjeszteni."
Feder még azt is elmondta, hogy a cége nem kis erőfeszítést és időt fektetett a Nintendo-val való közös együttműködésbe, és bár ez nem jelent semmit, az ajtó nyitva áll a további címeket illetően...
Elkészültünk a Nintendo Power magazin szkennelt oldalainak áttanulmányozásával, és az eddigiekhez képest számos új dolgot tudhattunk meg a Nintendo DS-re készülő Grand Theft Auto Chinatown Wars-ról:
Ígéretünkhöz híven megszereztük a Nintendo Power magazin GTA: Chinatown Wars-ról szóló cikkének beszkennelt oldalait. Ezzel kapcsolatban köszönet illeti spyker3292-t, a Macrumors egyik felhasználóját. A lapok közt még mindig találhatunk új, eddig nem látott képeket, melyek természetesen a lehető legszebb felbontásban kikerülnek majd galériánkba is. Stay tuned!
UPDATE #1: Időközben elkészült a Chinatown Wars-szal kapcsolatos "Történet" cikkünk is, melyet IDE, vagy a fenti ferdeszemű bácsira kattintva el is olvashattok! :)
A tegnapi Chinatown Wars infóáradat után most újabb képek láttak napvilágot. (A képek természetesen kikerülnek majd a galériánkba is, amelyen jelenleg is dolgozunk.) Íme:
A fotókért/scanekért nagy köszönet a GTA-Xtreme oldalnak, valamint Sp3cK-nek!
UPDATE: Utólag kiderült, hogy a képek szintén a Nintendo Power magazin hasábjairól származnak, így talán számíthatunk még újakra. A hatodik képen jól megfigyelhető az autólopás rendszere: egy csavarhúzót láthatunk, amit nekünk kell "csavarni". Látható továbbá, hogy az alsó kijelzőn kap majd helyet, a GTA IV-re eléggé hasonlító radar és fegyver, valamint az egyéb kiírások. Fény derült egy újabb karakter nevére is, hiszen az utolsó előtti képen egy "Danny" nevű fickó mond valamit. Az első képen jól látható, hogy Dukes negyede például benne lesz a Chinatown Wars-ban, valamint más artworköket is publikáltak a lapban.
A közeljövőben megpróbálunk hozzájutni egy Nintendo Power számhoz, hogy szebb minőségű képeket készítsünk!
A Nintendo DS-re készülő első Grand Theft Auto epizód, a Chinatown Wars bejelentése óta semmilyen hivatalos információt nem közöltek le a játékkal kapcsolatban. Habár feltételezések és kiszivárgott információk már keringtek a világhálón, most mégis hivatalos információkkal és két szkennelt képpel gazdagodhattunk a játék terén.
Az infókat a Nintendo Power magazin várva várt novemberi számában közölték le, ahogy azt egy korábbi hírünkben megírtuk. A cikk először is elmondja, hogy a Chinatown Wars is rendelkezik a szokásos GTA feeling-gel, azaz sandbox játékstílus, szabadon bejárható területek és sok bűnözés jellemzi a játékot. Mindezt ún. "izometrikus" kameranézetben élhetjük át, mely lényegében egy felülnézetes, de mégis 3 dimenziós, perspektivikus nézetet takar. (Akinek túl bonyolult lett az előbbi mondat, az vessen egy pillantást a lentebb látható képekre) A kameranézet egyébként hasonlít a Max Payne, Game Boy Advance-ra kifejlesztett változatára, melyet szintén a Rockstar Leeds fejlesztett (Kép itt).
Az animációkat tekintve a Chinatown Wars egy ún. "cel-shading" technológiát használ. Ez azt jelenti, hogy - bár minden három dimenziós - a tárgyak azt a látszatot keltik, mintha kézzel rajzolták volna őket. Ezt az eljárást gyakran használják rajzfilmeknél, de például a méltán népszerű Team Fortress 2 is ilyen grafikával rendelkezik.
A sztori többnyire egy bosszút mesél el. A triád banda fővezérét brutálisan meggyilkolják, és egy értékes családi örökséget, a Yu Jian nevű kardot ellopják. A bandavezér fia - akit egyben mi fogunk irányítani -, Huang Lee elhatározza, hogy megkeresi apja gyilkosait, és megbosszulja tettüket. Mindebben segítségére lesz egy Wade Heston nevű rendőrtiszt is.
Liberty City egy része fog megjelenni a játékban, mely a készítők állítása szerint eleget tesz majd a rajongók elvárásainak. Érdekesség, hogy a GTA: Chinatown Wars együtt fog működni a Rockstar Social Club-bal is, de erről pontosabban nem tudunk semmit. A játék menüje egy PDA-éhoz lesz hasonló: nagy, egyértelmű ikonok segítségével könnyedén navigálhatunk az egyes opciók között.
A másik dolog, melyben a Chinatown Wars eltér nagyobb testvéreitől, az a minijátékok száma. Lévén, hogy a Nintendo DS főként a rendkívül szórakoztató játékairól híres, a Chinatown Wars számos olyan feladatot kínál majd a játékos számára, melyek kihasználják a készülék minden adottságát (pl. a mikrofont). A cikkben azt is olvashatjuk, hogy bár a DS rendelkezik D-Paddel, a kormányzást akár finoman az érintőképernyő segítségével is elvégezhetjük.
A játékban még a körözési rendszeren is változtattak egy kicsit a Rockstaros fiúk, ugyanis a csillagokat nem rázhatjuk le pusztán azzal, hogy eltűnünk, sőt ha üldözőinket likvidáljuk, azzal csak a körözöttségi szintet növeljük.
Ezeken felül még néhány információ, majd a két szkennelt kép:
Sajnos a Wi-Fi multiplayerről még kevés információnk van. Végezetül íme a két kép, melyekért köszönet a Gamekyo oldalának!
UPDATE: Időközben kiderült, hogy a Nintendo Power által leközölt cikkben 3 artwork is helyet kapott, melyek szkennelt változatait itt alant láthatjátok.
Örömmel jelentem be, hogy a mai naptól fogva a GTAPlace.hu a World Wide Gamers (wwg) partner-programjának a tagja. Hogy pontosan milyen tartalmakkal szolgál nektek partneroldalunk, a következő szövegben röviden és tömören elolvashatjátok:
Mindenkinek nagy elkeseredést jelentett, mikor a Sa-Mp csapata
leállította a fejlesztést, a hacker-támadások miatt. De már nem kell
szomorkodni, ugyanis a készítők weboldalán megjelent a "Development: SA-MP 0.2.5 (70%)" felirat. Reméljük ez így
is marad és nem kell újabb hacker-támadásoktól tartanunk...
És most következzék néhány információ a 0.2.5-ről:
FIGYELEM.: Ezen hírünket egy felhasználónk írta, ezért az esetlegesen téves információkért felelősséget nem vállalunk. Ha tán kedved támadt neked is írni az oldalra, látogass el ide. A hír megírásáért köszönet Smoke nevű felhasználónknak.
Bizonyára már mindegyikőtök tud a Take-Two Interactive és az Electronic Arts között hónapok óta húzódó herce-hurcáról, mely az EA által indítványozott felvásárlási ajánlat körül forog és eleddig nem került megoldásra. Nos, kedvenc játéksorozatunk kiadójának hosszasan tartó ellentmondása meghozta gyümölcsét, ugyanis a szórakoztató szoftverek nagyágyúi, visszavonták a kiadó felvásárlására szánt ajánlatukat…
A Strauss Zelnick döntése által elvetett, eleinte 2 milliárd dollárt magába foglaló ajánlat után az EA még tovább próbálta ostromolni, a nála jóval kisebb kiadót, de bizonyos okokból kifolyólag, a Take2 vezetősége nem tartotta elfogadhatónak, az általuk kevésnek tartott pénzösszeget. Sőt mi több! A későbbiekben bekövetkező agresszív jellegűnek mondható ajánlatot is megpróbálták elhessegetni, majd később még részvényeseiket is felkérték, hogy saját részüket semmiképp se bocsájtsák áruba, mert az sem nekik, sem pedig a cég szemszögéből nem jelenthet jót.
Az ok a következő, Zelnick még nem is oly régen bejelentette, hogy nagy tervei vannak a vállalattal, mely főként az egész világra való kiterjedést, valamint a kiadó portfóliójának növelését jelenti, tehát egyáltalán nem tervezte a cég más kezei alá való adását.
Valószínűleg ennek hatására történt az, hogy az EA elnöke és ügyvezető igazgatója, John Riccitiello bejelentette, az ajánlat elévült és nem hajlandók ismételten meghosszabbítani. Azt még egyelőre nem tudni, hogy ez pozitívum-e a GTA franchise számára vagy sem, de annyi biztos, hogy egy jó ideig még a jó öreg Rockstar Games – Take-Two esszencia marad meg a játéksorozat jövőben kiadott részeinek.
A Games for Windows honlapjára készítettek egy oldalt a GTA IV számára is. A lapon olvashatunk egy rövid leírást a játékról, az ESRB osztályozást, néhány screenshotot, melyek közt két új kép is van, és az ajánlott PC-gépigényt:
A két új kép a játék PC-s verziójából:
A minimális követelmények egyelőre nem ismertek.
UPDATE.: Időközben a Microsoft eltávolította a játék adatlapján leközölt, kissé hiányos rendszerkövetelményeket. Arról nincs hivatalos információnk, hogy ez a lépés a Rockstar Games kérésére történt, ám annyiban biztosak lehetünk, hogy a nem is oly távoli jövőben már a teljesen hivatalos rendszerigény is tulajdonunkban lesz. Addig is várjatok türelemmel!
Elég sokszor olvastam, hogy egyes emberek szerint a windows live, fizetős, mások szerint ingyenes. Szeretném egyszer s mindenkorra eloszlatni a tévhiteket...
A Games for Windows (későbbiekben GFW) Live ingyenes. Mi sem erősíti meg jobban, minthogy a live oldalán ezt a sort találtam: Free multiplayer is just the beginning. Magyarul annyit tesz: Az ingyenes többjátékos mód csak a kezdet. Kicsivel lejjebb olvasható, hogy elég sok GFW-os játék támogatja a cross-platform multit (remélhetőleg a GTA IV is ilyen lesz majd).
Ezek a GFW-s játékok úgy készültek, hogy a nagy részük támogatja a szélesvásznú monitort, a 64bites operációs rendszert, és (mily meglepő) használhatunk PC-nkhez Xbox 360 kontrollert is. Nekem esélyem volt kipróbálni a LEGO Indiana Jones-t Xbox 360 kontrollerrel, hát elég érdekes mit ne mondjak...
De térjünk vissza a lényeghez. Az achievementek és a gamerscore-ok megmaradtak, ugyanakkor előnyben részesülnek azok, akiknek van Xbox 360-uk is, ugyanis Windows-on megszerzett pontjaikat, átrakhatják akár konzoljukra is. Érdekességképpen: 12 millió felhasználója van már a Live rendszernek.
Remélhetőleg a Microsoft nem rontja el azzal a GTA IV-et hogy bekavar a Windows Live-al, de majd eldől.
FIGYELEM.: Ezen hírünket egy felhasználónk írta, ezért az esetlegesen téves információkért felelősséget nem vállalunk. Ha tán kedved támadt neked is írni az oldalra, látogass el ide. A hír megírásáért köszönet Madd Dogg nevű felhasználónknak.