Lépj be, vagy csatlakozz a közösséghez!



Felhasználónév:

Jelszó:
Elfelejtettem a jelszavam!

Regisztráció
Bejelentkezve szeretnék maradni
Grand Theft Auto Online Grand Theft Auto V GTA Chinatown Wars GTA The Ballad of Gay Tony GTA IV: The Lost and Damned Grand Theft Auto IV GTA Vice City Stories GTA Liberty City Stories GTA Advance GTA San Andreas GTA Vice City Grand Theft Auto III Grand Theft Auto 2 GTA London 1969 Grand Theft Auto I


GTA V - Game Informer VI. rész - Ha el akarod ütni az időd Los Santosban

Bár a GTA IV-ben remekül szórakozhattunk a bowlinggal, sztriptíz bárral, stand-up comedy-vel, internet kávézókkal és egy rakás otthon nézhető TV műsorral, a játékosok nemigen töltötték ezekkel az idejüket. A folytatásban a Rockstar Games méginkább ki akarja terjeszteni a küldetésen kívül végezhető tevékenységek listáját különböző mellék missziókkal és még kifinomultabb, a RDR pókeréhez hasonló részletességű minijátékokkal.

“Nagyon kellett koncentrálnunk arra, hogy a design alapja a változatosság,” mondja Houser. “Fel akarjuk használni a karaktereket a magánéletükkel együtt, legyen szó Michael családjáról, Franklin őrült haverjairól vagy Trevorról, aki a sivatagban a kezdettől fogva hozzáférhet a repülőkhöz, így gyorsan belecsöppenhetsz az akcióba és rengeteg különböző dologba. A legelvetemültebb lövöldözésből könnyen egy yogázásban találhatod magad. Remélhetőleg nagyon izgalmas, egybefüggő és folytonos lesz majd ez, de sokféleképpen sodorhat majd a történet különféle vicces és érdekes tevékenyégekbe is.”

Bújj a karakteredbe

A legtöbb tevékenység mindhárom főhős számára elérhető lesz, de hogy érezhető legyen a három karakter eltérő személyisége, a Rockstar egyedi hobbikat is tervez Michael, Trevor és Franklin részére, amiket űzhetnek. “Még finomítunk a részleteken, de szeretnénk legalább egy vagy két kulcstevékenységet karakterenként, amely segít őket megkülönböztetni egymástól” - mondja Houser - “Csak azt szeretnénk, hogy a világ másképp érződjön, bármelyikükkel is játszunk. Ha épp Trevor-ral vagyunk, a világ az ellentémondásosabbnak tűnik, mintha mással lennénk.”

Alakítsd a kinézeted

Mivel Michael, Trevor és Frankie teljesen más súlycsoport különböző jellemzőkkel, a Grand Theft Auto V-ben nem lesz olyan RPG stílusú testreszabás, mint amit annyian szerettek a GTA San Andreas-ban. Komoly kihívásokhoz vezetne, ha megengednénk a játékosoknak, hogy felszedjenek vagy leadjanak a súlyukból. “

A lényeg a technikai szinten van, a karakter méretarányos változása - hogy nagyobbak vagy kisebbek legyenek - nehéz lenne, a GTA San Andreas-ban normál felbontású grafikával ez könnyebb volt.” - mondja Houser. “

Ugyanezt megcsinálni három különböző karakterrel - ezen valóban elgondolkodtunk, de úgy döntöttünk, hogy lehetetlen. Nem akartunk kísérletezni azzal, ahogy az animációs rendszer a többinél működik. Egyszerűen nem érte meg máshol kompromisszumos megoldásokat eszközölni.” Bár nem diétázhatsz a játékban, alakíthatod a karaktered kinézetét különböző ruhákkal.

Esti szórakozás

Mikor Niko épp a koszos bérlakásán maradt, rengeteg szórakozási lehetőség állt rendelkezésére humoros televíziós paródiák tömkelegével. A kedvenceink között volt a féktelen Republican Space Rangers, George W. Bush külpolitikájának csípős paródiájára, vagy Ken Burns dokumentumfilm-sorozata, a “History of Liberty City”. A Rockstar megerősítette, hogy a “szórakozás a szórakozásban” visszatér a Grand Theft Auto V-ben, de a részleteket nem szerették volna elárulni, csak annyit mondtak, hogy “vicces új nyalánkságok, meglehetősen páratlan lehetőségek lesznek a játékban”.

A hatalmas szabadban

A Grand Theft Auto V melléktevékenységeinek palettája jelentősen bővül olyan lehetőségekkel, mint a jóga, a triatlonok, a jetskizés, a bázisugrás, a tenisz, vagy egy teljesen fejlett golf. “Most valóban egy teljes golfpályát kapunk, amivel nagyon elégedettek vagyunk, mert élvezetes.” - árulta el Houser. “Amit a GTA IV-ből és a Red Dead-ből leginkább megtanultunk, az az, hogy jobb egy valóban jó minijátékot csinálni egy nagyon jó csapattal, mint egy félig jót, ami nem is olyan szórakoztató. Az emberek mindent kipróbálnak, de ha valami szórakoztató, arra több időt fordítanak.”

Nincsenek rózsaszín felhők

Bár Niko Bellic-nek volt néhány nője, akit randira hívhatott, a Grand Theft Auto V szereplői nem fognak arra időt pazarolni, hogy a farkuk után menjenek. Mikor afelől érdekődtünk, hogy a randizás visszatér-e a GTA V-ben, Houser ezt mondta: “Nem tartom valószínűnek, egyszerűen a karakterek természetéből adódóan. Nem voltunk biztosak benne, hogy működne, és rengeteg más új apróságon dolgozunk. Mindenképpen visszahozzuk majd a jövőben, de nem ebben a játékban. Egyszerűen túlságosan komplex feladatnak tűnt három karakterrel.”

Baráti kapcsolatok

A játékosok nem fogják az idejüket nők szórakoztatásával eltölteni, de az összes főhősnek meglesz a maga baráti köre, akikkel kapcsolatba léphetnek, ha épp nem rabolnak vagy nem együtt lógnak. Megkértük Dan Houser-t, hogy mutasson be néhányat a Rockstar kedvencei közül:

Lamar: “Nagyon kedvelem Lamar-t, aki Frankie őrült barátja. Jó értelemben véve őrült - a srác brilliánsan szerepel. Franklin inkább az a komolyabb, ambíciózusabb fajta, Lamar inkább az a bolondos típus ebből a világból, és egyszerűen marhára vicces.”

Jimmy: “Szeretem Jimmy-t, ő Michael fia. A színész brilliánsan adja a siránkozó, lusta, füves 20 éves srácot. Kettőjük viszonya borzalmas és zavarosként jellemezhető. Még soha nem láthattatok ilyen apa-fiú kapcsolatot sem a GTA-ban, sem más játékban. Eddig nem igazán lehetett látni családi kapcsolatot a sorozatban. Szóval most itt van ez, és szerintünk beleillik a furcsaságával és az újdonságával.”

Ron: “Ron Trevor legjobb haverja - már amennyire Trevor-nak vannak haverjai. Ő egy paranoiás, összeesküvés elméletekben hívő gondolkodó, aki a szomszédban lakik. Ha Trevor-t egy cápához hasonlítanánk, akkor ő olyan, mint egy remora. Teljesen paranoiás, de fél az őrült haverjától, akivel az idejét tölti.”

Amanda: “Michael felesége, Amanda nagyszerű. A színésznő brilliáns, és a köztük lévő érzelmek annyira viccesek, mert ő (Michael) mindig is rossz volt hozzá, de Amanda szintén egy erős személyiség. Még soha nem volt ilyen nőnk, mint ő, ezekben a játékokban. Ők ketten mindig azok az egymás torkának eső típus voltak. Itt valami teljesen más van, mert kötődik a férfihoz a közös életük miatt, de már ki nem állhatják egymást. Ez a motívum nagyon új, nagyon GTA-s, és szerintem nagyon szórakoztató.”

Ismerős arcok

Bár pontosan nem nevezett meg senkit, Houser megerősítette, hogy néhány figura visszatér a Grand Theft Auto IV-ből és az Episodes from Liberty City-ből. Ne a főhősökre gondoljunk, mint Niko Bellic, vagy valaki a PlayStation 2-es érából. “Az öt PS2-es játék más univerzum, és ez a HD univerzum, tehát együtt nem létezhetnek” - mondja Houser. “Többé nem látjátok CJ-t és Tommy Vercetti-t. Olyanok lesznek, mint valamilyen mitikus karakterek a világban, akik sohasem léteztek.”

A Los Santos-i birodalom

A korábbi Grand Theft Auto epizódokban lehetőségünk nyílt ingatlan vásárlására, hogy ezzel is bővítsük birodalmunkat és új otthonokat szerezzünk. A GTA V-ben a Rockstar teljesen másképp közelíti meg a saját kis vagyonunkat. “Helytálló kritikája volt a GTA IV-nek, hogy a játék végén nem sok lehetőségünk nyílt a pénzköltésre” - ismeri be Houser. “Mindenképp egy színes és érdekes gazdaságunk lesz a játék elejétől kezdve, és azután is, miután befejezed a játékot. Nem ingatlanok lesznek, de rengeteg más lehetőség lesz.”

Jobb, ha hívsz valakit

A Vice City óta a Rockstar mobiltelefon segítségével viszi előre a játékmenetet, és ad lehetőséget további tevékenységek űzésére. A GTA V megőrzi ezt a mobiltelefonos elgondolást, de nem fogsz mindig hívást kapni a barátaidtól. Minden szándékra és célra ti vagytok a barátok. A Rockstar tervezi, hogy áramvonalassá teszi a telefont, hogy felületet biztosítson néhány tevékenységnek. “Az egyik hiányosság, amit a rajongók a GTA IV-ben érzékeltek az az volt, hogy a fő küldetéseken kívül nem sok dolgot tehettünk.” - mondta Houser. “A legtöbb a telefonon volt elrejtve, szóval fogunk egy csomót, és áttettük őket a térképre.” Gondolván, hogy így elveszik néhány funkció, Houser megerősítette, hogy ugyanakkor ez új lehetőségeket is nyit. “Ez sokkal inkább mai telefon lesz, ezért azt gondolom, hogy olyan dolgokra fogjátok használni, mint az internetezés.”

Véletlen találkozások

Liberty City utcáit járva a Grand Theft Auto IV-ben néha összefuthattál járókelőkkel, akikkel szóba elegyedhettél. Ezek nagyobb tételben térnek vissza a GTA V-ben. Amikor a demón Franklin egy rövid ideig a Vespucci Beach-en vezetett, észrevettük, hogy egy Jézusnak öltözött prédikátor fehér palástban az embereknek beszél. Ő csak egy a sok járókelő közül, akinek több mondanivalója van egy egyszerű szellemes mondatnál. “Ezúttal mindegyikük teljesen motion capture vezérelt, sokkal több mondanivalójuk van és kicsit mélyebb kapcsolatba léphetsz velük.” - mondja Houser. “Ezeknek a lehetőségeknek a sora hosszú és rengeteg járókelő és egyéb rendszer van még, úgyhogy érezhetően könnyebb lesz majd emberekkel találkozni és interakcióba keveredni velük.”

Dinamikus küldetések

Mivel a játékterület a Red Dead Redemption-ben olyan nagy volt, a Rockstar Games kidolgozott egy dinamikus küldetés rendszert, ami forgatókönyveket hoz fel, melyek ignorálhatók vagy elfogadhatók, minthogy inkább céltalanul bojongjunk a küldetések között. Ez a struktúra olyan jól szuperált, hogy a Rockstar úgy döntött, a Grand Theft Auto V-be is beleépíti. Amikor vidéken kocsikázol, láthatsz összetört járműveket, stopposokat az út szélén. Ha te az a kíváncsi fajta vagy, húzódj le és nézd meg, mi történik. Az útról letérve a sivatagban két parkoló autót láthatsz, körülöttük holttestek zömével. Talán rosszra fordult a Breaking Bad-stílusú drogüzlet? Nyomozd ki, ha szeretnéd. A dinamikus küldetések ugyanúgy Los Santos-t is bővítik. Ha látsz egy pénzes autót, megtámadhatod, hogy gyorsan pontokat szerezhess, vagy ha jótettet szeretnél végrehajtani, akkor elkaphatod a tolvajt, aki ellopta a nagyi pénztárcáját.

Multiplayer

A Rockstar későbbre tartogatja a többjátékos mód leleplezését, Houser csak annyit árult el: “Nagyon meg vagyunk elégedve azzal az iránnyal, amelyben halad. Mindig egyre közelebb kerülünk a remek móka és izgalom megragadásához a nyílt világú multiplayerben.” Bár még várnunk kell a szaftos részletekre, de már ismerjük az alapokat. A Max Payne 3 híráradatakor Dan Houser megerősítette az IGN-nek, hogy Crew infrastruktúra, amelyet ebben a játékban vezettek be, visszatér majd a Grand Theft Auto V-ben a Social Club-on keresztül. Bár a Rockstar azt mondta, a demón látott HUD elemek java csak ideiglenes (placeholder), észervettük, hogy a multiplayer menü a kapcsoló ikonok alatt van, ami talán azt jelenti, hogy a játékosok ismét az egyjátékos módból léphetnek majd be a kompetitív módba. Míg a single player a rablásokra fókuszál, reméljük, hogy a Rockstar egy hasonló kooperatív/kompetitív módot csinál, ami ugyanerre a koncepcióra alakul.

Következő fejezet: VII. rész - Az átváltás

Módosítva: 2012. 11. 09. 22:08 ▪ Szerző: Ben Dover & Visali
GTA V
GTA V
Játékmenet
Végigjátszás
Mellékküldetések
Egyéb
Előzetesek
Média
Fórum témák
Linkek