Lépj be, vagy csatlakozz a közösséghez!



Felhasználónév:

Jelszó:
Elfelejtettem a jelszavam!

Regisztráció
Bejelentkezve szeretnék maradni
2025-BEN JÖN A GRAND THEFT AUTO VI PLAYSTATION 5 ÉS XBOX SERIES X|S KONZOLOKRA! - NÉZD MEG A TRAILERT!
Grand Theft Auto Online Grand Theft Auto V GTA Chinatown Wars GTA The Ballad of Gay Tony GTA IV: The Lost and Damned Grand Theft Auto IV GTA Vice City Stories GTA Liberty City Stories GTA Advance GTA San Andreas GTA Vice City Grand Theft Auto III Grand Theft Auto 2 GTA London 1969 Grand Theft Auto I

Vice City - Alapok

A GTA Vice City bár grafikailag és fizikailag nem sokkal fejlettebb a GTA3-nál nincs okunk szomorkodni, hiszen a fejlesztők a játékot inkább új tartalmi elemekkel bővítették ki. Rengeteg újdonság bővíti a lehetőségek tárházát, melyek közül a legemlítésreméltóbbak az új típusú járművek, melyeknek köszönhetően több új mellékküldetés teszi tartósabbá a játékot, illetve a cégek megvásárlásának lehetősége, melynek kitalálása egy jóval szabadabb játékmenetet hozott magával.

Üdv Vice City-ben!

A 80-as évek Miami-ja kel életre a GTA3 mellékepizódjaként fejlesztett GTA: Vice City-ben. A fejlesztőket bevallottan a nagysikerű Miami Vice c. sorozat inspirálta a rész megalkotására. A város két nagyobb, és több kisebb szigetre tagolódik, melyeken a város különböző negyedei terülnek el. Mindnek megvan a maga hangulata, legyen az lepusztult, veszélyes gettó, vagy napfényben fürdő tengerpart, de ezekkel bővebben A város című cikkünk foglalkozik. A rádióállomásokon hallható zenék, a klubok, a járókelők öltözete és a kocsik évjárata mind újraelevenítik az 1986-os Miami-t. A történet egyébként nagyon cseles időpontban és helyen kezdődik, mivel az éjszakai órákban kezdhetjük el irányítani a főhősünket, Tommy Vercetti-t, vagyis amikor a város legszebb részei az éjszakai fényekben pompáznak.

Kapcsolódó cikk: A város

Játékmenet

Az alap tendencia ugyanaz, mint a GTA3-ban volt, vagyis a város nagyjainak kell szolgálatot tennünk, de itt már valamivel fontosabb okokból, mint az előző epizódban. A játékmenet szabadabb lett a nagyszerűen megalkotott történetnek köszönhetően, melynek egyik fontos része a cikk bevezetőjében is megemlített nóvum, a cégek megvásárlása. Ezek új küldetéssorozatokat hoznak magukkal, melyeket gyakorlatilag tetszőleges sorrendben teljesíthetünk. Ezen felül új melléktevékenységek – alkalmi munkák, utcai versenyek, stb. – teszik a GTA Vice City-t sokáig játszható játékká. A kijátszás körülbelül 3-4 napot vesz igénybe, persze ha csak nem készülsz non-stop a gép előtt csücsülni (ami nem egészséges!). Hasznos újítás a játékban a taxizás lehetősége, mely olyan értelemben lehetséges, hogy ha elbuksz egy küldetést – elveszíted az eszméleted, vagy letartóztatnak – a közelben egy taxi parkol majd, felette egy rózsaszínű nyíllal, melybe beszállva 9$ ellenében pillanatok alatt eljutsz a legutóbb eltolt küldetést indító rózsaszínű sugárhoz.

Irányítás

Az irányítás nem sokban üt el a Grand Theft Auto III-étól, de persze az új technikák és játékelemek, mint például a motorozás, vagy a helikopterek vezetése új gomb-, ill. billentyűfunkciókat hoztak magukkal, így a kezelés kicsit összetettebb, de nem igényel több időt az elsajátításra – könnyen megszokja az ember. A fizika gyakran a játékos ellen működik, szabotálja a gyors és egyszerű akciókat, ezért meg kell szokni az egyes balesetek súlyosságát, ill. kezelhetővé kell szelídíteni az egyes járműveket – főleg a motorokat.

Kapcsolódó cikk: Irányítás

HUD [Heads-Up Display]

Minden videojátékban fontos a kényelmes, jól informáló, de nem idegesítő elrendezésű HUD, vagyis a képernyőn állandóan vagy bizonyos alkalmakkor megjelenő adatjelzők. A GTA Vice City-ben az állandóak inkább a monitor, ill. a televízió jobb felső és bal alsó sarkainál helyezkednek el, a speciális feliratok és jelzések a bal felső sarokban, illetve középen jelennek meg – nagyjából úgy, mint a GTA3-ban.

A legfontosabbak a következők:

Életerő

A legalapvetőbb információ, amit a játékosnak mindig tudnia kell az az életerő. Ismét a jobb felső sarokban jelenik meg a fegyver ikon mellett. A kiírás ezúttal rózsaszínű. Más esetben ez egy kicsit abszurd lenne egy olyan játékban, ahol egy bérgyilkost alakítunk, de a játék hangulatához kitűnően passzol ez a szín. Az alap maximális érték 100 egység, de ezt növelhetjük több módon is.

Életerőnket a következő módokon növelhetjük:

  • Életerő kapszula felvételével (Maximális életerő)
  • Prostituáltak szolgáltatásait igénybe véve akár 125 egységre növelhetjük az életerőt.
  • Mentés (Maximális életerő)
  • A pizzafutár alkalmi munka 10. szintjének teljesítése után a maximális életerő nagysága 150 egységre nő.


Golyóállómellény

A legvéresebb küldetéseket gyakorlatilag lehetetlen golyóállómellény nélkül teljesíteni – persze ha nem vesszük figyelemben a speciális kódok használatát, melyek csalásnak minősülnek. Ezért a főhősünk használhat golyóállómellényt is, ami plusz száz egységnyi életerőt jelent. Ennek jelzője is a GTA3-ban megismert helyen, az életerő mellett kapott helyet. Most szürke színű a kiírás. Hasznos újítás a játékban, hogy golyóállómellényt az Ammu-Nation fegyverboltokban is beszerezhetünk, nem csak a város kihaltabb vidékein.

A pajzsunk értékét a következő módokon növelhetjük:

  • Golyóállómellények felvételével/megvásárlásával (Maximális pajzs)
  • Egy Enforcer-be való beszállással (Maximális pajzs) 
  • A járőr küldetések 12. szintjének teljesítéséért jutalom gyanánt 150 egység lesz a kapacitás

Pénz

A fő küldetések és melléktevékenységek teljesítéséért, a hatósági szervek munkájának segítéséért*, illetve az eszméletüket vesztett polgárok pénztárcájából pénzhez juthatunk, melyet ezúttal nem csak fegyverekre és autójavításra költhetünk, hanem akár ingatlanok megvásárlása, és utcai versenyekhez való részvételre (nevezési díj). Hogy mennyi zsozsótól dagad a (képzeletbeli) pénztárcád azt a fegyverikon alatt olvashatod le. A számok színe világoszöld. Ami a GTA Vice City-t és a pénzt illeti érdemes megemlíteni azt is, hogy itt már reálisabb összegeket kapunk és fizetünk, átlagban véve a tizedét, mint amennyit a GTA3-ban.

*A GTA Vice City-be egy egyedi pénzszerzési lehetőség is belekerült, ami csakis kizárólag ebben az epizódban van jelen. Az utcákon – főleg Vice Point környékén – nem csak te bűnözöl, hanem barna, ill. fekete dzsekis tolvajok és korrupt biztonsági őrök, akiket a gyalogos rendőrök előszeretettel kergetnek. Ha mindenféle fegyver használatát mellőzve, tehát ököllel (nem boxgyűrűvel!) behúzol egyet a törvényszegőnek 50$ jutalom üti a markod. Arra is vigyázz, nehogy megöld.

Idő

A nap 24 órából áll a GTA második külsőnézetes epizódjában is, mely a valóságban 24 percnek felel meg. Az aktuális időpontot digitális formában a fegyverikon mellett olvashatod le. A számok itt világoskékek. Érdemes megjegyezni, hogy a szünet menübe lépéskor természetesen nem, de a bejátszások alatt szintén telik az idő, valamint hogy a játékállás elmentésekor 6 óra telik el, ami gyakorlatilag Tommy alvását szimbolizálja.

Körözési szintek


Az egyes bűntetteid természetesen nem maradnak büntetlenül. A hatóság tudomást szerez rólad, ha a környéken egy járőr tartózkodik. A bűncselekményeid súlyosságától és számától függően hat körözési szintet érhetsz el, ami azt jelzi, milyen szervek és milyen erősen próbálnak meg elkapni, tehát hogy milyennemű ellenállásokra kell felkészülnöd menekülés közben. Ezek kék hatágú csillag ikon formájában tájékoztatnak téged, melyeket a pénz alatt találsz. A színük kék.

Kapcsolódó cikk: Körözés

Fegyverek

A GTA Vice City nagy és színes fegyverarzenállal büszkélkedik. A különböző gyilokszerszámokat az elhagyatott sikátorokban, illetve a küldetések során ingyen szerezhetünk, vagy akár vásárolhatunk az Ammu-Nation fegyverboltokban, ill. a szerszámboltokban. Hogy épp melyik van nálad bármikor megnézheted a képernyő jobb felső sarkában, ahol egy fegyverikon tudatja veled az épp kéznél levő harceszközt. Ha épp semmi sincs nálad egy ököl kép jelenik meg, amit egy közelharchoz alkalmas eszközként lehet értelmezni. A kép alatt a töltények száma is megjelenik. A tárban levők mennyiségét egy kötőjel különíti el.

Radar

Bár a város méretei nem gigantikusak, mégis elég nagyok ahhoz, hogy eltévedjünk. Ezért került bele a játékba egy radar, ami a bal alsó sarokban jelenik meg. A közepén  a játékost egy esőcsepp formájú ikon jelöli, mely körül a város térképe látható egy bizonyos távolságig. A kis térkép alkalmazkodik a sebességhez, tehát ha fékezel ráközelít a helyzetedre, ha száguldasz nagyobb részt mutat meg a térképből. A város teljes térképét egyébként megtekintheted a szünet menü map menüpontjára kattintva. Mindkét játékbeli térkép már jelöli a sikátorokat, a fontosabb helyeket – megbízások, rejtekhelyek, üzletek, stb.. Az aktuális küldetések, állandóan jelen vannak a radar rózsaszínű körvonalán, jelezve a hozzájuk vezető irányt. A küldetések közben a célpontok sárga, a célállomások rózsaszín négyzettel, ill. háromszöggel vannak jelölve. Négyzet akkor, ha az veled egy magasságban van, lefelé mutató háromszög, ha alattad, felfelé mutató háromszög, ha feletted. Ugyanitt meg van jelölve az északi irány is, ami a radar kör alakját kihasználva az aktuális látóirányhoz igazodik.

Mentés

GTA GTA GTA

Ha épp nem egy küldetés közben tévedsz az egyik mentőhelyedre elmentheted a játékállásodat. Ezalatt hat játékbeli óra telik el, melynek okát már fentebb említettük. A GTA Vice City-ben a játék története során két mentőhelyet kapsz, de később vásárolhatsz  (vásárolnod kell) többet is. Több épülethez garázs is tartozik, ahová egy adott számú járművet parkolhatsz be. Az itt pihenő járműveid a mentés után megmaradnak. A mentőházakkal bővebben a búvóhelyekről szóló cikkeink foglalkozik.

Kapcsolódó cikkek: Rejtekhelyek, Ingatlanok, Cégek

Módosítva: 2019. 05. 31. 11:48 ▪ Szerző: Visali
Vice City
Vice City
Járművek
Játékmenet
Boltok
Búvóhelyek
Végigjátszás
Mellékküldetések
Alkalmi munkák
Versenyek
Csalások
Érdekességek
Multimédia
Teaser oldalak
Linkek