Lépj be, vagy csatlakozz a közösséghez!



Felhasználónév:

Jelszó:
Elfelejtettem a jelszavam!

Regisztráció
Bejelentkezve szeretnék maradni
2026. MÁJUS 26-ÁN ÉRKEZIK A GRAND THEFT AUTO VI PS5 ÉS XBOX SERIES X|S KONZOLOKRA. NÉZD MEG A TRAILER 2-T MAGYAR FELIRATTAL!
Grand Theft Auto Online Grand Theft Auto V GTA Chinatown Wars GTA The Ballad of Gay Tony GTA IV: The Lost and Damned Grand Theft Auto IV GTA Vice City Stories GTA Liberty City Stories GTA Advance GTA San Andreas GTA Vice City Grand Theft Auto III Grand Theft Auto 2 GTA London 1969 Grand Theft Auto I

Tegnapi videóelemzésüket folytatván, annak rendje és módja szerint megérkezett a CVG-s srácok GTA V o'clock műsorának újabb része, melynek során a Rockstar North csapatával készítettek telefonos interjút.

Az interjúból jó pár érdekesség kihallható, melyekről a tegnapi játékmeneti anyag nem igazán nyújtott információt. Ezeknek listáját olvashatjátok ebben a hírben.

  • Az eszméletlen részletességgel bíró jármű tuning lehetőségei között szerepel akár a duda hangjának testre szabása is. Emellett a küldetések során nagy segítséget nyújtó golyóálló abroncsok, fejleszthető páncélzat. Imran Sarwar, a North embere megerősítette a több, mint 1000 tuninglehetőség létét.
  • Hátrahagyott autóink egy újonnan bevezetett telephelyen kötnek ki, ahonnan később persze kihozhatod majd őket.
  • A járművek bizonyos pontokon való eltalálásával akár az is elérhető, hogy benzin folyjon belőlük. Ezzel igen jó taktikai előnyt nyerhetünk az ellenfelek fölött.
  • A fegyvereid akkor is megmaradnak, ha kifogysz a töltényekből. A fegyvereket sosem veszted el.
  • Fegyvereink testre szabása nem csupán kinézeti, funkcióbeli előnyökkel szolgál, hanem teljesítményüket is növelhetjük ezekkel. Bizonyos küldetések előtt érdemes lehet mindenképpen élni ezen lehetőségünkkel.
  • A pusztakezes harc is fejlesztéseken esett át, most már jóval dinamikusabb, kötetlenebb, ebből adódóan bármikor, bármely irányba támadhatunk. Több ellenfél esetében megkönnyebbülést okozhat, hogy egyáltalán nincs szükség rálockolni egyikükre sem, de ha szükségesnek tartja a játékos, akkor megteheti.
  • A „strength” növelése hatással van közelharci fegyvereinkkel mért csapásaink erősségére, valamint karakterünk védelmére azok ellen.
  • A harci AI fejlettebb, jobban tud majd környezetéhez alkalmazkodni a lövöldözések során.
  • Lesznek feladatok, ahol a játék megkívánja a játékosoktól, hogy felmásszanak magaslatokra. Ebből a szempontból is több lehetőséget ígérnek a fejlesztők, állításuk szerint a GTA V ezen aspektusán még csiszolgatnak jelenleg is.
  • A karakterváltást a lehető legfolyamatosabbra, megtörés nélkülire tervezik. Ebből adódnak új lehetőségeink is. (Példának okáért ha Michael és Franklin egy autósüldözésbe kerül, ahol őket üldözik, a játékos simán átválthat a drive-by módban lévő Franklinre, közben Michael probléma nélkül folytatja a vezetést.)
  • A „shooting” stat fejlődése különböző találati pontokat is figyelembe vesz. Például ha fejbe lövünk valakit, sokkal többet nő, mintha mondjuk csak valahol a testén éri találat az ellenfelet.

Az ennyi lenne az „újdonságként” ható dolgok listája. A beszélgetés során jó pár mondat elhangzott a karakterek különleges képességeiről, ám ezek nem igazán nyújtottak semmi újat.

Végül pedig, íme a videó.

 

A gameplay elemzésünk pedig késik ugyan, de minél hamarabb megpróbáljuk publikálni. Legyetek türelemmel!

UPDATE: Elkészültünk a gameplay videó magyar feliratának SRT formátumú változatával, kattints a linkre a letöltésért!

GTA V Official Gameplay Video - Magyar felirat letöltése

2013.07.10 19:40  ▪ Forrás: GTA V o'clock  ▪ Írta: Shotgun Elolvasom 87

A tegnapi információáradat után a mai nap is hoz néhány érdekességet, melyekről érdemes már most tudomást nyerni, mivel azok okozhatnak meglepetést a Grand Theft Auto rajongóknak.

A gameplay videó után érkező 14 kép, valamint a GameInformer által publikált GTA V információkat követően, a ComputerandVideoGames-es srácok is beállnak az újdonságok szolgáltatói közé, egy telefonos Rockstar North interjúval. Ez azért lehet fontos számunkra, mert a North csapata dolgozik általában a legtöbbet a részeken, ráadásul őket még nem igazán sikerült másnak meginterjúvolni. A pontos felfedési idő 18:00, a fejleményeket kíváncsian várjuk, és természetesen megosztjuk veletek.

Miután tegnap Gege kolléga elkészítette a gameplay magyar fordítását, páran kértétek a feliratot tartalmazó fájl megosztását. Erre a ma reggeli időpont helyett, délután kerül sor, mivel csupán a YouTube verzió került időzítésre, így nem igazán válna senki hasznára sem.

Hírünk utolsó része pedig akár beharangozója is lehet elemzésünknek, melyet még ma estig próbálunk kiadni. A csaknem öt perces játékmeneti anyag végén láthattunk pár képkockát a Grand Theft Auto Online-ból. A játékosok azóta igencsak érdeklődtek az iránt, hogy vajon maga a multiplayer hány egyidejű játékost támogat maximum, amire talán megvan az ideiglenes válasz.

Ibrahimhassounah, a GTAForums.com egy felhasználója, volt olyan derék és rákeresett PlayStation Networkön a felvételen látható „GTAVDEV” nevekre, melyek alapján a jelenlegi fennállásban maximum 24 online játékos róhatja a várost, és annak környékét.

GTAVDEV0
GTAVDEV1
GTAVDEV2
GTAVDEV3
GTAVDEV4
GTAVDEV5
GTAVDEV6
GTAVDEV7
GTAVDEV8
GTAVDEV9
GTAVDEV10
GTAVDEV11
GTAVDEV12
GTAVDEV13
GTAVDEV14
GTAVDEV15
GTAVDEV16
GTAVDEV17
GTAVDEV18
GTAVDEV19
GTAVDEV20
GTAVDEV21
GTAVDEV22
GTAVDEV23

A további hírekért maradjatok velünk.

2013.07.10 09:28 ▪ Írta: Shotgun Elolvasom 20

A GameInformer stábja jelen pillanatban is szivárogtat különböző információkat a játékmeneti elemekről, valamint teljesen új, eddig nem látott játékmeneti screenshotokat.

Az információk kigyűjtése folyamatban van, és hamarosan pontokba szedve közzé is tesszük ezeket, majd a későbbiekben pedig teljes fordítást kaptok a rögtönzött előzetesekről.

Addig is, íme a képek. Maradjatok velünk!

GTAGTAGTAGTAGTAGTAGTA

UPDATE: Időközben a Jeuxactu is megosztott hét új képet:

GTAGTAGTAGTAGTAGTAGTA

UPDATE 2: Íme néhány részlet a fegyverfejlesztésről és autótuningról (Forrás: GameInformer):

  • Az Ammu-Nation visszatér, de ezúttal már kiegészítőket is vásárolhatunk itt a fegyverekhez
  • A fegyver kiegészítők között helyet kapnak nagyobb tárak, támasztók, hogy jobban tudjunk célozni, lámpák, távcsövek és hangtompítók
  • A kiegészítők, mint például a hangtompítók segítik a lopakodást
  • Az autótuning sokkal jobban beleépül a játékba, mint a GTA San Andreasban, néhány küldetéshez például kötelező lesz valamilyen formában
  • Nem lesz Pay'n'Spray a játékban, helyére az LS Customs lép, itt tuningolhatjuk majd az autókat és a motorokat is. A szerelőhőz kell lépnünk, hogy alakíthassunk a járművön
  • Tuning elemként lesznek külső kiegészítések, különleges festések, kerekek, kipufogók, árnyalások az ablakra, színezett abroncsfüst, extra lámpák, lökhárítók, különböző dolgok
  • Lesznek olyanok is, amik hatással vannak a játékmenetre és a járművek teljesítményére, mint például a fékek, fejlesztések a motoron, felfüggesztések, dudák, golyóálló abroncsok, páncél, és persze az általános javítás
  • Több mint 1000 fejlesztés érhető majd el a tuninghoz
  • Ha kész vagy a tuninggal, készíthetsz egy képet a járműről a telefon segítségével, majd feltöltheted a Social Clubra 

UPDATE 3: A GameInformer másik cikkében a harcrendszerről írnak (Forrás: GameInformer):

  • A fejlesztők sokat dolgoztak az animációkon, a célzáson és a kameramozgásokon, hogy jobbak legyenek a tűzharcok
  • Bővültek az irányítási lehetőségek, így kényelmesen lehet majd egyszerre futni és lőni, ezzel pedig fejlesztheted majd a képességeket
  • A különleges mozdulatok és a pontosság adja meg a tűzharcok igazi ízét
  • Ha futás közben lövünk, kiszélesedik a látómező
  • A mozgás rendszere is fejlődik, ha egy tűzharcba csöppenünk, a játékos sima sétából automatikusan támadó futásba vált, majd ha elmúlik a veszély, ismét lelassul. Ez a váltás a léptek megtörése nélkül, automatikusan történik
  • A három főhős egyedisége meglátszik majd a karakterek mozgásában, és ahogy a fegyvert tartják. Trevor agresszívabb, Franklin peckesebb, Michael pedig hatékonyabb
  • A fegyverhasználatot a GTA IV, a Red Dead Redemption és a Max Payne 3 egyaránt inspirálta
  • Háromféle célzás lesz: Assisted Aim, a szokásos GTA célzás és Free Aim
  • Assisted aimnél a célzási terület nagyobb, egy kis segítséggel a játékosnak, hogy felmérhesse a célpontokat, és a legnagyobb sebet ejthesse
  • A szokásos GTA célzás az előző részek soft lock opciójához hasonlít, és lehet majd váltogatni a célpontok között a jobb analóg kar jobbra-balra mozgatásával
  • További finomítás, hogy az összes célzási módban most lesz egy kis időzítés, ami megtöri kicsit a bemérést, így jobban kell majd taktikáznod közelítéskor, vagyis már nem lehet bízni abban, hogy csak ráfogod valakire a fegyvert, és addig lősz, amíg meg nem hal
  • A fedezék rendszerén is fejlesztettek. Nagyban befolyásolja a karakterváltás. Sokat dolgoztak azon, ahogy a karakterek fedezékbe vonulnak, például amikor lendülettel nekiiramodnak, vagy amikor a sarkoknál vannak
  • Ha autóban vagyunk, már azt is megoldhatjuk, hogy miközben folyamatosan lövünk, kiszállunk és automatikusan fedezéknek használjuk az autót, anélkül, hogy lehetőséget adnánk arra, hogy eltaláljanak valahol. Ugyanez visszafelé is működik, fedezékből beszállhatunk majd az autókba
2013.07.09 17:03 ▪ Írta: Shotgun és Visali Elolvasom 47

Megérkezett a Grand Theft Auto V hivatalos gameplay videója. Csekkoljátok!

UPDATE: Magyar felirattal tőlünk:

Letöltés HD minőségben (wmv, 255 MB)

2013.07.09 16:00  ▪ Forrás: Hivatalos oldal  ▪ Írta: Visali Elolvasom 101

A játék közeledtével már egyre biztosabbak lehetünk abban, hogy megnyílik a fejlesztők számára az út a PC port elkészítésének folyamatához, mivel elhárulnak az Xbox 360-ra és PlayStation 3-ra írt verzió programozása és beharangozása által felállított idő- és erőforrásbeli hiányok. Ezúttal erre valamelyest bizonyítékként is szolgálhat a következő meghirdetett álláslehetőség.

A Rockstar Games angliai divíziója, a Rockstar Leeds munkaerőt keres grafikus programozói posztra, melynek indoklásául közeledő PC játékaik fejlesztését hozzák fel. Ez azért érdekes, mert a Leeds eddig csak főleg konzolokra, illetve hordozható eszközökre készült játékokkal foglalkozott, mint a Liberty City Stories, Vice City Stories és a Chinatown Wars.

A Rockstar Leeds jelenleg tehetséges grafikus programozót keres, hogy segítsen elhozni legutóbbi címeinket a PC platformjára. A többi Rockstar stúdióval együttműködve, te leszel a felelős a stúdió rendíthetetlen minőségi szintjének fenntartásáért, így előállítva a lehető legjobb, minőségi PC-s élményt. - Rockstar Leeds

Így több lehetőség is előáll. Vagy a régebbi játékok PC-re portolt változatát akarják kiadni, új köntösben – erre kevés esély van, a Rockstar jelenlegi politikáját követve -, vagy összeállva a Rockstar Games többi csapatával – ez ugyebár eddig is jól bevált módszer volt a GTA-k fejlesztése terén –, nekivágnak a személyi számítógépekre szánt GTA V előállításának. Érdemes felfigyelni a hivatalos felhívás megfogalmazására, ahol kifejezetten következő generációs játékokról beszélnek.

A felhívás angol verzióját itt találjátok, míg a Rockstar Leeds eddigi munkáiról hivatalos oldalukon olvashattok, a Games szekción belül.

Helyreigazítás: Shotgun kolléga egy kicsit megfeledkezett arról, hogy az L.A. Noire-t a Rockstar Leeds portolta át PC-re, vagyis már jártasak a számítógépes verziók készítésében, nem ez lesz az első eset!^^ -Visali

És ne feledjétek: Ma délután négykor érkezik az első hivatalos GTA V gameplay videó!

2013.07.09 06:46  ▪ Forrás: CraveOnline  ▪ Írta: Shotgun Elolvasom 27

Magyar idő szerint július 9-én, azaz holnap 16:00 órakor jelenik meg az első GTA V gameplay videó – erősítette meg a Rockstar Games.

A Max Payne 3 és az L.A. Noire példájára támaszkodva hasonló, új játékmechanizmusokat bemutató videót várhatunk, amely valószínűleg nem lesz rövid.

Update: A gameplay mellett, a GameInformer stábja extra információkat is ígért.

2013.07.08 17:03  ▪ Forrás: Rockstar Newswire  ▪ Írta: Ben Dover Elolvasom 90

A nagyobb hírcsendek idején a rajongók szeme kiélesedik, így biztosítva minket arról, hogy a Grand Theft Auto részekkel kapcsolatos hírekre szomjazó játékosok még véletlen se szenvedjenek hiányt semmiben sem. Ezúttal egy újabb karakter nevére – esetleg fedőnevére – derült fény, valamint az őt szinkronizáló színész kilétére.

Ahogy az eddig nagyon sokszor előfordult, a felfedezést ismét egy lelkes GTAForums.com felhasználónak, Hurrikane-nek köszönhetjük, akinek sikerült rátalálnia Tony Garcia, egy kevésbé híres TV-s személyiség, egyben stand up-os linkedin profiljára.

Garcia, eddigi munkáinak listáján ott szerepel, hogy egy bizonyos Mariachi nevű karakter hangját kölcsönözte a Grand Theft Auto V-ben. Mariachiról eddig nem tudunk semmit, mivel sem a fejlesztőcsapat, sem az eddig megjelent előzetesek nem említették ezt a szereplőt.

Egyes feltételezések szerint a Trevorról készült karakterbemutató trailer során ő lehet az, aki a „Real hillbilly type shit.” szöveget mondja.

Végezetül íme Garcia egyik stand up előadása. Ne feledjétek, hogy ez az információ bizonytalan, így a jövőben kiderülhet, hogy csak egy jókedélyű játékos szórakozott.

2013.07.08 00:56  ▪ Forrás: GTAForums  ▪ Írta: Shotgun Elolvasom 13
Kép forrása: wikipedia.org

Sokan ismerhetitek már David Jones nevét, hiszen egy igen híres játékfejlesztő mesterelméről van szó, aki nem is oly rég saját játékfejlesztői cégét alapította meg, a Realtime Worlds-t, mely a méltán híres Crackdown sorozatért, valamint az All Points Bulletin fejlesztéséért felelős, emellett pedig érkezik új játékuk, Project: Myworld néven. De vajon azt tudtátok-e, hogy ez az ember felelős a Grand Theft Auto sorozat alapkoncepciójának kidolgozásáért és az azt elkészítő cég, a DMA Design megalapításáért?

Következő cikkünk egy még 2004-ben, a Total Video Games által készített interjú magyarra fordított változatát kívánja elétek tárni, mely beharangozó darabja az elkövetkező időszakban érkező interjúáradatnak, ugyanis a jövőben számos érdekes interjút szeretnénk veletek megosztani a múltból.

Az interjút a hír bővített részében érhetitek el.

2013.07.04 22:21  ▪ Forrás: TotalVideoGames  ▪ Írta: Shotgun Elolvasom 9


A Rockstar kedden publikált egy kérdezz-felelek cikket, melyben a rajongók több GTA V-tel kapcsolatos kérdésére is válaszolt. Ebben számtalan dolog tisztázódott, és több érdekesség is kivehető belőle, főleg, ha alaposan megfigyeljük a megfogalmazást.

Így pár nap távlatában tüzetesebben átvizsgáltuk a cikket, és megpróbáltuk összerakni, hogy milyen információkra számíthatunk a jövőben. Jóllehet, ez az írásunk csupán spekuláció, senki se vegye készpénznek, de talán mégis orientálhat minket kicsit abban, hogy mikre készülhetünk.

A fejlesztők olyan nyalánkságokat ígértek, mint gameplay videók, és információk a fegyverfejlesztésről, autótuningról és a multiplayer funkcióról. A Rockstar igencsak változatosan használta a kifejezéseket. Volt "very soon", azaz "nagyon hamar, volt "hamarosan", volt "még a nyár folyamán", és "úton van". Ezek alapján arra következtethetünk, hogy...

  • Mivel a részletek a fegyverfejlesztésről és az autótuningról "nagyon hamar" érkeznek, előbb ezekről hallhatunk majd. Igencsak esélyes, hogy ez az első hands-on magazin előzeteseket takarja, amikor az újságírók saját maguk próbálhatják ki a játékot, és saját tapasztalataik alapján írják meg a cikküket. Márpedig a Rockstarnál ez rendszerint két hónappal a megjelenés előtt történik, vagyis az újságírók már kipróbálták, vagy a következő napokban kipróbálhatják a játékot, és rövid időn belül újabb előzetesek érkeznek.

    Erre egy egyszerű analógia is következtetni enged, ami eddig az egész GTA V marketingjére igaz volt: először mindig kapunk valami kisebb információt, ami felcsigáz (ezúttal a Q&A-t és az artworköket, korábban pedig a játék logója, az első képek, az első megjelenési dátum és a borítókép volt ilyen jellegű), amit egy nagyon rövid kihagyással valami nagyobb médiaanyag követ - trailerek, előzetesek.
  • Fontos részlet, hogy a Q&A-ban úgy fogalmaztak, hogy az első gameplay videó érkezik "hamarosan", "úton van". Ez talán az új információkat követően érkezik, akár egy megújult hivatalos oldalon. Mivel ezek szerint több gameplay videó is lesz, feltehetően kisebb, 3-5 perces klippekre számíthatunk, mint az L.A. Noire esetében, ahol mindig egy-két lényeges játékelemet mutattak be egy kis narrációval.

    A GTA V esetében három nagy újdonságot ismerünk, amit vélhetően ismertetni fognak, ezeket nyilván ésszerű sorrendben tárják majd elénk. Ezek közül a legmeghatározóbb a karakterváltás lesz, és talán ehhez hozzácsapva, vagy külön mutatják majd meg a főhősök különleges képességeit, és valószínűleg lesz egy gameplay videó a rablásokról is, ahol prezentálják nekünk, hogy hogyan készüljünk fel egy-egy akcióra, és hogyan bonyolítsuk le azokat.
  • Az első információk a multiplayerről, az ún. Grand Theft Auto Online-ról "valamikor a nyár folyamán" érkeznek, így vélhetően a többjátékos módot ismerjük majd meg a legkésőbb. Ez is bevett szokás már a Rockstarnál, anno a GTA IV esetében is így volt.

Kíváncsian várjuk a fejleményeket...

2013.07.04 19:39 ▪ Írta: Visali Elolvasom 9


Közzétette két Grand Theft Auto V artwork nagyfelbontású változatát a Rockstar. A rajzokat már korábban láthattuk az előző demóról írt cikkek illusztrációjaként, de most már számtalan méretben letölthető háttérképnek, avatárnak vagy borítóképnek.

Az egyik az, amin Jimmy és Tracy van, a másik pedig amelyiken Lamar épp egy piros autót lop el. Előbbin érdemes megfigyelni az apróságokat, hiszen márkákra és bandák neveire figyelhetünk fel.

GTA GTA

2013.07.04 15:02  ▪ Forrás: Rockstar Newswire  ▪ Írta: Visali Elolvasom 11
Szekciók
Kiemelt YouTube Listák
Más Rockstar játékok
Hivatalos oldalak
Partnereink