Lépj be, vagy csatlakozz a közösséghez!



Felhasználónév:

Jelszó:
Elfelejtettem a jelszavam!

Regisztráció
Bejelentkezve szeretnék maradni
2026. MÁJUS 26-ÁN ÉRKEZIK A GRAND THEFT AUTO VI PS5 ÉS XBOX SERIES X|S KONZOLOKRA. NÉZD MEG A TRAILER 2-T MAGYAR FELIRATTAL!
Grand Theft Auto Online Grand Theft Auto V GTA Chinatown Wars GTA The Ballad of Gay Tony GTA IV: The Lost and Damned Grand Theft Auto IV GTA Vice City Stories GTA Liberty City Stories GTA Advance GTA San Andreas GTA Vice City Grand Theft Auto III Grand Theft Auto 2 GTA London 1969 Grand Theft Auto I

Pár napja a Nintendo Power magazinnak köszönhetően számos új információt kaptunk a Chinatown Wars-ról, sőt néhány kép is napvilágot látott. Ezúttal az Edge magazinnak köszönhetően fény derült egy újabb ficsőrre a játékból.

A Nintendo Power cikkében elhangzott, hogy a GTA CW számos élvezetes minijátékkal fog szolgálni, és bár a Nintendo DS elsősorban a fiatalabb korosztályt célozza meg, ez nem jelenti azt hogy csak gyerekeknek való játékokat készítenek rá - nem véletlen kapott a Chinatown Wars is M osztályozást az ESRB-től. Az Edge magazin a napokban készített egy interjút Dan Houserrel, a Rockstar egyik alapító tagjával ezzel kapcsolatban.

"A Chinatown Wars nem egy családi játék lesz - nem ilyen játékot csinálunk. Sosem lennénk sikeresek, ha ilyesmivel foglalkoznánk." (Dan Houser, Edge magazin)

Természetesen a média egyes szervei máris bírálni kezdték a fenti kijelentést, de így legalább a Rockstarnak nem sokat kell a GTA játékok reklámozásával foglalkozni, mondván, megteszik azt a felháborodott aktivisták, akik csak a rosszat látják a játékban. Dan a következőkkel folytatta:

"A Nintendo szerette volna, ha csinálunk egy GTA-t, és mi szerettünk volna egy GTA-t csinálni az ő platformjukra. Ők nem akartak egy gyerekeknek való GTA-t, és mi sem vagyunk érdekeltek olyan játék készítésében, mely eltérne a szokványos stílusunktól."

A hír lényegére rátérve, a Rockstar már régóta szerette volna a drogkereskedelmet olyan szinten beleépíteni a játékba, hogy közvetlenül kereskedni is lehessen vele. A játékban található drogdíler minijáték (angolul drug dealing mini-game) segítségével lehetőségünk nyílik főhősünkkel 6 féle drogfajta eladására, pénzszerzés céljából. A drogból származó bevétel sokmindentől függhet, például hogy a város mely területén akarod eladni a cuccot, és ezt milyen gyakran akarod megtenni. Remélhetőleg az Edge magazin következő számában még több infót kapunk a játékról, mindenesetre véleményünk szerint ez a drogos minijáték igen nagy visszhangot fog kelteni a sorozatot ellenzőkben.

GTA

Végezetül a T3 oldalának köszönhetően hozzájutottunk egy képhez is, mely ezt a kis minijátékot hivatott prezentálni. A képből megtudhatjuk, hogy a hat drogfajta a következő: heroin, kokain, ecstasy, sav, marihuána és erős nyugtatók. (A fentebb látható kép a felső kijelzővel együtt ITT látható)

2008.09.25 15:34  ▪ Forrás: Edge  ▪ Írta: Ben Dover Elolvasom 4

Bizonyára sokatok gondolkozott már azon, hogy vajon a Grand Theft Auto IV is akkora modding közösségnek örvend-e majd, mint elődjei. Már nem feltétlenül csak a PC játékokat moddolhatjuk, alakíthatjuk át, hanem akár a konzolra írt verziókkal is megtehetjük mindezt...

Bár kevesen tudják, de a GTA IV megjelenése után egy héttel a derék orosz programozók máris készítettek egy programot, amely képes megnyitni a játék egyes fájljait - textúrákat és egyéb adatokat beleértve. A program eredetileg egy GooD-NTS nevű ember fejlesztésében indult OpenRPF névvel (az .rpf fájlok tartalmazzák a GTA IV egyes adatait az Xbox 360 verzióban). Ezt követően többen fejlesztgettek hasonló programokat (például a SparkIV), de eddig egyiket sem bocsátották nyilvános kiadásra; többek közt szerzői jogvédelmi okokra hivatkozva, vagy egyszerűen warez miatt.

GooD-NTS lényegében május óta fejleszti saját programját, amely mostmár OpenIV néven fut, és jelenleg majdnem a végső stádiumban van. Szerkesztőségünk felvette vele a kapcsolatot, de csak annyit mondott el, hogy a programot a Grand Theft Auto IV PC-s megjelenése után adja ki. GooD-NTS egy blogot is vezet, melyen folyamatosan tájékoztatja a látogatókat az OpenIV jelenlegi állapotáról, és már elkészítette az első GTA IV modot is, Xbox 360 konzolra.

Aki kíváncsi az OpenIV tudására, és a modra, az kattintson tovább!

2008.09.23 18:44 ▪ Írta: Ben Dover Elolvasom 19

Ezen hírünk némiképpen az előző hír folytatása is lehetne, ám míg az előző hírünk tényleges megjelenése a Kotaku oldalán szeptember 4-ére tehető, addig ez a hír most látott napvilágot.

A Nintendo Power magazin egy kisebb interjút készített Dan Houser személyével, a Rockstar Games társ-alapítójával a DS-re készülő Chinatown Wars-ról és egy esetleges Wii epizódról. Valószínűleg sokan várják, hogy bejelentsenek egy Wii-s GTA részt, hiszen a Rockstar már több jó játékot is kivitelezett a Nintendo másik nagyágyújára. Mint azt az előző hírünk is bemutatja, a viszony egyre szorosabb a Nintendo és a Rockstar/Take-Two páros között, ez azonban egyelőre csak a Chinatown Wars-ban merül ki. A következő idézetet Dan Houser mondta a magazinnak a DS kihívásairól:

"Nem volt természetes számunkra, azt hiszem. Valójában a DS sok érdekes kihívással szolgált nekünk, amelyek teljesen különböznek attól, amit eddig a múltban csináltunk. Az érintőképernyő és a minijátékok adta lehetőségek nagyon érdekesek és izgalmasak voltak számunkra, és úgy gondoltuk, probléma nélkül meg tudjuk oldani a kihívásokat. És adott volt az a lehetőség is, hogy valami nagyon jó dolgot csináljunk hordozható konzolra, az ahhoz szokott csapattal [Rockstar Leeds - szerk]. Éppen ezért választottuk ezt az utat. Még nincs semmi konkrétumunk a Wii-vel kapcsolatban, de az még a jövő zenéje."

Nos, ez még mindig nem jelent semmit, de amint új fejlemények vannak ezzel kapcsolatban, tájékoztatunk róla titeket!

2008.09.21 20:35  ▪ Forrás: Nintendo Everything  ▪ Írta: Ben Dover Elolvasom 8

Nem sokkal azután, hogy bejelentették a Grand Theft Auto Chinatown Wars-t, sokan azon kezdtek el gondolkodni, hogy a Nintendo DS cím mellett a Rockstar készít-e majd GTA-t a Nintendo Wii-re. Az eladások száma nem lenne akadály, ugyanis Észak-Amerikában jelenleg best-seller a Wii, Japánról nem is beszélve. Sőt, a Rockstar már több játékot is készített a Nintendo interaktív gépére, mint például a Manhunt 2 vagy a Bully: Scholarship Edition.

Ezek után jogos a kérdés, melyszerint a Rockstar Games háza táján tervbe van-e véve egy Wii-re portolt Grand Theft Auto játék. A Take-Two vezérigazgatója, Ben Feder elmondta, hogy a Chinatown Wars fontos lépés a Nintendo-val való jó kapcsolatukat tekintve.

"Mielőtt bármit pontosat is mondanék arról, hogy lesz-e GTA a Wii-re, avagy sem, annyit azonban elmondhatok, hogy a Nintendo és a Take-Two közös munkája igen jól halad." - mondta Ben Feder, majd a következő mondattal folytatta: "Szándékunkban áll ezt a kapcsolatot kiterjeszteni."

Feder még azt is elmondta, hogy a cége nem kis erőfeszítést és időt fektetett a Nintendo-val való közös együttműködésbe, és bár ez nem jelent semmit, az ajtó nyitva áll a további címeket illetően...

2008.09.21 17:56  ▪ Forrás: Kotaku  ▪ Írta: Ben Dover Elolvasom 19

Elkészültünk a Nintendo Power magazin szkennelt oldalainak áttanulmányozásával, és az eddigiekhez képest számos új dolgot tudhattunk meg a Nintendo DS-re készülő Grand Theft Auto Chinatown Wars-ról:

  • Mint kiderült, a Chinatown Wars névjelzés egyáltalán nem az általunk bejárható területet takarja. A Nintendo Power szerkesztősége ugyanis azt állítja, Liberty City összes negyede elérhető lesz a játék történetének során, amelyekre az áthaladást valószínűleg ismét korlátozni fogják az első pár küldetésnél.

  • A Grand Theft Auto IV-ben megismert mobiltelefon rendszer itt visszatér, de ezúttal egy PDA képében. Ezen kis eszközünk az egész játék során segítségünkre lesz, ugyanis egyfajta átjárót képez köztünk és a város által nyújtott lehetőségek közt. Többek között tartalmazza a GPS-t vezetés közben, statisztikai adatokat, kapcsolatainkat, elektromos leveleinket, a térképet és a DS érintőképernyőjén alkalmazható.

  • A PDA-n tárolt adatainkat fel is tölthetjük akár a Rockstar Social Club rendszerébe, a Nintendo Wi-Fi keretein belül.

  • A városban való haladás közben semmilyen betöltési problémát, vagy FPS számcsökkenést nem tapasztalhatunk. A játék állítólag eszméletlen sok járókelőt és autót tud egyidejűleg megjeleníteni ahhoz képest, hogy egy Nintendo DS címről van szó.

  • Karakterünk lehetőséget kap arra, hogy saját drogkereskedelmi hálózatot építsen ki. Erre teljes mértékű támogatással lesz számunkra az implementált PDA. Hátráltató, ám sok bevételt hozó tényezőnek pedig a városban elhelyezett 100 térfigyelő-kamera számít. Egy üzlet lebonyolításakor dönthetünk arról, hogy ezeket kiiktatjuk, vagy inkább a nagyobb bevétel érdekében pont a veszélyes területen óhajtunk üzletbe bocsátkozni egy vásárlóval.

  • A magazinban 5 küldetés és 4 minijáték kapott leírást. Ezek elolvasásához nézz be a Chinatown Wars szekciónkba, ahol ráadásként még egy "Szereplők" cikket is írtunk! :)
2008.09.20 20:29 ▪ Írta: Shotgun Elolvasom 2

Ígéretünkhöz híven megszereztük a Nintendo Power magazin GTA: Chinatown Wars-ról szóló cikkének beszkennelt oldalait. Ezzel kapcsolatban köszönet illeti spyker3292-t, a Macrumors egyik felhasználóját. A lapok közt még mindig találhatunk új, eddig nem látott képeket, melyek természetesen a lehető legszebb felbontásban kikerülnek majd galériánkba is. Stay tuned!

GTA GTA
GTA GTA

UPDATE #1: Időközben elkészült a Chinatown Wars-szal kapcsolatos "Történet" cikkünk is, melyet IDE, vagy a fenti ferdeszemű bácsira kattintva el is olvashattok! :)

2008.09.20 16:19 ▪ Írta: Ben Dover Elolvasom 6

A tegnapi Chinatown Wars infóáradat után most újabb képek láttak napvilágot. (A képek természetesen kikerülnek majd a galériánkba is, amelyen jelenleg is dolgozunk.) Íme:

 
GTAGTAGTA

GTAGTAGTA

GTAGTAGTA

GTAGTAGTA 

A fotókért/scanekért nagy köszönet a GTA-Xtreme oldalnak, valamint Sp3cK-nek!

UPDATE: Utólag kiderült, hogy a képek szintén a Nintendo Power magazin hasábjairól származnak, így talán számíthatunk még újakra. A hatodik képen jól megfigyelhető az autólopás rendszere: egy csavarhúzót láthatunk, amit nekünk kell "csavarni". Látható továbbá, hogy az alsó kijelzőn kap majd helyet, a GTA IV-re eléggé hasonlító radar és fegyver, valamint az egyéb kiírások. Fény derült egy újabb karakter nevére is, hiszen az utolsó előtti képen egy "Danny" nevű fickó mond valamit. Az első képen jól látható, hogy Dukes negyede például benne lesz a Chinatown Wars-ban, valamint más artworköket is publikáltak a lapban.

A közeljövőben megpróbálunk hozzájutni egy Nintendo Power számhoz, hogy szebb minőségű képeket készítsünk!

2008.09.20 14:07  ▪ Forrás: GTA-Xtreme  ▪ Írta: Ben Dover Elolvasom 2

A Nintendo DS-re készülő első Grand Theft Auto epizód, a Chinatown Wars bejelentése óta semmilyen hivatalos információt nem közöltek le a játékkal kapcsolatban. Habár feltételezések és kiszivárgott információk már keringtek a világhálón, most mégis hivatalos információkkal és két szkennelt képpel gazdagodhattunk a játék terén.

Az infókat a Nintendo Power magazin várva várt novemberi számában közölték le, ahogy azt egy korábbi hírünkben megírtuk. A cikk először is elmondja, hogy a Chinatown Wars is rendelkezik a szokásos GTA feeling-gel, azaz sandbox játékstílus, szabadon bejárható területek és sok bűnözés jellemzi a játékot. Mindezt ún. "izometrikus" kameranézetben élhetjük át, mely lényegében egy felülnézetes, de mégis 3 dimenziós, perspektivikus nézetet takar. (Akinek túl bonyolult lett az előbbi mondat, az vessen egy pillantást a lentebb látható képekre) A kameranézet egyébként hasonlít a Max Payne, Game Boy Advance-ra kifejlesztett változatára, melyet szintén a Rockstar Leeds fejlesztett (Kép itt).

Az animációkat tekintve a Chinatown Wars egy ún. "cel-shading" technológiát használ. Ez azt jelenti, hogy - bár minden három dimenziós - a tárgyak azt a látszatot keltik, mintha kézzel rajzolták volna őket. Ezt az eljárást gyakran használják rajzfilmeknél, de például a méltán népszerű Team Fortress 2 is ilyen grafikával rendelkezik.

A sztori többnyire egy bosszút mesél el. A triád banda fővezérét brutálisan meggyilkolják, és egy értékes családi örökséget, a Yu Jian nevű kardot ellopják. A bandavezér fia - akit egyben mi fogunk irányítani -, Huang Lee elhatározza, hogy megkeresi apja gyilkosait, és megbosszulja tettüket. Mindebben segítségére lesz egy Wade Heston nevű rendőrtiszt is.

Liberty City egy része fog megjelenni a játékban, mely a készítők állítása szerint eleget tesz majd a rajongók elvárásainak. Érdekesség, hogy a GTA: Chinatown Wars együtt fog működni a Rockstar Social Club-bal is, de erről pontosabban nem tudunk semmit. A játék menüje egy PDA-éhoz lesz hasonló: nagy, egyértelmű ikonok segítségével könnyedén navigálhatunk az egyes opciók között.

A másik dolog, melyben a Chinatown Wars eltér nagyobb testvéreitől, az a minijátékok száma. Lévén, hogy a Nintendo DS főként a rendkívül szórakoztató játékairól híres, a Chinatown Wars számos olyan feladatot kínál majd a játékos számára, melyek kihasználják a készülék minden adottságát (pl. a mikrofont). A cikkben azt is olvashatjuk, hogy bár a DS rendelkezik D-Paddel, a kormányzást akár finoman az érintőképernyő segítségével is elvégezhetjük.

A játékban még a körözési rendszeren is változtattak egy kicsit a Rockstaros fiúk, ugyanis a csillagokat nem rázhatjuk le pusztán azzal, hogy eltűnünk, sőt ha üldözőinket likvidáljuk, azzal csak a körözöttségi szintet növeljük.

Ezeken felül még néhány információ, majd a két szkennelt kép:

  • A játék "M" értékelést fog kapni az ESRB által. (Ez várható volt...)
  • Rövidebb küldetések, arcade játékmenet
  • Célozni az érintőképernyővel tudunk, de az "R" gomb lenyomásával automata célzásra is lehetőségünk van.
  • Ha elrontasz egy küldetést, könnyedén újrakezdheted az elejétől.
  • Minigun és lángszóró ismét lesz a játékban.
  • Probléma nélküli FPS, látótávolság és betöltési idők
  • Egyszerre több járókelő és autó is lehet a képen
  • Valósidejű időjárás, napszakok váltakozása
  • Számos rádióállomás
  • 800,000 sornyi kézzel írt forráskód (!)

Sajnos a Wi-Fi multiplayerről még kevés információnk van. Végezetül íme a két kép, melyekért köszönet a Gamekyo oldalának!

GTA GTA

UPDATE: Időközben kiderült, hogy a Nintendo Power által leközölt cikkben 3 artwork is helyet kapott, melyek szkennelt változatait itt alant láthatjátok.

GTA GTA GTA

2008.09.19 20:54 ▪ Írta: Ben Dover Elolvasom 24

Örömmel jelentem be, hogy a mai naptól fogva a GTAPlace.hu a World Wide Gamers (wwg) partner-programjának a tagja. Hogy pontosan milyen tartalmakkal szolgál nektek partneroldalunk, a következő szövegben röviden és tömören elolvashatjátok:

"Egy játékosoknak szóló site rendszer, mely több szintből áll, és olyan szolgáltatások, és lehetőségek összességét tartalmazza, melyek külön-külön nagy népszerűségnek örvendenek. Ezeket átdolgozták és összefűzték, és mivel az oldal készítői is játékosok, vagy játékosok voltak, pontosan tudják mire is van szüksége egy játékosnak, ennek megfelelően fel is fejlesztették ezeket, és így létrejött egy teljesen új, mindent átfogó rendszer." Folytatás itt.

A közeljövőben néhány hírünket náluk is olvashatjátok, illetve nálunk is megjelenik pár a World Wide Gamers-el kapcsolatos információ. Reméljük nektek is hasznotokra válik majd ez az új kapcsolat. Ha még nem találtál el az oldalukra, akkor ide kattintva megteheted.

2008.09.17 17:20 ▪ Írta: wantoo Elolvasom 6

Mindenkinek nagy elkeseredést jelentett, mikor a Sa-Mp csapata leállította a fejlesztést, a hacker-támadások miatt. De már nem kell szomorkodni, ugyanis a készítők weboldalán megjelent a "Development: SA-MP 0.2.5 (70%)" felirat. Reméljük ez így is marad és nem kell újabb hacker-támadásoktól tartanunk...

És most következzék néhány információ a 0.2.5-ről:

  • Játékos limit 500-ra, a járműlimit 2000-re lett növelve.
  • A szerver tárolja a járművek adatait még akkor is, ha nem vezeti őket senki. (Ez eddig is megoldható volt, de most már nem kell a CreateVehicle funkciót használni.)
  • Akár 2 milliárd virtuális világ létrehozása/használata is lehetséges (mindegyik szerver irányította).
  • A járművek látható pusztulása jobban lesz szinkronizálva.
  • A járművek helyváltása kevésbé fog laggolni mint eddig. (magyarul: utazhatsz úgy egy hajón hogy nem esel le a laggtól.)
  • A játékosok különböző verekedési stílusokat sajátíthatnak el.
  • Két sínen is közlekedhetnek mostantól a vonatok akár 5 utassal.
  • Rengeteg új scriptelési funkció. (Például az Actorok (BOTok) Ez nagy hasznára lesz az RolePlay világnak.)
  • Minden 0.2.2-es szerver elérhető lesz a 0.2.5-tel.
  • A TextDraw és a menürendszer hibái kiküszöbölve.
  • Rádió hibái javítva. (Ha utasként utaztunk előjött pár hanghiba.)

FIGYELEM.: Ezen hírünket egy felhasználónk írta, ezért az esetlegesen téves információkért felelősséget nem vállalunk. Ha tán kedved támadt neked is írni az oldalra, látogass el ide. A hír megírásáért köszönet Smoke nevű felhasználónknak.

2008.09.16 23:43  ▪ Forrás: GTAPlace Fórum  ▪ Írta: Smoke Elolvasom 8
Szekciók
Kiemelt YouTube Listák
Más Rockstar játékok
Hivatalos oldalak
Partnereink