Lépj be, vagy csatlakozz a közösséghez!



Felhasználónév:

Jelszó:
Elfelejtettem a jelszavam!

Regisztráció
Bejelentkezve szeretnék maradni
Grand Theft Auto Online Grand Theft Auto V GTA Chinatown Wars GTA The Ballad of Gay Tony GTA IV: The Lost and Damned Grand Theft Auto IV GTA Vice City Stories GTA Liberty City Stories GTA Advance GTA San Andreas GTA Vice City Grand Theft Auto III Grand Theft Auto 2 GTA London 1969 Grand Theft Auto I

Segédlet - A hatodik PC javítás

A GTA IV: The Lost and Damned és a GTA: The Ballad of Gay Tony epizodikus tartalmak amerikai megjelenésének napján egy nagy meglepetéssel lepett meg minket a Rockstar Toronto a fent említett játékok személyi számítógépekre portolt verziója mellett. Mihelyt elindítottuk a Grand theft Auto IV alapjátékot a Games for Windows LIVE rendszer jelzett, hogy újabb frissítés érhető el a játékhoz.

Ezt megelőzően a fent említett videojáték-fejlesztő cég a legnagyobb GTA orientált rajongói fórumon, a GTAForums.com-on bejelentette a patch érkezését, és felsorolta annak újításait, melyek a következők:

Rockstar Games Social Club
• A Rockstar Games Social Club alkalmazás eltávolítása
• Az RGSC alkalmazása nem lesz szükséges a játék indításához
• A bejelentkezés a Social Club rendszerbe mostantól az indulás alatt lesz lehetséges

Árnyékok
• Új, kevesebb memóriát igénylő árnyékolás
• Továbbfejlesztett Night Shadow (Éjszakai árnyékolás), amit a játékos testre szabhat (A Shadow Density-t írja felül)

Teljesítmény

• Renderelés optimalizáció, a teljesítmény javulásának érdekében, főleg ha bekapcsoljuk az árnyékolást
• Játékos által konfigurálható grafikus beállítás az árnyékolással kapcsolatban
• Javított memóriakezelés

Multiplayer

• Továbbfejlesztett biztonsági rendszer a cheaterek és hackerek ellen

Epizodikus tartalmak
• Támogatás a The Lost and Damned és a The Ballad of Gay Tony játékban való megrendeléséhez (Az orosz és a japán verzió kivételével)

Javított bugok

• Járművek árnyéka látható reggel 8-tól este 6-ig
• Lebegő utcatextúrák javítása
• A járművekben lévő emberek távolabbról is látszódnak a messziről történő lövések érdekében
• Holdfázisok
• Szöveg javítása a japán Multiplayer menüben
• "RESC 10" hiba javítása

Azonban a meglepetés mégnagyobbra sikeredett, hiszen a felsoroltak mellett anizotróp szűrés is került a játékba. Na de valóban javítja a játék 2009. decemberi kiadása óta fennálló hibákat?

A válasz IGEN. Az árnyékok szemmel láthatóan szebbek, nem vibrálnak, szép szélük van, na de ne a közepéről kezdjük.

A javítás telepítésekor a Rockstar Games Social Club alkalmazás eltávolításra kerül. Ettől eltekintve még be kell jelentkeznünk valahogy a Social Club rendszerbe, így a játék ikonjára kattintva először megnyílik egy ablak, ahol bejelentkezhetünk (Alant látható egy kép erről). Ez csupán a bejelentkezést, illetve az offline módban való indítást teszi lehetővé, híreket már nem böngészhetünk, és nem juthatunk el innen a profilunk szerkesztéséhez sem.

GTA

Miután rákattintottunk valamelyik Play gombra, elindul a játék. Megjelennek a másolásvédelmi információk, esetleg megtörténik a a Games for Windows LIVE rendszerbe való bejelentkezés - ha automatikus beállítást használunk. Ezután ismét egy újdonsággal találkozunk. Megjelenik egy Niko artwork a bal oldalon, a jobb oldalt pedig Johhny és Luis festett mása zsúfolódik. Mindkét oldalon van egy-egy Play felirat, alul pedig egy Quit címkézésű, hasonló kinézetű gomb. A jobb oldali Play gombra kattintva egy hasonló menü nyílik meg, ahol már a két epizodikus tartalom közül választhatunk, a Quit helyén egy Back felirat jelenik meg. A GTA IV játszásához természetesen a bal oldali Play gombra kell kattintanunk. Ekkor a már ismert menübe jutunk - bal oldalt egy artwork, a jobb oldalon pedig a Social Club TV néhány videója, illetve a Social Club hírei. A menüpontok viszont megváltoztak. A Guide funkcióját a LIVE helyettesíti, e mellé került egy LIVE Marketplaye menüpont, melyre kattintva letölthetjük a DLC-ket a LIVE rendszerről. A Quit helyett is Back van, mellyel visszamehetünk az első menübe.

GTA GTA GTA
GTA GTA

Cikkünket a lényegre fókuszáljuk - az árnyékolásra. Már az első javítások segítettek a rendkívül zavaró, vibráló, pontozott szélű árnyékok kikapcsolásában, ám sokat nem javítottak rajta. A hatodik patch azonban egy teljesen új árnyékolást épít be a játékba, mely nem vibrál, és az élek is nagyon szépek. A vibrálás hiányátt leginkább akkor vesszük majd észre, ha nappal helikopterrel repülünk a város felett. Egyetlen apróságra figyelhetünk fel, ez azonban nem egy tartós hiba: mikor kilépünk egy épületből kicsit megkésve állnak helyre az árnyékok. Továbbra is kikapcsolhatjuk őket, ám már nincs értelme, hiszen gyönyörű képet ad a képernyő. A Shadow Quality beállításai szemmel látható különbségeket takar. Úgy tűnik, mintha két árnyéka lenne az objektumoknak, mely a magasabb beállításokkal egyre közelebb kerülnek egymáshoz, illetve a külső, halványabb árnyék széle élesebb lesz. Alant mellékeltünk néhány képet, melyeken érdemes megfigyelni az árnyékolást. Nappali és éjszakai képek egyaránt megtekinthetőek.

GTA GTA GTA
GTA GTAGTA
GTA GTA GTA
GTA GTA GTA
GTA GTA GTA

A Graphics menü is megváltozott, a vizsgált Benchmark adatokkal együtt. A Texture Filter Quality mellett nem Low-Highest beállítások közül választhatunk, hanem Tri-Linear, Anisotropic x2, Anisotropic x4, Anisotropic x8 és Anisotropic x16. A Shadow Density helyett pedig a látóhatár (Draw Distance) beállítása felé, egy Night Shadow elem került, amihez Off, Low, Medium, High,... beállítsok párosulhatnak. Ez megjelenik a Benchmark teszt kiértékelésénél, illetve a fent említett anizotróp szűrés újfajta beállításai is.

GTA GTA

Hogy mekkora teljesítményű számítógép kell a javított játék futtatásához? Mikor teszteltem a patchet megijedtem, mert az automatikus konfiguráció (Auto Configure) alacsonyabb értékeket állított be, mint amilyeneket korábban használtam. Később azonban kapcsoltam, hogy a játék már jobban ügyel a géphez igazításhoz, így a Benchmark eredménye is jobb volt - 36 átlag FPS-ről 40 FPS-re nőtt. Az új árnyékoknak pedig valóban kisebb a gépigénye, hiszen bár automatikusan Medium beállítást kaptam, de High-ra állítva csupán néhány FPS-t vesztettem. Továbbá a textúraminőség beállításai is kevesebb videomemóriát igényelnek.

Persze így vaktában jelentéktelenek ezek az adatok, így jöjjön hát a javítás teszteléséhez használt számítógép konfigurációja:

Processzor: Intel Pentium Dual Core E6300 2.8Ghz órajellel
Videokártya: Gainward nVidia 9600GT 512MB Golden Sample 700Mhz GPU órajellel
Memória: Kingston 2GB 800Mhz
Alaplap: ASRock G41M-S
Merevlemez: Maxtor 250GB
Tápegység: iBox 400W

Operációs rendszer: Microsoft Windows XP Professional Service Pack 3 (CZ)

Benchmark a javítás feltelepítése előtt:

Statistics
Average FPS: 36.66
Duration: 37.10 sec
CPU Usage: 93%
System memory usage: 80%
Video memory usage: 74%

Graphics Settings
Video Mode: 1280 x 1024 (72 Hz)
Texture Quality: Medium
Texture Filter Quality: High
View Distance: 24
Detail Distance: 36

HardwareXP Professional
Service Pack 3

Systém Microsoft Windows

Video Adapter: NVIDIA GeForce 9600 GT
Video Driver version: 197.13
Audio Adapter: Realtek HD Audio output
Procesor Intel Pentium Dual Core E6300

File ID: Benchmark.cli

Benchmark a javítás feltelpítése után a korábban használt beállításokkal:

Statistics
Average FPS: 31.76
Duration: 37.12 sec
CPU Usage: 95%
System memory usage: 80%
Video memory usage: 76%

Graphics Settings
Video Mode: 1280 x 1024 (72 Hz)
Texture Quality: Medium
Shadow Quality: Medium
Reflection Resolution: High
Water Quality: High
Texture Filter Quality: Anisotropic x16
Night Shadows: High
View Distance: 24
Detail Distance: 36

Hardware
Systém Microsoft Windows XP Professional
Service Pack 3
Video Adapter: NVIDIA GeForce 9600 GT
Video Driver version: 197.13
Audio Adapter: Realtek HD Audio output
Procesor
Intel Pentium Dual Core E6300

File ID: Benchmark.cli

Benchmark a javítás feltelepítése után az új beállításokkal:

Statistics
Average FPS: 32.47
Duration: 37.10 sec
CPU Usage: 94%
System memory usage: 89%
Video memory usage: 88%

Graphics Settings
Video Mode: 1280 x 1024 (72 Hz)
Texture Quality: Medium
Shadow Quality: High
Reflection Resolution: High
Water Quality: High
Texture Filter Quality: Anisotropic x16
Night Shadows: High
View Distance: 21
Detail Distance: 30

Hardware
Systém Microsoft Windows XP Professional
Service Pack 3
Video Adapter: NVIDIA GeForce 9600 GT
Video Driver version: 197.13
Audio Adapter: Realtek HD Audio output
Procesor
Intel Pentium Dual Core E6300

File ID: Benchmark.cli

Ide kattintva manuálisan is letölthető az 1.0.6.0 veriószámot viselő javítás. Többségeteknek a Patch Files alatt az English linkre kell majd kattintania.

Módosítva: 2011. 11. 01. 13:01 ▪ Szerző: VISALI
Segédlet
Segédlet
Internet
Grand Theft Auto V
Episodes from Liberty City
Vice City Stories
Liberty City Stories
Advance
Vice City
Grand Theft Auto III
GTA Classic
Max Payne 3