2007. szeptember
Szeptemberben a legjelentősebb infóáradatot a német GamePro magazin tudta produkálni, azonban egyre kevesebb új dolgot tudhattunk meg a játékról. Akkoriban még Október 19.-e volt a hivatalos megjelenési dátum, tehát valószínűleg ezért van a kevés infó.
GamePro - Németország
-
A játékban ismét jelen lesznek különbözőféle hírdetések, melyek utalnak majd a Grand Theft Auto IV-ben felhasználható lehetőségekre. Ezek közül érdekes a "Shark Credit Cards""Pirate Music" [lehetséges rádiócsatorna a játékban, vagy egy kisebb zenei vállalat...] és a "The Whiz" [Niko mobiltelefonjának márkája] feliratú hírdetőtáblák.
[ugyebár egy előző hírünkben leközöltük a hitelkártyák használhatóságáról való információkat],
-
A HUD [Head-Up Display]-ról a szerkesztők úgy vélekedtek, hogy inkább a precizitásra, valamint a képernyőn inkább csak kis mértékben való megjelenítésre törekedtek a fejlesztők. Állításuk szerint a demó jelenlegi indikátorai a következőképpen néznek ki: a HUD részét képezi egy "mini-térkép", melyet az eddigi részekben már megismerhettünk, valamint egy sokkal visszafogottabb számlálót, mely megmutatja hogy karakterünk mennyi kézpénzzel rendelkezik.
-
A magazin megerősítette azon információnkat, melyszerint a játékban NEM lesznek Ammu-Nation fegyverboltok.
-
Megerősítették azt az információt is, melyszerint a Rakétavető [Rocketlauncher] visszatér a korábbi epizódokból. [Ez jelentheti azt is, hogy a játékban a többi "nehéz" fegyver is szerepelni fog]
-
A magazin szerkesztői kicsit jobban odafigyeltek a játékban fellelhető részletekre és a következő dolgokat írták le a demó egyik mellékfeladatáról: "Niko, a Little Jacob-bal való találkozóhely felé haladva didergő hajléktalanok, valamint egy kisebb csoport cigarettázó punk mellett haladt el, akik egy kapualj alatt összegyűlve társalogtak." Ezzel a szerkesztők nyílvánvalóan a járókelők sokszínűségére, valamint az AI kidolgozottságára akartak rávilágítást adni számunkra.
-
Mikor karakterünkkel beszállunk egy taxiba, akkor egy valós idejű indikátor jelenik meg a képernyőn, mely megmutatja hogy mennyi kézpénzzel is kell fizetnünk a taxisofőrnek a fuvarért. Ezt a játékban "Fare" felirattal látták el.
-
A játékban hangulatos és egyben változatos zeneszámok kapnak helyet. Melyről a régi bandáktól a legújabb bandák fognak gondoskodni.
-
A járókelőket ezúttal már különféle "leírásokkal" látták el a fejlesztők, mely nagy mértékű RPG elemet adhat a játéknak. Például az egyik ilyen: "Egy nő papírzacskóval."
-
Mint ahogy azt a második trailerben észrevehettük, a játékban visszatérnek a motorok is. Ezek közül a PCJ-600 valamint a Sanchez lett megnevezve.
-
A játékban helyet kapott egy sokkal realisztikusabb és részletesebb öltözködési rendszer is. [Good Bye GTA San Andreas :P]
-
A védekezési rendszer keveri a Gears of War, valamint a Rainbow Six: Las Vegas játékok elemeit. A célzórendszer pedig a váll fölött elhelyezett kamerával inkább a Resident Evil 4 játékra hajaz.
-
A játékban az összes utcának saját neve lesz. Ez nagy szerepet játszik a precíz taxizási rendszerben.
Play Magazine - UK
- A szerkesztők szerint a második demó során Niko egy emberbe botlott, aki egy zöldséggel teli zacskót cipelt. Ezt elejtette, és a zöldségek szétszóródtak a földön. Ezt követően a férfi lehajolt, és felszedte a zöldségeket.
- Az egyik járókelőnél mikor rágyújtott, még az öngyújtó hangját is lehetett hallani.
- A rádióban a szerkesztők egy reggae zenét és Run DMC "Sucker MC´s" című számát is hallották.
2007. október
Október a csalódás hónapja volt, hiszen bejelentették, hogy a korábban tervezett megjelenési dátum kb. fél évvel későbbre csúszik, 2008 második üzleti negyedévébe. Ennek következtében az előzetesek száma is alaposan lecsökkent, a legtöbb infót talán az ausztrál illetőségű GamePlayer magazin tudta nyújtani. Lássuk:
GamePlayer - Ausztrália
- A játékban két célzórendszer kap majd helyet. Az egyik a manuális ún. Free-aim rendszer [mint a GTA San Andreas-ban] a másik pedig egy továbbfejlesztett automata célzórendszer, melyet könnyedén használhatunk a falak/autók mögé bújva, a minket esetlegesen érő golyózáporok elől. Ezek mellett természetesen lehetőségünk lesz vakon is lőni, célzás nélkül. [A fegyver kibiztosításáról nincs semmilyen hivatalos információ... Ha ilyesmit olvastok valahol, az kamu - szerk.]
- A magazin szerkesztői megerősítették, hogy Niko mobiltelefonja nagy szereppel rendelkezik majd a játékmenet során. Nem csak egy egyszerű telefonként fog működni, hanem számos funkciói lesznek, melyekből a leglényegesebbtalán az, hogy lehetőségünk lesz majd hálózaton keresztül szöveges üzeneteket küldeni azon barátainknak, akik játszanak a játékkal. A mobiltelefon tulajdonképpen a valóságérzeten dob még egy kicsit azon tulajdonságával, hogy mindent ezen a kis eszközön keresztül kezelhetünk majd. Röviden kifejezve, a játékból teljes mértékben eltűnt a megismert menürendszer. A szerkesztők még arra is kitérnek, hogy a játék PC-s verziójában ismét visszatér majd a jól megszokott menü. [Vajon tudnak egy esetleges PC-s megjelenésről? - szerk.]
- Ugyancsak telefonunk segítségével lehetőségünk lesz kitűzni célt a térképünkön, mint ahogy azt a GTA San Andreas-ban is megtehettük.
2008. január
A 2007-es év október hónapja után sajnos kevés magazinelőzetessel gazdagodhattunk, ám kárpótolt minket a decemberben érkező harmadik trailer, illetve a rengeteg kis információ, melyek az év két utolsó hónapjában láttak napvilágot. A következő érdemleges magazinelőzetes 2008 januárjában került publikálásra:
Games Aktuell - Németország
- Tűzharc során nem mindegy, hogy melyik testrészét találod el ellenfelednek, ugyanis a különböző testtájakat ért lövések másképp hatnak az emberre, és néhol nagyobb sebzésük van. Így például ha lábon lövünk valakit, akkor nem fog tovább ácsorogni, hanem összeesik. Ha "leterítettünk" egy ellenfelet, akkor az még megpróbálhat minket megtámadni, vagy ránklőni.
- Az Euphoria animációs motornak köszöhetően minden egyes robbanás másképpen fog kinézni, és mint azt már a harmadik trailerben is láthattuk, szinte teljesen élethűen fog ez végbe menni.
- A magazin szerkesztői szerint a játékban található járókelők, gyalogosok ezúttal saját memóriával is rendelkeznek. Ez azt jelenti, hogy például egy nő meglát téged, miközben valami bűncselekményt hajtasz végre [autólopás, gyilkosság, stb.], és később ismét találkozol ugyanazzal a nővel, akkor ijedten fog elmenekülni. [Nem tudjuk ez hogy fog majd működni a játékban - szerk.]
- Nikot a játékban három különböző "sebességgel" tudjuk majd irányítani. Ezek a gyaloglás, kocogás, futás.
- Ha megunjuk a taxizást, akár busszal is körbeutazhatjuk Liberty City utcáit. Ha fel akarunk szállni egy buszra utasként, akkor el kell mennünk egy buszmegállóba, ahol is egy kisebb felugró "ablak" fogja velünk közölni az induló, és érkező járatokat.
- Mint azt már tudni lehet, a Multiplayer funkciót a játékban lévő telefonunkon keresztül érhetjük el. A magazin szerint maximum 16 ember mérkőzhet majd meg egymás ellen Liberty City-ben.
- A fejlesztők a körözési szinteken is jócskán csiszoltak, hiszen a Grand Theft Auto IV-ben ha megölsz egy embert egy szűk sikátorban, és senki se látta az esetet, akkor nem kapsz csillagot. Míg a San Andreas-ban akkor is köröztek, ha sok embert öltünk, a GTA 4-ben mindezt a rendőrök tudta nélkül is megtehetjük.
Play Magazine - UK
- A játék az előző híresztelésekkel szemben, 2006-ban fog játszódni. Ez azért meglepő, mert eddig minden forrásból a 2007-es évet adták meg a játék időpontjának. Hozzáfűzném, hogy ez az információ egyáltalán nem hivatalos.
- Niko-t a rendőrök régóta üldözik, és őt tartják a város legfőbb ellenségének. Karakterünk a város Broker névre hallgató negyedében található Crook Street, 44-es házszáma alatt él.
- A magazin szerkesztősége utalásokat tesz egy bizonyos 2003-as Vercetti aktára. Ez azt jelentheti, hogy Tommy Vercetti még egyszer visszatért Liberty City-be. Több információt nem tudunk erről.
- Niko katonai képzettségéről is említést tesznek a magazinban, mely már teljes mértékben alátámasztja azon információinkat, melyszerint karakterünk a balkánon harcolt katonaként.
- A város állítólag nagy változásokon ment keresztül a Grand Theft Auto 3 idejének - 2001 - és a fentebb említett Vercetti ügy éve - 2003 - között
2008. február
Februárban is számos információ érkezett, ám egetrengető előzetes-áradattal most sem találkozhattunk; bár a Games Master info-felhozatala valamelyest kárpótol minket... Lássuk a február havi magazin előzeteseket:
Computerbild-Spiele - Németország
- A magazin azon szerkesztői, akik kipróbálhatták a játékot, egy rakétavetővel a kézben mentek ki az utcára Niko-val, és erre a gyalogosok eldobták táskáikat, és sikítozva rohantak világgá. Ezek szerint nem mászkálhatunk majd akármilyen fegyverrel, mint az előző epizódokban.
- Ha beszállsz egy járműbe, az nem fog rögtön elindulni, hiszen egy külön gombbal be kell majd indítani a motort.
- Ha a játék során meghalunk, akkor bekerülünk a kórházba, elveszítjük összes fegyverünket, és csak a következő reggelen jöhetünk majd ki.
- Motorkerékpáron való ülés közben bukósisak lesz Nikolai fején. Sajnos nem tudni, hogy ezt előtte kell-e felvenni, vagy csak úgy "rákerül" a fejünkre.
- Elizabeta az egyik legsikeresebb drogdíler Liberty City-ben.
- Az autókat állítólag számtalan különböző módon leszünk képesek ellopni.
- A "Computerbild-Spiele" meginterjúvolta a Rockstar Games vezető fejlesztőjét, Jeronimo Barrerát, aki elmondta még, hogy a Table Tennis óta sokat fejlesztettek és javítottak a R.A.G.E. grafikai motoron, valamint, hogy a játék 2008-ban fog játszódni Amerika északkeleti részén.
-
Amikor Niko rakétavetővel felrobbantott egy SWAT furgont, a közelben lévő rendőrmotorról leesett a férfi.
-
A felnöveled a kapcsolati szinted Brucie-val [például sok bowlingozás alatt], akkor a telefonod segítségével bármikor hívhatsz egy úgynevezett Helikopter-taxit, mely tulajdonképpen egy helikopter, amely elvisz bárhová a városban.
- A magazin szerkesztőinek állítása szerint, ha ellopunk egy-egy járművet, nagy valószínűséggel találhatunk számos hasznos "holmit". Arról nincs információnk, hogy mit értenek eme információ alatt a fejlesztőgárda tagjai, de vaószínűleg fegyverekre gondolnak.
- Környezetünk sokkal dinamikusabban reagál az őt ért hatásokra. A tűzpárbajok során a lövedékek nyomai megmaradnak, valamint realisztikusan adja majd vissza a minket körülvevő terület az egyes robbanásokat is.
Games Master - UK
- Az előző részekkel ellentétben, a rendőrök ezúttal csak akkor lőnek rád, ha valami nagyobb volumenű bűntényt követtél el. Menekülés közben, ha Niko túl közel kerül az őket üldözőkhöz, automatikusan feje fölé emeli két kezét. Ilyenkor lehetőségünk van a sprint gombot nyomva egy utolsó menekülésre. Persze ekkor már a rendőrök is durvább módszereket alkalmaznak megállításunkra.
- A korrupt nyomozó neve, akit eddig számos küldetés leírásában fellelhettünk, Francis McCreary. Viszont megismertünk egy új karaktert is, akinek a neve Patrick McGreary... Semmi közös nincs a két szereplőben, csupán annyi hogy ír származásúak.
- A küldetések introdukciós része - a változatosság kedvéért -, 3-4 párbeszéddel lesznek ellátva. Ez azért szükséges, mert ha mondjuk elsőre nem sikerül egy főbb küldetés, akkor következőre akár teljesen eltérő dialógust is kaphatunk a játéktól. A Rockstar ezzel is dobni szeretne a játék hangulatán, ehhez hozzájárul a fejlesztőcsapattól már megszokottá vált humoros szövegek bevitele.
- A magazin szerkesztői azt állítják, hogyha taxiban ülünk, akkor bármikor megkérhetjük a sofőrt arra, hogy váltson rádiócsatornát.
- A rádióval kapcsolatban kiderült az is, hogy a Liberty City Stories-ban bevezetett híradó itt is visszatér. Tehát egy-egy küldetés után viszont hallhatjuk, hogy mit is vittünk véghez az előzőekben.
- Újabb a realizmusra való törekedést visszaadó ficsőr az, hogyha mondjuk Nikolai egy autóval ütközik, fogy az élete. Ezt úgy lehet elképzelni, mint a sokak által ismert Mafia című játékban.
- Az autók ezentúl nem robbannak fel, ha a tetejükre borulnak.
- A San Andreas-ban megismert "falmászás" is számos friss elemet kapott. A jelenlegi állás szerint, Niko képes lesz oldalra is mozogni, miközben mondjuk egy párkányba kapaszkodik.
- Ha Niko meglő/lelő valakit aki közel van a játékbeli kameranézethez, akkor annak vére a képernyőre csapódik.
- Lehetőségünk van fellökni/ellökni járókelőket, ha útban vannak. Ez a rendőrök figyelmét sem kelti fel, épp úgy mint az Assassin´s Creed-ben.
- Az AI által vezérelt repülőgépek világítását is láthatod, amint fölötted elhaladnak.
- Bármikor hívhatod a 911-et, hogyha el akarsz lopni egy járőrkocsit. Ez azért jó, mert sokkal kevesebb problémával jár, mint mondjuk kiráncigálni egy rendőrt a mozgó autójából.
- A játékban számos utcát neveztek el ismert sztárokról. A magazin szerkesztői a "Jim Jones Street" és "Hubbard Avenue" nevet említik.
- A küldetések közben sokszor fordulhat elő olyan, hogy egy-egy karakter headset-en keresztül lép kapcsolatba Niko-val.
- Niko életerejét egy félkör indikálja a radar körül. Ezt úgy tudod egy egész körré tenni, hogyha valahonnan felszedsz egy golyóálló mellényt.
- Ha hideg van, akár azt is láthatod ahogy a karakterek lélegeznek. Ez is bizonyítja, hogy a játék időjárási rendszere nagy újításokon ment keresztül.
- A Mafia, a Triadok, a Jamaikaiak és az Írek csak néhány banda a sok közül, akikkel találkozhatsz a játék során.
- Néhány járókelő akár az utcafalakra is "végezheti dolgát". [Szerintem mindenki tudja mire gondolok]
- Az egyik rádiócsatorna egy a "My Drunk Uncle" címmel ellátott rajzfilmet reklámozott.
- Ha kilyukasztod egy autó kerekét, akkor azt is hallani fogod ahogy abból kiszökik a benne helyet kapott levegő.
- Ha motort vezetsz, Nikolai automatikusan egy bukósisakot vesz fel magára.
- A hidakon fizetned kell az áthaladáshoz - ellenőrzőfülkék.
- Ha elhaladsz egy éppen világító közlekedési lámpa környékén, vagy egy egyszerű utcai lámpa mellett, akkor észrevehető ahogy éjjeli lepkék röpködnek a fény körül.
- A GTA San Andreas-ban bevezetett autótuning itt is visszatérő eleme lesz a játéknak.
- A TW@ internetkávézóban lehetőségünk lesz akár Niko emailjeit is megtekinteni, interjút készíteni híresebb emberekkel és esetleg elolvasni a napi híreket is, hogy tudjuk mi történik a szabadság városában.
- A járműved visszapillantójában akár azt is láthatod, mi történik mögötted. Ez a valós idejű tükröződésnek köszönhető, amit már láthattunk a trailerekben is.
- Ha valakit elütsz vezetés közben, akkor a vér ráfröccsen autódra és a képernyőre.
- A kisebb baleseteknél lehetőségük van a járókelőknek arra, hogy karjaikat kitéve maguk elé védekezzenek egy-egy jármű ellen... Habár ez csak akkor lehetséges, ha az a jármű épp fékezni készül.
- A koszosabb épületek konyháiban láthatsz csótányokat is.
-
Közelharc során az RT gomb [jobb kar] nyomvatartása mellett az A, B, Y gombokkal különböző erősségű ütéseket és rúgásokat vethetünk be ellenfelünk ellen, valamint az X-et nyomvatartva ki is védhetjük az esetleges visszatámadásokat.
-
Ha tűzharcba keveredünk, az RB gomb lenyomására [jobb felső gomb] egyből a legközelebbi fedezékhez ugrik karakterünk, ahonnan kommandósokat megszégyenítő módon bármikor továbbugorhatunk, vagy átbukfencezhetünk egy másik fedezékbe. Ez a rendszer nagyban hasonlít a Gears of War-ban megismertre. Ha tüzet szeretnénk nyitni ellenfelünkre, az LT [bal kar] nyomvatartásával becélozhatjuk azt, majd az iránygombok segítségével változtathatjuk találatunk helyét. Ahogy azt már egy korábbi képen is láthattuk, az ember felett lévő jel mutatja az ellenség egészségi állapotát.
-
Ugrani az X gomb segítségével lehet majd, és sok helyre csak úgy juthatunk majd be, ha felmászunk.
-
Járművekre vagy teherautókra úgy kapaszkodhatunk fel, hogy nyomogatjuk az A gombot, így Niko fel tud mászni a járműre. Ezután a vezetőfülkébe kell jutnunk, majd ha elértük azt, Niko automatikusan betöri az ablakot, majd egy finom mozdulattal fejbe lövi a sofőrt.
-
A Niko egészségét jelző csík egy félkör formájában mutatkozik majd meg a radar körül, és ezt egy golyóálló mellény felvételével teljes körré alakíthatjuk.
-
A GTA IV-ben [sokak örömére] ismét tuningolhatjuk kedvenc verdáinkat, és a szerkesztők szerint akár spinnerrel is felszerelhetjük az autó kerekét.
-
Az autók irányítása sokkal életszerűbb és realisztikusabb lesz, így üldözés közben nem ajánlott kézifékkel bevenni a kanyart, ha nem akarunk kipördülni. Ha kilőtték egy kerekünk, a szikrázás mellett billegni fog a kocsi, ahogy megyünk vele.
-
Az utcán az LB gombbal [bal felső gomb] fütyülhetünk a taxinak, és a járművekben valószínűleg a B gombbal váltatunk majd kameranézetet.
PSM3 - UK
- A GTA San Andreas-ban megismert és bővített futási fokozatokat a fejlesztők itt is bevetették a játékban. Az X folyamatos, gyors nyomogatásával – ez a PlayStation 3-as verzióra vonatkozik -, Nikolai a gomblenyomások közti időtől függően, mindig gyorsabban fut majd. Az előző játékokkal ellentétben, itt már nem fogunk csak úgy elfáradni, csupán fokozatosan lassabban futunk majd, minél kevésbé vagyunk a toppon erőnlétből kifolyólag.
- Azt már tudjuk, hogy motorozás közben karakterünk egy bukósisakot visel. A magazinban azt is megemlítik, hogy bizonyos baleseteknél előfordulhat, hogy ez a kis kiegészítő a földön köt majd ki.
- Közelharci módban a következő gombokat használhatjuk: X – Ütés blokkolása,Kör – Rúgás, Négyzettel üthetünk és a háromszög segítségével végrehajthatunk olyan mozdulatokat, mint például a fejelés – Zidane, merre vagy? -.
- Gyalog, miközben egy kisebb tömegnyi járókelő között haladunk el, a kör lenyomásával lehetőségünk nyílik magunktól eltaszítani az útban lévő embereket. Ezt az Assassin’s Creed-ben is megtehetjük, mely hasonlóképp működik, mint a Grand Theft Auto IV-ben.
- Karakterünk képes akár egy ütéssel is eltávolítani egy embert annak motorkerékpárjáról. Ilyenkor az is előfordulhat, hogy a leütött ellenfél felkel, majd kést rántva megtámad minket.
- A képekből már kiderült, hogy Niko ruháján vérfoltok is megjelenhetnek. A fejlesztők ezt a lehetőséget úgy oldották meg, hogy karakterünk öltözékén viszontláthatjuk, hogy milyen mértékű sérülést szenvedett. Szóval a HUD mellett, még itt is megsaccolhatjuk, hogy mikor van szükségünk egy üveg sprunk-ra.
- Az egyik eddig ismeretlen küldetés során amit a magazin szerkesztői kipróbálhattak, Nikolai feladata az lesz, hogy a munkaadóját Philt, elvigye arra a helyre ahol a drogot elrejtették, mely egy kisebb villa. Kiderült, hogy a Grand Theft Auto III-ban megismert „Gentlemen’s Club”- mely Salvatore Leone szállása volt -, egy sokkal kidolgozottabb változata itt is visszatér.
- Az autódban ülve, az L1 gomb lenyomásával kerülhetsz Drive-By módba. Ezután vezetés közben tudsz célozni, a jobb analóg kar segítségével.
- Esős időben pocsolyák is keletkezhetnek az utakon. Ezek pedig befolyásolják az általunk vezetett járművek kezelhetőségét is.
- Gyalog az R3 segítségével lehetőségünk nyílik a guggolásra is.
- Távolharci üzemmódban – mikor lőfegyver van Niko kezében -, az L2 lenyomásával tudunk ráfókuszálni az ellenfelünkre, majd ennek lenyomása közben R2-vel tudjuk lelőni.
- Telefonunkkal nem csak hamis 911 hívásokat vihetünk véghez, de akár a mentőszolgálatot vagy a tűzoltóságot is kicsalhatjuk egy-egy adott pontra.
- A játékban összesen 18 rádiócsatorna szórakoztathat minket autónkban, valamint telefonunk használata közben.
- A trükkös játékosoknak is kedvez a fejlesztőcsapat, ugyanis számos autós illetve motoros stuntot hajthatnak végre, mellékküldetésként. Ez egyfajta unique jump és társai fejlesztéssel ér fel.
- Telefonunkban az összes ismerős „beszerzése” után kb 20 bejegyzés kap helyet.
- Az egyik küldetés befejeztével, egy hajléktalan pénzért esedezett karakterünknek. A magazin szerkesztői adtak neki 5$-t, de állításuk szerint semmilyen játékmeneti hátrányt/előnyt nem jelent ez számunkra.
Game Informer - USA
-
Automata célzást [Lock-On] a bal karral tudunk majd kivitelezni [Xbox360-on persze], de ha benyomjuk a jobb oldali analog stick-et, akkor szabadon is célozhatunk, mint ahogy azt már megismerhettük az eddigi konzolos GTA-kból.
-
Az ellenfeleket nem csak ólomzáporral ölhetjük meg, hanem például kilőhetjük egy emelvény lábát, amin az ellenfél áll. Magyarán felhasználhatjuk a környezet adta lehetőségeket a tűzharcok során.
-
A gránátokat akár késleltetve is eldobhatjuk, ám ekkor vigyázzunk, nehogy a kezünkben robbanjon fel. Az ellenfelek nem lesznek képesek visszadobni a gránátjainkat, ám elszántan küzdeni fognak ellenünk, tehát sebesülten is fölkelnek majd, és ha tudnak, lőnek.
-
A készítők állítása szerint ahhoz, hogy teljesítsük a játékot, két héten keresztül folyamatosan [non-stop] kellene nyúznunk a játékot.
PlayMania - Spanyolország
- Az R1 gomb lenyomása segítségével lehet majd betörni a járművek üvegét.
- Helikopterrel rendkívül magasra lehet menni, és magasról szinte fotórealisztikus látvány tárulhat elénk Liberty City-ről.
- A telefonunkat, amely a szerkesztők szerint egy Sony Ericsson-ra hasonlít, a FEL gomb megnyomásával érhetjük el.
PSM3 - Franciaország
- A kapcsolataid akár küldetés közben is felhívhatnak, és te döntesz arról, hogy a küldetést választod, vagy a kapcsolatodnak teszel eleget.
- Az építkezési területeken, vagy a kikötők mellett kevesebb emberrel találkozhatsz majd, mint a köpontban.
- Ha fegyverrel a kezedben mész végig az utcán, akkor az a járókelő, aki rendelkezik telefonnal, azonnal hívni fogja a rendőrséget.
- Ha ki szeretnénk rángatni valakit az autójából, az is megtörténhet, hogy ijedtében gyorsan elhajt.
- 15 percbe telik majd, hogy végigmenj hajóval Algonquin mellett, és 10 percbe, hogy eljuss autóval Broker-ből a Middle Park-ba.
- A küldetések sokkal nehezebbek, és újszerűbbek lesznek, valamint a készítők szerint az a 7 küldetés, melyet a szerkesztők kipróbáltak, csak nagyon kis töredéke a játéknak.
- A játékban rendkívül nehéz lesz 5 csillagot lerázni, hiszen ekkor már a rendőrök mindenütt ott lesznek.
- A tenger mellett akár a hullámok hangját is lehet hallani.
- Erősebb fegyverekkel a falon is át lehet majd lőni, ami egy újabb pont a tűzharc mellett.
- Állítólag, miután meghalsz, és a kórházba kerültél, $100 dollárt kell fizetned, viszont megmaradnak a fegyvereid. Ez érdekes, mivel korábban azt mondták, hogy a fegyverek is elvesznek. Ha viszont a rendőrök kapnak el, sokkal többet kell fizetned, és a fegyvereiet is elveszik.
- Egyes emberek, autójuk ellopásakor akár fel is kapaszkodhatnak a járműre, és ha ügyesen vezetünk, le is eshetnek.
- Amikor a szerkesztők valamiféle bűntényt követtek el a játékban, megjelent egy helikopter, és reflektorral pásztázta Liberty City városát.
- Csakúgy, mint a San Andreasban, itt is megtekinthetünk egy rövidke Striptease-t a Night Club-okban, amennyiben fizetünk némi zöldhasút.
- A különböző területeken más-más akcentussal beszélnek az emberek.
- Állítólag csak a házakban találhatunk majd életet növelő csomagot [Medikit].
Ismeretlen magazin - Svédország
-
Brucie egy elhagyott raktárházban található Broker területén.
-
A kapcsolataink ápolgatása igen fontos szerepet fog betölteni a játékban, hiszen egy-egy fontosabb emberrel való jó kapcsolatért cserébe jutalmakat is kaphatunk. Ilyen például a taxi szolgáltatás [pontosan nem tudjuk, hogy mire céloztak itt a cikkírók], vagy helikopter és fegyverek a házunknál. Akár azt is megcsinálhatjuk, ha nem érünk rá a megbeszélt időpontban, hogy felhívjuk a kapcsolatot, és megbeszélünk vele egy másik időpontot.
-
A frissített hivatalos oldalon látható Karin Dilettante nevű autó után most egy Contender nevű autót is láthatunk majd a Grand Theft Auto IV-ben.
-
A játékban lehetőségünk lesz Helikoptert bérelni, mely úgy működik majd, hogy egy sárga dzsekis férfi megkérdezi tőlünk, hogy óhajtjuk-e megtekinteni a várost madártávlatból [sétarepülés]. A játékot tesztelő szerkesztők nem szórakoztak: lelőtték a férfit, és ellopták a helikoptert. A Rockstar Games fejlesztői elmondták, hogy ezelőtt eddig még semelyik újságíró nem próbálta ki a helikoptert [A ’szerencsés’ újságíró elmondta, hogy a rotoros géppel hihetetlenül magasra lehet repülni a játékban].
-
Az előző pontban említett magazin-szerkesztő ezek után leszállt a
GetaLife épület tetején, majd a
G betűn állva mesterlövész puskával lőtte a gyalogosokat
[bővebben a GetaLife épületről a Hasonmások cikkben olvashatsz].
2008. március
Bár ezidőtájt szállt el a GTAPlace oldalát szolgáltató szerver, de ez nem akadályozott meg minket, hogy nap mint nap szolgáltassuk nektek az információkat a GTA világából. Ebben a hónapban jelent meg a játék negyedik trailere is. Lássuk a márciusi magazinelőzeteseket:
Xbox 360 Live - Németország
- Autóból való célzás közben a jobb karral irányíthatod majd a célkeresztet, és a bal karral kell tovább vezetned a kocsit, ami igen megerőlető feladat lesz.
- A szerkesztők szerint olyan minijátékok is lesznek, melyeknek nevei Cops ´n´ Crooks, Bomb da Base és Hangman´s Noose. [Véleményünk szerint ezek inkább multiplayer játékmódok nevei]
- Ha elütünk autóval egy villanyoszlopot, a vezetékek elszakadnak, és szikrázva lógnak majd.
- A játék során találkozhatunk majd egy Yusuf nevezetű arab férfivel, és egy Natasa nevű hölggyel. Sajnos nem tudni, hogy milyen szerepet fognak betölteni a játék során.
- Az utcán akár azt is hallhatod, amint egy másik járókelőnek SMS-e érkezik.
Official Xbox Magazine - UK #1
- Az utcán lévő forgalom sokkal nagyobb, és realisztikusabb, akárcsak a való életbeli New York City-ben. Ezt már egyből az első trailerben is észre lehetett venni.
- Az utcákon álldogáló Hot-Dog standokból ezúttal is vehetünk majd hot-dogot a magazin szerkesztőinek állítása szerint, és ha beleütünk, vagy megtámadjük az árust, akkor nem fog minket kiszolgálni.
- A tesztelők egy eddig korábban még senki által ki nem próbált motorra ültek a játékban, mégpedig egy Hellfury nevezetű chopperre. Nikolai a choppereken is ugyanúgy visel bukósisakot, mint a nagymotorokon.
- Az előző részekben megismert fagyiskocsit a GTA IV-ben is viszont láthatjuk, és szintén a Cherry Popper nevezetű jégkrém-cég nevével vannak ellátva ezek az autók. Azt sajnos még nem tudni, hogy megmarad-e a Mr Whoopee név.
- A korábbi infóra visszatérve, miszerint autónkat a házaink előtt akár a parkolóban is elmenthetjük, most kiderült, hogy ezek a parkolók sárga csíkkal lesznek ellátva.
- Ha nem állsz meg a hidakon, és átjáróknál található vámpénztárnál, akkor ezzel magadra vonhatod a hatóság figyelmét. Ilyen box-okat már a San Andreasban is lehetett látni, például a Gant Bridge két végén.
- Little Jacob fegyverkereskedő, és jamaikai gengszter barátunkat akár küldetés közben is felhívhatuk, aki kisvártatva megjelenik a fegyverekkel telepakolt furgonjával.
- A magazin szerkesztői megtudtak még néhány dolgot a barátnőkről is. Fontos, hogy időben érkezz oda a lakásukra [valószínű, hogy a mobilodba kerül majd az időpont], ami után elviheted őket tetszés szerint bármilyen szórakozóhelyre, például biliárdozni, meginni egy kávét, bowlingozni, vagy beülni egy étterembe. A bárokban állítólag be is lehet rúgni randevú közben, ami nem vethet jó fényt énünkre. Egy sikeres, vagy kevésbé sikeres randi után haza kell vinnünk a hölgyeményt, és ekkor két opció közül választhatunk majd: Elhagyni az otthonát, vagy "kipróbálni a szerencsénket". [Utóbbit gondolom mindenki érti.]
GamePro - Németország
- Mint minden, a robbanási effektek is sokkal élethűbbek, mint ahogy azt korábban tapasztaltuk. Az újságírók lelőttek egy helikoptert a játékban, mire az hatalmas zajjal és lökéshullámmal először felrobbant, majd fekete füst szállt mindenhová. Ahogy azt már korábban írtuk, ha közel állsz a robbanáshoz, akkor nem csak a füled "sípol be", hanem el is szállhatsz jó pár méterre.
- A játékban szereplő temérdek szinkronszöveg és hangok is egyre színesebbé, változatosabbá teszik a játékot. Példának okáért Little Jacob erős akcentusát csak az angolt nagyon értők, vagy vájtfülűek értik meg igazán.
- A szerkesztők játékideje alatt állítólag Niko-nak kétszer is felkínált valaki drogot, és Niko azt mindkétszer vissza is utasította. Talán ez is hasonló ficsőr, mint a San Andreas-ban található dílerek az utcán?
- Egyes mentőházaknál [de lehet, hogy mindegyiknél] lehetőséged nyílik Niko ruháját lecserélni.
- Az autókban lehetőségünk nyílik a biztonsági öv használatára, mely akár egy nagy ütközéstől is megmentheti életünket.
- Amikor a tesztelők végigmentek a Times Square-nek megfelelő Star Junction városrészen, az FPS szám [képkocka / másodperc] jelentősen lecsökkent a sok autótól és a temérdek textúrától.
- Roman taxivállatata Broker negyedében található, hiszen ott kezdjük majd el első küldetéseinket.
- Akárcsak az előző részekben, a közszolgáltatói járművek [rendőr, mentő, tűzoltó] szirénáinak bekapcsolása után minden autó letér az útról, ezzel szabad utat nyitva nekünk.
- Amikor a játékot tesztelő szerkesztők kezükbe kapták az Xbox kontrollerét, egyből egy érdekes eseményre lettek figyelmesek. Az utcán egy férfi menekült a rendőrök elől, majd Niko-nak majdnem nekiment. A manővertől elesett, majd a rendőrök felszólítására felállt. Az eset után a rendőrök elszállították autójukban. A szerkesztők állítása szerint több ilyen, és ehhez hasonló események tarkítják Liberty City, amúgy sem unalmas városát.
- Az irányítás nagy vonalakban hasonló az előző részekben megismerthez.
- Az autó gumijának kilövése után a jármű vezetője szinte teljesen elvesztheti az irányítást járműve felett, és ennek következtében akár falnak is csapódhat.
- A GamePro-s srácok egy újabb rádióállomásra is fényt derítettek, melynek neve Beat 102.7. Talán a március 20-i hivatalos oldal frissítése során ezt az állomást is viszont láthatjuk a többi 18 (!) mellett.
- Az utakon akár találkozhatunk fákat szállító kamionokkal is, melyek egy nagy ütközés során le is eshetnek. Talán felhasználhatjuk ezt a funkciót a rendőrök elől való menekülés közben is [á la NFS: Carbon]
Games Aktuell - Németország
- Ha sokáig nem mozdulsz Niko-val, az türelmetlenül elkezdi ropogtatni a nyakát, utána pedig a karját és a lábait.
- Ahhoz, hogy a Brooklyn hídon átmehess, 5 dollárt kell fizetned, ám ha rendőrautóban ülsz, ingyenes az átjárás.
- Niko mobiltelefonja egy Sony Ericsson W800i-re hajaz majd.
- Bár ezt már többen tudják, a Grand Theft Auto IV-ben ismét Francis International Airport lesz a reptér neve.
- Néhány küldetés során, és valószínűleg szabad mászkálás közben is használhatjuk majd a rendőrségi CB rádiókat.
- Nikolai Bellic nevét, - sokakkal ellentétben - Bellik-nek kell ejteni, és nem pedig Bellics-nek. [A Nikoláj-t gondolom mindenki tudja]
- Mobilunkkal a rendőrökön kívül a tűzoltóságot, és a mentőket is hívhatjuk.
BGamer - Portugália
- Azt ugye már tudjuk, hogy a rendőrségi adatbázisba "könnyedén" beférkőzhetünk egy ellopott rendőrautó segítségével. Most azonban arra is fény derült, hogy ha a mobiltelefonunkkal lefényképezünk valakit, akkor az adatbázisban utánanézhetünk a személy adatainak. Ez érdekesnek ígérkezik, hiszen ezek szerint az utcán bárkinek az adatait megtudhatjuk. Ez persze valószínűleg nem így lesz majd.
- A portugál szerkesztők megkérdezték, hogy lesz-e a játékban valamilyen Portugáliára utaló dolog, városrész, vagy banda. A Rockstar Games elmondta, hogy lesz egy portugál negyed Liberty City-be, azon belül is Alderney északi részén. A szerkesztők természetesen egyből meg is látogatták az említett negyedet.
[szerk: Portugál zászlót már EZEN a képen is láthattunk, valószínűleg ezért is kérdeztek erre rá a BGamer szerkesztői]- Ahogy az előző epizódokban, a Grand Theft Auto IV-ben is felfigyelnek majd a rendőrök a jármű riasztójára, sőt akár oda is mennek, ahol hallották.
- A Rockstar Games [sajnos] megerősítette azt az állítást, miszerint a játékban nem lesz jelen semmiféle autótuning. [Nem tudni, hogy a Dilettante videóban miért szerepelt a "Fully Customizable" kifejezés - szerk.]
PSM - Spanyolország
- A játékban
15 multiplayer
mód kapott helyet. A magazin szerkesztői ebből
hetet teszteltek.
- A multiplayerben
16 játékos vehet részt .
- Az online
karaktered teljesen
testreszabható. Gondolok itt a haj és bőrszínre, ruhára, nem stb.
- Konkrétan a játékmódok:
• Hangman´s NOOSE (
Bővebben lent)
• Car Jack City (Autólopás)
• Bomb da Base (Bázis robbantás - gondolom mint a CoD-ban a HQ

)
• Bomb da Base II (Bázis robbantás)
• Mafia Work (Mafia)
• Team Mafia Work (Csapatos Mafia)
• Deathmatch (Öldöklés)
• Team Deathmatch (Csapatos öldöklés)
• Turf War (Területfoglalós bandaháború)
• Cops N Crooks (Rendőr vs Bűnöző)
• Race (Verseny)
• GTA Race (Gondolom verseny, "autóválasztás" lehetőségével)
• Deal Breaker (Üzlet "romboló")
• Free Mode (Szabad mód)
• Car Jack City II (Autólopás)
- A
Race és a
GTA Race módban a host megszabhatja az autó típusát, a körök számát pont mint egy autóverseny játékban.
- A
DM és
TDM játékmódokban a host megszabhatja a játőkelők számát, a forgalom méretét, a fegyvereket és a rendőri aktivitást.
- A
Cops and Crooks-ban az egyik csapat a rendőrökkel, a másik csapat a bűnözőkkel van. A rendőröknek meg kell akadályozni a bűnözőket a szökésben. A zsaruk GPS segítségével tudhatják hogy hol vannak a rosszfiúk, viszont a bűnözők nem látják hogy hol vannak a rend őrei.
- A
Mafia és
Team Mafia móduszban Kenny Petrovic emberei közül kell lenned valamelyikkel. A főnök utásításait kell teljesítened, mielőtt a riválisok megakadályozzák azt.
- A térkép ugyan úgy lesz használva a Multiplayer módban, mint a Singleplayer módban.
- A
"Hangman´s NOOSE" nevű Singleplayer küldetés
co-op, azaz többszemélyes módban is lejátszható. Játékostársad csatlakozni tud hozzád, és segíthet a küldetés végrehajtásában.
Play Magazine - UK
- A Multiplayert ugye a mobilunkkal érhetjük el a Single Player mód alatt, és ugyanott tudjuk majd beállítani a játékmódot, valamint ott tudunk ismerősöket invitálni egy kis multis szórakozásra.
- A szerver beállításainál jópár dolgot állíthatunk be, mint a napszak, járművek típusa (A Race játékmódokban), fegyverek típusai, helyszín, forgalom mértéke, sőt még az időjárást és a rendőrök jelenlétét is mi dönthetjük el.
- Ahogy már korábban megtudtuk, karakterünket mi magunk szerkeszthetjük meg az online játékokra. Először egy alap beállítású emberrel kezdünk, csak pár ruha közül válogathatunk, ám minél többet játszunk, annál több új opciót oldhatunk fel.
- A PLAY magazin szerkesztői láttak egy járókelőt, amint az a falra graffitizett. A járókelőknek ezúttal tehát céljuk is lesz a városban.
- Minden játékmódban más más mennyiségű játékos "fér el". A Hangman´s NOOSE-ban például minimum ketten, maximum 4-en vehetnük majd részt. Erről bővebben lentebb olvashatsz.
Az újságírók számos multiplayer módot kipróbálhattak:
Deathmatch
Játékosok száma: 2-16
Egyszerűen csak öld meg ellenfeledet bármilyen taktika vagy eszköz segítségével.
Team Deathmatch
Játékosok száma: 2-16 (Maximum 8 darab, két fős csapat)
Ugyanaz, mint a Deathmatch, csak itt csapatra osztva lehet egymást gyilkolni. Akár négy személy is utazhat egy járműben, így sokkal élvezetesebb lesz egyszerre többen játszani.
GTA Race
Játékosok száma: 1-16
Kőkemény verseny Liberty City városán keresztül. Feladatunk, hogy bármi áron, de mi érjünk először a célba. Ennek érdekében felhasználhatunk fegyvereket is, de akár járművet is cserélhetünk. A pályát és a jármű típusát a szerver készítője adja meg, csakúgy, mint a Stories részekben.
Mafiya Work
Játékosok száma: 2-8
Egy Petrovic nevű mafiafőnök megbízást ad egy-egy feladat elvégzésére. Olyan ez, mint a Single Player-ben található főküldetések. Többek közt egyes embereket kell likvidálnunk, vagy ismerősöket kell elfuvaroznunk.
Team Mafiya Work
Játékosok száma: 2-16 (Maximum 8 darab, két fős csapat)
Ugyanaz, mint az előző, ám itt a csapatok versengenek a feladat minél előbbi teljesítéséért. Sokkal élvezetesebb csapatban játszani, több kihívást jelent.
Cops N Crooks
Játékosok száma: 4-16 (Két csapatra osztva)
Egyik csapat a rendőrök szerepében, a másik a rosszfiúk szerepében játszik. A rosszfiúknál minden körben véletlenszerűen kiválasztásra kerül egy ember, aki a Boss szerepét tölti be, a többi csapattagnak pedig meg kell őt védeni, és eljuttatni egy pontra. A rendőrök feladata egyszerű: meg kell ölni a Boss-t.
Hangman´s NOOSE
Játékosok száma: 2-4
Mr Petrovic mafiafőnök illegálisan szállt le a Francis International Airport-on, és ez a NOOSE [SWAT] csapatának is szemet szúrt. A csapatod feladata, hogy épségben eljuttassák Petrovic-et egy pontra Liberty City-ben.
Free Mode
Játékosok száma: 1-16
Akármerre mehetsz, akármit csinálhatsz, ugyanis ennek a játékmódnak nincs célja. Ideális időtöltés a haverokkal való hülyülésre.
Official Xbox Magazine - UK #2
- Minden játékmódban elérhető lesz egész Liberty City területe. Habár a szerver határozza meg a játékosok lerakási pontját [spawnpoint], mégis akármerre el lehet majd kószálni a virtuális New York-ban.
- Az online karakter megformálásakor választhatsz majd férfi, vagy nő nem között is, de ha úgy tartja kedved, egy idős néni bőrébe is belebújhatsz. [Az már más kérdés, hogy milyen érzés lehet annak, akit egy idős néni öl meg xD - szerk.]
- A Rockstar Games egyfajta pénzszerzési, ranglétrás rendszert feljesztett ki az online mókák még élvezetesebbé tételére. Összesen 10 szint lesz majd a multiplayer-ben, és a pénzünk mennyisége határozza majd meg a rangunkat. Pénzt emberek megölésével gyűjthetünk, de valószínűleg más mód is lesz majd némi kápé összeszedésére.
- A multi során lehetőség lesz hangchat használatára, magyarul mikrofonon keresztül kommunikálhatunk majd barátainkkal. A host készítője dönti el, hogy mindenki, vagy csak a csapattagok hallják a beszédedet.
- A GTA Race játékmódban akármit felhasználhatunk az elsőként való célbaérésünk végett, végső esetben akár gyalog is bemehetünk a célba, ha épp egy jármű sincs kéznél. A változatosságot garantálja az is, hogy akár helikopterekkel (!) vagy hajókkal is versenyezhetünk egymás ellen.
- A Hangman´s NOOSE-ban az egyik csapat a reptéren kezd, ahonnan is Kenny Petrovic-et kell egy bizonyos pontra szállítani a városban, a NOOSE [National Organization of Security Enforcement] csapatának célja pedig, hogy eliminálja Kenny Petrovic-et, vagy az őt őrzőket.
- A játékban ki kell majd lőnünk 100 galambot, melyeket a fejlesztők "Flying Rats"-nek [Repülő patkány] neveztek el. Ez egyfajta Easter Egg-ként lesz jelen a játékban.
PS3M - Portugália
- Ismét megerősítésre került, hogy az összes eddigi trailer in-game jeleneteket tartalmazott. Tehát kizárható az előre renderelt képkockák jelenléte.
- A játékban megtalálható R&B rádióállomáson, R. Kelly eléggé ismert Bump and Grind szímű száma is szerepelhet.
- Míg a játékot tesztelték, a magazin szerkesztői felfigyeltek egy pár kisebb hibára a célzórendszerrel kapcsolatban.
- A Homebrew Café névre keresztelt kávézóban olyan játékgépek is helyet kaphatnak, amelyeken akár 3D-s tetrist is játszhatnak a játékosok. [Valószínűleg az Achievment-eknél már említett QUB3D-ről van szó] Ez hasonló lehet a GTA San Andreas-ban kipróbálható kiegészítő játékokra.
- Sokatok bizonyára emlékszik rá, hogy a GTA San Andreas-ban miután áthajtottunk egy tűzcsapon, azonnal vízsugár fogadott minket.. Ez a Grand Theft Auto IV-ben is így lesz, annyi kivétellel, hogy ezúttal Nikolai-ra is kihat a felszökő víz ereje, így akár métereket is repülhet.
- A PS3M szerkesztőinek 4 küldetést volt szerencséjük kipróbálni. Ezekről bővebb információt kaptok majd, az új oldalunkon.
2008. április
Amint elérkezett a Grand Theft Auto IV megjelenésének hónapja, csak úgy özönlöttek az új információk.
Official Xbox Magazine - UK
- A játékban visszatérnek a telefonos küldetések. Az egyik ilyen például Alderney-ben lesz felvehető, melynek teljesítése után egy achievement-et kapunk, mely az "Assassin´s Greed" nevet viseli.
- A Statue of Liberty, egy fáklya helyett nem mást tart a kezében, mint egy doboz kávét. Ez valahogy azt indikálhatja, hogy Liberty City lakossága igenis nagy rohanásban van.
- A GTA IV-ben sokkal inkább az idő körül forognak a dolgok... tegyük fel, hogy be akarunk menni egy boltba, de mivel késő este van, az már réges-régen bezárt.. nos, ilyen részletes a játék... Ugyan ez előfordulhat az esetleges barátnőinkkel, akiket az interneten/telefonon megbeszélt időpontok alapján tudunk elvinni randira.
- Az utcán haladva beleütközhetünk teljesen ismeretlen emberekbe, akik egyfajta bónusz megbízásokat adhatnak nekünk, így adva a játéknak egy minimális szintű RPG feelinget.
- Két új karakter nevét ismerhetjük meg az előzetes során.. az egyik Bernie, a másik pedig egy bizonyos Mr. Gravelli
- Az előző GTA részekkel ellentétben, itt már nem csak autónk motorja gyulladhat ki, hanem akár kerekeink is... ez persze azt eredményezi, hogy egy idő után kidurrannak, mi pedig elveszítjuk az adott jármű feletti kontrollt.
- A magazin szerkesztője, aki tesztelte a játékot azt állítja, hogy az még fejlesztés alatt állt abban az időszakban...Emellett kisebb hibákat vett észre a célzó/fedezékrendszerrel kapcsolatban, valamint néhány a semmiből megjelenő tárgyat/épületet...
Official Playstation Magazine - UK
- Mint ahogy azt már számos előzetesben olvashattuk, Nikolai elsődleges érkezési oka Liberty City-be nem más, mint megtalálni egy különleges személyt. Eddig folyamatosan érkeztek feltevések, különböző forrásokból az illetővel kapcsolatban, ám most fény derült arra is, hogy miért szükséges megtalálnia ezt a személyt. Niko azért keresi őt, mert ez a bizonyos személy gyakorlatilag elárulta a katonai osztagot, melynek ő maga is szerves részét képezte.
- Két barátnő nevét is felfedték a magazinban. A nevük Katie és Carmen.
- A játékban található Corvette utánzatot a fejlesztők Corquette-nek nevezték el. Említést tesznek egy PMP 600 nevű járműről is, mely valószínű egy motort takar.
- Ahogy haladsz a játék történetében, azon nyomban elérhetővé kerülnek a drágább és kidolgozottabb telefonok.. ezeket megveheted, és némelyikhez még akár csengőhangokat és témákat is tölthetsz le, a játék internetelérésén kereszül.
- Néhány ismert karakter nevére is fény derül.. ezek nevei: Katie McReary, Dimitri Rascalov, Michelle (Niko első barátnője a játék folyamán) és Mikhail Faustin
- A következő rádióállomásokat említik a magazin szerkesztői a cikk során: San Juan Sounds (Latin), Integrity 2.0 (Beszéd), Liberty Rock Radio 97.8 (Clasick Rock), The Vibe 98.8 (Soul, R´nB), PLR azaz Public Liberty Radio (Beszéd), The Classics 104.1 (Old-Skool Hip-Hop), Jazz Nation Radio 108.5 (Jazz), Radio Broker (Alternative Rock), Tuff Gong Radio (Reggae,dub), Massive B Soundsystem 96.9 (Dance Hall), The Beat 102.7 (Contemporary Hip-Hop), K109 The Studio (Disco), Fusion FM, The Journey (Ambient/chillout), valamint az eddig leleplezett rádióállomások.
- A telefonod akár rezgő üzemmódra is állíthatod a játékban, ilyenkor a megfelelő támogatással rendelkező irányítók rezegnek majd - pl dualshock joypad-ek ps3-nál.
- Brucie teljes neve a játékban Bruce Kibbutz lesz.
- A játékban fellelhető lesz egy Grotti nevű autóház, amelyben egy sárga Turismo fog parkolni. Ezenkívül találhatunk még Split Sides nevezető szórakoztató bárt is, valamint egy Pink Triangle Gentlemen´s Club nevű night klubot.
- Számos mellékküldetés közül néhányat felfedtek az OPM szerkesztői. Például a korábban megismert Import-Export is visszatér, itt Brucie számára kell különféle verdákat összegyűjtenünk. Továbbá Little Jacob-nak is szállíthatunk droggal töltött csomagokat, és néhány bérgyilkos küldetést is elvállalhatunk, mellyel egy titokzatos személy bíz meg minket az utcán található telefonfülkékben.
- Az utcákon található hot-dog standokból megvásárolható étellel növelhetjük életerőnket, és vásárolni az L1 gombbal tudunk a PlayStation 3-ra készült verzióban.
- Telefonunkkal több dolgot tehetünk, mint azt gondolnánk. Egy küldetés során Packie számára kell elrabolnunk egy maffiózó lányát, és a feladatot Gerry McReary nevében kell végrehajtanunk, aki épp börtönben ül. A lányt jól védelmezik, ám szerencsére éppen mostanában akarja eladni babarózsaszín Feltzer autóját. Nincs más dolgunk, mint elmenni a TW@ Café-ba, ahol megkeressük a neten a kiszemelt hirdetést a telefonszámmal együtt. Miután megbeszéltünk egy találkát a hölgyeménnyel, ahol is elraboljuk őt, majd elvisszük egy bizonyos helyre - Mission Completed. Ámde 20 perc múlva hív minket Packie, és elmondja, hogy a főnök nem hiszi el, hogy elraboltuk a lányt, addig nem fizet, míg ezt be nem bizonyítjuk. Ez esetben előkapjuk jó öreg mobiltelefonunkat, lefotózzuk a lányt, majd elküldük Patrick számára.
- Hogy egyszerűbb legyen megérteni a kapcsolatrendszert: Minden karakterrel való bizonyos szintű kapcsolatunk felold egy új lehetőséget. Tehát, ha például jóban vagy Little Jacobbal, olcsón vásárolhatsz tőle fegyvert. Ha jóban vagy Roman-nel, akárhova küld egy taxit ha felhívod. Ha jóban vagy Brucie-val, akkor elszállít bárhova a helikopterével.
- Telefonunkkal akár a rádiót is hallgathatjuk, miközben gyalogolunk.
A közeljövőben természetesen tervezzük egy hírarchívum létrehozását, amely segítségével látogatóink kényelmesen visszanézhetik a múlt eseményeit, felidézhetik a régebbi híreket egészen 2007 közepéig (vagy még tövább) visszamenőleg.