Lépj be, vagy csatlakozz a közösséghez!



Felhasználónév:

Jelszó:
Elfelejtettem a jelszavam!

Regisztráció
Bejelentkezve szeretnék maradni
2025 ŐSZÉN JÖN A GRAND THEFT AUTO VI PLAYSTATION 5 ÉS XBOX SERIES X|S KONZOLOKRA! - NÉZD MEG A TRAILERT!
Grand Theft Auto Online Grand Theft Auto V GTA Chinatown Wars GTA The Ballad of Gay Tony GTA IV: The Lost and Damned Grand Theft Auto IV GTA Vice City Stories GTA Liberty City Stories GTA Advance GTA San Andreas GTA Vice City Grand Theft Auto III Grand Theft Auto 2 GTA London 1969 Grand Theft Auto I

A hír címének írhattam volna "Stunt videót" is, de gondoltam ha már magyar nyelvű Grand Theft Auto orientált weboldal vagyunk, akkor ne használjunk külföldi szavakat - ennek ellenére a továbbiakban a "stunt" szót fogom használni a mutatványokra. Bizonyára már sokatok látott valamilyen GTA stunt videót, melyben különféle járművekkel csinálnak merészebbnél merészebb, és életveszélyes trükköket, többnyire tetőkön landolva, vagy korlátokon végigcsúszva [grind, ugyebár]. Nos, már a Grand Theft Auto IV megjelenése előtt is sokan törték a fejüket: Vajon lehetséges lesz-e hasonló mutatványokat csinálni a játékban, illetve lesz-e akkora kultusza az egész stunt-nak, mint a Grand Theft Auto Vice City esetében?

Erre rövid és egyértelmű választ kaptunk most egy rövidke videó formájában, melyet egy "DeathCobra" nevű személy készített el (az illető egyébként Vice City-ben is stuntolt, de a San Andreas-ban készült videóiról lett híres). A videóban számos tetőre fel sikerült neki ugratnia, és a motoros mutatványok mellett egy autós trükköt is beletett a kisfilmbe. Nem is fogyasztom tovább a felesleges helyet, nézzétek meg az alábbi, GTA IV-ben készített Stunt videót:

Igen, a Grand Theft Auto IV-ben igenis lehet stuntolni, tehát nyitva áll a lehetőség mindenki előtt, különféle videók elkészítésére. És ki tudja... Ha netán PC-re is kijön a játék, talán akkor kultusza lesz a stuntolásnak, mint a Vice City-nél volt egy pár évvel ezelőtt... Addig is csekkoljátok le ezt a két linket:

Kapcsolódó linkek: GTAStunting.net | Höfi videója

________ 

2008.05.23 19:00 ▪ Írta: Ben Dover Elolvasom 8

 

A hivatalos oldalon eddig összesen 6 rádióállomásról olvashattunk, illetve hallgathattunk bele azok lejátszási listájába. Bár a játék már megjelent, sokáig még nem frissítették a többi rádióállomást. Mostanáig...

A Grand Theft Auto IV hivatalos oldalán lévő Music részleg ugyanis egy nagyobb frissítésen ment keresztül, mely az összes többi rádióadót foglalja magában. A részlegen belül minden egyes rádióadóról (az Integrity 2.0 kivételével) részletesen olvashatunk, és azok lejátszási listáját megtekinthetjük, illetve belehallgathatunk. A rádióknál egy-egy Amazon MP3 link is helyet kapott, amire rákattintva megvásárolhatjuk, illetve egyenként meghallgathatjuk a zeneszámokat.

A közeljövőben frissítésre kerül majd a "Rádiók" cikkünk is, így érdemes többször visszanézni oldalunkra.

 

2008.05.23 14:35 ▪ Írta: Ben Dover Elolvasom 5

Az új grafikai motornak köszönhetően a Grand Theft Auto IV az eddigi részekkel szemben remek grafikával rendelkezik. Már több összehasonlításról is hallhattunk, melyekben a GTA IV két konzolra írt változatát állították egymással szembe.

Az egyik nagy, játékokkal foglalkozó weboldal, a GameSpot szerkesztősége azonban most, a játék több aspektusára is kitérő összehasonlítást készített el, melyben a Grand Theft Auto IV-et hasonlítják össze a San Andreas, Vice City, valamint GTA III részekkel. A végeredmény talán nem meglepő, hiszen a régebbi 3D-s epizódok nem rendelkeznek olyan szintű grafikával, mint a legújabb rész, azonban mindenkinek érdemes egy pillantást vetnie rá:

Emberek | Környezet | Közszolgálat | Helyek | Járművek
(Az egyes kategóriákon belül lévő képek alatt a négy GTA nevét láthatod. Ezekre vidd rá a kurzort, hogy megtekintsd az ahhoz tartozó képet. Előfordulhat, hogy várnod kell, míg betölt a kép.)

2008.05.22 15:03  ▪ Forrás: GameSpot  ▪ Írta: Ben Dover Elolvasom 3

Mi is tesz egy embert igazán híressé? Egy film? Vagy esetleg egy saját album? Kérdéseinkre a NYTimes online magazin szerkesztősége adott teljes értékű választ, egy igen érdekes kis cikk keretében, mely garantáltan tartalmaz meglepő elemeket…

Sokan tartják a videojáték piacot a bűnözés és az alvilág egyik legfőbb megihlető elemének, de mégis egyben ez az egyik legjobb módszer arra, hogy szavazatra vágyó politikusok, önjelölt erkölcscsőszök és unalmukban az utolsó cirkáló agysejtjüket felhasználni képtelen ügyvédek tegyenek szert pozitív, vagy éppen pontosan negatív hírnévre – Khm khm, Jack Thompson. De abba egyik, okosnak egyáltalán nem mondható humán életforma sem gondol bele, hogy ezzel csak maguk alatt vágják a fát… ugyanis mérhetetlen agressziójuk a játékiparral szemben, csak még felkapottabbá tesz egy-egy címet.

Talán ennek köszönheti Michael Hollick (A Grand Theft Auto IV-ben szereplő Niko Bellic hivatalos szinkronhangja) is, hogy habár nem is arcának, sokkal inkább szinkronszínészként nyújtott teljesítményének köszönhetően, igen felkapott lett az utóbbi időben. A hirtelennek mondható „ismertség” nem is olyan meglepő, hisz milliók háztartásában még most is hallható egy-egy az általunk igen csak kedvelt játékot bemutató reklám, melyben Nikolai szerepében szólal fel Hollick. Na de tekintsünk vissza egy kicsit a színész múltjába.

Michael Hollick

A Rockstar Games mindössze 100.000$ dollárnyi összeggel jutalmazta a színész 2006 óta, ez év elejéig tartó szinkronmunkálatait, mely vajmi kevésnek számít ahhoz képest, hogy maga a játék, az elmúlt három hét leforgása alatt, nem kevesebb mint 600 millió dolláros bevételt hozott a Rockstar boszorkánykonyhájára. Ám Hollick ezt mégis sikernek könyveli el, ugyanis a nagyobb GTA fan oldalaknak köszönhetően, MySpace profilját és különböző helyekre kiküldött önéletrajzait eszméletlen mennyiségű internetes felhasználó kereste fel. Mr. Hollick egyáltalán nem okolja a játék fejlesztőjét és kiadóját a „kevés” pénzösszegért… sokkal inkább az Egyesült Államokban eléggé felkapott „Színészek szövetségét”, akiknek a videojátékokkal kapcsolatban semmilyen formában sincs megegyezésük, a hollywood-i fejesekkel. Hát igen… ha mondjuk egy TV sorozat vagy egy mozifilm címe lenne Grand Theft Auto IV, valószínű hogy a Michael is sokkal több pénzre tett volna szert. Így már nem tehet semmi különösebb mozdulatot annál, mint hogy felfogja a jelenlegi rendszer hiányosságait és éli tovább életét…

A játékban nyújtott teljesítményéért pedig fogadja külön gratulációnkat! Reméljük, hogy a jövőben is szert tesz majd sikeres címekben való szerepekre.

Update: Felkerült egy kép az említett szinkronszínészről, valamint letölthettek három rövidke hanganyagot Hollick hangjáról, a következő linkeken: Character | Voice | Niko Bellic

2008.05.21 22:20  ▪ Forrás: NYTimes Online  ▪ Írta: Shotgun Elolvasom 8

A hihetetlenűl sikeres, és bevételdús első hét után, a Grand Theft Auto IV még mindig az eladási listák dobogós helyezésein áll, mind a két konzolon.

A játékból a második héten több mint 1,7 millió pédány kelt el, ebből durván 1 millió Xbox 360-as és 700 ezer PlayStation 3-as verzió. Az első héthez képest természetesen kevesebb kópia talált gazádra. Összességében Amerikában az Xbox 360-as verzió vezeti az eladási listát, azonban érdekesség, hogy a Mario Kart Wii kenterbe verte a PS3-ra megjelent változatot. Ezzel szemben Európában PS3-mas verzióból kelt el a legtöbb és csak utána következett az X360. Konzoleladásokat tekintve, PlayStation 3-ból 221 ezer darab, Xbox 360-ból pedig "mindössze" 170 ezer gép kapott új gazdát.


Kis érdekességképp, a Rockstar üdvöskéje, körülbelül a negyvenedik helyen áll a mindenidők legtöbb darabszámban értékesített játékai listán. Az első, az igazi klasszikus, Super Mario Brothers több mint 40000000 (negyven millió) darabbal. Fel van adva a lecke a GTA-nak... ;)

2008.05.19 17:14  ▪ Forrás: GameStar  ▪ Írta: Pacal17 Elolvasom 19

A hivatalos oldalon találkozhattunk már a Music szekcióban lévő More Soundtrack Releases nevű részleggel, ahol eddig még nem volt semmiféle tartalom. A Rockstar ezúttal két albumot tett fel, melyeken a Grand Theft Auto IV különböző rádióinak zenéi szerepelnek.

 

A Vladivostok FM CD értelemszerűen az összes számot tartalmazza, melyet a játékban található hasonló nevű rádión meghallgathatunk. Ezt a lemezt már megvásárolhatjuk az amerikai Amazon MP3 rendszeren keresztül, vagy letölthetjük az iTunes program segítségével. A második lemezen a (The Evil Genius) DJ Green Lantern által készített számokat találjuk, melyek a Beat 102.7 nevű rádión kaptak helyet. Ez utóbbi CD-t csak május 20. után vásárolhatjuk meg, szintén az Amazon MP3, és iTunes rendszereken keresztül, de addig egy röpke 4 perces előzetest meg lehet hallgatni a hivatalos oldalon.

A többi rádió zenéit egyébként ti is meghallgathatjátok, illetve közvetlenül megvásárolhatjátok az Amazon-on keresztül, ha megtekintitek a "Rádiók" cikkünket!

2008.05.19 13:11 ▪ Írta: Ben Dover Elolvasom 2

Egy nem is oly rég leközölt hírünkben írtunk arról, hogy a fejlesztőcsapat beadta a kulcsot a multiplayer módosítás fejlesztése felett. Nos, ezúttal ismét érdekes fejleményekre lehetünk figyelmesek, ha ellátogatunk a program hivatalos oldalára mely ismételten elérhetővé vált. Azt, hogy igazak-e a híresztelések a multiplayer fejlesztésének befejeztével kapcsolatban még homály fedi...

A hír, mely szerint a modifikáció programozását befejezték, még mindig nem került megcáfolásra, amiből arra következtethetünk, hogy sajnálatos módon nem lesz újabb San Andreas Multiplayer verzió. Ugyan a multis kiegészítő hivatalos weboldala ismét elérhető, a fórum és egyéb szolgáltatások - a szerverlista kivételével - még mindig nem kerültek publikálásra. A legfrissebb híresztelések között megtalálhatjuk azt is, hogy littlewhitey - egy igen neves, a multiplayer világgal kapcsolatba hozható játékos, átvette a mesterlista (a klienshez szerverlistaként használható szerver) futtatását, melyhez elérést a GTA-Host emberei szolgáltatnak.

Amint többet tudunk a dologról, értesítünk titeket!

2008.05.18 19:09  ▪ Forrás: SAMP.com  ▪ Írta: Shotgun Elolvasom 2

Bizony, a film- és játékipar egyik legnagyobb megszentségtelenítője ismét színre lépett, leglábbis egy interjú erejéig... A NYmag.com weboldal szerkesztőségének köszönhetően napvilágra került ugyanis egy szöveges interjú, melyben a sokak által megvetett és utált Boll ecseteli, hogy miért is lenne ő a legjobb választás, egy Grand Theft Auto filmadaptáció elkövetéséhez.

Az elmúlt pár hónapban más igen érdekes híreket is hallhattunk egy esetleges GTA filmadaptáció bekövetkeztéről, ám szerencsére - khm eminemet főszerepbe rakni kicsit durva lett volna, ezek hamis információnak bizonyultak. Ezúttal pedig a fentebb említett weboldal szerkesztői a legrosszabb lehetőséget is figyelembe véve, kikérték Uwe Boll véleményét a játék filmre vitelével kapcsolatban.

Egyenesen az interjúból:

"A Grand Theft Auto szuper érdekes lenne számomra és úgy gondolom én lennék a legjobb ember egy ilyen film elkészítésére, mivel az összes eddigi filmem fő mozgatóelemei közé tartoztak a véres és erőszakos jelenetek. Ráadásul az akciójelenetekkel sincs problémám."

A dologhoz inkább úgy döntöttem, nem fűzök hozzá semmit, mert nehéz lenne a vulgaritást nem kimerítő határokon belül felszólalnom... ám igen érdekes, hogy a nyilatkozatból származó idézet második felében, milyen negatív hangsúlyra vált a filmrendező:

"De nézd, végül úgyis majd egy olyan ember mellett döntenek mint Micheal Bay vagy Brett Ratner, ezáltal pedig egy 150 milló dolláros költségvetéssel és PG-13-mas értékeléssel rendelkező mozifilm jön létre. Úgy gondolom jobb lenne elkészíteni egy 30 millió dolláros filmet, mely egyben kemény és brutális, egyúttal nem igényel megkötéseket."


Hát igen, a rendező legutóbb kiadott "sikerfilmje" (Postal) után már tényleg nem hiszem hogy sok eséllyel indul a GTA címért... talán csak annyi hozzáfűznivalóm van, hogy nem véletlen került napvilágra azon petíció, mely aláírásával, Boll filmvilágból való kitiltását támogatjuk.

2008.05.18 18:51  ▪ Forrás: NYmag.com  ▪ Írta: Shotgun Elolvasom 9

A Zero Punctuation nevű, játékokat kiveséző videósorozat e heti részében a Grand Theft Auto IV a téma. Mindenképpen érdemes megnézni, hiszen ez nem egy mindennapi „visszapillantó”. A videót leginkább az angolul jól tudóknak ajánlom, hiszen a szöveg hihetetlenül gyors, de a többiek is bepróbálkozhatnak vele, ha másért nem is, de legalább a képi világért. Jó szórakozást!

Link: Zero Punctuation: Grand Theft Auto IV

2008.05.17 12:35 ▪ Írta: Rider Elolvasom 10

A nemrégiben leközölt hírünk, melyben ismertettük veletek a San Andreas Multiplayer helyzetét, kissé talán lelombozhatta azon látogatóinkat, akik még játszanak a GTA San Andreas-szal. Ezt kicsit kompenzálni próbálom jelenlegi hírünkkel, melyben a legújabb Multi Theft Auto, a Developer Preview 3 névre keresztelt release lényeges információit írom le.

Habár a csapat nem igazán hallatott magáról az elmúlt pár hónapban, mégis fontos figyelembe venni, hogy a multi fejlesztése gőzerővel halad a háttérben. Az eddig kiadott Developer Preview részek lényeges mértékű betekintést engedtek a játékosok számára azokba a lehetőségekbe, melyeket a final verzió ad majd az őrült multizóknak.

Ám mégis egyértelmű, hogy a végleges verzió messze van... ezt az alant látható kisebb összegzés is mutatja, melyben próbáljuk vázolni nektek, hogy mi is változott a legutolsó kiadott DP óta.

Legészrevehetőbb szkriptelési funkciók:

  • Járókelők támogatása
  • A járművek kezelhetőségének testreszabása
  • DirectX megjelenítés
  • Kliens oldali pénzkezelés
  • Még több funkció a felvehető tárgyakkal kapcsolatban
  • shutdown() funkció, a szerver leállításához
  • Újabb XML funkciók (xmlNodeGetSubNodes és xmlNodeGetParent)

Legészrevehetőbb javítások/újítások:

  • A lövés szinkronizációjával kapcsolatos hibák javítása, valamint a funkció tökéletesítése, mivel nagyon sok játékos által készített forrásnál léptek fel problémák ezzel kapcsolatban.
  • Járműlopással kapcsolatos deszinkronizációk javítása
  • A játékosok által "csúszás bug"-nak nevezett hiba javítása, mely főként a lövések szinkronba hozásával egybeköthető.
  • A guggolás közbeni lövés is lehetségessé válik majd ebben a verzióban, uzi használatával. Az előző kiadásban egy hiba meggátolta a játékosokat ebben.
  • Szkriptelési funkciók feljavítása és egyéb változtatások.
  • Az alap forrásfájlok (resource) javítása, mivel az előző verziókban problémák voltak ezekkel, bizonyos beállítások használata alatt.
  • A pályaszerkesztő fejlesztésének befejezése, a DP3 megjelenéséig.

Valamint kiderült még az is, hogy a csapat megjelenésre adta az MTA Race 1.1.2-es verzióját. Erre azért volt szükség, mert az All Seeing Eye szerverkereső már nem volt használható a programban. Ezt innen letölthetitek.

2008.05.14 21:55  ▪ Forrás: MTA SA Home  ▪ Írta: Shotgun Elolvasom 0
Szekciók
Kiemelt YouTube Listák
Más Rockstar játékok
Hivatalos oldalak
Partnereink