Nem lesz ott a Rockstar Games az idei németországi Gamescom kiállításon, és a Grand Theft Auto V sem kerül terítékre a rendezvény során, tudta meg a CVG.
Nemrég megindultak az újabb találgatások, hogy vajon miért került bele a Gamescom hivatalos bemutató trailerébe egy részlet a Rockstar North legújabb várományosából. A show egyik szóvivője a CVG weboldalának elmondta, hogy csupán "hiba miatt" láthattuk a GTA V trailerének egyik részletét a videóban.
Franko Fischer, a Gamescom kommunikációs menedzsere elmondta, hogy "a Rockstar Games nincs betervezve, és soha nem is volt a 2012-es Gamescom-ra."
Elmondta továbbá, hogy a GTA V jeleneteket kivágták a trailerből, és elnézést kérnek a félrevezetés miatt mindenkitől. Aggodalomra azonban semmi ok, tette hozzá, rengeteg premier cím és meglepetés várható majd az expón: "Bár a GTA V nem lesz jelen, de azt hiszem ismét egy kiemelkedően jó felhozatalt tudunk felmutatni a world premier címekkel".
A Gamescom egyébként augusztus 15-től kezdődik, és tart egész héten.
Mindenki találgatja, hogy vajon mikor jelenik meg a Grand Theft Auto V, legtöbben októberre vagy májusra tippelnek, valamivel kevesebben márciusra. Vannak, akik utóbbit nem tartják elképzelhetőnek, pedig több elemző is a tavasz első hónapjára saccolja az új rész boltokba kerülését, amiben van is logika. Jöjjön egy rövid eszmefuttatás arról, hogy miért.
A fanatikusabb rajongók, de talán a legtöbb játékos tudja, hogy a GTA epizódok (lemezen) eddig főként októberben debütáltak, vagy legalábbis akkorra tervezte piacra dobni a Rockstar Games. Sokan arra számítanak, a fejlesztők továbbra is hódolnak a tradíciójuknak. Ez a bizonyos tradíció viszont relatív lehet, hiszen feltételezhető, hogy nem úgy lett ez a hagyomány, hogy rámutattak egy hónapra a naptárban, és amint változik az üzletpolitika, október vele együtt mozdul.
Történt ugyanis egy igencsak jelentős változás 2010. októberében. Talán páran emlékeznek még, hogy ekkor a sorozat kiadásáért felelős Take-Two Interactive megváltoztatta a fiskális évének kezdetét és végét, utóbbi októberről a következő év márciusára került át. De vajon emiatt a GTA megjelenéseket is tolni kellene öt hónappal? Vajon stratégiai döntés volt, hogy az üzleti év végére datálták a GTA részeket?
Nem kell hozzá penge logika, hogy ennek értelmet találjunk. Ha egy üzleti év első két negyedévének valamelyikében jelenik meg a kiadó leghúzósabb címe, az generál egy nagyon sikeres évet, amit egy olyan év követ, aminél már jóval kevesebb a bevétel. Ha viszont a hatalmas pénzösszeg kettéoszlik, úgy egyszerre két üzleti év is sikeressé mérsékelődhet (a részvények értékeit is beleértve), vagyis a debütálás után a boltokat megrohamozó rajongók hozzák a pénzt az egyik részre, a kritikusabb játékosok a másikra. Azonban ne álljunk meg ennyinél, és ássunk picit mélyebbre.
A Boris Vorontsov által fejlesztett ENBSeries egyetlen riválisának számító, hasonló grafikai csodát művelő iCEnhancer immáron végleges, 2.1-es verziószámot kapott, és ezzel a tweaket készítő srác be is fejezte a munkát.
Saját leírása szerint a 2.1 a következő újításokat hozza:
Mindehhez a megszokott módon egy lenyűgöző videót is készített:
Letölteni a hivatalos honlapról lehet. (Direkt link)
Aki használta már az iCEnhancert, leírhatná kommentben a tapasztalatait. :)
Bár az előző hír kommentjeiben már elég sok mindent kiderítettetek, azért összeszedjük egy helyre az infókat a két új GTA V képről, illetve hogy mire számíthatunk a játékkal kapcsolatban a Rockstar Games válaszai alapján.
Amikre lehet következtetni a válaszokból:
És a képekről:
Rázsúfoltuk a két képre az összes észrevételünket, tekintsétek meg:
Az épületekről átláthatóbb képet itt és itt találtok. GTA IV vs. GTA V víz összehasonlításról kép itt.
Kapcsolódó link:
A Rockstar Games végre megszólalt GTA V ügyben, és bár továbbra is azt mondják, hogy javában zajlik a fejlesztés, kárpótlásul kiadtak két képet a játékról. Mindezt a legújabb Asked & Answered cikkben közölték, sok más érdekességgel együtt.
Mindenekelőtt nézzük a GTA V infókat és a 2 képet:
Rendkívül elfoglaltak vagyunk a játékkal! Minden teljesen rendben zajlik, de a játék egy hatalmas projekt. Hamarosan további információkkal és új tartalmakkal készülünk a számotokra.
Ahogy korábban is mondtuk, gyakran hosszabb szünet is eltelt a tartalmak megjelentetésénél, és előfordulhat ez a jövőben is. Sajnáljuk, hogy emiatt sokan idegesek, de értsétek meg, hogy nem azért tesszük mert "nem érdekelnek a rajongóink", "nem tiszteljük őket" vagy "utáljuk a GTA rajongókat" – épp ellenkezőleg! Azért csináljuk így, mert biztosra akarunk menni, hogy 100%-ig pontos információt adunk ki, illetve a megjelenésig sokmindent nem fedünk fel, hogy meglepetés legyen, amikor először játszátok. Az egyetlen, ami minket érdekel, hogy lenyűgözzön titeket a játékélmény és pontos infókat adjunk ki. Egyszerűen még nem tartunk annál a fázisnál, hogy a trailernél többet is megmutassunk a játékról, és egyelőre ez még így is lesz. Most azonban sikerült egy röpke képet csinálni nektek... nem sok, de szerintünk jól néz ki.
Aztán persze az art csapatunk azt mondta, hogy egyetlen képpel nem lehet kifejezni rendesen a játékot, ezért kaptunk még egyet...
Hamarosan újabb képeket próbálunk kiadni nektek, és utána egy új trailert is, amikor készen állunk rá.
A város egyszerűen túl kicsi volt a hatékony és élvezhető repüléshez. Ez volt az első alkalom, hogy részletes, nyílt világot készítettünk, és rengeteg munka volt ekkora méretben dolgozni – egyszerűen nem tudtunk elég nagy környezetet létrehozni a repülők megfelelő működéséhez. De ne féljetek, a repülők visszatérnek az eddigi legnagyobb open world játékunkban...
Eddig tartottak a GTA V-re vonatkozó kérdések, az érdekesebbeket a folytatásban találjátok, a többihez pedig olvassátok el a forrást.
A Sony közzétette június hónapra azt a toplistát, amely a PlayStation Network vezető eladásait összegzi. A Grand Theft Auto IV és a két kiegészítőt tartalmazó Episodes from Liberty City még mindig tartja magát.
Előbbi a 6. helyen, míg az epizódok a 14. helyen szerepelnek PSN eladás tekintetében (PS3 platformon természetesen).
Érdekesség még, hogy a PS2 Classics sorozatban (régi PS2 játékok PS3-ra portolva) a harmadik helyen szerepel a Max Payne 2.
A teljes listát a PlayStation hivatalos blogján találjátok.
Ha valamilyen csoda folytán idén jelenne meg a Grand Theft Auto sorozat következő része, akkor sem okozna különösebb negatív hatást a videójáték ipar többi szektorában – véli Colin Sebastian, a Robert W. Baird & Co´s egyik piaci elemzője.
A VentureBeat lapnak nyilatkozó elemző bár nem biztos abban, hogy idén megjelenik a GTA V, de ha a Take-Two mégis meglepi a nagyérdeműt, akkor sem fog változni az eladások lassú csökkenése.
"Tekintve a piac mostani helyzetét, kételkedek benne, hogy bármilyen nagy megjelenés, legyen az akár GTA V méretű, visszanyomná a piaci eladásokat pozitív irányba." – ezt már Jesse Divnich, az EEDAR elemzője mondta, megerősítve Colin véleményét. "A hagyományos értelemben vett játékipar jelentős negatív nyomás alatt van jelenleg, és valami erős dolognak kell történnie, hogy ez változzon."
A Wedbush elemzője, Michael "idén-jön-a-GTAV" Pachter szerint az új rész bár 700 millió dollár hasznot is hozhat, ez "még mindig kevesebb mint 10 százaléka a várt teljes szoftvereladásoknak idén."
Újabb akciók jelentek meg ezúttal az Amazon.com internetes webáruház részéről. A Grand Theft Auto IV PC verzióját féláron, a Rockstar több játékát magába foglaló bundle csomagot pedig 75%-kal olcsóbban lehet megvenni:
A ShackNews egyébként összeszedte a mostanság zajló legnagyobb akciókat, aki szeretne spórolni egy kicsit, kukkantson bele!
A Rockstar Games tegnap bejelentette, hogy kibővíti torontói stúdióját, és egy újabb irodát nyit Oakville-ben az Ontario-i kormány támogatásával. Egyúttal a Max Payne 3 fejlesztéséért felelős Rockstar Vancouver 35 fős csapatát is áthelyezik, valamint további 50 ember számára teremtenek új munkahelyet.
"A Rockstar Toronto bővítése, és az, hogy a kanadai fejlesztőink tehetségét egy fedél alá visszük, tükrözi azon törekvésünket, hogy világszínvonalt képviselő csapatokat hozzunk létre, és áttöréseket érjünk el a szórakoztatóiparban, amiről a Rockstar Games mindig is híres volt... Hisszük, hogy egy egyedüli kanadai csapat erős kreatív hatással lesz a jövőbeli projektjeinkre. Emellett ötven új állást tervezünk az összevont csapat bővítéséhez, és örömmel lépünk egy stratégiai partnerkapcsolatba az Ontario-i kormánnyal." - nyilatkozta Jennifer Kolbe, aki a Rockstar Games fejlesztések kiadásáért felelős ügyvezető helyettese.
Ez a döntés nem meglepő, hiszen Ontario-ban virágzik a digitális játékipar. A gazdasági fejlődésért és innovációért felelős miniszter, Brad Duguid a cégnek nyújtott anyagi támogatásokkal és adókedvezményekkel maximalizálni szeretné Ontario versenyképességét a világpiacon, valamint új munkahelyeket kíván teremteni.
A Max Payne 3 casting sikerén felbuzdulva a Rockstar Games újabb válogatást hirdet, hogy megtalálják egy új banda négy tagjának arcát az egyik ősszel megjelenő letölthető tartalomba.
Ezúttal azonban nem egy hashtagot kell megosztani a Twitteren, a fejlesztők most azokra a játékosokra számítanak, akik a Max Payne 3 multiplayer módjában töltik szabadidejük egy részét A következő négy hétben két-két event lesz (Soft Lock és Free Aim játékmódban egyaránt), ahol automatikusan megjegyzésre kerülnek azok, akik legalább egy teljes játékot lejátszanak az egyik online eseményen.
A megjegyzett Social Club takok közül minden héten a véletlenre bízva értesítenek néhányat e-mailben, akiknek 24 órájuk van, hogy válaszban elküldjék a fotójukat, majd közülük választják ki a fejlesztők egy-egy szerencsést. Az események időpontjai magyar idő szerint (GMT+1) a következők:
További részletek a szabályzatban találhatók. Magyarországról természetesen ezúttal is részt lehet venni.