A számítógépes verzióban természetesen szabályozhatunk bizonyos tényezőket a játékban. Ezek terhelik a számítógép egyes alkatrészeit, ezáltal egy bizonyos beállítás után, ha nincs elég erős géped a játékhoz az elkezd akadozni, (laggzani) vagy egyéb problémák is felmerülhetnek.
Az alap verzióban, tehát az 1.0.0.0, amit a lemezről telepítesz fel a gépedre kevesebb beállítási lehetőséget tartalmaz, mint a javított (patch feltelepítése után) változatok – 1.0.1.0, 1.0.2.0, 1.0.3.0, 1.0.4.0, 1.0.0.4, 1.0.6.0, 1.0.7.0 –, ill. utóbbiak egy olyan speciális tulajdonsággal is el vannak látva: ha ráviszed a kurzort az egyes elemekre, akkor a jobb felső sarokban a játék kiírja, hogy a PC melyik alkatrészeit terheli annak nagyobb egységre való átállítása. Alant a táblázatból kiolvashatod, hogy mi mit és mennyire befolyásol.
Még egy fontos információ, mielőtt a tárgyra térnénk: a szünet menü Graphics menüpontjára kattintva állíthatod át a grafikai teljesítményt. Hogy mennyire terheli le a géped a játékot lent egy arány jelzi. Az első a beállításaidhoz szükséges számértéket jelzi, a második azt, amit a számítógéped maximálisan kibír.
Beállítás neve |
Információk |
VIDEO MODE | A felbontás átállítása. A legkisebb választási lehetőség 800x600, ehhez 32MB videomemória szükséges, a legmagasabb felbontás, amit támogat a játék az 2560x1600, ehhez 320 MB videomemória szükséges. |
TEXTURE QUALITY | A textúrák minőségét állíthatjuk három fokzatra: Low, Medium és High. Utóbbihoz 600MB videomemória szükséges - 21-es látótávolsági beállítás esetén! |
REFLECTION RESOLUTION* | A visszaverődés minősége. Off, Low, Medium, High, Very High és Highest beállítások lehetségesek. |
WATER QUALITY* | A vízminőség beállítása. Fokozatai: Low, Medium, High, Very High, Highest. Főleg a rendszer memóriát és a videomemóriát terheli. |
SHADOW QUALITY* | Az árnyékolás minőségének beállítása. Fokozatai: Low, Medium, High, Very High, Highest. Főleg a processzort és a videomemóriát terheli. |
NIGHT SHADOW** | Az éjszakai árnyékolás. Off, Medium, High Very High és Highest beállítások lehetségesek. |
RENDER QUALITY/TEXTURE FILTER QUALITY | A játék beépített renderelése, sokan anizotróp szűrésként ismerik ezt a funkciót. Fokozatai: Low, Medium, High, Very High, Highest. Főleg a rendszer memóriát (RAM) és a videomemóriát „falja”. |
VIEW DISTENCE | A látótávolság beállítása. Ennek nagyságát egy 1-100-ig terjedő számskálán állíthatjuk. Lényegében mindent terhel, de legfőképp a processzort. |
DETAIL DISTENCE | Az objektumok kidolgozottságának, apróságok mértékének beállítása. Ennek mértékét is egy 1-100-ig terjedő számskálán állíthatjuk. Ez mindent arányosan terhel. |
VEHICLE DESINTY | A járműsűrűség. Szinten egy 1-100-ig terjedő számskálán állíthatunk a mértékén. Főleg a processzort terheli. |
SHADOW DENSITY* | Az árnyékolások pozíciója. Ezt egy 1-16-ig terjedő számskálán állíthatjuk, és főleg a processzort (CPU), illetve a grafikai processzort terheli (GPU). |
* - Az 1.0.1.0, 1.0.2.0, 1.0.3.0, 1.0.4.0, 1.0.0.4, 1.0.6.0 és 1.0.7.0 verziószámú javításokkal érhető el.
** - Az 1.0.6.0 vagy 1.0.7.0 verziószámú javítás feltelepítése után érhető el.
*** - Az 1.0.6.0 vagy 1.0.7.0 verziószámú javítás eltávolítja.
Beállítás neve | Érték |
Felbontás | 1280x720 |
TEXTURE QUALITY | Medium |
REFLECTION RESOLUTION | Medium* |
WATER QUALITY | Medium* |
SHADOW QUALITY | High* |
NIGHT SHADOW | Off* |
RENDER QUALITY/TEXTURE FILTER QUALITY | Low/Anisotrophic 2x |
VIEW DISTENCE | 21 |
DETAIL DISTENCE | 10 |
VEHICLE DESINTY | 33 |
DEFINITION | OFF |
VSYNC | OFF* |
* A csillaggal megjelölt beállításokat nem erősítette a Rockstar Games, tehát lehet, hogy tévesek!
Megjegyzés: A fenti táblázat bármikor bővülhet extra információkkal, ezért érdemes gyakran visszalátogatni erre az oldalra. Amennyiben egy olyan hibával találkozol a játékban, melynek nem találod megoldását, látogass el fórumunk GTA IV szekciójába, ahol szívesen nyújtunk segítséget.