Bekeményített a Rockstar Games fejlesztőcsapata, ugyanis az LA Noire PC javítás után nem sokkal megérkezett az első, 1.1 verziószámra frissítő javítás a Grand Theft Auto III: 10 Year Anniversary Edition Androidra írt változatához.
A patch támogatást ad a Droid Bionic, a Galaxy Nexus és a Samsung Galaxy S II okostelefonokhoz — igaz utóbbi készüléken nem hivatalosan eddig is egész jól futott a játék, valamint az Android verzió következő hibáit javítja:
A javítás az Android Market-be lépve érhető el. A srácok kérik, hogy ha bármi hibát észleltek a támogatott készülékeken, azt feltétlenül jelezzétek nekik a hivatalos support oldalon. Ha esetleg gondot okoz az angol tudás, bátran írjatok a fórumunkba, és mi megpróbálunk segíteni.
Ha bármi gond van a mobilos verzióval, a Segédletünkben minden kérdésedre választ kapsz. Vannak-e csalások? Mit kell tenni fagyásnál? Hogyan telepítsem a magyarítást? A válaszokért kattints ide!
Megérkezett az első patch az L.A. Noire: The Complete Edition néven nemrég megjelent PC verzióhoz, ami a következőket javítja:
Akinek valami gondja támad a PC változattal — ami nem ritka dolog —, az nézzen körül az angol nyelvű hivatalos Support oldalon.
Más: a Sony bejelentette, hogy újabb címeket tesz elérhetővé a PSN online boltjában, amik között az L.A. Noire is szerepel. Európában szerdától tehát a PS Store-ból is le lehet tölteni a játékot.
FRISSÍTÉS: A játék továbbá elérhető lett az Xbox LIVE Piactéren is, illetve ma 50%-os kedvezmény jár a Rockstar Pass DLC-re.
UPDATE: Nem ide tartozik, de ha problémátok van a GTA III mobil verzióval, nézzétek meg a Segédlet erre vonatkozó cikkeit!
Az első trailer sokmindenről lerántotta a leplet, de igazi akciót, robbanásokat és tűzharcot nem láttunk még. Az Eight Days című félbehagyott játék egyik fejlesztője viszont régóta a Rockstarnál dolgozik, és valószínűleg az új GTA-ban is kamatoztatja majd tudását.
A Sony Computer Entertainment Europe fejlesztésében készülő PS3-exkluzív Eight Daysről anno mi is beszámoltunk, mint GTA klón. A játék fejlesztését 2008-ban felfüggesztették és egyelőre nincsenek is tervek a befejezésére, viszont néhány gameplay videó megjelent az élethű tűzharcról és fedezékrendszerről.
Na de hogy jön ide a GTA V? Úgy, hogy az említett játék animációs rendezője, Mick Jim Jagger már 2009 óta a Rockstar North alkalmazottja, sőt mint a weboldalán lévő önéletrajzából is kiderül, vezető animátorként dolgozik a GTA V-öt készítő csapatnál. Most pedig nézzük meg az Eight Days fedezékrendszerét élesben, mert nagyjából hasonlóra számíthatunk majd az új GTA-ban is:
Közben kiderült, hogy a PC magyarítás nem fordít le olyan elemeket, amik csak a mobilos változatban vannak benne. Az iPhoneClub.hu egyik szerkesztője, Gyurma vette a fáradtságot, és kijavította ezeket a sorokat, úgyhogy mostmár nyugodtan lehet használni a fordítást iOS-en.
A javítást és bővebb információkat itt találtok. A telepítéshez NEM szükséges jailbreak. Köszönjük nekik!
Egyébként iOS-en elvileg a modding is működik a PC-hez hasonló módon. Egy blogger az IMG Tool segítségével kicserélte az egyik autót.
UPDATE: Tamás nevű olvasónk küldött egy emailt, amiben neki sikerült megoldani az Androidos magyarítást a következőképpen:
Ezek után elvileg működik, mivel ha nem találja a kitörölt fájlt az .apk-ban, a kártyán kezdi el keresni. Szívesen vennénk, ha valaki megerősítené ezt a módszert kommentben!
Annak apropóján, hogy csütörtökön megjelent a Grand Theft Auto III: 10 Year Anniversary kiadás, azaz a nagysikerű, örök kedvenc harmadik fő epizód mobilos verziója, több oldal értékelte a portot. Ezekből csipegettek össze a fejlesztők néhány fontosabb mondatot.
"Nagyon jó, hogy a Rockstar a GTA III esetében a játékos kezébe adja a lehetőséget, hogy módosítsa az irányítás alapsémáját. Nem jön be a sok apró on-screen gomb? Méretezd át ízlés szerint. Bal kezes vagy? Erre is van egy beállítás. Szeretnéd a kezelőfelület mikroszkópikus méretűre zsugorítani, hogy élvezhesd a gyönyörű HD részletességet? Igen, ezt is megteheted. Más szóval, nem lehet panasz az irányítás teljes mértékű testreszabhatóságára." - InToMobile
"A GTA III jól néz ki, jól hangzik. A játék grafikája gyakorlatilag tovább lett fejlesztve a konzolos verziókhoz képest azáltal, hogy a látótávolságot a GTA III PC változatához hasonló nagyságúra növelték." - Mashable
"Teljes mértékben ugyanaz a nagyszerű sikerjáték, amire emlékeztek - beleértve a rádioállomásokat és minden mást -, és most az iOS készülékeden van... A Rockstar Games valami nagyon hihetetlent alkotott. A játéktörténelem egyik legnagyobb és legjelentősebb játékát zsugorították össze közepes nagyságúra, s portolták át csorbulatlanul egy mobiltelefonra. Ez az a játék, ami a PlayStation 2 képességeinek határait súrolta, amikor 10 éve megjelent, és egy mai iOS készülék a játékélmény megrontása nélkül képes futtatni." - Slide To Play
Sokan közületek már jó ideje epekedve várt a Grand Theft Auto III érájába besorolható játékok feljavított, HD változatára, amiből, ha nem is hivatalos forrás által, most mindenki kap egy kis ízelítőt. Az általunk bemutatott módosítások ugyan nem teljes mértékben felelnek meg a mai kor játékvilágán belül meghatározott mércének, mégis biztosra vehető, hogy az előző hír, illetve a most következő, garantált „áll a földön” szindrómát idéz elő a rajongóknál…
Persze lehetséges, hogy a bevezető kissé hosszadalmasra, és még inkább eltúlzottra sikeredett (kommentben jelezni, ha tényleg), de bizton állíthatom, hogy a 90-es évek Kaliforniája mellett, a 80-as évek Miamija is sok lehetőséget nyújt, egy átlagos Grand Theft Auto játékosnak.
És hogy konkrétan miről is van szó?
Legyen hát elég a ködösítésből, és jöjjön egy videó a „Vice City Rage”projektről, melynek első béta verzióját karácsonykor (ha az Oroszokat vesszük figyelembe, akkor január 5-én) tervezik publikálni a fejlesztők.
Megérkezett a népszerű GTA IV: San Andreas módosítás második bétája, IV:SA2 "World Motion" címmel. Először júliusban számoltunk be a Rockstar Modding Studio néven futó modder csapat fejlesztéséről, mely a GTA3 éra San Andreas területét ülteti át a GTA IV, illetve az epizodikus tartalmak RAGE grafikai motorja alá
Az új bétában már forgalmat varázsoltak az utcákra - természetesen a GTA: San Andreas járműivel, az autókban ülve a már ismert rádiócsatornák repertoárja kényezteti a füleinket, illetve az SFX hangokat is átkonvertálták a srácok. Továbbá sikerült teljes mértékben újraalkotniuk a játék HUD elemit, valamint több hibát javítottak, amelyekkel az első béta során találkoztak a játékosok.
A módosítás több helyről is letölthető csomagolt fájlban vagy torrent segítségével:
Előfordulhat, hogy hiba lép fel a betöltés során, melynek orvoslására ajánlotta hotfix letöltése:
Egy nagyon érdekes, és felettébb leleményes ötlettel rukkolt elő a Rockstar Games a márciusban érkező Max Payne 3 többjátékos módja kapcsán: rajongókról mintázzák majd a multiplayer bandatag karaktereit.
A hét folyamán érkeztek az első információk a játék multiplayer funkciójáról. Várható volt, hogy a továbbiakban ezen csámcsog majd a sajtó és e körül forognak majd a hírek, de ez a fícsör teljesen váratlanul érte a rajongókat.
A mai naptól, azaz december 16-tól kezdve január 13-ig a fejlesztők minden héten kiválasztanak tíz twitter felhasználót, akik követik a Rockstar Games-t, és használják a #maxpayne3 hashtaget. Felveszik velük a kapcsolatot emailben vagy Direct Message-ben, majd erre 48 órán belül reagálniuk kell, és egy képet kell küldeniük magukról. A tíz szerencsés közül kiválasztanak kettőt, akikről multiplayer karaktert mintáznak majd, és ez minden héten így megy majd, mígnem a negyedik hét után már mind a nyolcan meglesznek.
Elképesztő ötlet a készítőktől, hogy bevonják a rajongókat. Ami számunkra a legfontosabb, hogy most először Magyarországról is részt lehet venni a castingon!* Természetesen a 18. életév betöltése szintén feltétele a "nevezésnek". További információkat az akcióról itt találtok, a teljes szabályzat pedig itt olvasható.
UPDATE: Jó hír a Max Payne 3 rajongóknak: a fejlesztők az egyik felhasználó kommentjére ragálva megígérték, hogy az elkövetkezendő hetekben újabb videóanyag jelenik majd meg a játékról.
LINK: Twitter - @RockstarGames
* Ez azért lehetséges, mert ezúttal nem nyereményjátékról van szó, így lehetőség nyílt arra, hogy több országot is bevonjanak a fejlesztők, de még így is hiányzik például Csehország és Szlovákia, miközben olyan államok is felkerültek a listára, mint Izrael, Korea vagy Taiwan. Romániából és Ukrajnából szintén lehet nevezni!
Folytatódhat a fejlesztőkkel vívott online csaták sorozata, hiszen a Rockstar Games ma publikálta az új Social Club Multiplayer Event naptárat, mely most csak két hónap - január és a február eseményeit tartalmazza.
Ez annak tudható be, hogy márciusban megjelenik a Max Payne 3, amely szintén rendelkezik majd többjátékos funkcióval, de a kiadás pontos dátuma nem ismert. Nyilván nem szeretnék lelőni a poént., de ebből akár arra is következtethetünk, hogy az új játék a tervek szerint talán a hónap elején vagy közepén jelenik majd meg.
Jöjjön a lista:
Azt időpontokat a GMT+1 (Budapest) időzónának megfelelően adtuk meg.
Természetesen a fent felsorolt eseményeken kívül is játszanak majd a fejlesztők, kövessétek őket a Twitteren és a Facebookon, hogy értesülj a további időpontokról.
A GTA III körüli ünnepi felhajtás alkalmából a Rockstar Games egy rakás rajongói kérdésre is válaszolt, melyeket a tízéves játékról lehetett feltenni. Több dolog ugyanis tisztázatlan volt eddig a főhőssel és más témákkal kapcsolatban. Az első részben Claude, Darkel és más szereplők kerültek terítékre.
Ma már egyértelműnek tűnik, hogy mindenkinek beszélnie kell egy játékban, de 2001-ben nem egészen ez volt a helyzet, különösen nem egy open world játékban. Ahogy haladtunk a fejlesztéssel, több tervet készítettünk, és eldöntöttük, hogy minden NPC (nem játszható karakter) beszélni fog és ki kellett találnunk, hogyan oldjuk ezt meg (motion capture átvezetőkkel, amiket akkoriban nem igazán alkalmaztak, vagy legalábbis nem ilyen mértékben, mint mi). Így végül úgy döntöttünk, hogy a főszereplő nem fog beszélni, egyrészt azért, hogy a játékos könnyebben azonosíthassa magát vele, másrészt viszont a sok más probléma megoldása mellett ez nem tűnt fontosnak. A Vice City fejlesztésekor kezdtünk el egy beszélő főhőst megtervezni, de ez sok munka volt. Bár a GTA3 felépítése most egyértelműnek vagy természetesnek tűnik, és az átvezető animációk is azt a látszatot keltik, hogy a játék egyszerű, valójában 2001-ben nem tűnt ilyen könnyűnek, mert akkor kellett kitalálnunk először ezeket a dolgokat. Ja, és San Andreasban CJ azért nevezi némának Claude-ot, mert nem beszél, és CJ-t ez nyugtalanítja.