Legkeresettebb tartalmak:

GTA V csalások | Tőzsde | GTAO: Bikers (MC) | GTAO Szintek | RDR | GTAPlaceTV



GTA IV - Alapok

Módosítva: 2012. 07. 09. 12:47  |  Szerző: Visali

Azt lehet mondani, hogy a Grand Theft Auto részek játékelemei nagyjából mindig ugyanazok, de a Grand Theft Auto IV ezen a téren is innovatív. Sok újdonság van az alapvető dolgokon kívül, amik elsőre talán szokatlanak lehetnek az előző részek egyszerű és néha bugyuta játékmenetéhez képest.

Üdv újra Liberty City-ben!

Liberty City neve már ismerős lehet, hiszen több korábbi részben megjelent New York City játékbeli mása. Persze ezúttal nem a régi kis városka tér vissza a maga három szigetével. Természetesen újradolgozták a fejlesztők, előlről kezdték, és megalkottak egy hatalmas várost, ami bár kisebb San Andreas állam területénél, a különbség jelentéktelen, tekintve, hogy egyetlen városról, nem pedig egy államról van szó. Az épületek elképesztően jól sikeredett hasonmásai, a város negyedeinek elrendezése egyértelműen a hatalmas városra utal. Most már nem néhány perc, mire a város egyik végéből a másikba érünk. Ráadásul ez nem csak a távolságnak köszönhető, de a lélegző város forgalmi dugóival is számolnunk kell.

Játékmenet

Az előző részekhez képest most több újítást is bevezettek. A küldetések már néha két részre is szakadnak, ezáltal közbevághat egy vagy több másik megbízás, nem beszélve arról, hogy nem egy esetben döntési lehetősége van a játékosnak, hogy életben hagy-e, vagy megöl egy bizonyos személyt. Ráadásul a sztori legvégén is két féle finálé között dönthetünk, aminek köszönhetően akár többször is érdemes kijátszani a sztorit.

Az egész rendszert alaposan feldobta a mobiltelefon bevezetése. Ez lehetővé teszi, hogy bármikor kommunikálhassunk a megbízókkal, ha szükség van rá, illetve rengeteg más dolgot is tehetünk vele. Már a San Andreasban is szerepelt a Trip Skip, azaz az elrontott küldetés újrakezdésekor át lehetett ugrani a hosszas kocsikázást. Ez most továbbfejlesztve került bele a GTA IV-be: minden elrontott küldetés után érkezik egy SMS a mobilra, aminek elfogadásával újra lehet kezdeni az adott missziót.

Irányítás

Az irányítás valamivel bonyolultabb az eddigieknél, de hamar megtanulható mindhárom platformon. A sok újdonság az eddig alig használt billentyűknek is feladatot ad. Az új fizika megkövetelte az élethűbb irányítást, így először szokatlan lehet az autók kormányzása, lassabb reagálása. Számtalan dolgot tehetünk a kontroller / billentyűzet segítségével, ezért egy gomb értelemszerűen több dolgot is csinálhat, attól függően, hogy hol használjuk. Ezekről a bal felső sarokban kapunk minden esetben tájékoztatást.

HUD

Egy kisebb ráncfelvarráson ment keresztül a játék HUD-ja is. Sokkal kevesebb helyet foglal a képernyőn, sőt legtöbbször csak akkor jelenik meg, a szükségünk van rá. Egyébként minden a megszokott helyen van, bal alsó sarokban a radar, jobb felsőben a fegyver, töltények száma, körözési szint és a pénz. Ez utóbbiak viszont csak használatkor látszanak, de egy gomb megnyomásával rövid időre előhívhatjuk őket.

Az életerőt és a pajzsot jelző zöld és fehér sávok a radar körül kapott helyet, és persze folyamatosan látszanak. Emelett újdonság, hogy bárkit becélozva megtudjuk az életerejének (és pajzsának, ha van neki) szintjét a célkeresztben. Természetesen most is testre lehet szabni a HUD egyes elemeit, így például kikapcsolhatjuk a radart, vagy az ellenfelek életét mutató jeleket. Tájékozódásunkat segítheti, hogy a jobb alsó sarokban a megszokott módon megjelenik a városrész és az utca neve.

Életerő

Az életerőt a radar bal oldalán lévő zöld sáv mutatja, és mindig látszik. Ez lényegében 100 egységet takar. Ha túlságosan lecsökken, akkor pirosan villog, jelezve, hogy nem árt egy kis elsősegély.

Életerőnket a következő módokon növelhetjük:

  • Elsősegély csomag
  • Mentőautóba való beszállás
  • Italautomaták, hotdogárusok és éttermek
  • Játékállás mentése
  • Mentők hívása a 911-gyel

Golyóálló mellény

Abban az esetben, ha felveszünk egy mellényt, az életerő után világos sávval látszik a radar körül. Szintén 100 egységet jelent. Amíg lőnek ránk, fokozatosan csökken, viszont ha Nikot elütik, vagy magasból leesik, akkor csak az életerő csökken.

Pajzsunkat így növelhetjük:

  • Golyóálló mellény felvétele vagy vásárlása (fegyverboltban $500, Little Jacob-tól $300)
  • Egy Enforcer-be való beszállás

Pénz

Hogy épp mennyi pénz van nálunk az a jobb felső sarokban jelenik meg, de csak akkor, ha épp pénzt kapunk vagy fizetünk valamiért. Ilyenkor a felső sorban jelenik meg a teljes összeg, alatta pedig a játék kiírja a változás mennyiségét. Küldetés befejezése után, vagy egy bizonyos gomb megnyomásával mindig ellenőrizhetjük a pénzünket, de akár a város különböző ATM-jeiben is lecsekkolhatjuk. A játékban számos helyen tudunk pénzt költeni különféle szolgáltatásokra és cuccokra.

Körözési szint

Ha elkövetsz valami bűnt egy rendőr szeme láttára akkor körözni fognak. Továbbra is hat szintet érhetsz el, bár a katonaság már nincs jelen a játékban. Ezt hat darab csillag jelzi a jobb felső sarokban, ami csupán akkor jelenik meg, ha elkövettük a kihágást. A szinttől függően egy kör alakú villogó terület jelzi a radaron, hogy meddig terjed a zsaruk látóköre. Amíg látnak, addig a kör követi a játékost, és a csillag fehér színű. Ha épp nem lát egy zsaru sem, a csillag elszürkül, és a kör sem követ minket. 

A Pay 'n Spray ezúttal csak akkor segít, ha a zsaruk nem látták, hogy bemész. Egyesével csökkenteni a szinteket ezúttal nem lehet. Ha kiérünk a körből, a csillagok villogni kezdenek jelezve, hogy ha ismét elkövetünk valamit, visszakapjuk a körözést. Lerázni úgy lehet őket, ha néhány másodpercig sikerül a körön kívül tartózkodni.

Fegyverek

Az aktuális fegyvert jelző ikon szintén a jobb felső sarokban jelenik meg, de csak akkor, ha fegyvert váltunk, vagy használjuk azt. Ez alatt megjelenik a lőszer mennyisége, illetve hogy éppen mennyi van még a tárban. A gránát esetében ha nyomva tartjuk a támadás gombot, egy tenyér jelzi, mennyi idő van még hátra a robbanásig. Emellett ha bármilyen egyéb tárgyat (üveg, tégla, doboz) felveszünk, egy tenyér és egy nyíl jelzi, hogy azt eldobhatjuk, ugyanúgy, mint egy molotov koktélt.

Radar

A hatalmas városban segít tájékozódni a bal alsó sarokban lévő kis radar. A teljes HUD-ot megjelenítő billentyű lenyomásakor jóval nagyobb kört mutat, illetve minél nagyobb sebességgel haladunk, annál nagyobb területet látunk be rajta. Ezúttal csak az utakat jelzi, a kisebb épületek és egyéb füves részek helye átlátszó szürke. A mellékutak és sikátorok vékony vonallal láthatóak. Ha körözést kapunk, egy kör villog majd benne, ami a körözés lerázása után eltűnik. Az ellenfeleket piros, a barátokat és járműveket kék, a tárgyakat zöld és a helyszíneket sárga pont jelzi. Attól függően, hogy a cél alattunk vagy felettünk van, egy lefelé vagy felfelé mutató nyíl jelenik meg benne. Újdonság a GPS is, amivel akár tetszőleges pontra navigálhatunk, de a küldetések célállomásait is a legrövidebb útvonallal vannak jelezve.

Mentés

Menteni ugyanúgy a rejtekhelyeken lehet. Ezúttal viszont az ott lévő ágyra kell lefeküdni, amit a bal felső sarokban is jelez nekünk a játék. Mentés során 6 játékbeli óra telik el. Sokak örömére bevezették az automatikus mentést, ami a sikeres küldetések után azonnal elmenti a játékállást. Betöltéskor ilyenkor mindig a legközelebbi mentőhelyen ébredünk fel. Garázsok helyett kedvenc járművünket a ház előtti parkolóba téve őrizhetjük meg, legfeljebb csak kettőt! Gyakorlatilag bármilyen típusú járművet (például helikoptert is) el lehet menteni.

Social
Kövess minket Facebookon, Twitteren és Tumblren, a főbb hírek mellett különböző érdekességeket is posztolunk!



Tumblr
Ki van itt?
Jelenleg 18 vendég böngészi az oldalunkat.
Kiemelt partnereink
Társoldalak