Lépj be, vagy csatlakozz a közösséghez!



Felhasználónév:

Jelszó:
Elfelejtettem a jelszavam!

Regisztráció
Bejelentkezve szeretnék maradni
2026. NOVEMBER 19-ÉN ÉRKEZIK A GRAND THEFT AUTO VI PS5 ÉS XBOX SERIES X|S KONZOLOKRA
Grand Theft Auto Online Grand Theft Auto V GTA Chinatown Wars GTA The Ballad of Gay Tony GTA IV: The Lost and Damned Grand Theft Auto IV GTA Vice City Stories GTA Liberty City Stories GTA Advance GTA San Andreas GTA Vice City Grand Theft Auto III Grand Theft Auto 2 GTA London 1969 Grand Theft Auto I

Nincs is jobb annál, mint egy-egy nosztalgikus és rengeteg jó emléket felidéző játék vagy film betétdalát és karakterisztikus zenéit újrahallgatni, főleg, ha a Grand Theft Auto sorozat jobbnál jobb számairól és theme songjairól van szó.

Egy Squid Physics Productions YouTube-néven ügyködő, roppant tehetséges multi-instrumentalista srác is így gondolta ezt, de ő továbbment az egyszerű nosztalgiázásnál: saját maga zenélte fel és vágta össze a mindannyiunk számára oly ismerős intro dalokat a GTA III-ból, Vice City-ből és a San Andreas-ból.

Mindehhez vagy 20 különféle hangszert használt, úgyhogy all respect neki. Zenecentrikus lévén nekem ez igazi hangszerpornónak számít. Ráadásul beígérte a GTA IV Soviet Connection számának feldolgozását is, kíváncsian várjuk...

GTA III

2013.07.13 15:22  ▪ Forrás: RockstarWatch  ▪ Írta: Ben Dover Elolvasom 17

Mióta két napja megjelent a Rockstar Games sikersorozatának legújabb tagjáról készült hivatalos játékmeneti videó, a rajongóbázis egyszerűen feltüzelve várja az újabb és újabb információkat, pletykákat a játékról. Az elkövetkező időszakban érkező híreink ugyan nagy bizonyossággal szolgálnak majd sok érdekességgel látogatóink számára, jó szokásunkhoz hűen mégis úgy döntöttük, elkészítjük nektek az igen tartalmasra sikeredett videó részletes elemzését.

Az anyag 4 perc, 51 másodpercre rúg, és a játékmechanizmus alapvető változtatásait, néhány teljesen új lehetőséget, valamint a játékterület változatosságát mutatja be,egy női narrátor segítségével. Mondanom sem kell, hogy ez eddig az első olyan lehetőség, hogy ilyen hosszú ideig lássuk a Grand Theft Auto V-öt mozgás közben, és meg kell hagyni, hogy néhány aggasztó dologtól eltekintve, a fejlesztők már el is könyvelhetik a játék rendíthetetlen sikerét.

De elég is a karakterszám felesleges növeléséből. Jó szórakozást elemzésünkhöz, melyet itt olvashattok!

Megjegyzés: A trailer általunk magyarul feliratozott változatát itt találjátok.

2013.07.11 22:33 ▪ Írta: Shotgun Elolvasom 95

Ahogy a napokban elindult a játék marketing hadjárata, úgy a játékipar figyelme is egyre élesebben szegeződik a Grand Theft Auto franchisera.

Történt ugyanis, hogy a nemzetközi Game Industry vállalat interjúvégre kapott számos, a játékiparban már egy ideje tevékenykedő elemzőt, azt találgatva, hogy vajon a Grand Theft Auto V milyen hatással lesz a új generációra. Értsük ezalatt az új konzolok érkezését, avagy az év végén rajtoló "next-gen" konzolok megjelenését, amik feltehetőleg idővel hasonlóan az előző (vagyis még mostani) generációhoz új színt visznek majd a játékiparba. (Az innovációra való lehetőségek mindenképpen adottak lesznek az új gépek hardware-ének köszönhetően.)

Ahogy azt már bizonyára tudjátok, a játék szeptember 17-én jelenik meg Xbox 360, PlayStation 3 konzolra és ezidáig sem a fejlesztők, sem pedig a kiadó nem tervezi a játék megjelentetését a next-gen konzolokra. 

A Game Industry vállalat három elemzőt kérdezett meg, hogy vajon a GTA V miként befolyásolja majd az új generációs konzolok eladásait, azok megjelenésekor.

  • Lewis Ward (International Data Corporation) elemző szerint az amerikaiak érdeklődése a next-gen iránt elég gyenge. Szerinte teljesen elégedettek leszünk a GTA V-t a jelenlegi gépeken játszva. "...rengeteg játékos ragaszkodni fog az Xbox 360, PS3, Wii / WiiU-jához, legalább 2014 teléig, mikor is a játékkínálat már nagyobb lesz. Ez azt is jelenti, hogy olyan játékoknak mint például a GTA V-nek bőven lesz idejük kifutni és eladásokat produkálni.
  • Billy Pidgeon független elemző is egyetért abban, hogy a GTA V minden valószínűséggel új eladási rekordot fog állítani és úgy véli, hogy a játék igencsak pozitív hatással lesz a mostani konzolok eladási rátájra. Ez a pozitív hatás pedig még inkább erősebb lehet, ha az Xbox 360 és a PS3 ára esetlegesen csökkeni is fog. (Megjegyzés: nem kevés esély van erre, hiszen régóta nem csökkentek már a gépek árai)
  • Jesse Divnich elemző és a "Electronic Entertainment Design and Research" részleg alelnöke másképp látja a helyzetet. "Az Xbox One és a PS4 továbbra is az előrendelési listák élén szerepel az Amazon.com áruháznál. Tisztán látszik, hogy a vásárlók mennyire izgatottan várják az új generációs konzolok megjelenését. A GTA V-el kapcsolatban úgy reagált, hogy nem érzi úgy hogy bármilyen mostani játék (legyen az akármekkora) is befolyásolhatná a next-gen konzolok indulását.

Ti mennyire várjátok next-gen konzolokat, illetve mi a véleményetek az elhangzottakról?

2013.07.11 18:56  ▪ Forrás: Game Informer  ▪ Írta: Ragnar Elolvasom 16


A játékiparban elég nagy névnek számító Hideo Kojima keserédes örömét fejezte ki a héten kiadott Grand Theft Auto V gameplay videót látván.

"Láttam az új GTA V trailert!" – tweetelte Kojima. "Király volt, sőt nagyon is király. Ez a fajta szabadság az, ami a gaming jövőjét jelenti! Más szinten van a többiekhez képest. Az igazat megvallva, elkeserített."

 

"Nem hinném, hogy a mi 5-ünk [szerk: MGS V] elérné ezt a szintet" – folytatta Kojima az áradozást. "A Rockstar fejlesztői a legjobbak. Fogadok, hogy ezzel új szintre emelik a videójátékokat."

Azért neki sem kell(ene) elkeserednie teljesen, az általa megalkotott Metal Gear Solid sorozat hatalmas sikernek örvendett mindig is, és a legújabb rész is jónak ígérkezik.

2013.07.11 16:39  ▪ Forrás: Kotaku  ▪ Írta: Ben Dover Elolvasom 17

A Rockstar Games egy ideje elindította marketing kampányát, és már hivatalosan is reklámozza legújabb Grand Theft Auto játékát, bizonyos TV csatornákon. Azon se lepődjön meg senki, ha esetleg az adott videót egy YouTube anyag megtekintése előtt hozza be a böngészője, mert bizony ezekben a körökben is reklámoz a fejlesztő.

A két napja megjelent játékmeneti videóból készült rövidke, egészen pontosan fél perces előzetes felhívja a nézők figyelmét arra, hogy érdemes megtekinteni a játék számos aspektusát bemutató médiaanyagot.

Íme a videó.

 

A TV Spot mellett pedig egy érdekesség következik. A GTAForums.com egyik felhasználója e-mailt írt a Rockstarnak, melyben a hivatalos oldalról kérdezte őket.

Válaszul csupán annyi konkrétumot adtak neki, hogy az oldal már készül, és hamarosan jön. Ezt persze eddig is éreztük, de a hivatalos megerősítés senkinek sem árt.

GTA

Maradjatok ma is velünk, ugyanis a késés következtében csak ma este tudjuk mindent átfogó gameplay elemzésünket publikálni. Érdemes, hiszen garantáltan találtok majd benne olyan dolgokat, amiket más oldalak, és ti sem vettetek észre.

2013.07.11 13:21  ▪ Forrás: GTAForums.com  ▪ Írta: Shotgun Elolvasom 13

Tegnapi videóelemzésüket folytatván, annak rendje és módja szerint megérkezett a CVG-s srácok GTA V o'clock műsorának újabb része, melynek során a Rockstar North csapatával készítettek telefonos interjút.

Az interjúból jó pár érdekesség kihallható, melyekről a tegnapi játékmeneti anyag nem igazán nyújtott információt. Ezeknek listáját olvashatjátok ebben a hírben.

  • Az eszméletlen részletességgel bíró jármű tuning lehetőségei között szerepel akár a duda hangjának testre szabása is. Emellett a küldetések során nagy segítséget nyújtó golyóálló abroncsok, fejleszthető páncélzat. Imran Sarwar, a North embere megerősítette a több, mint 1000 tuninglehetőség létét.
  • Hátrahagyott autóink egy újonnan bevezetett telephelyen kötnek ki, ahonnan később persze kihozhatod majd őket.
  • A járművek bizonyos pontokon való eltalálásával akár az is elérhető, hogy benzin folyjon belőlük. Ezzel igen jó taktikai előnyt nyerhetünk az ellenfelek fölött.
  • A fegyvereid akkor is megmaradnak, ha kifogysz a töltényekből. A fegyvereket sosem veszted el.
  • Fegyvereink testre szabása nem csupán kinézeti, funkcióbeli előnyökkel szolgál, hanem teljesítményüket is növelhetjük ezekkel. Bizonyos küldetések előtt érdemes lehet mindenképpen élni ezen lehetőségünkkel.
  • A pusztakezes harc is fejlesztéseken esett át, most már jóval dinamikusabb, kötetlenebb, ebből adódóan bármikor, bármely irányba támadhatunk. Több ellenfél esetében megkönnyebbülést okozhat, hogy egyáltalán nincs szükség rálockolni egyikükre sem, de ha szükségesnek tartja a játékos, akkor megteheti.
  • A „strength” növelése hatással van közelharci fegyvereinkkel mért csapásaink erősségére, valamint karakterünk védelmére azok ellen.
  • A harci AI fejlettebb, jobban tud majd környezetéhez alkalmazkodni a lövöldözések során.
  • Lesznek feladatok, ahol a játék megkívánja a játékosoktól, hogy felmásszanak magaslatokra. Ebből a szempontból is több lehetőséget ígérnek a fejlesztők, állításuk szerint a GTA V ezen aspektusán még csiszolgatnak jelenleg is.
  • A karakterváltást a lehető legfolyamatosabbra, megtörés nélkülire tervezik. Ebből adódnak új lehetőségeink is. (Példának okáért ha Michael és Franklin egy autósüldözésbe kerül, ahol őket üldözik, a játékos simán átválthat a drive-by módban lévő Franklinre, közben Michael probléma nélkül folytatja a vezetést.)
  • A „shooting” stat fejlődése különböző találati pontokat is figyelembe vesz. Például ha fejbe lövünk valakit, sokkal többet nő, mintha mondjuk csak valahol a testén éri találat az ellenfelet.

Az ennyi lenne az „újdonságként” ható dolgok listája. A beszélgetés során jó pár mondat elhangzott a karakterek különleges képességeiről, ám ezek nem igazán nyújtottak semmi újat.

Végül pedig, íme a videó.

 

A gameplay elemzésünk pedig késik ugyan, de minél hamarabb megpróbáljuk publikálni. Legyetek türelemmel!

UPDATE: Elkészültünk a gameplay videó magyar feliratának SRT formátumú változatával, kattints a linkre a letöltésért!

GTA V Official Gameplay Video - Magyar felirat letöltése

2013.07.10 19:40  ▪ Forrás: GTA V o'clock  ▪ Írta: Shotgun Elolvasom 87

A tegnapi információáradat után a mai nap is hoz néhány érdekességet, melyekről érdemes már most tudomást nyerni, mivel azok okozhatnak meglepetést a Grand Theft Auto rajongóknak.

A gameplay videó után érkező 14 kép, valamint a GameInformer által publikált GTA V információkat követően, a ComputerandVideoGames-es srácok is beállnak az újdonságok szolgáltatói közé, egy telefonos Rockstar North interjúval. Ez azért lehet fontos számunkra, mert a North csapata dolgozik általában a legtöbbet a részeken, ráadásul őket még nem igazán sikerült másnak meginterjúvolni. A pontos felfedési idő 18:00, a fejleményeket kíváncsian várjuk, és természetesen megosztjuk veletek.

Miután tegnap Gege kolléga elkészítette a gameplay magyar fordítását, páran kértétek a feliratot tartalmazó fájl megosztását. Erre a ma reggeli időpont helyett, délután kerül sor, mivel csupán a YouTube verzió került időzítésre, így nem igazán válna senki hasznára sem.

Hírünk utolsó része pedig akár beharangozója is lehet elemzésünknek, melyet még ma estig próbálunk kiadni. A csaknem öt perces játékmeneti anyag végén láthattunk pár képkockát a Grand Theft Auto Online-ból. A játékosok azóta igencsak érdeklődtek az iránt, hogy vajon maga a multiplayer hány egyidejű játékost támogat maximum, amire talán megvan az ideiglenes válasz.

Ibrahimhassounah, a GTAForums.com egy felhasználója, volt olyan derék és rákeresett PlayStation Networkön a felvételen látható „GTAVDEV” nevekre, melyek alapján a jelenlegi fennállásban maximum 24 online játékos róhatja a várost, és annak környékét.

GTAVDEV0
GTAVDEV1
GTAVDEV2
GTAVDEV3
GTAVDEV4
GTAVDEV5
GTAVDEV6
GTAVDEV7
GTAVDEV8
GTAVDEV9
GTAVDEV10
GTAVDEV11
GTAVDEV12
GTAVDEV13
GTAVDEV14
GTAVDEV15
GTAVDEV16
GTAVDEV17
GTAVDEV18
GTAVDEV19
GTAVDEV20
GTAVDEV21
GTAVDEV22
GTAVDEV23

A további hírekért maradjatok velünk.

2013.07.10 09:28 ▪ Írta: Shotgun Elolvasom 20

A GameInformer stábja jelen pillanatban is szivárogtat különböző információkat a játékmeneti elemekről, valamint teljesen új, eddig nem látott játékmeneti screenshotokat.

Az információk kigyűjtése folyamatban van, és hamarosan pontokba szedve közzé is tesszük ezeket, majd a későbbiekben pedig teljes fordítást kaptok a rögtönzött előzetesekről.

Addig is, íme a képek. Maradjatok velünk!

GTAGTAGTAGTAGTAGTAGTA

UPDATE: Időközben a Jeuxactu is megosztott hét új képet:

GTAGTAGTAGTAGTAGTAGTA

UPDATE 2: Íme néhány részlet a fegyverfejlesztésről és autótuningról (Forrás: GameInformer):

  • Az Ammu-Nation visszatér, de ezúttal már kiegészítőket is vásárolhatunk itt a fegyverekhez
  • A fegyver kiegészítők között helyet kapnak nagyobb tárak, támasztók, hogy jobban tudjunk célozni, lámpák, távcsövek és hangtompítók
  • A kiegészítők, mint például a hangtompítók segítik a lopakodást
  • Az autótuning sokkal jobban beleépül a játékba, mint a GTA San Andreasban, néhány küldetéshez például kötelező lesz valamilyen formában
  • Nem lesz Pay'n'Spray a játékban, helyére az LS Customs lép, itt tuningolhatjuk majd az autókat és a motorokat is. A szerelőhőz kell lépnünk, hogy alakíthassunk a járművön
  • Tuning elemként lesznek külső kiegészítések, különleges festések, kerekek, kipufogók, árnyalások az ablakra, színezett abroncsfüst, extra lámpák, lökhárítók, különböző dolgok
  • Lesznek olyanok is, amik hatással vannak a játékmenetre és a járművek teljesítményére, mint például a fékek, fejlesztések a motoron, felfüggesztések, dudák, golyóálló abroncsok, páncél, és persze az általános javítás
  • Több mint 1000 fejlesztés érhető majd el a tuninghoz
  • Ha kész vagy a tuninggal, készíthetsz egy képet a járműről a telefon segítségével, majd feltöltheted a Social Clubra 

UPDATE 3: A GameInformer másik cikkében a harcrendszerről írnak (Forrás: GameInformer):

  • A fejlesztők sokat dolgoztak az animációkon, a célzáson és a kameramozgásokon, hogy jobbak legyenek a tűzharcok
  • Bővültek az irányítási lehetőségek, így kényelmesen lehet majd egyszerre futni és lőni, ezzel pedig fejlesztheted majd a képességeket
  • A különleges mozdulatok és a pontosság adja meg a tűzharcok igazi ízét
  • Ha futás közben lövünk, kiszélesedik a látómező
  • A mozgás rendszere is fejlődik, ha egy tűzharcba csöppenünk, a játékos sima sétából automatikusan támadó futásba vált, majd ha elmúlik a veszély, ismét lelassul. Ez a váltás a léptek megtörése nélkül, automatikusan történik
  • A három főhős egyedisége meglátszik majd a karakterek mozgásában, és ahogy a fegyvert tartják. Trevor agresszívabb, Franklin peckesebb, Michael pedig hatékonyabb
  • A fegyverhasználatot a GTA IV, a Red Dead Redemption és a Max Payne 3 egyaránt inspirálta
  • Háromféle célzás lesz: Assisted Aim, a szokásos GTA célzás és Free Aim
  • Assisted aimnél a célzási terület nagyobb, egy kis segítséggel a játékosnak, hogy felmérhesse a célpontokat, és a legnagyobb sebet ejthesse
  • A szokásos GTA célzás az előző részek soft lock opciójához hasonlít, és lehet majd váltogatni a célpontok között a jobb analóg kar jobbra-balra mozgatásával
  • További finomítás, hogy az összes célzási módban most lesz egy kis időzítés, ami megtöri kicsit a bemérést, így jobban kell majd taktikáznod közelítéskor, vagyis már nem lehet bízni abban, hogy csak ráfogod valakire a fegyvert, és addig lősz, amíg meg nem hal
  • A fedezék rendszerén is fejlesztettek. Nagyban befolyásolja a karakterváltás. Sokat dolgoztak azon, ahogy a karakterek fedezékbe vonulnak, például amikor lendülettel nekiiramodnak, vagy amikor a sarkoknál vannak
  • Ha autóban vagyunk, már azt is megoldhatjuk, hogy miközben folyamatosan lövünk, kiszállunk és automatikusan fedezéknek használjuk az autót, anélkül, hogy lehetőséget adnánk arra, hogy eltaláljanak valahol. Ugyanez visszafelé is működik, fedezékből beszállhatunk majd az autókba
2013.07.09 17:03 ▪ Írta: Shotgun és Visali Elolvasom 47

Megérkezett a Grand Theft Auto V hivatalos gameplay videója. Csekkoljátok!

UPDATE: Magyar felirattal tőlünk:

Letöltés HD minőségben (wmv, 255 MB)

2013.07.09 16:00  ▪ Forrás: Hivatalos oldal  ▪ Írta: Visali Elolvasom 101

A játék közeledtével már egyre biztosabbak lehetünk abban, hogy megnyílik a fejlesztők számára az út a PC port elkészítésének folyamatához, mivel elhárulnak az Xbox 360-ra és PlayStation 3-ra írt verzió programozása és beharangozása által felállított idő- és erőforrásbeli hiányok. Ezúttal erre valamelyest bizonyítékként is szolgálhat a következő meghirdetett álláslehetőség.

A Rockstar Games angliai divíziója, a Rockstar Leeds munkaerőt keres grafikus programozói posztra, melynek indoklásául közeledő PC játékaik fejlesztését hozzák fel. Ez azért érdekes, mert a Leeds eddig csak főleg konzolokra, illetve hordozható eszközökre készült játékokkal foglalkozott, mint a Liberty City Stories, Vice City Stories és a Chinatown Wars.

A Rockstar Leeds jelenleg tehetséges grafikus programozót keres, hogy segítsen elhozni legutóbbi címeinket a PC platformjára. A többi Rockstar stúdióval együttműködve, te leszel a felelős a stúdió rendíthetetlen minőségi szintjének fenntartásáért, így előállítva a lehető legjobb, minőségi PC-s élményt. - Rockstar Leeds

Így több lehetőség is előáll. Vagy a régebbi játékok PC-re portolt változatát akarják kiadni, új köntösben – erre kevés esély van, a Rockstar jelenlegi politikáját követve -, vagy összeállva a Rockstar Games többi csapatával – ez ugyebár eddig is jól bevált módszer volt a GTA-k fejlesztése terén –, nekivágnak a személyi számítógépekre szánt GTA V előállításának. Érdemes felfigyelni a hivatalos felhívás megfogalmazására, ahol kifejezetten következő generációs játékokról beszélnek.

A felhívás angol verzióját itt találjátok, míg a Rockstar Leeds eddigi munkáiról hivatalos oldalukon olvashattok, a Games szekción belül.

Helyreigazítás: Shotgun kolléga egy kicsit megfeledkezett arról, hogy az L.A. Noire-t a Rockstar Leeds portolta át PC-re, vagyis már jártasak a számítógépes verziók készítésében, nem ez lesz az első eset!^^ -Visali

És ne feledjétek: Ma délután négykor érkezik az első hivatalos GTA V gameplay videó!

2013.07.09 06:46  ▪ Forrás: CraveOnline  ▪ Írta: Shotgun Elolvasom 27
Szekciók
Kiemelt YouTube Listák
Más Rockstar játékok
Hivatalos oldalak
Partnereink