A Grand Theft Auto V fejlesztése során a Rockstar Games az egyes játékelemeket teljesen újraalkotta. Az egyes elemekért felelős csapatok még nem készültek el az egész munkával, így Dan Houser, a kreativitásért felelős alelnök, nem tudott a témáról teljese részletességgel beszélni. Ennek ellenére elárult néhány általános információt a járműirányításról, a tűzpárpajokról illetve a közelharcról.
„Az autók kicsit jobban tapadnak a talajhoz. Úgy gondoltuk, hogy a Grand Theft Auto IV-ben nagyok, és hajószerűek voltak, és úgy érezzük, ez nagy előreugráson ment keresztül, hiszen most már képesek vagyunk kicsivel több fizikát összpontosítani rájuk. Inkább olyannak hat a vezetés, mint egy versenyzős játék. Nem sok magas szintű autóversenyzős játék van jelenleg, és ez a probléma orvoslásra kerül ezáltal a játék által, méghozzá olyan módon, ahogy az eddig GTA-ban nem fordult elő.”
„Úgy érezzük, hogy arról a pontról fejlesztettük lényegesen tovább, ahol az előző játékokban hagytuk. És nem csak azon értelemben, hogy hogyan működik, de a játékstílusod fő elemeként is.”
„Jobb, mint amink a múltban volt. Hogy meddig feszíthetjük a húrt – majd meglátjuk, attól függően, hogy mennyi erőforrást szánunk rá. Soha nem lesz olyan nagy dolog, mint a tűzpárbaj a játékban, de azt akarjuk, hogy szórakoztató legyen, és erőteljes.”
Következő fejezet: IV. rész - Ocean s Three