A rajongók folyamatosan GTA V információkért könyörögnek a Rockstar Games oldalán, a Facebookon, és minden lehetséges helyen. Természetesen ezzel a Rockstar is tisztában van, de ragaszkodnak a jól bevált marketing stratégiához.
Ezúttal megtörték a csendet, és kommentálták a hatalmas érdeklődést, ami a következő Grand Theft Auto felé irányul. Magyarul így hangzik a komment:
"Természetesen nagyon örülünk a GTA V körüli lelkesedésnek és izgalomnak, de értsétek meg, hogy további információk és részletek csak a megfelelő időben fognak érkezni, amikor készen állunk többet is megmutatni. Viszont akik túlmennek egy bizonyos határon, és obszcén, agresszív viselkedést tanúsítanak, sőt néha bojkottálni is akarják a Rockstart, az nonszensz — az ilyenek hozzászólási jogát felfüggesztjük. Mindenki más tartson ki, és köszönjük a türelmeteket! Rockstar Games"
Mindennek eljön az ideje, így a GTA V-ről is a megfelelő időben kapunk információkat. Egyelőre érjük be az első trailerrel, és olvasgassátok a cikkeinket, amikben minden létező dolgot megpróbáltunk összeszedni a játékról. Maradjatok velünk továbbra is! :)
Kapcsolódó hír:
A Grand Theft Auto III iOS verzióját tesztelte a GameStar szerkesztősége a GameTár első adásában. A magazin online változatának már évek óta szerves része a GSTV, melynek kínálatát ezen az éven kibővítették, s játékvilágra szakosodott híradó (GameStar Hype), hardverguru (HardverHétfő), humoros műsor (Endregyógyintézet) és videotesztesztek publikálására alkalmas felület (GameTár) egyaránt részei lettek a repertoárnak. Utóbbiban került terítkre a mobilos GTA3, tekintsétek meg!

Szerdán, azaz ma magyar idő szerint 18:00 órakor érkezik a Max Payne 3: Design & Technology videósorozat második része, amelyben forradalmian új célzórendszer és a fegyverarzenál kerül terítékre.
Az első részben a főbb elemeket, például a bullet-time effektet és a tűzharcot láthattuk.
UPDATE: A videó furcsa mód kiszivárgott és felkerült az internetre, itt megnézhetitek ti is! - Nagyon látványos, igazi Rockstar minőség. (Ragnar)
UPDATE 2: Akkor itt lenne a hivatalos verzió is:
Partnerünk, a CNG Hungary remélhetőleg megint elkészíti a magyar feliratot hozzá. :)
Eredetileg idén január 15. volt a határidő a Max Payne 3: Special Edition előrendelésére, főként a limitált számú készletek miatt. Most a játék késésének bejelentésével ezt az időt is kitolták egészen április 2-ig.
Aki tehát hardcore Max Payne fan, bátran előrendelheti még a különleges kiadást, mely a következőket tartalmazza:
A csomagot meg lehet rendelni a nagyobb külföldi boltokból, de nálunk is kapható lesz. Nem lesz kapható nálunk!

A Rockstar Games különösebb kommentár nélkül bejelentette, hogy a Max Payne harmadik része májusban érkezik, ellentétben a korábbi márciusi dátummal. Egyúttal a végleges megjelenési dátumokat is nyilvánosságra hozták.
Alább a hivatalos szöveg:
"Ma büszkén jelentjük be, hogy a Max Payne 3, amely a valaha New York-i detektívként dolgozó Max Payne történetét viszi tovább a várva várt játékban, 2012. május 15-én Észak-Amerikában, május 18-án pedig Európában jelenik meg Xbox 360-ra és PlayStation 3-ra, a PC verzió pedig Észak-Amerikában május 29-én, Európában június 1-jén kerül a boltok polcaira."
Tehát:
|
Xbox 360 és PlayStation 3:
|
PC:
|
Ezzel biztosra vehetjük, hogy a GTA V május 24-i megjelenéséről szóló pletykák hamisak, de a játék ettől függetlenül idén még megjelenhet. Továbbra sincs erről semmilyen hivatalos információ.
UPDATE: Strauss Zelnick, a Take-Two feje a következőképpen nyilatkozott a késésről:
"A Max Payne 3 májusi megjelenésével a 2013-as üzleti negyedévi címeink még erősebbek lettek, például a BioShock Infinite, Borderlands 2, Spec Ops: The Line, XCOM, XCOM: Enemy Unknown és további címek, amiknek a megjelenési dátuma bejelentésre vár."

Csakúgy, mint a Red Dead Redemption és az L.A. Noire esetében, a Max Payne 3-at előrendelő vásárlók is speciális bónuszokhoz jutnak a játékban. A korábban bejelentett Cemetery Multiplayer Map eddig csak az amerikai boltokra volt érvényes, de most néhány európai hálózatra is kiterjesztik az akciót további extrákkal.
Jelenleg az alábbi három bónusz fícsörhöz juthatnak hozzá a játékot online előrendelők:
A fenti bónuszok csak a linkelt webshopokból történő rendelés után járnak. Szerintünk szállítással együtt sem drága a közelebbi EU-s országokból rendelni, de aki itthon szeretne valami extrát kapni, az 576.hu-t ajánljuk. Náluk az első 100 megrendelő megkapja a Silent Killer Pack-et, egy pólót és egy matricát, további 50 megrendelő csak a Silent Killer Pack-et kapja.
Végül ne feledkezzünk meg a Special Edition-ről sem, ami kicsit drágább ugyan, de egy csomó relikviát tartalmaz.
Érdekes egyébként megfigyelni, hogy a Red Dead Redemption óta kisebb, de több DLC-t ad ki a Rockstar, amik csak néhány aprósággal bővítik a játékot és a multiplayert. Lehet, hogy a Grand Theft Auto V-nél is így lesz, ráadásul a Rockstar szerint is ezek jelentik a játékok jövőjét.
Most jött a hír, hogy a Vice City Rage-et fejlesztő Rage Team és a korábbi GTA IV: San Andreas-ért felelős Rockstar Modding Studio csapatai ezentúl egyesült erővel dolgoznak a projekteken, méghozzá a Rage Team név alatt.
A főként oroszokból álló Rage Team (nem összekeverendő a RAGE motort megalkotó RAGE Technology Group-pal, akik a Rockstar San Diego alatt dolgoznak), és a GTA IV:SA-ért felelős csapat mostantól együtt folytatja a munkát, ami a modokat illeti.
Mit is jelent ez?
Azt, hogy az RMS csapata megosztja a tudását, kutatásait, szkriptjeit és eszközeit a Rage Team tudásával, kutatásával és eszközeivel.
Milyen hatással lesz a modokra?
Az IV:SA megkapja a VCR féle versenyeket, illetve Den89 továbbra is csinálja a lenyűgöző trailereket. A VCR komolyabb audio eszközt, és később egy normális installert is fog kapni. Ezen túl megosztják egymással a hónapok, évek során szerzett tapasztalatokat.
Fog a két csapat egymás projektjén dolgozni?
Nem, mindenki marad a dolgánál, ahogy eddig is, az IV:SA-nak és a Rage Team-nek különálló fejlesztői vannak.
Mik a tervek?
A VCR-hez terv szerint érkeznek majd a frissítések, az IV:SA csapat pedig dolgozik a "Welcome to Venturas" update-en, amit tavaszra szánnak.
Na, az részemről nincs, de akinek sikerült működésre bírni a modot, az pozitívan nyilatkozott róla. Igényes, jól összerakott béta ez, de természetesen sok munka áll még a RAGE Team előtt a végleges kiadásig.
Egyelőre sok textúra hibát lehet találni a játékban, és a régi textúrák is furcsán néznek ki az új grafikai motor alatt. Tommy egész jól fest (már úszni is megtanult), és a fegyvereket is többé-kevésbé sikerült lekopizni. A járművek meglepően jól néznek ki, pedig a kerekeken kívül különösebb módosításon nem estek át. A hangokat hallva azonnal beugrik a jó öreg Vice City, kezdve az Espantoso idegtépő latin zenéitől a járókelők beszólásáig.
A szigeten egy rakás verseny van, amiket talán csak azért raktak be, hogy legyen értelme is a játéknak. A Rhino tank egész jól működik, a Hunter pedig nagyjából a Ballad of Gay Tony Buzzard-jával egyenértékű. A másik szigetet úgy oldották meg, hogy ha átmész, meghalsz.
A megjelenés után kiadtak egy hotfixet is arra az esetre, ha a betöltésnél a saját ASI szkripteket is kitörölné. Indítani a LaunchVCR exével kell, különben nem tölt be a térkép. További kérdésekre a project blogján illetve a GTAForums-on találtok választ. Egy hosszabb gameplay videót a további részben nézhettek meg.
A képekért köszönet Pacal17-nek!
Megjegyzés: Ha nem veszitek zokon, a jövőben jobban odafigyelünk az arra érdemes módosításokra, és talán majd az új oldalunkon sikerül beüzemelni egy külön modding részleget, ahol tesztek és cikkek lesznek ebben a témában.

A rajongók és a sajtó már izgatottan várja Max Payne harmadik kalandját, s egyre több nyomtatott és online magazin teszteli le a játékot, vagy készít interjút valamelyik fejessel. Ezúttal a GamesRadar beszélgetett el kicsit Jeronimo Barrera-val, a Rockstar Games termékfejleszési osztályának alelnökével.
Rengeteg gyilokszerszámot láthattunk az eddig kiadott képeken és videókon. Az interjú során legfőképp a játékban lévő fegyverarzenálról próbáltak meg minél többet megtudni. Szóba került, hogy a fejlesztők keményen dolgoznak azon, hogy a legapróbb részletekre is odafigyeljenek minden játékuknál, ami a fegyverek terén annyit tesz, hogy rengeteg időt töltenek a fegyverek mechanikai oldalának, illetve az általuk keltett hatás megismerésével. Rengeteg brazil gyártmányú típust tanulmányoztak, de igyekeztek olyanokat választani, amelyek illenek az új helyszínhez és környezethez, ami Max-ot körülveszi majd. Barrera elmondta, hogy rengeteg fegyver és robbanóanyag áll majd a főhős rendelkezésére - persze nem mindegyik mindjárt a játék elején. Figyelembe vették, hogy a játékosok stílusa valamennyire eltérő, ezért széles választékot tárnak elénk, mindenféle gyilokszerszámból, köztük néhány klasszikusat Max kedvenceiből. Mivel a realitásra törekedtek, nem lesznek különleges, saját elképzelésű sci-fi fegyverek.
Az interjúból azt is megtudjuk, hogy Max egyszerre három fegyvert tud magával vinni. Azokból a fegyverekből, amelyeket csak egy kézzel tart, egyszerre kettőt is használhat - pisztolyok és gépfegyverek bármilyen kombinációjában -, illetve azkból, amelyek megtartásához mindkét kezére szüksége van, egyszerre egyet használhat. Ez többek között segített annak a légkörnek a megteremtésében is, amit az egyik Hong Kong-ban játszódó filmben, a Killer-ben láthatunk, amely bevallottan inspirálta a fejlesztőket a játék elkészítésénél. Sőt, az egyes fegyverek láthatóak lesznek Max-nél, függetlenül attól, hogy épp aktívan játszunk vagy egy bejátszást nézünk, valamint különböző animációkat készítettek az egyes újratöltésekhez és fegyverváltásokhoz. A játékos a legtöbb esetben maga választhatja meg, hogy melyik fegyverrel kényelmesebb harcolnia, illetve lesz néhány rész a történet során, amikor Max-nek egyedieket kell használnia.
Nincs olyan fegyver, ami az egész játékot meghatározná, mindegyik típusnak megvan a maga stílusa, funkciója - a pisztolyok megfelelőek a fejlövésekhez, a gépfegyverekkel - főleg ha a játékos egyszerre kettőt is használ - ellenségek csoportját szedhetjük le könnyen és gyorsan, a gépkarabélyokkal erősen visszaüthetünk, gyorsan elintézhetjük a célpontokat, vagy épp visszavonulásra kényszeríthetjük őket velük, a puskák esetében akár egy lövéssel több ellenfelet ölhetünk meg, vagy kiiktathatjuk azok egy nagyobb csoportját gránátvetővel. Hogy elegendő töltény áll-e rendelkezésünkre, az a játék aktuális részétől függ, van amikor rengeteg lesz belőle, ha új fegyvert veszünk fel, de előfordulnak majd olyan részek is, amikor limitálva lesz a lőszerek száma. Minden típushoz (pisztoly, gépfegyver, puska, stb.) egyedi töltényt készítettek, illetve azok hatása is egyedi lesz a lövések után, ahogy célba ér, beleértve a célpontra gyakorolt hatását, vagy hogy mekkora rést üt a falba. Azt is észrevehetjük majd, hogy a golyók különböző hatást gyakorlnak a különböző anyagokra (fa, üveg, stb.).
A teljes interjút angol nyelven itt olvashatjátok. Köszönjük Gaby86-nak, hogy jelezte a hírt.
Egyébként az eddig megjelent képek és videók alapján többek között a következő fegyvereket láthatjuk majd a játékban:
| Pisztolyok: | IMI/Magnum Research Desert Eagle Mark XIX, Taurus PT92 AFS, Glock 18C, M1911 |
| Gépfegyverek: |
Ingram MAC-11, IMI Mini Uzi, HK94 (vélhetően) |
| Gépkarabélyok: | AK-47, IMBEL MD-97 LC, IMBEL FAL 7.62mm, Ruger Mini-14, FX-05 Xiuhcoatl |
| Puskák: | Sawed-Off Double Barrel Shotgun, Mossberg 590 Cruiser, Remington 870 (vélhetően) |
| Mesterlövész fegyverek: | Barrett M107 |
Pár napos csúszással bár, de kint van a Vice City Rage mod első public bétája. A módosítás a GTA IV jól bevált RAGE grafikai motorja alá varázsolja be sokunk kedvencét, Vice City városát, illetve még jó néhány elemet a 2002-es játékból, természetesen felújított grafikával.
Az első béta jelenleg a következőket tartalmazza:
A mod tartalmaz egy beépített auto-update rendszert, ami az idővel érkező javításokat automatikusan letölti.
LETÖLTÉS
(ez csak torrent fájl, a teljes méret 3.35 GB)
Telepítés:
Megpróbáljuk mi is tesztelni a cuccot, és írni róla egy kisebb cikket. Addig is jó szórakozást hozzá!