Segítség a Grand Theft Auto V-höz:

Csalások | Repülőiskola | Gyűjtenivalók | Mutatványok | Segítség | Gépigény | Tőzsde



Segédlet - Grafikai beállítások

Módosítva: 2012. 07. 19. 20:57  |  Szerző: VISALI

Grand Theft Auto IV -   Történet

A számítógépes verzióban természetesen szabályozhatunk bizonyos tényezőket a játékban. Ezek terhelik a számítógép egyes alkatrészeit, ezáltal egy bizonyos beállítás után, ha nincs elég erős géped a játékhoz az elkezd akadozni, (laggzani) vagy egyéb problémák is felmerülhetnek.

GTA

Az alap verzióban, tehát az 1.0.0.0, amit a lemezről telepítesz fel a gépedre kevesebb beállítási lehetőséget tartalmaz, mint a javított (patch feltelepítése után) változatok – 1.0.1.0, 1.0.2.0, 1.0.3.0, 1.0.4.0, 1.0.0.4, 1.0.6.0, 1.0.7.0 –, ill. utóbbiak egy olyan speciális tulajdonsággal is el vannak látva: ha ráviszed a kurzort az egyes elemekre, akkor a jobb felső sarokban a játék kiírja, hogy a PC melyik alkatrészeit terheli annak nagyobb egységre való átállítása. Alant a táblázatból kiolvashatod, hogy mi mit és mennyire befolyásol.

Még egy fontos információ, mielőtt a tárgyra térnénk: a szünet menü Graphics menüpontjára kattintva állíthatod át a grafikai teljesítményt. Hogy mennyire terheli le a géped a játékot lent egy arány jelzi. Az első a beállításaidhoz szükséges számértéket jelzi, a második azt, amit a számítógéped maximálisan kibír.

Beállítás neve
Információk
VIDEO MODE A felbontás átállítása. A legkisebb választási lehetőség 800x600, ehhez 32MB videomemória szükséges, a legmagasabb felbontás, amit támogat a játék az 2560x1600, ehhez 320 MB videomemória szükséges.
TEXTURE QUALITY A textúrák minőségét állíthatjuk három fokzatra: Low, Medium és High. Utóbbihoz 600MB videomemória szükséges - 21-es látótávolsági beállítás esetén!
REFLECTION RESOLUTION* A visszaverődés minősége. Off, Low, Medium, High, Very High és Highest beállítások lehetségesek.
WATER QUALITY* A vízminőség beállítása. Fokozatai: Low, Medium, High, Very High, Highest. Főleg a rendszer memóriát és a videomemóriát terheli.
SHADOW QUALITY* Az árnyékolás minőségének beállítása. Fokozatai: Low, Medium, High, Very High, Highest. Főleg a processzort és a videomemóriát terheli.
NIGHT SHADOW** Az éjszakai árnyékolás. Off, Medium, High Very High és Highest beállítások lehetségesek.
RENDER QUALITY/TEXTURE FILTER QUALITY A játék beépített renderelése, sokan anizotróp szűrésként ismerik ezt a funkciót. Fokozatai: Low, Medium, High, Very High, Highest. Főleg a rendszer memóriát (RAM) és a videomemóriát „falja”.
VIEW DISTENCE A látótávolság beállítása. Ennek nagyságát egy 1-100-ig terjedő számskálán állíthatjuk. Lényegében mindent terhel, de legfőképp a processzort.
DETAIL DISTENCE Az objektumok kidolgozottságának, apróságok mértékének beállítása. Ennek mértékét is egy 1-100-ig terjedő számskálán állíthatjuk. Ez mindent arányosan terhel.
VEHICLE DESINTY A járműsűrűség. Szinten egy 1-100-ig terjedő számskálán állíthatunk a mértékén. Főleg a processzort terheli.
SHADOW DENSITY* Az árnyékolások pozíciója. Ezt egy 1-16-ig terjedő számskálán állíthatjuk, és főleg a processzort (CPU), illetve a grafikai processzort terheli (GPU).

* - Az 1.0.1.0, 1.0.2.0, 1.0.3.0, 1.0.4.0, 1.0.0.4, 1.0.6.0 és 1.0.7.0 verziószámú javításokkal érhető el.
** - Az 1.0.6.0 vagy 1.0.7.0 verziószámú javítás feltelepítése után érhető el.
*** - Az 1.0.6.0 vagy 1.0.7.0 verziószámú javítás eltávolítja.

  • A fentebb említett arány három színnel lehet kiírva:
    a) Zöld, ha a beállításaid abszolút megfelelőek a géped teljesítményéhez viszonyítva.
    b) Sárga, ha a beállításaidat épphogy megfelelnek a géped teljesítményéhez.
    c) Piros, ha a géped már nem tudja, vagy csak hibásan képes a beállításaidnak megfelelően futtatni a játékot.
  • Ha már nagyon veszélyezteti egy beállítási érték a gépedet, akkor azt nem engedélyezi alkalmazni a játék.
  • Egyes beállítások megváltoztatása után újra kell indítanod a játékot.
  • Lehetőség van egy ún. Auto Configuration beállításra. Erre a menüpontra kattintva a játék automatikusan választ egy beállítást, ami a gépednek teljesen megfelel.
  • Sokan rosszul fogják fel a megadott gépigény, illetve a játék valódi rendszerigénye közötti viszonyt. Ezek a játékosok azt várják, hogy az ajánlott rendszerkövetelményekben feltüntetett alkatrészekből összeállított konfiguráció már a maximum beállításokkal futtatja a játékot, de ezt nem így kell felfogni. A fenti táblázatban külön hangsúly van fektetve bizonyos beállítások mellett más beállításokra is. Ez azért van, mert az ajánlott gépigény azokhoz a beállításokhoz szükséges, melyekkel a játék teljesítménye azonos szinten áll a konzolos verziókkal. A PC-s verzióban viszont lehetőség van magasabb teljesítményt kicsikarni a játékból, amihez erősebb alkatrészek szükségesek. Hogy pontosan mik a „konzolos” beállítások, azt alant olvashatod: 
Beállítás neve Érték
Felbontás 1280x720
TEXTURE QUALITY Medium
REFLECTION RESOLUTION Medium*
WATER QUALITY Medium*
SHADOW QUALITY High*
NIGHT SHADOW Off*
RENDER QUALITY/TEXTURE FILTER QUALITY Low/Anisotrophic 2x
VIEW DISTENCE 21
DETAIL DISTENCE 10
VEHICLE DESINTY 33
DEFINITION OFF
VSYNC OFF*

* A csillaggal megjelölt beállításokat nem erősítette a Rockstar Games, tehát lehet, hogy tévesek!

Megjegyzés: A fenti táblázat bármikor bővülhet extra információkkal, ezért érdemes gyakran visszalátogatni erre az oldalra. Amennyiben egy olyan hibával találkozol a játékban, melynek nem találod megoldását, látogass el fórumunk GTA IV szekciójába, ahol szívesen nyújtunk segítséget.

Social
Kövess minket Facebookon, Twitteren és Tumblren, a főbb hírek mellett különböző érdekességeket is posztolunk!



Tumblr
Segédlet
Ki van itt?
Jelenleg 29 vendég böngészi az oldalunkat.
Kiemelt partnereink
Társoldalak