Legkeresettebb tartalmak:

GTA V csalások | Tőzsde | GTAO: Bikers (MC) | GTAO Szintek | RDR | GTAPlaceTV



GTA IV - Járművek

Módosítva: 2012. 07. 09. 12:50  |  Szerző: Shotgun & Visali

A Grand Theft Auto IV nem csak a történet, fegyverek, karakterek és még számtalan játékelem megújításával büszkélkedhet, de még a játékban fellelhető járművek részletességének és kidolgozottságának növelésével is. Ezúttal már minden jármű egy adott márkához tartozik, mely ismételten a GTA IV realitására utal. Az eddigi játékokban megszokott törésmodelleket szintúgy elfelejthetjük, ugyanis itt már teljes fizikai törés kapott helyet, aminek köszönhetően autóinkat akár papírlap vékonyságúra is formálhatjuk. Eme kis cikkünkben teljes leírást kaptok arról, hogy melyik jármű milyen körülmények között alkalmazandó!

A GTA San Andreas hatalmas járműarzenálja után számítani lehetett rá, hogy az új fő epizódban, a Grand Theft Auto IV-ben is rengeteg motor, autó, hajó és helikopter lesz ellopható. Talán ha azonnal kellene reagálnunk mindjárt felmerül bennünk egy kis felháborodásra hasonlító érzés, hogy hová tűntek a biciklik, a speciális versenyjárművek és persze a repülők?

Ezekkel ugyanis nem közlekedhetünk a nagyvárosban, de miután először elindítjuk a játékot nem is fognak hiányozni. A biciklik nyilván nem a szmogos, kevés zöld övezettel büszkélkedhető, hideg éghajlatban fekvő városokba illenek, nem véletlenül csak San Andreas naposabb tengerpartjainál és meredek, túrára alkalmas hegyoldalain, illetve a mindig napos Vice City megvalósításakor gondolták úgy a fejlesztők, hogy bicikliket is modelleznek. A versenyzés ezúttal egy egyszerűbb síkra terelődik vissza, vagyis a gokart kisautó-ra, a roncsderbikhez használt biztonságos vasszerkezettel kibélelt kocsik és a hivatalos, stadionban megrendezett futamokhoz használt szponzorlogókkal ellátott versenyautókra sincs szükség. A repülőknek pedig tényleg csak akkor volt igazán értelmük, amikor több város között nagy távolságot kellett megtenni, Liberty City-be, ahol csupán egyetlen reptér van abszolút nem illenek, tehát nem csak a 2001. szeptember 11-én történtek miatt gondolhatták úgy a programozók, hogy ezeket a légijárműveket nem vezethetjük.

Persze kárpótlás van. A játékban rengeteg féle-fajta autót találunk az utakon és ez nem feltétlenül a modellek számában nyilvánul meg. Természetesen abban is, de talán a legszembetűnőbb változást a részletesebb kidolgozottságnak köszönhető újabb típusok megjelenésében. Most már tényleg egyértelműen elmondható, hogy melyik sportautó, melyik csak egy egyszerű kupé, melyik egy elegáns, felsőbb rétegeknek szánt négyajtós szedán és melyik egy egyszerű, hétköznapi autó, melyik egy kompakt családi autó és melyik egy igazi kombi típus. Az egyes márkák emblémáit többnyire az elülső hűtőrácson és a csomagtartón is megtekinthetjük.

Bár motorokból az alapjátékban mindössze hét darab van, ennyi pont elég, hiszen továbbra is van minden típusból. Többnyire a már jól ismert kétkerekűeket kreálták meg ismét a fejlesztők, vagyis robogónak maradt a jó öreg Faggio, ami most már nem is annyira öreg, hiszen most egy új modell kapta ezt a nevet, terepre ismét Sanchez krosszmotorral mehetünk, amely külsejében nem sokat változott. Sportmotorból kettő van, az egyik a PCJ 600, ami új karosszériát kapott, a másik az NRG 900, melynek két típusa is van, hiszen két modell is ezt a nevet viseli, bár kinézetükben valamelyest eltérnek. A szívtiprók és a kemény motorosok ezúttal is kaptak valamit maguk alá, illetve a motoros bandáknak is egyedi motorjaik vannak.

Az alapjátékban helikopterből is kevés van, lényegében kettő, további kettő pedig az egyik helikopter módosított változatai. A vadász Hunter-t leváltotta az Annihilator, melyen szintén van gépágyú, bár rakétákat nem képes kilőni. A civileknek pedig maradt a Maverick. A rendőrség is ezt használjaa kicsit más festéssel, illetve Liberty City-ben van egy HeliTours néven futó cég, amely városkörüli útjaihoz szintén egy speciális festésű Maverick-et kasznál. A kidolgozottságra azonban most jobban odafigyeltek a fejlesztők, hiszen lényegesen nagyobb modelleket kreáltak a fejlesztők, sokkal reálisabbakat a játékos méretéhez képest.

A vízen továbbra is vannak hajók, melyeket vezethetünk is. Ezek modelljei is reálisabb nagyságúak lettek. Csakúgy, mint a motorok esetében, a vízi járművekből is már a jól ismert választék köszön vissza, természetesen részletes kidolgozottsággal. A nagyobb összefüggő játékterülethez valamiért nagyon illik a vízen való közlekedés. Főleg mert Aldereny déli részét nem köti össze a többi városrésszel híd vagy alagút, illetve az egyik virtuális látványosság, a Hapiness Island is hajóval közelíthető meg a legügyesebben. Említésre méltó még, hogy a hajók irányításán is dolgoztak a fejlesztők. Picit bonyolultabb, de sokkal kezesebbek ezek a járművek, mint korábban.

Minden járműnél azonban rendkívül nagy változást hozott az új fizikai motor. A reális törés elképesztő látványt képes produkálni, mindemellett olyan apró, de annál lényegesebb dolgokra is odafigyeltek a fejlesztők, hogy a helikopter rotorja különválhasson a gép testétől, illetve hogy zuhanás után a főhős sérüléseket szenvedhessen, vagy akár fel is robbanhasson a gép. A törés ezúttal már a hajókra is érvényes, még a karcolások is láthatóak, ám a motorokon továbbra sem látszik olyan jól a sérülés. Ezt pótlandó egy szintén látványos újítás, hogy miután Niko felül egy motorra sisakot vesz fel, majd ha leszáll ledobja a fejéről.

Járműtípusok
Motorok
Autók
Hajók
Helikopterek
Egyéb járművek
Social
Kövess minket Facebookon, Twitteren és Tumblren, a főbb hírek mellett különböző érdekességeket is posztolunk!



Tumblr
Ki van itt?
Jelenleg 14 vendég böngészi az oldalunkat.
Kiemelt partnereink
Társoldalak