Lépj be, vagy csatlakozz a közösséghez!



Felhasználónév:

Jelszó:
Elfelejtettem a jelszavam!

Regisztráció
Bejelentkezve szeretnék maradni
Grand Theft Auto Online Grand Theft Auto V GTA Chinatown Wars GTA The Ballad of Gay Tony GTA IV: The Lost and Damned Grand Theft Auto IV GTA Vice City Stories GTA Liberty City Stories GTA Advance GTA San Andreas GTA Vice City Grand Theft Auto III Grand Theft Auto 2 GTA London 1969 Grand Theft Auto I

Ez történt a Rockstar Games-nél 2021-ben – évösszegző áttekintés

Eltelt egy újabb év. Az óév elbúcsúztatásként tekintsük át, milyen események jellemezték a 2021-es évet a Rockstar Games vonatkozásában.

Először is szeretnénk megköszönni minden látogatónak, hogy ebben az évben is követtek minket! Mindenkinek boldog, sikerekben gazdag esztendőt szeretnénk kívánni 2022-re!

 Most pedig tekintsük át, mi történt 2021-ben!

Rockstar Games

A Rockstar Games stúdióival kapcsolatban többségében negatív konnotációjú hírek járták be a világhálót 2021-ben.

Januárban megírtuk, hogy a Rockstar Games új AI technológiát szabadalmaztat, mely a jövőben az NPC-k visekelkedésének tekintetében hozhat előrelépést.

Februárban egy 30 éves nő betört a Rockstar Toronto-i irodájába.

Nyáron megírtuk, hogy Dan Houser, a GTA játékok történeteinek megálmodója, aki 2020-ban elhagyta a céget, új céget alapított Absurd Ventures in Games néven.

Több ízben lehet arról olvasni, hogy a Rockstar Games fellép a modderek ellen. Decemberben pedig a Hazelight indie stúdiót perelte be a cég, aki a 2021-es év játékát, az „It Takes Two”-t készítette. A cég ellenséges attitűdje szalonokat, stúdiókat, divatmárkákat is érint.

GTA VI

Egyre több pletyka kering a már sokak által várt GTA VI-ról. Mivel az oldal üzemeltetőiként mi is várjuk -vagy legalábbis várnánk- az új rész megjelenését, a nyár közepén összeszedtük, mely pletykák tűnnek a leghihetőbbnek a GTA VI-ról, amiről eddig szinte semmit nem tudunk.  Ezek alapján a GTA VI 2024-nél hamarabb nem érkezik, de többek között a női főhős személye sem kizárt, és a rajongók Vice City-ben reménykednek.

GTA V/ GTA Online

Márciusában PC-n javult a töltési idő egy játékos felfedezésének köszönhetően.

A Rockstar Games legsikeresebb játéka április elején néhány hónapra visszakerült a Game Pass-ba.

Május közepén tudtuk meg, hogy november 11-én érkezik az egyébként nagy felháborodást kiváltó „enhanced and expanded” verzió PlayStation 5 és Xbox Series X|S konzolokra. Szeptemberben azonban a megjelenést 2022 márciusára halasztották.

Egy a sok-sok tavaly készült GTA V mém közül 

A nyári frissítések részeként érkeztek új stunt, survival és deadline pályák is.  

Júliusban 20-án érkezett A GTA Online-ba a Los Santos Tuners, melynek népszerűségéből adódóan guide-ot is készítettünk.

December 15-én érkezett az év legsikeresebb frissítése, a „The Contract”, Franklinnel és Lamarral a főszerepben. A DLC több story módra vonatkozó easter egg-et és utalást tartalmaz. A frissítésben Dr. Dre új számait is hallhatjuk, valamint új rádióállomás is érkezett.

Red Dead Redemption 2/ RDR Online

Ugyan sikereket ér el a méltán kedvelt vadnyugati játék multiplayer módja is, egyelőre nem jellemzi lendületesség a frissítések tekintetében a stúdiót. A legnagyobb volumenű frissítés a nyáron debütált „Blood Money” volt, melyben a rablás van a középpontban. 

Az év első felét illetően, februárban megjelent a „Music of Red Dead Redemption: Housebulding Episode” bakeliten. 

A bakelit borítója

Valamint a nyáron megírtuk, hogy a Red Dead Redemption 2 először PC-n, de magasabb FPS számon fog futni a közelgő NVidia DLSS támogatás miatt.

Tavasszal Standard és open versenyekkel; Target és Open Target versenyekkel, contract és survival pályákkal bővült a multiplayer.

Grand Theft Auto Trilogy Definitive Edition

Az év legnagyobb durranása kétségen kívül a Definitive Edition megjelenése volt, mely a maga hype-jával és botrányaival részben beárnyékolta a jelenlegi konzolgenációs Rockstar játékok újításait.

Januárban a GTAForums oldalán már pletykaként megjelent, hogy remaster készülhet a játékfejlesztő stúdió nagymultú játékaiból.

uNi különös Shard Card kártyái

Nyár végére egyre több helyen jelent meg cikk arról, hogy elkészül a Trilógia remaster kiadása, melyet októberben a R* is hivatalossá tett! Ezzel együtt az eredeti Trilógiát eltávolították az online webáruházakból, melyet PC-n a játékok alulszereplése miatt a megjelenési utáni héten már újra elérhetővé tettek. Október végére lett nyilvános, hogy november 11-én -a GTA V „felfejlesztett” kiadásának tervezett időpontjakor- érkezik a GTA Definitive kiadás, valamint megérkeztek az első képek is, melyek vegyes reakciókat váltottak ki a rajongókból. A frissítésekkel a fizikai verziók megjelenése minimálisan csúszott, december 17-től váltak elérhetővé, melyek szintén csalódást okoztak a rajongóknak. Karácsony előtt a Rockstar közzétette, hogy azok, akik PC-n vásárolták meg a GTA Trilógia Definitive kiadását, egy ingyenes Rockstar játékban részesülnek, melyben GTA játékok, LA. Noire, Bully és a Max Payne 3 szerepelnek

Október végén napvilágot látott a hír, hogy Oculus Quest 2 -re is megjelenik majd a GTA San Andreas.

Egyéb Rockstar játékok

Áprilisában egy új patch érkezett az L.A. Noire és a Max Payne 3 játékokhoz, így a DLC-k ingyenesen letölthetővé váltak, és megszűnt a 32 bites támogatás ezekre a játékokra.

Szintén ebben a hónapban a méltatlanul háttérbe szorult Midnight Club széria Los Angeles című epizódja Xbox konzolokon újra megvásárolható lett.

Évfordulók

Idén lett 10 éves az L.A. Noire, 15 éves a Bully (Canis Canem Edit) és 20 éves a GTA III

Jimmy "akció" közben

2022

Egy napokban megjelent reddit bejegyzés alapján nem kizárt, hogy a Rockstar Games mégsem vetette el a Bully második részének gondolatát. Ha ez igaz, 2022-ben minden bizonnyal további információk érkeznek majd ezzel kapcsolatban. Mi mindenesetre reménykedünk.

2021.12.31 09:19 ▪ Írta: A GTAPlace csapata

TotoWood
Offline
2021. 12. 31. 14:13
Nálam DE trilógia már szanaszét van moddolva. Jobb is lett sokkal, mint ahogy kiadták. A legnagyobb javítást egyértelműen a köd effekt hozta el a SA-ba, ami mindössze 4 kilobájt, de sokkal élvezhetőbbé varázsolta a játékot. Ezenfelül persze ki lettek cserélve a betűtípusok, stb..., javítva lettek a rádióállomások, így annyira már nem rossz a DE, de ehhez tényleg szanaszét kellett moddolni, és kell is a jövőben. Persze még csomó hibajavítás hátravan, a sok moddon kívül.

Luszie
Offline
2021. 12. 31. 16:25
Egyébként szerintem nagyon érdekes, hogy a ködöt kivették, de a III-nak pl. nagyon jót tett (és remélem oda vissza sem rakják). Sokkal jobbak a látási viszonyok, és valahogy nem hiányzik, hogy élethűbb legyen a játék.

Az SA-ba viszont elkélne.

Rockstar69
Offline
2021. 12. 31. 20:25
Luszie: Már visszarakták a III-ba a ködöt.

Luszie
Offline
2022. 01. 01. 16:07
Komolyan? Ne már. Nekem fel sem tűnt. XD Akkor csak kevésbé feltűnő, mint az eredetiben. vagy jócskán vak vagyok.

dani.szentgali
Offline
2022. 01. 01. 17:09
Lényegében semmi érdemleges nem történt 2021-ben a Rockstar háza táján. Ugyanaz volt mint eddig, csak az év vége felé megspékelték egy nagyon megosztó, bugos és botrányokat okozó remastereddel. Ezt leszámítva csak a szokásos GTA meg Red Dead Online frissítések voltak (nyilván előbbi volt a fajsúlyosabb, mint eddig és ahogy ez után is lesz). Idén sem lesz ezek szerint túl sok minden. A Bully 2 engem nem érdekel, mivel a Rockstar játékai közül nekem csak a GTA és a Red Dead széria tetszik, ezen kívül meg csak a GTA5 nextgen verzió lesz nagy valószínűséggel, ami bár GTA, de mivel újra GTA5, így megint csak nem érdekel. Úgyhogy Rockstar szempontból ez az év is teljesen kuka lesz nekem. Esetleg ha már idén nagyon durván lemenne a túlárazott Remastered Trilógia ára és annyiba kerülne, amennyit valójában is ér, illetve a rengeteg bugot, hibát meg elbaszott megoldást is teljesen kijavítják, akkor talán ráveszem magam, hogy max 10k-ig megvegyem, de annál egy forinttal sem adok érte többet. Úgyhogy 2022 még csak most kezdődött, de Rockstar fronton számomra már véget is ért, erről ennyit. Azért a Bully fanokért szorítok, hogy bejelentsék a 2-t, és ezzel legalább nekik ne legyen teljesen nulla az idei Rockstar felhozatal.

Rockstar69
Offline
2022. 01. 01. 21:41
Luszie: Nekem is azután tűnt fel, hogy láttam róla összehasonlító videót.

Luszie
Offline
2022. 01. 01. 21:50
dani.szentgali: Egyetértek tulajdonképpen. Én sem számítok semmire.
Ha a Bully 2-ből lenne is valami, az sem gondolnám, hogy 2022-ben lesz. Pont ma jöt ki több cikk is arról, hogy talán sosem jelenik meg a régóta, még a fejlesztők által is várt következő rész.

Feri, ja okés.

MolGabi
Offline
2022. 01. 02. 17:13
Azért titokban reménykedem egy RDR remake-ben, ugyanis ahhoz túl sok befejezetlen anyagot, be nem járható területet (csalással persze ezeket felfedezheti akárki) kezdtek el, illetve hagytak félbe, hogy ezeknek nem lesz szerepe a jövőben. Persze lehet totálisan hülyeség amiket írok és tényleg "fejlesztési pokol" vagy nevezzék bárminek is volt az elmúlt 8 évnyi fejlesztése a játéknak. Abban is bízom, hogy sok pletyka, ami az elmúlt években volt az RDR2-vel kapcsolatban, megjelenés után beigazolódott és ez most sem lesz másképp, ugye tavaly felvásárolt a R* egy alapvetően Remaster/Remake-kel foglalkozó csapatot, akik akkori hírek szerint az RDR1-re lesznek ráállítva. Akkor nem vettem komolyan, úgy voltam vele, hogy biztosan egy GTA3 újrakiadás alkalmával foglalkoztatják a csapatot, de mint utólag újfent kiderült, nekik valamilyen nagyobb szerepet szánhattak... Szerintem(!) még kapunk egy "kört" a Red Dead Redemption-nel, már csak azért is, mert feltűnően elhanyagolják az Online részét is... persze lehet túlságosan pozitívan látom jelenleg a dolgokat, de ez lehet esetleg egy "vihar előtti csend" is... Egy esetleges Remake-kel az RDO is új lendületet kapna egy RDR2 szintű Mexikóval, ha mást nem is tesznek hozzá. Persze az is lehet, hogy mindössze egy nagy Online munka van a háttérben, de ez majd idővel fog kiderülni újból... A GTA Online egy igazi kincsesbánya még jelenleg a cégnek, de más szempontból egy olyan forrás, ami a jövőbeli projekteket egy magasabb szintre emelheti, mivel egyre nagyobb bevétel egyre nagyobb határokat ad akár pénzben, ebből következve szinte határtalan fejlesztési időt biztosít, amivel sajnos sok csapat nem veheti fel a versenyt.
Tényleg örülnék, ha idén már kapnánk egy RDR hírt is, mert tényleg őrületesen nagy baklövés lenne a kihagyott területeket parlagon hagyni... Már csak azért is, mert pl. a Mexiói területnek kompletten kidolgozták az útvonalakat, látszanak a sínek helyei, a hidak helyei, oda vezető utak ott is kidolgozva, városok körül kutyaugatások, így a modderek által újraépített Mexikói oldal teljesen felismerhetővé tehető. Valamint a horgász-küldetés (Legendás halak) legutolsó küldetésében megemlíti Jeremy is a Frontera hidat, ami ezek szerint tervezve volt, de végül inkább lemaradt... Nekem az is furcsa, hogy egy "látszólagos", távolról látható épületet sem raktak a Mexikói területre, legalább az illúzió miatt, ha már azt az egy szem épületet sikerült feltenni a hegyre (nevére nem emlékszem, azt hiszem börtön volt az 1. részben) Arról már nem is beszélve, ha a közelébe mész az ismert hidaknak, akkor megszólal a mexikói zene az első részből... Szóval nekem sokszor volt/van olyan érzésem, hogy "hamarosan" kibővítésre kerül még a játék, mivel a terület adott, egy remake-nek (talán) nem kellene "annyi" munka, mint amikor a 0-ról építették fel a 2. részt, 2-3-4 évnyi munka alatt szerintem reális lehetne egy remake!
Illetve ott van Guarma. A negyedénél is kevesebb került be végül a játékba, nem tudom, hogy azzal a jövőben számolnak-e még, de azért is kár lenne, bár az is sok munka lenne, de annak sem volt így belegondolva sok értelme, hogy felépítettek egy látszólag végtelenül nagy szigetet pár küldetés kedvéért. Ha többek között emiatt sem lett végül kész Mexikó és normálisan New Austin sem és ezért került ki az Arthur által bejárható Blackwater-New Austin rész, akkor így utólag okoskodva egy igazi felesleges plusz volt az a sziget. Nekem ott kicsit megtörte a lendületet. Túl sokat akartak és ez valahol fordítva sült el.
Az egész játék alatt éreztem egy megmagyarázhatatlan hiányt, főleg Chapter 5-től, ami nem volt alaptalan.
Szóval a lényeg, hogy egy komplett külön Guarma és Mexikói területeten járhattuk volna a saját utunkat Arthurral, de ez már annyira túl sok munkával járt, hogy egyszerűen ki kellett vágni az eredetileg tervezett játék bő 20%-át. Nagyon sajnálatom, pedig így is rendkívül mély és sok tartalom van a játékban, de a benne hagyott és utólag, megjelenés előtt kivágott 5-6 órányi anyag érződik jó pár helyen. Lásd az eltűnt Hercegnő esete, vagy a végül kivágott "saját banda" alapítás lehetősége. Elég ha megpróbálsz odamenni a táborban valamelyik bandatag lova mellé és mit ír ki... Kb. "jelenleg nem viheted el a lovat"... Annak idején a Mafia 2-nél voltak így benne hagyva, félbehagyva, a programban letiltva fel nem használt tartalmak. Itt is néha érezni. Azt is el tudom képzelni ennyi mindent látva már, hogy felemésztette a fejlesztőcsapatot és a Houser tesókat is, legalábbis Dan-t biztosan. Sajnos ez is betudható annak, hogy lelépett. Ki kellett adni a játékot, pedig még 1-2 évet fejlesztik, valami brutális méretű és felfoghatatlanul sok tartalmú játékot kapunk.

BÚÉK mindenkinek!

dani.szentgali
Offline
2022. 01. 03. 16:00
Luszie: Ja igen, már én is látom azokat a híreket, amikről beszélsz, csak a fenti cikkben még úgy áll, hogy esélyes, hogy lesz folytatás és az is, hogy talán idén bejelentik, én pedig ugye a fenti hírre reagáltam. De köszi, utólag velem is szembejöttek ezek az infók. Hát akkor az idei év ezek szerint most már a Bully-sok számára is offos lesz.
MolGabi: Én is örülnék egy RDR1 remake-nek, de nem tudom, a T2 mit lát benne, főleg azok után, hogy a Trilógia Remastered eléggé félre sikerült és nagyon megosztó, de inkább negatív fogadtatású lett. A részben kidolgozott területekről pedig annyit, hogy a Rockstarra és játékaikra sajnos eléggé jellemző, hogy szavaiddal élve parlagon hagyják a félig kidolgozott területeket és soha nem fejezik be azokat. Ez sok korábbi játékukban is így volt, a GTA5-ös North Yankton erre talán az egyik legjobb példa, de akár a GTA3-mas szellemvárost is ide lehet sorolni, amiknek ugye volt egy minimális szerepe, de mindig inkább csak díszlet volt, semmint komolyabban kidolgozott játéktér. Guarma is ide sorolható és ahogy írtad, annak sokkal több és nagyobb szerepet terveztek, StrangeMan híres RDR2-es YouTuber szerint teljesen ki lett volna dolgozva eredetileg az egész sziget és egy komoly kincskeresős küldetést is terveztek oda, csak nem volt már rá idő. Mexikóról nem tudok nyilatkozni, elvileg annyit lehet tudni róla, hogy akkoriban amikor a 2 sztorija és az Online játszódik, Mexikó és Amerika konfliktusban volt egymással, így elvileg az eredeti tervekben sem volt benne, hogy megcsinálják, úgyhogy szimplán csak azért vannak a kidolgozás nyomai, mert az első részben is ott volt. És így leginkább a Red Dead 1 remake-kel kapcsolatos véleményed és jóslatod az, ami a legvalószínűbb, hogy megvalósul. Az RDO-t szerintem elengedték, egyszerűen nem hoz annyi pénzt és játékost, mint a GTA Online, hogy akkora munkát rakjanak bele, mint egy teljesen kidolgozott Mexikó vagy Guarma, és ez a helyzet a jövőben sem fog esélyesen változni. Ennek ellenére én örülnék egy Mexikónak az Online-ba, de ahogy írtam, abban az időben nem nagyon volt még átjárás a két ország között, így szerintem már csak emiatt sem valószínű, hogy akár a sztori módba, akár az Online-ba is valaha bekerül. Az RDR1 remake ennél jóval valószínűbb, de a GTA trilógia után még ez is eléggé kérdéses, hogy mi lesz belőle megvalósítva. Reméljük a legjobbakat.

totyak
Offline
2022. 01. 03. 18:20
Elég gyatra év volt, mit ne mondjak. De már évek óta ilyen. Nincs mit tenni, nagyon betalált a GTA Online, meg azért a RDR2 sem kutyaütő. Megmondom őszintén, akármennyire nem szimpatikus most így a R* hozzáállása, az ő helyükben én sem nagyon törném magam. Nemsoká kijön jelen generációra is a GTA V, érthetetlen okokból azt megint megveszik pár millióan, az online pörög tovább még pár évig. Lehet nosztalgiázni ez idő alatt, vagy más vizek felé evezni. Én csendesen kivárok, feljárok ide az oldalra, olvasgatom a híreket, fórum hozzászólásokat, aztán egyszer csak jön az a HATOS.

dani.szentgali
Offline
2022. 01. 04. 15:00
totyak: Sajnos teljesen igazad van, erről elsősorban nem a Rockstar meg a T2 tehet, vagy legalábbis nem csak ők, hanem a játékosok sara is. Sajnos ez van. Én sem dolgoznék a helyükben, ha mindössze annyit kéne tennem, hogy sokadik alkalommal eladom az ezer éves játékomat minimális újítással, illetve fillérekért és jóval kevesebb melóval beraknék az Online-ba pár új házat, autót, fegyvert meg zenét. A te hozzáállásod a legjobb ebben a tekintetben egyébként, te csinálod jól, mivel mást úgysem lehet tenni ez ellen. Tényleg csak várakozni tudunk és vagy a régi részekkel játszunk, vagy - ahogy én szoktam - más, nem Rockstar játékokkal játszunk ez idő alatt. Valóban nem lehet mást tenni, csak csendesen várakozni és reménykedni, hogy lesz egyáltalán GTA6 és hogy az nem egy Online központú játék lesz, hanem a Rockstar távozott nagyjai nélkül is egy remek sztoris játék, bár nekem őszintén szólva vannak kételyeim, emiatt sem várom már annyira az új részt, mint néhány éve. Én lennék a legboldogabb, ha végül tévednék, de a kulcsemberek távozása és a TakeTwo teljes meghülyülése után számomra nagyon úgy fest, hogy a Red Dead Redemption 2 volt az utolsó, igazán minőségi és hosszú sztoris/singleplayer élmény, amit az általunk is ismert és szeretett Rockstartól kaptunk. De ne így legyen.

Hozzászólok

Szekciók
Kiemelt YouTube Listák
Más Rockstar játékok
Hivatalos oldalak
Partnereink